Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien - Helion
ISBN: 978-83-283-0282-2
stron: 320, Format: ebook
Data wydania: 2014-09-12
Księgarnia: Helion
Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)
"WÄ™drówka do źródÅ‚a kodu"
Popularna definicja programowania okreÅ›la je jako "proces projektowania, tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródÅ‚owego programów komputerowych lub urzÄ…dzeÅ„ mikroprocesorowych".
Wspomniany kod źródÅ‚owy może być napisany w różnych jÄ™zykach programowania, z użyciem okreÅ›lonych reguÅ‚. Każdy z jÄ™zyków pozwala na wykorzystanie odpowiednich stylów programowania, a wybór konkretnego jÄ™zyka może zależeć od indywidualnych upodobaÅ„, polityki firmy lub funkcji, jakie koÅ„cowa aplikacja ma realizować. W zasadzie nie istnieje odpowiedź na pytanie, który z jÄ™zyków jest najlepszy.
Dlatego w tej książce nie znajdziesz typowego abecadÅ‚a. Zapoznasz siÄ™ za to z danym problemem, a nastÄ™pnie programem komputerowym sÅ‚użącym do jego rozwiÄ…zania. JeÅ›li chcesz wreszcie rozpocząć przygodÄ™ z programowaniem i nawiÄ…zać dialog ze swoim komputerem, ta publikacja jest wÅ‚aÅ›nie dla Ciebie! Różnorodne obliczenia, mniej lub bardziej skomplikowane, znane Ci z lekcji matematyki lub nieznacznie wykraczajÄ…ce poza program nauczania, stanowiÄ… tutaj podstawÄ™ do zdobywania informacji na temat programowania w wybranych jÄ™zykach.
Wybrane zadania zaprezentowane sÄ… w popularnych jÄ™zykach programowania: Pascal, C i C++. Stosowane algorytmy wymagajÄ… także siÄ™gniÄ™cia po różne funkcje matematyczne, dostÄ™pne standardowo w bibliotekach jÄ™zyków programowania oraz konstruowane na podstawie wzorów.
Zostań informatycznym poliglotą. Programuj każdego dnia!
Osoby które kupowały "Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien", wybierały także:
- Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania 99,00 zł, (29,70 zł -70%)
- Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Nowoczesny C. Przegl 119,00 zł, (59,50 zł -50%)
- Efektywny C. Wprowadzenie do profesjonalnego programowania 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- Język C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII 199,00 zł, (99,50 zł -50%)
Spis treści
Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien eBook -- spis treści
Wstęp (6)
Rozdział 1. Podstawowe pojęcia, czyli mały elementarz... (9)
- Co wiemy o liczbach? (9)
- Systemy zapisu liczb (16)
- Od problemu do programu... - słownik początkującego programisty (21)
- Kilka zdań o językach programowania (27)
- Pierwszy program - klasyczne przykłady w popularnych językach (32)
- Edycja, kompilacja i uruchomienie programu (36)
Rozdział 2. Proste obliczenia - pola i obwody figur geometrycznych (40)
- Programy o strukturze liniowej (40)
- Instrukcje warunkowe i sprawdzanie poprawności danych (49)
- Pętle, czyli powtarzanie sekwencji wykonywanych czynności (52)
- Porównania, operatory logiczne i budowanie warunków zÅ‚ożonych (59)
- Stosowanie wybranych funkcji matematycznych i definiowanie własnych funkcji (70)
Rozdział 3. Podejmowanie decyzji, czyli nieco więcej o instrukcjach warunkowych (75)
- Różne przypadki w prostych równaniach (75)
- Algorytm rozwiÄ…zywania równania kwadratowego (79)
- RozwiÄ…zywanie równaÅ„ wyższych stopni (85)
- Wybór jednej z wielu opcji... (98)
- Dialog programu z użytkownikiem - dane tekstowe (106)
Rozdział 4. Instrukcje iteracyjne bez tajemnic (112)
- PÄ™tle o staÅ‚ej liczbie powtórzeÅ„ - przykÅ‚ady tablicowania funkcji (112)
- Pętle ze sprawdzaniem warunku na końcu (120)
- Pętla ze sprawdzaniem warunku na początku (123)
- Która pÄ™tla lepsza, czyli krótkie porównanie instrukcji (124)
- Przerywanie działania pętli (127)
Rozdział 5. Budujemy własne funkcje i procedury (131)
- Zmienne globalne i lokalne (131)
- Przekazywanie danych do procedur i funkcji, zwracanie wyników (132)
- Obliczanie potęg o wykładniku całkowitym (142)
- Konwersja jednostek miary kÄ…tów (145)
- Funkcje trygonometryczne i funkcje do nich odwrotne (151)
- To się jeszcze może przydać, czyli jak stworzyć własny moduł lub bibliotekę (156)
Rozdział 6. Funkcje i procedury rekurencyjne (163)
- Kilka funkcji znanych ze szkoły (163)
- Symbol Newtona i trójkÄ…t Pascala (168)
- Algorytm Euklidesa - wersja rekurencyjna (170)
- Liczby Fibonacciego (172)
- Koniec świata i wieże Hanoi (173)
- Rekurencja zamiast iteracji... (174)
Rozdział 7. Liczby w matematyce i komputerze (178)
- Liczby naturalne i całkowite (178)
- Ułamki zwykłe - cztery podstawowe działania (187)
- Ułamki łańcuchowe (196)
- Liczby zmiennoprzecinkowe (199)
Rozdział 8. Strukturalne typy danych - tablice i rekordy (208)
- Działania na tekstach - łańcuchowy typ danych (208)
- Tablicowe typy danych - tablice jedno- i wielowymiarowe (217)
- Rekordy i struktury (223)
- Tablica struktur (232)
Rozdział 9. Liczby niewymierne i ich przybliżenia dziesiętne (236)
- Pierwiastek drugiego stopnia z 2 (236)
- Sposoby obliczania pierwiastków drugiego stopnia (245)
- Obliczanie pierwiastków trzeciego stopnia (247)
- Obliczanie pierwiastków wyższych stopni (251)
- Złoty podział odcinka, liczba ? i ciąg Fibonacciego (252)
- Rozwinięcie dziesiętne liczby pi (258)
- Podstawa logarytmu naturalnego - liczba e (265)
Rozdział 10. Ciągi i szeregi liczbowe (268)
- Sumowanie wyrazów ciÄ…gu liczbowego (268)
- Rozwinięcie funkcji w szereg liczbowy - szeregi funkcyjne (276)
Rozdział 11. Podstawowe operacje na plikach (287)
- Zapisywanie i odczytywanie plików tekstowych (287)
- Sformatowane dane liczbowe w plikach tekstowych (295)
- Zapisywanie danych liczbowych w plikach binarnych (298)
- Modyfikacja danych w pliku binarnym (305)
Rozdział 12. Co dalej? (312)
Bibliografia (314)
Skorowidz (315)