Polski e-konsument - typologia, zachowania - Helion
ISBN: 978-83-246-3402-6
stron: 192, Format: 180x235, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-15
Księgarnia: Helion
Cena książki: 34,90 zł
E-commerce w Polsce ma bardzo duże perspektywy rozwoju. Wynika to przede wszystkim ze zmian przyzwyczajeń klientów, dla których zakupy w sieci przestały być "egzotyczną nowością", stając się jedną z opcji rozważanych przy zakupie niektórych produktów lub usług.
Świadome budowanie relacji z klientem staje się priorytetem dla przedsiębiorstw działających w sieci. Podstawą budowy trwałych relacji z klientem jest znajomość potrzeb, preferencji, motywów zachowań i decyzji e-konsumenta.
Wiedza na temat typów polskich e-konsumentów — ich cech i zachowaÅ„ — ma istotne znaczenie dla przedsiÄ™biorstw, które tworzÄ… koncepcjÄ™ strategii marketingowej oraz poszukujÄ… kierunków rozwoju swoich produktów i marek.
- W książce znajdziesz odpowiedzi na pytania:
- 1. KIM JEST e-konsument? Poznasz profil demograficzno-psychograficzny użytkowników internetu dokonujących zakupów w sieci.
- 2. CO KUPUJE e-konsument? Dowiesz się, jaka jest struktura asortymentowa koszyka zakupów.
- 3. DLACZEGO KUPUJE w internecie? Poznasz motywy dokonywania zakupów w sieci.
- 4. JAK KUPUJE? Dowiesz się, w jaki sposób i z jakich źródeł e-konsumenci gromadzą informacje o ofercie, co determinuje wybór produktu bądź usługi, jak płacą za produkt, jak zamawiają i odbierają kupiony produkt.
- 5. GDZIE KUPUJE? W sklepie internetowym czy na aukcji? Czym kieruje siÄ™, wybierajÄ…c miejsce zakupu?
Wyniki badań autorów pozwoliły stworzyć "fotografię" e-konsumenta oraz jego "koszyka zakupów".
Jeśli jesteś przedstawicielem przedsiębiorstwa sprzedającego swoje produkty i usługi w internecie, książka ta dostarczy informacji, które pomogą Ci zorganizować sprzedaż, sformułować ofertę asortymentową, budować relacje z klientem.
Partner wydania:
Osoby które kupowały "Polski e-konsument - typologia, zachowania", wybierały także:
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 93,33 zł, (14,00 zł -85%)
- Prawa ludzkiej natury 73,68 zł, (14,00 zł -81%)
- 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
Spis treści
Polski e-konsument - typologia, zachowania -- spis treści
Wprowadzenie (5)
Rozdział 1. Jak definiować polskiego e-konsumenta? - dylematy terminologiczne (9)
- 1. E-konsument i jego zachowania nabywcze (10)
- 2. Uwarunkowania zachowań nabywczych e-konsumenta (17)
Rozdział 2. Jak badać polskiego e-konsumenta? - dylematy metodologiczne (27)
- 1. Źródła informacji o e-konsumencie (28)
- 2. Metody i techniki badania e-konsumenta (40)
- 3. Założenia metodologiczne badania polskiego e-konsumenta (48)
Rozdział 3. Jaki jest polski e-konsument? - dylematy poznawcze (57)
- 1. Portret demograficzny, społeczno-zawodowy i ekonomiczny polskiego e-konsumenta (58)
- 2. Portret psychologiczny polskiego e-konsumenta (65)
- 3. Czas wolny polskiego e-konsumenta (78)
- 4. Internet w życiu polskiego e-konsumenta (96)
Rozdział 4. Jak kupuje polski e-konsument? - dylematy poznawcze (107)
- 1. Struktura asortymentowa koszyka zakupów polskiego e-konsumenta (108)
- 2. Motywy dokonywania zakupów w sieci (112)
- 3. Źródła informacji o ofercie produktowej w sieci (116)
- 4. Determinanty wyboru produktów (132)
- 5. Miejsca i warunki zakupów w sieci (144)
Rozdział 5. Jak wykorzystać wiedzę o polskim e-konsumencie? - dylematy aplikacyjne (167)
- 1. Typy polskiego e-konsumenta (167)
- 2. Wytyczne do działań marketingowych w handlu elektronicznym (178)
Bibliografia (187)