Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku - Helion
Tytuł oryginału: The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-246-6616-4
stron: 680, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2013-06-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 99,00 zł
Książka zostaÅ‚a wyróżniona w kwartalnym przeglÄ…dzie najważniejszych książek (lato 2013) opublikowanego przez THINKTANK. Zapraszamy do lektury przeglÄ…du nowoÅ›ci wydawniczych
Twój startup - instrukcja obsÅ‚ugi
Ta książka nie jest lekturÄ… do poduszki na jednÄ…, bezsennÄ… noc. Nie należy pochÅ‚aniać jej bezrefleksyjnie, by nastÄ™pnie odÅ‚ożyć na póÅ‚kÄ™ i już do niej nie wrócić. WrÄ™cz przeciwnie - jeÅ›li chcesz skorzystać z tego niezwykÅ‚ego podrÄ™cznika, studiuj go po trochu, systematycznie i wracaj do niego regularnie. Niech stanie siÄ™ Twoim najlepszym przyjacielem na najbliższe sześć do trzydziestu miesiÄ™cy... ponieważ wÅ‚aÅ›nie taki czas musisz dać sobie i swojemu przedsiÄ™wziÄ™ciu, by staÅ‚o siÄ™ rentownÄ… firmÄ…, zdolnÄ… do odniesienia rynkowego sukcesu.
Dla uÅ‚atwienia pracy z podrÄ™cznikiem zostaÅ‚ on podzielony na cztery części. Z pierwszej dowiesz siÄ™, czym jest Customer Development. Poznasz też jego manifest, czyli katalog czternastu zasad, którymi powinny kierować siÄ™ startupy przystÄ™pujÄ…ce do wdrażania tej metodologii zarzÄ…dzania, opracowanej specjalnie dla nich. NastÄ™pna część opisuje proces przeÅ‚ożenia wizji zaÅ‚ożycielskiej na szablon modelu biznesowego, a nastÄ™pnie na szereg hipotez, weryfikowanych przy udziale klientów. W części trzeciej znajduje siÄ™ opis programu testów pozwalajÄ…cych zorientować siÄ™, jaka jest potencjalna rentowność Twojej firmy. Autorzy przygotowali też dla Ciebie listy kontrolne, pomocne przy sprawdzaniu postÄ™pów na kolejnych etapach zwiÄ…zanych z realizacjÄ… procesu Customer Development.
Wywiad z Bobem Dorfem cz. II: oglÄ…daj
Wywiad z Bobem Dorfem cz. III: oglÄ…daj
Patroni wydania:
Osoby które kupowały "Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- 69,00 zł, (20,70 zł -70%)
- Internet a prawo - jak si 47,00 zł, (14,10 zł -70%)
Spis treści
Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku -- spis treści
Jak czytać tę książkę? (7)
Wstęp (15)
Z myślą o kim powstała ta książka? (19)
Wprowadzenie (25)
I. POCZÄ„TEK
Rozdział 1.
Przepis na katastrofę - startup nie jest małą wersją dużej firmy (37)
Rozdział 2.
Droga do objawienia - model Customer Development (59)
Manifest Customer Development (73)
II. ETAP PIERWSZY - ROZPOZNANIE RYNKU
Rozdział 3.
Wprowadzenie do rozpoznania rynku (99)
Rozdział 4.
Rozpoznanie rynku, faza pierwsza - zdefiniuj hipotezy dotyczÄ…ce modelu biznesowego (117)
Rozdział 5.
Rozpoznanie rynku, faza druga - udaj siÄ™ w teren i przetestuj problem: "Czy ludzi to interesuje?" (245)
Rozdział 6.
Rozpoznanie rynku, faza trzecia - udaj siÄ™ w teren i przetestuj rozwiÄ…zanie (287)
Rozdział 7.
Rozpoznanie rynku, faza czwarta - zweryfikuj model biznesowy, a potem wykonaj zwrot lub kontynuuj prace (323)
III. ETAP DRUGI - WERYFIKACJA RYNKU
Rozdział 8.
Wprowadzenie do weryfikacji rynku (345)
Rozdział 9.
Weryfikacja rynku, faza pierwsza - przygotuj się do sprzedaży (361)
Rozdział 10.
Weryfikacja rynku, faza druga - udaj siÄ™ w teren i sprzedawaj! (435)
Rozdział 11.
Weryfikacja rynku, faza trzecia - opracuj pozycjonowanie produktu i firmy (499)
Rozdział 12.
Weryfikacja rynku, faza czwarta - najtrudniejsze pytanie: wykonać zwrot czy kontynuować prace? (517)
Podręcznik właściciela startupu - mapa strony (561)
Dodatek A. Listy kontrolne (565)
Dodatek B. SÅ‚owniczek (639)
Dodatek C. Jak zbudować internetowy startup - krótki przeglÄ…d (653)
Podziękowania (661)
O autorach (667)
Skorowidz (671)