Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia - Helion
Tytuł oryginału: Adobe Flash Professional CS5 Bible
Tłumaczenie: Paweł Koronkiewicz
ISBN: 978-83-246-8347-5
stron: 816, Format: ebook
Data wydania: 2014-01-07
Księgarnia: Helion
Cena książki: 64,50 zł (poprzednio: 129,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-64,50 zł)
Niech potęga programu Flash CS5 pracuje w Twoich projektach!
- Jak wykorzystać możliwości Flasha?
- Jak zbudować swoją własną aplikację AIR?
- Jak zintegrować pliki Flasha ze stronami WWW?
Adobe Flash to potężna, wielozadaniowa aplikacja, pełniąca funkcje programu ilustracyjnego oraz edytora obrazów i dźwięków. Flash daje możliwość tworzenia bogatych w efekty animacji, atrakcyjnych serwisów WWW oraz rozwiniętych projektów multimedialnych. W swojej najnowszej odsłonie program oferuje swoim użytkownikom konfigurowalne panele z opcjami i parametrami. Wprowadzono też sporo poprawek w środowisku edycyjnym. Filmy Flasha mogą komunikować się bezpośrednio ze skryptami i programami na serwerze. Wiele poprawek i uaktualnień dotyczy m.in. obsługi dźwięku czy komponentu FLVPlayback.
Książka "Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia" zawiera pełny i szczegółowy opis tego programu. Pomoże Ci nie tylko wtedy, gdy zaczynasz pracę z programem, ale także wtedy, kiedy stosujesz jego zaawansowane funkcje. Wewnątrz znajdziesz mnóstwo wskazówek i praktycznych przykładów, które możesz wykorzystać od razu. Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się, jak zintegrować Flasha z innymi programami, aby tworzyć unikalne materiały w tym formacie. Poznasz język ActionScript w jego najnowszej wersji 3.0, dostępnej w odtwarzaczu Flash Player 9 i późniejszych. Znajdziesz tu wiedzę o każdej funkcji, której sprawna obsługa wymaga więcej niż czystej intuicji użytkownika, opisy wszystkich komponentów programu oraz sposoby animowania obiektów i używania gotowych szablonów kodu.
- Tworzenie witryn we Flashu
- Interfejs programu
- Rysowanie, praca z tekstem i grafiką
- Animacja i edytor ruchu
- Multimedia
- Oś czasu, zdarzenia i interakcje
- Odtwarzacze i projektory
- Aplikacje dla telefonów iPhone
- Adobe AIR
Zostań niekwestionowanym mistrzem programu Flash CS5!
Osoby które kupowały "Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- ActionScript 3.0. Biblia 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Adobe Flash i PHP. Biblia 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
Spis treści
Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia eBook -- spis treści
O autorze (17)
Wstęp (19)
Część I: Wprowadzenie - Flash, multimedia i WWW (25)
Rozdział 1. Budowa i miejsce Flasha (27)
- Przede wszystkim integracja (28)
- Topografia Flasha CS5 (30)
- Typy plików Flasha (31)
- Wiele światów Flasha CS5 (36)
- Przetwarzanie obrazów rastrowych (bitmap) (37)
- Program do grafiki wektorowej (37)
- Program do wektorowej pracy z animacjami (38)
- Mechanizm odtwarzania wideo (38)
- Odtwarzacz audio (38)
- Multimedialne środowisko edycyjne (39)
- Sekwenser animacyjny (39)
- Programowanie i obsługa baz danych (40)
- Środowisko programisty aplikacji typu desktop (40)
- Program do tworzenia aplikacji dla telefonów iPhone (41)
- Podsumowanie (41)
Rozdział 2. Przegląd technologii sieci WWW (43)
- Miejsce Flasha w internetowej ewolucji (43)
- Wielkie nadzieje (43)
- Flash - tak czy nie? (47)
- Alternatywne metody pracy z multimediami (51)
- Technologie towarzyszące plikom Flasha (54)
- HTML wiecznie żywy (54)
- Skrypty JavaScript strony klienta (55)
- Świat usług Web Services (55)
- Technologie serwerowe firmy Adobe (56)
- Projekt i jego potencjał (56)
- Prezentacje liniowe (56)
- Prezentacje interakcyjne (57)
- Prezentacje sterowane danymi (57)
- Aplikacje sterowane danymi (lub aplikacje RIA) (57)
- Podsumowanie (58)
Rozdział 3. Planowanie projektów (59)
- Podstawy organizacji pracy (59)
- Faza I - Pomysł i podstawowe założenia projektu (60)
- Faza II - Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji (72)
- Panel Project (Projekt) Flasha CS5 (74)
- Tworzenie struktury projektu (1) (75)
- Tworzenie projektu we Flashu CS5 (2) (76)
- Zmienianie konfiguracji projektu i panelu (3) (79)
- Otwieranie i edycja plików w projekcie (4) (82)
- Publikowanie gotowego projektu (5) (83)
- Podsumowanie (83)
Część II: Środowisko Flasha (85)
Rozdział 4. Interfejs programu (87)
- Zaczynamy (87)
- Pierwsze kroki (88)
- Strona startowa (88)
- Opcje menu pomocy (90)
- Interfejs Flasha w systemach Mac OS i Windows (91)
- Co można zrobić w panelu Properties (Właściwości) (94)
- Zarządzanie oknami i panelami (95)
- Menu podręczne (kontekstowe) (95)
- Panele swobodne i dokowane (95)
- Uaktywnianie paneli lub okien (97)
- Tworzenie własnych układów paneli (97)
- Skróty klawiaturowe (98)
- Przybornik (panel Tools - Narzędzia) (100)
- Zarządzanie przybornikiem (100)
- Poznawanie przybornika (101)
- Korzystanie z opcji narzędzi (101)
- Dostosowywanie przybornika (101)
- Okno dokumentu (105)
- Zarządzanie oknem dokumentu (106)
- Poznawanie okna dokumentu (108)
- Korzystanie ze scen (109)
- Korzystanie z menu opcji okna dokumentu (111)
- Praca z szablonami (114)
- Okno osi czasu (114)
- Sterowanie oknem osi czasu (115)
- Korzystanie z paska narzędziowego Controller (115)
- Poznawanie osi czasu (117)
- Edycja klatek i warstw (121)
- Opcje widoku klatek (130)
- Drukowanie (133)
- Podsumowanie (134)
Rozdział 5. Rysowanie we Flashu (135)
- Kształty geometryczne (137)
- Oval (Owal) (137)
- Oval Primitive (Owal pierwotny) (138)
- Rectangle (Prostokąt) i Rectangle Primitive (Prostokąt pierwotny) (139)
- Parametry Join (Połączenie) i Miter (Ostre) (140)
- PolyStar (Narzędzie Gwiazda-Wielokąt) (140)
- Narzędzie Line (Linia) (143)
- Narzędzia rysowania (144)
- Narzędzie Pencil (Ołówek) (144)
- Narzędzie Brush (Pędzel) (145)
- Narzędzie Eraser (Gumka) (149)
- Tworzenie precyzyjnych linii i krzywych Béziera za pomocą narzędzia Pen (151)
- Wypełnienia i zarysy (155)
- Wybieranie kolorów (155)
- Wybór stylu linii (157)
- Kontrola skalowania linii (160)
- Optymalizacja rysunków (162)
- Praca z narzędziami zaznaczania (163)
- Narzędzie Selection (Zaznaczenie) (163)
- Narzędzie Lasso (169)
- Narzędzie Subselection (Zaznaczenie cząstkowe) (171)
- Praca nad kompozycją i wyrównywanie elementów (173)
- Upraszczanie ustawień przyciągania (173)
- Panele projektowania (178)
- Menu Edit (Edycja) (184)
- Spray Brush (Rozpylacz) i Deco (Zamalowywanie) - wzory z symboli (186)
- Rozpylacz - losowe wzory z symboli (186)
- Deco (Zamalowywanie) - wzory i układy (189)
- Podsumowanie (195)
Rozdział 6. Symbole, instancje i biblioteka (197)
- Biblioteka i jej zawartość (198)
- Praca z bibliotekami wspólnymi i zewnętrznymi (198)
- Praca z wieloma bibliotekami (200)
- Praca z panelem biblioteki (202)
- Porządkowanie paneli biblioteki (206)
- Definiowanie typu zawartości (207)
- "Surowe" dane (207)
- Obiekty rysowania i kształty podstawowe (208)
- Grupy (208)
- Symbole (209)
- Importowane elementy (211)
- Edycja symboli (213)
- Tryb edycji symbolu (213)
- Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window) (213)
- Edycja symbolu w miejscu (Edit In Place) (214)
- Edycja symbolu z poziomu biblioteki (214)
- Powrót do filmu po zakończeniu edycji symbolu (214)
- Modyfikowanie właściwości symbolu na stole montażowym (215)
- Modyfikowanie koloru i przezroczystości (216)
- Zmiana typu symbolu (218)
- Zamiana symbolu (Swap Symbol) (218)
- Tworzenie zagnieżdżonych struktur symboli (219)
- Konwersja prostego kształtu na symbol graficzny (219)
- Symbole Graphic (Grafika) w przycisku (220)
- Animacja symboli graficznych w klipie filmowym (222)
- Dodanie klipu filmowego do symbolu przycisku (224)
- Modyfikowanie instancji klipu (225)
- Skalowanie dziewięcioplasterkowe dla tła klipu filmowego (226)
- Narzędzie Movie Explorer (Eksplorator filmu) (230)
- Filtrowanie widoku (230)
- Lista obiektów (231)
- Menu opcji okna Movie Explorer (Eksplorator filmu) (232)
- Menu podręczne (233)
- Biblioteki współużytkowane w czasie edycji (234)
- Podsumowanie (238)
Rozdział 7. Kolor (239)
- Podstawowe zagadnienia dotyczące koloru (240)
- Paleta kolorów bezpiecznych dla sieci (241)
- Kod szesnastkowy (241)
- Efektywne posługiwanie się kolorem (242)
- Praca z panelem Swatches (Próbki) (246)
- Opcje panelu Swatches (Próbki) (248)
- Importowanie własnych palet (250)
- Panel Color (Kolor) (254)
- Zmiana stopnia krycia wypełnienia lub obrysu (256)
- Praca z wypełnieniami gradientowymi (257)
- Edycja kolorów w wypełnieniach gradientowych (258)
- Wypełnienia gradientowe a przezroczystość (260)
- Zaznaczanie wypełnień rastrowych (263)
- Korzystanie z narzędzi Eyedropper (Kroplomierz), Paint Bucket (Wiadro z farbą) oraz Ink Bottle (Kałamarz) (264)
- Podsumowanie (265)
Rozdział 8. Praca z tekstem (267)
- Typografia (268)
- Rodzaje pól tekstowych we Flashu (268)
- Edytowalne pola tekstowe (272)
- Panel Properties (Właściwości) w trakcie pracy z narzędziem Text (Tekst) (273)
- Praca z narzędziem Text (Tekst) (273)
- Ustawianie atrybutów tekstu w panelu właściwości (276)
- Przepływ tekstu przez wiele pól (285)
- Eksport czcionek i ich wyświetlanie (287)
- Wygładzanie czcionek - antyaliasing (287)
- Czcionki urządzenia (289)
- Opcja Use Device Fonts (Użyj czcionek urządzenia) (289)
- Problemy z wyświetlaniem czcionek (290)
- Zastępowanie czcionek (291)
- Symbole czcionek i współużytkowane biblioteki czcionek (293)
- Tworzenie symbolu czcionki (294)
- Aktualizacja symboli czcionek w środowisku edycyjnym (297)
- Stosowanie symboli czcionek w bibliotekach współużytkowanych w czasie wykonywania (297)
- Modyfikacja tekstu (301)
- Ręczna edycja tekstu (301)
- Stosowanie filtrów (304)
- Podsumowanie (305)
Rozdział 9. Praca z grafiką (307)
- Próbkowanie i zmienianie kolorów wypełnień i linii (308)
- Narzędzie Eyedropper (Kroplomierz) (308)
- Narzędzie Ink Bottle (Kałamarz) (309)
- Narzędzie Paint Bucket (Wiadro z farbą) (311)
- Działanie opcji zamykania odstępów (312)
- Zastosowanie opcji Lock Fill (Zablokuj wypełnienie) (313)
- Przekształcanie wypełnień gradientowych i bitmapowych (314)
- Modyfikacja środka wypełnienia narzędziem Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) (315)
- Obrót wypełnienia narzędziem Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) (316)
- Zmiana skali narzędziem Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) (317)
- Ustawianie stylów przepełnienia (318)
- Pochylanie wypełnień rastrowych (318)
- Wykorzystanie narzędzia Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) do uzyskania efektów oświetlenia (319)
- Polecenia menu Modify/Shape (Modyfikuj/Kształt) (320)
- Polecenie Convert Lines to Fills (Przekonwertuj linie na wypełnienia) (320)
- Tworzenie skalowanej grafiki (320)
- Rozszerzenie wypełnienia - polecenie Expand Fill (Rozwiń wypełnienie) (321)
- Wygładzanie krawędzi wypełnienia - polecenie Soften Fill Edges (Zmiękcz wypełnienie krawędzi) (322)
- Polecenie Free Transform (Przekształcanie swobodne) i jego opcje (324)
- Panel Transform (Przekształć) (325)
- Menu Modify/Transform (Modyfikuj/Przekształć) (325)
- Narzędzie Free Transform (Przekształcanie swobodne) (326)
- Przekształcanie kształtów, symboli, tekstu oraz grup (327)
- Symbole w przestrzeni trójwymiarowej (329)
- Kąt widzenia kamery - perspektywa (330)
- Narzędzie Obrót 3D - przekształcenia symboli (332)
- Narzędzie Translacja 3D - przesuwanie symboli (335)
- Modyfikacja typów elementów (335)
- Stos elementów (336)
- Grupowanie (336)
- Polecenie Break Apart (Rozdziel) (337)
- Modyfikator Magic Wand (Magiczna różdżka) (341)
- Wektoryzacja map bitowych (342)
- Praca z obiektami rysunkowymi i poleceniami łączenia obiektów (344)
- Praca z kształtami złożonymi (346)
- Edycja za pomocą polecenia Find and Replace (Znajdź i zamień) (348)
- Panel History (Historia) (349)
- Powtórzenie kroków (350)
- Kopiowanie kroków (351)
- Czyszczenie historii (351)
- Widok historii (351)
- Zapis jako polecenie (352)
- Podsumowanie (352)
Część III: Animacja i efekty specjalne (355)
Rozdział 10. Animacja i edytor ruchu (357)
- Podstawowe metody animacji we Flashu (358)
- Animacja poklatkowa (358)
- Dodawanie klatek kluczowych (361)
- Tworzenie animacji poklatkowej (362)
- Modyfikowanie sekwencji wieloklatkowych (362)
- Przenikanie klatek (363)
- Jednoczesna edycja wielu klatek (365)
- Animacja automatyczna (366)
- Automatyczna animacja kształtu (368)
- Wskaźniki zmiany kształtu (372)
- Automatyczna animacja ruchu (375)
- Modyfikowanie właściwości automatycznej animacji ruchu (378)
- Zakresy i warstwy animacji ruchu (380)
- Edycja ścieżek ruchu (383)
- Sterowanie animacją na ścieżce ruchu (385)
- Ustawienia predefiniowane ruchu (386)
- Edytor ruchu - dopracowywanie ustawień dynamiki i właściwości animacji (388)
- Widoki właściwości w edytorze ruchu (391)
- Edycja krzywych animacji i klatek kluczowych właściwości (391)
- Krzywe dynamiki (napięcia) (392)
- Animowanie właściwości 3D (394)
- Łączenie sekwencji animacji (398)
- Przenoszenie animacji na osie czasu symboli (399)
- Porządkowanie symboli na głównej osi czasu (403)
- Modyfikowanie i ponowne użycie animowanych symboli (405)
- Szkielety IK - narzędzia Bone (Kość) i Bind (Powiązanie) (407)
- Dodawanie efektu sprężystości (412)
- Animacja kształtów (414)
- Buforowanie bitmap w czasie odtwarzania (418)
- Mapy bitowe (418)
- Niech Flash pracuje dla Ciebie (419)
- Podsumowanie (419)
Rozdział 11. Filtry, tryby mieszania, linie pomocnicze i maski (421)
- Filtry Flasha (421)
- Dodawanie i modyfikowanie filtrów (422)
- Tworzenie trójwymiarowego cienia (426)
- Łączenie filtrów i zapisywanie własnych ustawień (427)
- Poddawanie filtrów animacji ruchu (429)
- Sterowanie interpolacją ustawień filtrów w edytorze ruchu (430)
- Kolor - właściwości a filtry (432)
- Filtr Adjust Color (Ustaw kolor) (433)
- Właściwości koloru (435)
- Zaawansowany efekt koloru (436)
- Wykorzystanie trybów mieszania (438)
- Działanie trybów mieszania (438)
- Zastosowanie prostych trybów mieszania (441)
- Złożone tryby mieszania - Alpha (Alfa) i Erase (Gumka) (442)
- Tworzenie animowanego efektu przezroczystości (443)
- Warstwy specjalne - linie pomocnicze i maski (445)
- Warstwy linii pomocniczych (446)
- Maski (449)
- Maskowanie kształtem (449)
- Maskowanie grupą obiektów (452)
- Maskowanie symbolem (453)
- Maskowanie i tekst (453)
- Polecenie Distribute to Layers (Rozmieść na warstwach) (457)
- Podsumowanie (459)
Część IV: Włączanie do filmu plików multimedialnych (461)
Rozdział 12. Dźwięk (463)
- Formaty importowanych i eksportowanych plików dźwiękowych (464)
- Importowane formaty (464)
- Eksportowane formaty (466)
- Import dźwięków (468)
- Przypisywanie dźwięku do przycisku (470)
- Umieszczanie dźwięków na osi czasu (472)
- Porządkowanie dźwięków na osi czasu (473)
- Wyświetlanie warstw dźwiękowych (474)
- Porządkowanie warstw dźwiękowych za pomocą folderu z warstwami (474)
- Synchronizacja dźwięku z animacją (475)
- Event (Zdarzenie) (475)
- Start (Uruchom) (475)
- Stop (Zatrzymaj) (476)
- Stream (Strumień) (476)
- Przerywanie odtwarzania dźwięków (477)
- Zatrzymywanie dźwięku typu Event (Zdarzenie) (477)
- Przerywanie odtwarzania pojedynczego dźwięku typu Stream (Strumień) (480)
- Przerywanie odtwarzania wszystkich dźwięków (480)
- Edycja dźwięków we Flashu (481)
- Narzędzia edycji dźwięku we Flashu (482)
- Efekty na liście Effect (Efekt) w panelu Properties (Właściwości) (483)
- Ogólne informacje na temat optymalizacji dźwięku (485)
- Parametry publikacji dźwięku (486)
- Parametry kompresji (487)
- Obsługa dźwięku i formatu MP3 przez odtwarzacze Flash Player (490)
- Parametry kompresji dźwięków w bibliotece (491)
- Ustawienia audio w bibliotece (491)
- Łączenie metod optymalizacji dźwięku (493)
- Dodatkowe uwagi na temat dźwięku (494)
- Tryb VBR formatu MP3 (494)
- Optymalizacja dźwięku pod kątem zajętości miejsca (495)
- Ekstrakcja dźwięku z dokumentu Flasha (497)
- Podsumowanie (499)
Rozdział 13. Importowanie grafiki (501)
- Grafika wektorowa a grafika rastrowa (502)
- Formaty importowanych plików (504)
- Przygotowywanie map bitowych (507)
- Zachowanie jakości map bitowych (509)
- Importowanie i kopiowanie obrazów rastrowych (511)
- Importowanie sekwencji (512)
- Pliki bitmapowe z warstwami (512)
- Kopiowanie i wstawianie map bitowych do Flasha (518)
- Przezroczystość, efekty koloru i filtry a importowane bitmapy (518)
- Właściwości map bitowych we Flashu (519)
- Kilka słów przestrogi (522)
- Zgodność z przeglądarkami (522)
- Przyciski bitmap w panelu właściwości (523)
- Przycisk Swap (Zamień) (523)
- Przycisk Edit (Edycja) (524)
- Wykorzystanie kompresji obrazu (524)
- 24- lub 32-bitowe pliki z kompresją bezstratną (524)
- 8-bitowe pliki z kompresją bezstratną (525)
- Materiały z kompresją stratną (526)
- Konwersja grafiki rastrowej na wektorową (527)
- Korzystanie z zewnętrznej grafiki wektorowej (529)
- Import grafiki wektorowej (530)
- Kopiowanie i wklejanie grafiki wektorowej do Flasha (532)
- Import plików w formacie Adobe Illustrator (533)
- Optymalizacja grafiki wektorowej (535)
- Wektoryzacja złożonej grafiki wektorowej (536)
- Konwersja tekstu na krzywe (537)
- Optymalizacja krzywych (538)
- Buforowanie bitmapowe w czasie wykonywania (538)
- Format przyszłości - XFL (540)
- Podsumowanie (540)
Rozdział 14. Wyświetlanie obrazu wideo (543)
- Integracja wideo - dostępne technologie (544)
- Wczytywanie pliku Flash Video w czasie odtwarzania filmu (544)
- Streaming pliku wideo w czasie rzeczywistym (544)
- Osadzanie wideo w filmie Flasha (545)
- Import wideo (545)
- Opcje kompresji kodeków (545)
- Kompresowanie wideo w programie Adobe Media Encoder CS5 (547)
- Kreator importu wideo (555)
- Dołączanie wideo do filmów Flasha (558)
- Parametry składnika (563)
- Składniki interfejsu obiektu FLVPlayback (565)
- Dodawanie punktów sygnalizacji (568)
- Wykorzystanie kanału przezroczystości materiału wideo (576)
- Materiał nagrany na żywo (577)
- Podsumowanie (580)
Część V: Interakcyjność w filmach Flasha (581)
Rozdział 15. Skrypty na osi czasu i obsługa zdarzeń (583)
- Operacje i funkcje obsługi zdarzeń (583)
- Czym jest ActionScript? (584)
- Panel Actions (Operacje) (585)
- Krótkie wprowadzenie do składni kodu (589)
- Pięć pierwszych operacji ActionScriptu (590)
- gotoAndPlay() i gotoAndStop() (591)
- nextFrame() i prevFrame() (592)
- nextScene() i prevScene() (593)
- play() i stop() (593)
- navigateToURL() (594)
- Uruchamianie operacji za pomocą funkcji obsługi zdarzeń (596)
- Panel Code Snippets (Wycinki kodu) (597)
- Wiązanie operacji z detektorem zdarzenia - programowanie przycisku (597)
- Funkcje obsługi zdarzeń we Flashu (599)
- Tworzenie niewidzialnych przycisków i operacja navigateToURL() (601)
- Podsumowanie (607)
Rozdział 16. Budowanie osi czasu i interakcji (609)
- Klipy filmowe - elementy z niezależnymi osiami czasu (609)
- Współdziałanie klipów w filmie Flasha (610)
- Jeden film, wiele osi czasu (611)
- Ścieżki adresowe (613)
- Ścieżki bezwzględne (614)
- Ścieżki względne (616)
- Odwołania do obiektów Movie Clip (617)
- Podsumowanie (621)
Rozdział 17. Pierwszy własny projekt we Flashu (623)
- Główna oś czasu i układ witryny (623)
- Tworzymy plan (625)
- Struktura folderów lokalnych (625)
- Określanie właściwości filmu Flasha (625)
- Przypisywanie obszarów prezentacji do klatek kluczowych (626)
- Tworzymy zawartość poszczególnych sekcji (628)
- Elementy nawigacyjne na głównej osi czasu (633)
- Tworzymy przyciski menu (633)
- Tworzymy przyciski do przeglądania zawartości sekcji (638)
- Przewijanie tekstu: składnik TextArea (641)
- Niestandardowy składnik BlurFader (644)
- Ułatwienia dostępu (646)
- Podsumowanie (650)
Część VI: Dystrybucja filmów Flasha (651)
Rozdział 18. Publikowanie filmów Flasha (653)
- Testowanie filmów (653)
- Polecenia Test Scene (Testuj scenę) oraz Test Movie (Testuj film) (654)
- Narzędzie Bandwidth Profiler (Program profilujący przepustowość) (656)
- Raport na temat zawartości filmu (size report) (661)
- Publikowanie filmów (662)
- Ustawienia publikowania (Publish Settings) (662)
- Określanie formatu eksportowanego pliku (panel Formats (Formaty)) (663)
- Ustawienia formatu Flasha (zakładka Flash) (664)
- Ustawienia formatu HTML (zakładka HTML) (669)
- Ustawienia formatu GIF (677)
- Ustawienia formatu JPEG (681)
- Ustawienia formatu PNG (682)
- Tworzenie projektorów dla systemów Windows i Mac OS (684)
- Podgląd i publikowanie filmu (685)
- Wykorzystanie poleceń z podmenu Publish Preview (Podgląd publikowania) (685)
- Wykorzystanie polecenia Publish (Publikuj) (685)
- Profile publikowania (685)
- Podsumowanie (686)
Rozdział 19. Integracja filmów Flasha ze stronami WWW (689)
- Pisanie dokumentów HTML dla filmów Flasha (689)
- Znacznik <object> (690)
- Znacznik <embed> (696)
- Wykrywanie odtwarzacza filmów Flasha (699)
- Plugin kontra ActiveX: wyświetlanie bez sprawdzania (699)
- Wykrywanie odtwarzacza Flash Player (701)
- Wykrywanie odtwarzacza Flash Player przy użyciu biblioteki SWFObject (705)
- Wykorzystanie języków JavaScript i DHTML w filmach Flasha (709)
- Słowo przestrogi dla twórców stron internetowych (709)
- Jak Flash współpracuje z językiem JavaScript? (710)
- Zmiana atrybutów HTML (710)
- Metoda percentLoaded() (713)
- Podsumowanie (716)
Rozdział 20. Odtwarzacze i projektory (717)
- Niezależny odtwarzacz i projektor (717)
- Generowanie projektora (718)
- Rozpowszechnianie i licencje (720)
- Dystrybucja na płytach CD-ROM i DVD-ROM (720)
- Ograniczenia niezależnych odtwarzaczy i projektorów (720)
- Wykorzystanie pluginu Flasha w przeglądarkach internetowych (721)
- Obsługiwane systemy operacyjne (721)
- Obsługiwane przeglądarki internetowe (722)
- Dystrybucja pluginu i filmów Flasha w internecie (722)
- Instalacja pluginu (722)
- Korzystanie z ustawień odtwarzaczy Flash Player 6 i nowszych (723)
- Zakładka Privacy (723)
- Zakładka Local Storage (724)
- Zakładka Microphone (725)
- Zakładka Camera (725)
- Programy narzędziowe (726)
- Podsumowanie (727)
Rozdział 21. Aplikacje Adobe AIR (729)
- Platforma Adobe AIR (729)
- Różne poziomy bezpieczeństwa odtwarzacza Flash Player i platformy AIR (730)
- Budowa prostej aplikacji AIR (730)
- Inne składowe interfejsu programowania aplikacji AIR (737)
- Publikowanie i udostępnianie aplikacji AIR (738)
- Przygotowanie aplikacji AIR do publikowania (738)
- Publikowanie aplikacji AIR (739)
- Dystrybucja aplikacji AIR (740)
- Podsumowanie (741)
Rozdział 22. Aplikacje dla telefonów iPhone (743)
- Flash i telefony iPhone (744)
- Jak to działa? (744)
- Specyfika pracy z aplikacjami dla telefonów iPhone (744)
- Niezbędne przygotowania (745)
- Przystąpienie do programu iOS Developer Program (746)
- Poznanie identyfikatora urządzenia (746)
- Wniosek o wydanie certyfikatu programisty (747)
- Pobieranie certyfikatu programisty (748)
- Tworzenie profilu informacyjnego dla urządzenia (748)
- Generowanie wersji certyfikatu w formacie .p12 (748)
- Tworzenie identyfikatora aplikacji (749)
- Publikowanie pliku IPA (749)
- Obrazek wyświetlany przy ładowaniu aplikacji (749)
- Przenoszenie pliku IPA do telefonu (750)
- Budowanie aplikacji iPhone (750)
- Wydajność aplikacji iPhone Flash (754)
- Podsumowanie (755)
Dodatki (757)
Dodatek A: Płyta CD-ROM (759)
Dodatek B: Autorzy przykładów i artykułów w ramkach (763)
Dodatek C: Cyfrowy dźwięk - podstawy (765)
Dodatek D: Cyfrowe wideo - podstawy (773)
Skorowidz (783)