reklama - zainteresowany?

Po prostu Flash MX - Helion

Po prostu Flash MX
Autor: Katherine Ulrich
Tytuł oryginału: Macromedia Flash MX Visual Quickstart Guide
Tłumaczenie: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7197-886-3
stron: 640, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-12-19
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,00 zł

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX

Tagi: Flash/ActionScript

Flash MX to aplikacja o oszałamiających możliwościach. Dynamiczne prezentacje, łączenie grafiki z dźwiękiem, animacje -- to tylko część zastosowań tego najpopularniejszego narzędzia multimedialnego stworzonego na potrzeby Internetu. Jeśli chcesz wzbogacić swoje strony WWW o atrakcyjne animacje -- po prostu sięgnij po tę książkę. Bez zbędnych opisów wprowadzi Cię ona w świat Flasha MX.

Dowiesz się:

  • Jak funkcjonuje środowisko Flash i jakie nowości wprowadzono w wersji MX
  • Jak tworzyć i modyfikować grafikę we Flashu
  • Jak wykorzystać możliwości pracy z warstwami
  • Jak używać symboli
  • Jak tworzyć animacje
  • Jak stworzyć animację reagującą na działania użytkownika
  • Jak łączyć animacje z dźwiękiem i obrazem wideo
  • ... i wiele więcej
Systematycznie lub wyrywkowo: czytaj tę książkę tak, jak chcesz. Zwięzłe objaśnienia i towarzyszące im liczne ilustracje oraz przykłady doprowadzą Cię wprost do celu.

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX

 

Osoby które kupowały "Po prostu Flash MX", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX

Spis treści

Po prostu Flash MX -- spis treści

Wprowadzenie (13)

  • Co czyni Flasha wyjątkowym narzędziem do projektowania stron? (14)
  • Podstawowe wiadomości o Flashu (15)
  • Flash MX - co nowego? (17)
  • Jak korzystać z tej książki? (20)
  • Wymagania systemowe (21)
  • Wiadomości o module Flash Player (22)

Rozdział 1. Środowisko programu Flash (23)

  • Podstawy działania programu Flash (24)
  • Środowisko programu Flash (28)
  • Panel Timeline (29)
  • Scena (32)
  • Zastosowanie siatki (37)
  • Korzystanie z linijek i prowadnic (39)
  • Opcja przyciągania obiektów (41)
  • Panel Tools (44)
  • Oglądanie grafik w różnym powiększeniu (47)
  • Panele (49)
  • Praca ze zgrupowanymi panelami (51)
  • Dostosowanie rozkładu paneli (53)
  • Panel Property Inspector (55)
  • Dostosowanie skrótów klawiaturowych (58)

Rozdział 2. Tworzenie prostych grafik (63)

  • Panel narzędziowy (64)
  • Zastosowanie narzędzia Line (65)
  • Ustawianie atrybutów obrysu (66)
  • Ustawianie atrybutów wypełnienia (71)
  • Korzystanie z narzędzi Oval i Rectangle (72)
  • Używanie narzędzia Pencil ze wspomaganiem (76)
  • Kontrola stopnia wspomagania (78)
  • Korzystanie z narzędzia Pencil bez wspomagania (79)
  • Zastosowanie narzędzia Pen - linie proste (80)
  • Zastosowanie narzędzia Pen - odcinki linii krzywej (83)
  • Zastosowanie narzędzia Paint Bucket (85)
  • Praca z narzędziem Brush w trybie Normal (87)
  • Korzystanie z narzędzia Text (90)
  • Praca z tekstem pionowym (92)
  • Ustawianie atrybutów tekstu w menu (95)
  • Ustawianie atrybutów znaków w panelu Property Inspector (96)
  • Ustawianie atrybutów akapitu (102)
  • Oddzielne łamanie tekstu (105)

Rozdział 3. Modyfikowanie prostych grafik (107)

  • Ustawianie preferencji zaznaczania (108)
  • Zaznaczanie linii narzędziem Arrow (109)
  • Zaznaczanie wypełnień narzędziem Arrow (111)
  • Zastosowanie zaznaczenia prostokątnego (112)
  • Zastosowanie narzędzia Lasso (113)
  • Zaznaczanie części elementów (115)
  • Usuwanie zaznaczenia elementów (117)
  • Manualna zmiana pozycji elementów (118)
  • Numeryczne pozycjonowanie elementów (120)
  • Podstawowe czynności edycyjne - wycinanie, kopiowanie, wklejanie (122)
  • Edycja istniejących elementów ze wspomaganiem programu (124)
  • Przesuwanie węzłów końcowych narzędziem Arrow (126)
  • Przesuwanie punktów narzędziem Subselection (127)
  • Kształtowanie linii (129)
  • Kształtowanie krzywych narzędziem Arrow (130)
  • Kształtowanie krzywych narzędziem Subselection (132)
  • Konwertowanie, usuwanie i wstawianie węzłów (134)
  • Kształtowanie wypełnień (137)
  • Zmienianie rozmiaru elementów graficznych (139)
  • Orientacja elementów graficznych (144)
  • Zniekształcanie elementów graficznych (149)
  • Zmiana obwiedni zaznaczonych elementów (153)
  • Modyfikowanie obrysów (156)
  • Zastosowanie narzędzia Eraser w trybie Normal (160)
  • Zastosowanie modyfikatora Faucet (161)
  • Modyfikowanie kolorów wypełnienia (162)
  • Tworzenie jednolitych kolorów - panel Color Mixer (164)
  • Tworzenie jednolitych kolorów - Color Picker (168)
  • Tworzenie nowych gradientów (171)
  • Tworzenie palet kolorów (176)
  • Praca z gradientami (180)
  • Modyfikowanie przypisanych gradientów (183)
  • Przenoszenie atrybutów z jednego elementu graficznego do innego (186)
  • Konwertowanie linii na wypełnienia (188)

Rozdział 4. Skomplikowane grafiki w jednej warstwie (191)

  • Kiedy linia przecina linię (192)
  • Kiedy linia przecina wypełnienie (193)
  • Kiedy kształty się przecinają (195)
  • Zrozumieć grupowanie (197)
  • Praca ze zgrupowanymi elementami (198)
  • Kontrolowanie kolejności wyświetlania (201)
  • Edycja grup (204)
  • Wyrównywanie elementów (206)
  • Praca z narzędziem Brush z wykorzystaniem skomplikowanych trybów malarskich (209)
  • Przypisywanie gradientów kształtom wieloczęściowym (214)
  • Tryby pracy narzędzia Eraser (216)

Rozdział 5. Grafiki umieszczone na wielu warstwach (219)

  • Funkcje dotyczące warstw dostępne w oknie Timeline (220)
  • Tworzenie i usuwanie warstw (221)
  • Tworzenie i usuwanie folderów warstw (223)
  • Kontrolowanie warstw i folderów (225)
  • Ustawianie właściwości warstwy w oknie Timeline (230)
  • Kontrolowanie wyświetlania warstwy w oknie Timeline (234)
  • Określanie kolejności warstw (235)
  • Organizowanie warstw w folderach (236)
  • Praca z grafikami w różnych warstwach (239)
  • Wycinanie i wklejanie pomiędzy warstwami (241)
  • Rozmieszczanie elementów graficznych w warstwach (244)
  • Praca z warstwami prowadzącymi (245)
  • Praca z warstwami maskującymi (247)

Rozdział 6. Zapisywanie i ponowne wykorzystanie elementów graficznych (253)

  • Okno Library (254)
  • Widoki okna Library (256)
  • Hierarchia biblioteki (257)
  • Konwertowanie grafik na symbole (260)
  • Tworzenie nowych symboli od podstaw (263)
  • Zastosowanie odwołań do symboli (266)
  • Modyfikowanie odwołań do symboli (268)
  • Wymiana jednego odwołania do symbolu na inne (271)
  • Edycja symboli głównych (273)
  • Powielanie symboli głównych (276)
  • Usuwanie głównych symboli (277)
  • Konwersja odnośników symboli na grafiki (279)
  • Kopiowanie symboli pomiędzy filmami (280)
  • Tworzenie współużytkowanych bibliotek (282)
  • Zastosowanie symboli czcionek (290)

Rozdział 7. Wykorzystanie grafik spoza programu Flash (293)

  • Importowanie grafik spoza programu Flash (294)
  • Wykorzystanie schowka do importowania grafik (299)
  • Przekształcanie bitmap w grafiki wektorowe (301)
  • Edycja bitmap narzędziami Flasha (303)
  • Zastosowanie bitmap jako wypełnień (306)
  • Modyfikacja wypełnień bitmapowych (308)

Rozdział 8. Animacja poklatkowa (311)

  • Korzystanie z linii czasu (312)
  • Tworzenie klatek kluczowych (315)
  • Tworzenie międzyklatek (320)
  • Zaznaczanie klatek (322)
  • Manipulowanie klatkami jednej warstwy (325)
  • Usuwanie klatek (330)
  • Tworzenie prostej animacji poklatkowej (334)
  • Podgląd akcji (337)
  • Tworzymy płynną animację (340)
  • Tryb Onion Skin (343)
  • Edycja wielu klatek (346)
  • Parametr Frame Rate (348)
  • Zróżnicowana szybkość animacji (349)

Rozdział 9. Animacja oparta na uzupełnianiu klatek (351)

  • Stworzenie animacji odbijającej się piłki z wykorzystaniem procesu uzupełniania ruchu (352)
  • Ustawianie właściwości uzupełniania (356)
  • Edycja uzupełnienia ruchu (359)
  • Dodawanie klatek kluczowych do uzupełnienia ruchu (360)
  • Animowanie efektów kolorystycznych (361)
  • Animowanie grafik zmieniających rozmiar (362)
  • Obracanie grafik (364)
  • Przesuwanie grafik po liniach prostych (367)
  • Przesuwanie grafik po ścieżce (369)
  • Orientacja grafik na ścieżce ruchu (373)
  • Zmiana szybkości uzupełniania (376)

Rozdział 10. Animacja oparta na uzupełnianiu kształtu (379)

  • Tworzenie animacji odbijającej się piłki z wykorzystaniem techniki uzupełniania kształtu (380)
  • Morfing nieskomplikowanych linii i wypełnień (384)
  • Uzupełnianie kształtu wielu elementów (387)
  • Przekształcenie prostego kształtu w kształt skomplikowany (389)
  • Tworzenie kształtów poruszających się w trakcie transformacji (393)

Rozdział 11. Skomplikowane zadania animacyjne (395)

  • Znaczenie scen (396)
  • Manipulowanie klatkami umieszczonymi w różnych warstwach (400)
  • Animowanie wielu uzupełnień ruchu (403)
  • Animacja uzupełnień kształtu w grafikach o skomplikowanych kształtach (409)
  • Odwracanie klatek (411)
  • Połączenie uzupełniania z techniką animacji poklatkowej (413)
  • Zapisywanie animacji jako symboli graficznych (415)
  • Wykorzystanie animowanych symboli graficznych (418)
  • Zapisywanie animacji jako symboli klipów filmowych (420)
  • Wykorzystanie symboli klipów filmowych (422)
  • Wykorzystanie animowanych masek (424)

Rozdział 12. Interaktywność akcji klatek (429)

  • Panel Actions (430)
  • Wybieranie trybu pisania skryptów (433)
  • Dostosowanie panelu Actions (435)
  • Organizacja akcji (438)
  • Wybieranie akcji (439)
  • Dołączanie akcji do klatki (444)
  • Edycja skryptu (447)
  • Przypisywanie etykiet i komentarzy do klatek (449)
  • Tworzenie zakładek (451)
  • Kontrolowanie odtwarzania filmu (452)
  • Podgląd akcji w działaniu (456)

Rozdział 13. Interaktywność z obiektami (457)

  • Podglądanie przycisków i klipów filmowych w trybie testowym (458)
  • Tworzenie prostych przycisków typu rollover (460)
  • Podgląd przycisków w trybie edycji filmu (465)
  • Tworzenie przycisków zmieniających kształt (466)
  • Tworzenie w pełni animowanego przycisku (469)
  • Dołączanie akcji do przycisków (471)
  • Wybór procedury obsługi zdarzenia przycisku (476)
  • Stosowanie wielu parametrów obsługi zdarzeń myszy (480)
  • Uruchamianie akcji przycisków z klawiatury (483)
  • Tworzenie niewidocznego przycisku (485)
  • Tworzenie przycisku z wieloma aktywnymi punktami (487)
  • Dołączanie akcji do klipów filmowych (490)
  • Klipy filmowe działające jak przyciski (492)

Rozdział 14. Dołączanie dźwięku i wideo (495)

  • Korzystanie z dźwięków we Flashu (496)
  • Importowanie dźwięków (497)
  • Organizacja dźwięków (498)
  • Dostosowanie wysokości warstwy dźwiękowej (499)
  • Dołączanie dźwięków do klatek (500)
  • Dołączanie dźwięków do przycisków (503)
  • Wykorzystanie dźwięków zdarzeń (505)
  • Wykorzystanie dźwięków początkowych (509)
  • Wykorzystanie dźwięków strumieniowych (510)
  • Dźwięki zatrzymujące (513)
  • Zapętlanie dźwięków (515)
  • Edycja dźwięków (516)
  • Import materiału wideo (520)
  • Wykorzystanie osadzonych klipów wideo w filmie (526)
  • Uaktualnianie klipów wideo (529)

Rozdział 15. Wstęp do złożonej interaktywności (531)

  • Zmiana właściwości obiektu (532)
  • Tworzenie skryptowych obiektów tekstowych (535)
  • Manipulowanie zmiennymi (539)
  • Tworzenie niewidocznych zmiennych (541)
  • Zastosowanie akcji warunkowych (543)
  • Wczytywanie nowych plików (548)
  • Kontrolowanie zagnieżdżonych linii czasu (553)
  • Zastosowanie akcji fscommand (561)
  • Korzystanie z komponentów (564)
  • Korzystanie z panelu Movie Explorer (572)

Rozdział 16. Publikacja filmów w Internecie (575)

  • Przygotowanie filmu do optymalnego odtwarzania (576)
  • Publikowanie i eksportowanie (580)
  • Ustawienia odtwarzacza Flash Player (583)
  • Publikowanie kodu HTML dla plików Flash Playera (588)
  • Kontrolowanie pozycji filmu w przeglądarce (591)
  • Kod HTML dla obrazów zastępczych (596)
  • Pozostałe ustawienia publikacji (601)
  • Tworzenie projektorów (603)
  • Ustawienia typów MIME na serwerze (604)
  • Eksportowanie filmów Flasha do innych formatów (605)
  • Drukowanie w programie Flash (607)
  • Drukowanie z poziomu odtwarzacza Flash Player (609)

Dodatek A Skróty klawiaturowe (613)

Skorowidz (619)

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.