reklama - zainteresowany?

Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia - Helion

Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
ebook
Autor: Todd Perkins
Tytuł oryginału: Adobe Flash Professional CS5 Bible
Tłumaczenie: Paweł Koronkiewicz
ISBN: 978-83-246-8347-5
stron: 816, Format: ebook
Data wydania: 2014-01-07
Księgarnia: Helion

Cena książki: 64,50 zł (poprzednio: 129,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-64,50 zł)

Dodaj do koszyka Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia

Tagi: Flash/ActionScript

Niech potęga programu Flash CS5 pracuje w Twoich projektach!

  • Jak wykorzystać możliwości Flasha?
  • Jak zbudować swoją własną aplikację AIR?
  • Jak zintegrować pliki Flasha ze stronami WWW?

Adobe Flash to potężna, wielozadaniowa aplikacja, pełniąca funkcje programu ilustracyjnego oraz edytora obrazów i dźwięków. Flash daje możliwość tworzenia bogatych w efekty animacji, atrakcyjnych serwisów WWW oraz rozwiniętych projektów multimedialnych. W swojej najnowszej odsłonie program oferuje swoim użytkownikom konfigurowalne panele z opcjami i parametrami. Wprowadzono też sporo poprawek w środowisku edycyjnym. Filmy Flasha mogą komunikować się bezpośrednio ze skryptami i programami na serwerze. Wiele poprawek i uaktualnień dotyczy m.in. obsługi dźwięku czy komponentu FLVPlayback.

Książka "Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia" zawiera pełny i szczegółowy opis tego programu. Pomoże Ci nie tylko wtedy, gdy zaczynasz pracę z programem, ale także wtedy, kiedy stosujesz jego zaawansowane funkcje. Wewnątrz znajdziesz mnóstwo wskazówek i praktycznych przykładów, które możesz wykorzystać od razu. Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się, jak zintegrować Flasha z innymi programami, aby tworzyć unikalne materiały w tym formacie. Poznasz język ActionScript w jego najnowszej wersji 3.0, dostępnej w odtwarzaczu Flash Player 9 i późniejszych. Znajdziesz tu wiedzę o każdej funkcji, której sprawna obsługa wymaga więcej niż czystej intuicji użytkownika, opisy wszystkich komponentów programu oraz sposoby animowania obiektów i używania gotowych szablonów kodu.

  • Tworzenie witryn we Flashu
  • Interfejs programu
  • Rysowanie, praca z tekstem i grafiką
  • Animacja i edytor ruchu
  • Multimedia
  • Oś czasu, zdarzenia i interakcje
  • Odtwarzacze i projektory
  • Aplikacje dla telefonów iPhone
  • Adobe AIR

Zostań niekwestionowanym mistrzem programu Flash CS5!

Dodaj do koszyka Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia

 

Osoby które kupowały "Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • ActionScript 3.0. Biblia
  • Adobe Flash i PHP. Biblia

Dodaj do koszyka Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia

Spis treści

Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia eBook -- spis treści

O autorze (17)

Wstęp (19)

Część I: Wprowadzenie - Flash, multimedia i WWW (25)

Rozdział 1. Budowa i miejsce Flasha (27)

  • Przede wszystkim integracja (28)
    • Topografia Flasha CS5 (30)
    • Typy plików Flasha (31)
  • Wiele światów Flasha CS5 (36)
    • Przetwarzanie obrazów rastrowych (bitmap) (37)
    • Program do grafiki wektorowej (37)
    • Program do wektorowej pracy z animacjami (38)
    • Mechanizm odtwarzania wideo (38)
    • Odtwarzacz audio (38)
    • Multimedialne środowisko edycyjne (39)
    • Sekwenser animacyjny (39)
    • Programowanie i obsługa baz danych (40)
    • Środowisko programisty aplikacji typu desktop (40)
    • Program do tworzenia aplikacji dla telefonów iPhone (41)
  • Podsumowanie (41)

Rozdział 2. Przegląd technologii sieci WWW (43)

  • Miejsce Flasha w internetowej ewolucji (43)
    • Wielkie nadzieje (43)
    • Flash - tak czy nie? (47)
    • Alternatywne metody pracy z multimediami (51)
  • Technologie towarzyszące plikom Flasha (54)
    • HTML wiecznie żywy (54)
    • Skrypty JavaScript strony klienta (55)
    • Świat usług Web Services (55)
    • Technologie serwerowe firmy Adobe (56)
  • Projekt i jego potencjał (56)
    • Prezentacje liniowe (56)
    • Prezentacje interakcyjne (57)
    • Prezentacje sterowane danymi (57)
    • Aplikacje sterowane danymi (lub aplikacje RIA) (57)
  • Podsumowanie (58)

Rozdział 3. Planowanie projektów (59)

  • Podstawy organizacji pracy (59)
    • Faza I - Pomysł i podstawowe założenia projektu (60)
    • Faza II - Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji (72)
  • Panel Project (Projekt) Flasha CS5 (74)
    • Tworzenie struktury projektu (1) (75)
    • Tworzenie projektu we Flashu CS5 (2) (76)
    • Zmienianie konfiguracji projektu i panelu (3) (79)
    • Otwieranie i edycja plików w projekcie (4) (82)
    • Publikowanie gotowego projektu (5) (83)
  • Podsumowanie (83)

Część II: Środowisko Flasha (85)

Rozdział 4. Interfejs programu (87)

  • Zaczynamy (87)
    • Pierwsze kroki (88)
    • Strona startowa (88)
    • Opcje menu pomocy (90)
    • Interfejs Flasha w systemach Mac OS i Windows (91)
    • Co można zrobić w panelu Properties (Właściwości) (94)
  • Zarządzanie oknami i panelami (95)
    • Menu podręczne (kontekstowe) (95)
    • Panele swobodne i dokowane (95)
    • Uaktywnianie paneli lub okien (97)
    • Tworzenie własnych układów paneli (97)
    • Skróty klawiaturowe (98)
  • Przybornik (panel Tools - Narzędzia) (100)
    • Zarządzanie przybornikiem (100)
    • Poznawanie przybornika (101)
    • Korzystanie z opcji narzędzi (101)
    • Dostosowywanie przybornika (101)
  • Okno dokumentu (105)
    • Zarządzanie oknem dokumentu (106)
    • Poznawanie okna dokumentu (108)
    • Korzystanie ze scen (109)
    • Korzystanie z menu opcji okna dokumentu (111)
    • Praca z szablonami (114)
  • Okno osi czasu (114)
    • Sterowanie oknem osi czasu (115)
    • Korzystanie z paska narzędziowego Controller (115)
    • Poznawanie osi czasu (117)
    • Edycja klatek i warstw (121)
    • Opcje widoku klatek (130)
  • Drukowanie (133)
  • Podsumowanie (134)

Rozdział 5. Rysowanie we Flashu (135)

  • Kształty geometryczne (137)
    • Oval (Owal) (137)
    • Oval Primitive (Owal pierwotny) (138)
    • Rectangle (Prostokąt) i Rectangle Primitive (Prostokąt pierwotny) (139)
    • Parametry Join (Połączenie) i Miter (Ostre) (140)
    • PolyStar (Narzędzie Gwiazda-Wielokąt) (140)
    • Narzędzie Line (Linia) (143)
  • Narzędzia rysowania (144)
    • Narzędzie Pencil (Ołówek) (144)
    • Narzędzie Brush (Pędzel) (145)
    • Narzędzie Eraser (Gumka) (149)
  • Tworzenie precyzyjnych linii i krzywych Béziera za pomocą narzędzia Pen (151)
  • Wypełnienia i zarysy (155)
    • Wybieranie kolorów (155)
    • Wybór stylu linii (157)
    • Kontrola skalowania linii (160)
  • Optymalizacja rysunków (162)
  • Praca z narzędziami zaznaczania (163)
    • Narzędzie Selection (Zaznaczenie) (163)
    • Narzędzie Lasso (169)
    • Narzędzie Subselection (Zaznaczenie cząstkowe) (171)
  • Praca nad kompozycją i wyrównywanie elementów (173)
    • Upraszczanie ustawień przyciągania (173)
    • Panele projektowania (178)
  • Menu Edit (Edycja) (184)
  • Spray Brush (Rozpylacz) i Deco (Zamalowywanie) - wzory z symboli (186)
    • Rozpylacz - losowe wzory z symboli (186)
    • Deco (Zamalowywanie) - wzory i układy (189)
  • Podsumowanie (195)

Rozdział 6. Symbole, instancje i biblioteka (197)

  • Biblioteka i jej zawartość (198)
    • Praca z bibliotekami wspólnymi i zewnętrznymi (198)
    • Praca z wieloma bibliotekami (200)
    • Praca z panelem biblioteki (202)
    • Porządkowanie paneli biblioteki (206)
  • Definiowanie typu zawartości (207)
    • "Surowe" dane (207)
    • Obiekty rysowania i kształty podstawowe (208)
    • Grupy (208)
    • Symbole (209)
    • Importowane elementy (211)
  • Edycja symboli (213)
    • Tryb edycji symbolu (213)
    • Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window) (213)
    • Edycja symbolu w miejscu (Edit In Place) (214)
    • Edycja symbolu z poziomu biblioteki (214)
    • Powrót do filmu po zakończeniu edycji symbolu (214)
  • Modyfikowanie właściwości symbolu na stole montażowym (215)
    • Modyfikowanie koloru i przezroczystości (216)
    • Zmiana typu symbolu (218)
    • Zamiana symbolu (Swap Symbol) (218)
  • Tworzenie zagnieżdżonych struktur symboli (219)
    • Konwersja prostego kształtu na symbol graficzny (219)
    • Symbole Graphic (Grafika) w przycisku (220)
    • Animacja symboli graficznych w klipie filmowym (222)
    • Dodanie klipu filmowego do symbolu przycisku (224)
    • Modyfikowanie instancji klipu (225)
  • Skalowanie dziewięcioplasterkowe dla tła klipu filmowego (226)
  • Narzędzie Movie Explorer (Eksplorator filmu) (230)
    • Filtrowanie widoku (230)
    • Lista obiektów (231)
    • Menu opcji okna Movie Explorer (Eksplorator filmu) (232)
    • Menu podręczne (233)
  • Biblioteki współużytkowane w czasie edycji (234)
  • Podsumowanie (238)

Rozdział 7. Kolor (239)

  • Podstawowe zagadnienia dotyczące koloru (240)
    • Paleta kolorów bezpiecznych dla sieci (241)
    • Kod szesnastkowy (241)
    • Efektywne posługiwanie się kolorem (242)
  • Praca z panelem Swatches (Próbki) (246)
    • Opcje panelu Swatches (Próbki) (248)
    • Importowanie własnych palet (250)
  • Panel Color (Kolor) (254)
    • Zmiana stopnia krycia wypełnienia lub obrysu (256)
    • Praca z wypełnieniami gradientowymi (257)
    • Edycja kolorów w wypełnieniach gradientowych (258)
    • Wypełnienia gradientowe a przezroczystość (260)
    • Zaznaczanie wypełnień rastrowych (263)
  • Korzystanie z narzędzi Eyedropper (Kroplomierz), Paint Bucket (Wiadro z farbą) oraz Ink Bottle (Kałamarz) (264)
  • Podsumowanie (265)

Rozdział 8. Praca z tekstem (267)

  • Typografia (268)
  • Rodzaje pól tekstowych we Flashu (268)
    • Edytowalne pola tekstowe (272)
  • Panel Properties (Właściwości) w trakcie pracy z narzędziem Text (Tekst) (273)
    • Praca z narzędziem Text (Tekst) (273)
    • Ustawianie atrybutów tekstu w panelu właściwości (276)
    • Przepływ tekstu przez wiele pól (285)
  • Eksport czcionek i ich wyświetlanie (287)
    • Wygładzanie czcionek - antyaliasing (287)
    • Czcionki urządzenia (289)
    • Opcja Use Device Fonts (Użyj czcionek urządzenia) (289)
    • Problemy z wyświetlaniem czcionek (290)
    • Zastępowanie czcionek (291)
  • Symbole czcionek i współużytkowane biblioteki czcionek (293)
    • Tworzenie symbolu czcionki (294)
    • Aktualizacja symboli czcionek w środowisku edycyjnym (297)
    • Stosowanie symboli czcionek w bibliotekach współużytkowanych w czasie wykonywania (297)
  • Modyfikacja tekstu (301)
    • Ręczna edycja tekstu (301)
    • Stosowanie filtrów (304)
  • Podsumowanie (305)

Rozdział 9. Praca z grafiką (307)

  • Próbkowanie i zmienianie kolorów wypełnień i linii (308)
    • Narzędzie Eyedropper (Kroplomierz) (308)
    • Narzędzie Ink Bottle (Kałamarz) (309)
    • Narzędzie Paint Bucket (Wiadro z farbą) (311)
    • Działanie opcji zamykania odstępów (312)
    • Zastosowanie opcji Lock Fill (Zablokuj wypełnienie) (313)
  • Przekształcanie wypełnień gradientowych i bitmapowych (314)
    • Modyfikacja środka wypełnienia narzędziem Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) (315)
    • Obrót wypełnienia narzędziem Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) (316)
    • Zmiana skali narzędziem Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) (317)
    • Ustawianie stylów przepełnienia (318)
    • Pochylanie wypełnień rastrowych (318)
  • Wykorzystanie narzędzia Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) do uzyskania efektów oświetlenia (319)
  • Polecenia menu Modify/Shape (Modyfikuj/Kształt) (320)
    • Polecenie Convert Lines to Fills (Przekonwertuj linie na wypełnienia) (320)
    • Tworzenie skalowanej grafiki (320)
    • Rozszerzenie wypełnienia - polecenie Expand Fill (Rozwiń wypełnienie) (321)
    • Wygładzanie krawędzi wypełnienia - polecenie Soften Fill Edges (Zmiękcz wypełnienie krawędzi) (322)
  • Polecenie Free Transform (Przekształcanie swobodne) i jego opcje (324)
    • Panel Transform (Przekształć) (325)
    • Menu Modify/Transform (Modyfikuj/Przekształć) (325)
    • Narzędzie Free Transform (Przekształcanie swobodne) (326)
    • Przekształcanie kształtów, symboli, tekstu oraz grup (327)
  • Symbole w przestrzeni trójwymiarowej (329)
    • Kąt widzenia kamery - perspektywa (330)
    • Narzędzie Obrót 3D - przekształcenia symboli (332)
    • Narzędzie Translacja 3D - przesuwanie symboli (335)
  • Modyfikacja typów elementów (335)
    • Stos elementów (336)
    • Grupowanie (336)
    • Polecenie Break Apart (Rozdziel) (337)
    • Modyfikator Magic Wand (Magiczna różdżka) (341)
    • Wektoryzacja map bitowych (342)
  • Praca z obiektami rysunkowymi i poleceniami łączenia obiektów (344)
  • Praca z kształtami złożonymi (346)
  • Edycja za pomocą polecenia Find and Replace (Znajdź i zamień) (348)
  • Panel History (Historia) (349)
    • Powtórzenie kroków (350)
    • Kopiowanie kroków (351)
    • Czyszczenie historii (351)
    • Widok historii (351)
    • Zapis jako polecenie (352)
  • Podsumowanie (352)

Część III: Animacja i efekty specjalne (355)

Rozdział 10. Animacja i edytor ruchu (357)

  • Podstawowe metody animacji we Flashu (358)
  • Animacja poklatkowa (358)
    • Dodawanie klatek kluczowych (361)
    • Tworzenie animacji poklatkowej (362)
  • Modyfikowanie sekwencji wieloklatkowych (362)
    • Przenikanie klatek (363)
    • Jednoczesna edycja wielu klatek (365)
  • Animacja automatyczna (366)
    • Automatyczna animacja kształtu (368)
    • Wskaźniki zmiany kształtu (372)
    • Automatyczna animacja ruchu (375)
    • Modyfikowanie właściwości automatycznej animacji ruchu (378)
    • Zakresy i warstwy animacji ruchu (380)
    • Edycja ścieżek ruchu (383)
    • Sterowanie animacją na ścieżce ruchu (385)
    • Ustawienia predefiniowane ruchu (386)
  • Edytor ruchu - dopracowywanie ustawień dynamiki i właściwości animacji (388)
    • Widoki właściwości w edytorze ruchu (391)
    • Edycja krzywych animacji i klatek kluczowych właściwości (391)
    • Krzywe dynamiki (napięcia) (392)
    • Animowanie właściwości 3D (394)
  • Łączenie sekwencji animacji (398)
    • Przenoszenie animacji na osie czasu symboli (399)
    • Porządkowanie symboli na głównej osi czasu (403)
  • Modyfikowanie i ponowne użycie animowanych symboli (405)
  • Szkielety IK - narzędzia Bone (Kość) i Bind (Powiązanie) (407)
    • Dodawanie efektu sprężystości (412)
    • Animacja kształtów (414)
    • Buforowanie bitmap w czasie odtwarzania (418)
    • Mapy bitowe (418)
    • Niech Flash pracuje dla Ciebie (419)
  • Podsumowanie (419)

Rozdział 11. Filtry, tryby mieszania, linie pomocnicze i maski (421)

  • Filtry Flasha (421)
    • Dodawanie i modyfikowanie filtrów (422)
    • Tworzenie trójwymiarowego cienia (426)
    • Łączenie filtrów i zapisywanie własnych ustawień (427)
    • Poddawanie filtrów animacji ruchu (429)
    • Sterowanie interpolacją ustawień filtrów w edytorze ruchu (430)
  • Kolor - właściwości a filtry (432)
    • Filtr Adjust Color (Ustaw kolor) (433)
    • Właściwości koloru (435)
    • Zaawansowany efekt koloru (436)
  • Wykorzystanie trybów mieszania (438)
    • Działanie trybów mieszania (438)
    • Zastosowanie prostych trybów mieszania (441)
    • Złożone tryby mieszania - Alpha (Alfa) i Erase (Gumka) (442)
    • Tworzenie animowanego efektu przezroczystości (443)
  • Warstwy specjalne - linie pomocnicze i maski (445)
    • Warstwy linii pomocniczych (446)
    • Maski (449)
    • Maskowanie kształtem (449)
    • Maskowanie grupą obiektów (452)
    • Maskowanie symbolem (453)
    • Maskowanie i tekst (453)
  • Polecenie Distribute to Layers (Rozmieść na warstwach) (457)
  • Podsumowanie (459)

Część IV: Włączanie do filmu plików multimedialnych (461)

Rozdział 12. Dźwięk (463)

  • Formaty importowanych i eksportowanych plików dźwiękowych (464)
    • Importowane formaty (464)
    • Eksportowane formaty (466)
  • Import dźwięków (468)
  • Przypisywanie dźwięku do przycisku (470)
  • Umieszczanie dźwięków na osi czasu (472)
  • Porządkowanie dźwięków na osi czasu (473)
    • Wyświetlanie warstw dźwiękowych (474)
    • Porządkowanie warstw dźwiękowych za pomocą folderu z warstwami (474)
  • Synchronizacja dźwięku z animacją (475)
    • Event (Zdarzenie) (475)
    • Start (Uruchom) (475)
    • Stop (Zatrzymaj) (476)
    • Stream (Strumień) (476)
  • Przerywanie odtwarzania dźwięków (477)
    • Zatrzymywanie dźwięku typu Event (Zdarzenie) (477)
    • Przerywanie odtwarzania pojedynczego dźwięku typu Stream (Strumień) (480)
    • Przerywanie odtwarzania wszystkich dźwięków (480)
  • Edycja dźwięków we Flashu (481)
    • Narzędzia edycji dźwięku we Flashu (482)
    • Efekty na liście Effect (Efekt) w panelu Properties (Właściwości) (483)
  • Ogólne informacje na temat optymalizacji dźwięku (485)
  • Parametry publikacji dźwięku (486)
    • Parametry kompresji (487)
    • Obsługa dźwięku i formatu MP3 przez odtwarzacze Flash Player (490)
  • Parametry kompresji dźwięków w bibliotece (491)
    • Ustawienia audio w bibliotece (491)
    • Łączenie metod optymalizacji dźwięku (493)
  • Dodatkowe uwagi na temat dźwięku (494)
    • Tryb VBR formatu MP3 (494)
    • Optymalizacja dźwięku pod kątem zajętości miejsca (495)
    • Ekstrakcja dźwięku z dokumentu Flasha (497)
  • Podsumowanie (499)

Rozdział 13. Importowanie grafiki (501)

  • Grafika wektorowa a grafika rastrowa (502)
  • Formaty importowanych plików (504)
  • Przygotowywanie map bitowych (507)
  • Zachowanie jakości map bitowych (509)
  • Importowanie i kopiowanie obrazów rastrowych (511)
    • Importowanie sekwencji (512)
    • Pliki bitmapowe z warstwami (512)
    • Kopiowanie i wstawianie map bitowych do Flasha (518)
    • Przezroczystość, efekty koloru i filtry a importowane bitmapy (518)
  • Właściwości map bitowych we Flashu (519)
    • Kilka słów przestrogi (522)
    • Zgodność z przeglądarkami (522)
  • Przyciski bitmap w panelu właściwości (523)
    • Przycisk Swap (Zamień) (523)
    • Przycisk Edit (Edycja) (524)
  • Wykorzystanie kompresji obrazu (524)
    • 24- lub 32-bitowe pliki z kompresją bezstratną (524)
    • 8-bitowe pliki z kompresją bezstratną (525)
    • Materiały z kompresją stratną (526)
  • Konwersja grafiki rastrowej na wektorową (527)
  • Korzystanie z zewnętrznej grafiki wektorowej (529)
  • Import grafiki wektorowej (530)
    • Kopiowanie i wklejanie grafiki wektorowej do Flasha (532)
    • Import plików w formacie Adobe Illustrator (533)
  • Optymalizacja grafiki wektorowej (535)
    • Wektoryzacja złożonej grafiki wektorowej (536)
    • Konwersja tekstu na krzywe (537)
    • Optymalizacja krzywych (538)
    • Buforowanie bitmapowe w czasie wykonywania (538)
  • Format przyszłości - XFL (540)
  • Podsumowanie (540)

Rozdział 14. Wyświetlanie obrazu wideo (543)

  • Integracja wideo - dostępne technologie (544)
    • Wczytywanie pliku Flash Video w czasie odtwarzania filmu (544)
    • Streaming pliku wideo w czasie rzeczywistym (544)
    • Osadzanie wideo w filmie Flasha (545)
  • Import wideo (545)
    • Opcje kompresji kodeków (545)
    • Kompresowanie wideo w programie Adobe Media Encoder CS5 (547)
    • Kreator importu wideo (555)
    • Dołączanie wideo do filmów Flasha (558)
    • Parametry składnika (563)
    • Składniki interfejsu obiektu FLVPlayback (565)
  • Dodawanie punktów sygnalizacji (568)
  • Wykorzystanie kanału przezroczystości materiału wideo (576)
    • Materiał nagrany na żywo (577)
  • Podsumowanie (580)

Część V: Interakcyjność w filmach Flasha (581)

Rozdział 15. Skrypty na osi czasu i obsługa zdarzeń (583)

  • Operacje i funkcje obsługi zdarzeń (583)
    • Czym jest ActionScript? (584)
    • Panel Actions (Operacje) (585)
    • Krótkie wprowadzenie do składni kodu (589)
  • Pięć pierwszych operacji ActionScriptu (590)
    • gotoAndPlay() i gotoAndStop() (591)
    • nextFrame() i prevFrame() (592)
    • nextScene() i prevScene() (593)
    • play() i stop() (593)
    • navigateToURL() (594)
  • Uruchamianie operacji za pomocą funkcji obsługi zdarzeń (596)
    • Panel Code Snippets (Wycinki kodu) (597)
    • Wiązanie operacji z detektorem zdarzenia - programowanie przycisku (597)
    • Funkcje obsługi zdarzeń we Flashu (599)
  • Tworzenie niewidzialnych przycisków i operacja navigateToURL() (601)
  • Podsumowanie (607)

Rozdział 16. Budowanie osi czasu i interakcji (609)

  • Klipy filmowe - elementy z niezależnymi osiami czasu (609)
    • Współdziałanie klipów w filmie Flasha (610)
    • Jeden film, wiele osi czasu (611)
  • Ścieżki adresowe (613)
    • Ścieżki bezwzględne (614)
    • Ścieżki względne (616)
  • Odwołania do obiektów Movie Clip (617)
  • Podsumowanie (621)

Rozdział 17. Pierwszy własny projekt we Flashu (623)

  • Główna oś czasu i układ witryny (623)
    • Tworzymy plan (625)
    • Struktura folderów lokalnych (625)
    • Określanie właściwości filmu Flasha (625)
    • Przypisywanie obszarów prezentacji do klatek kluczowych (626)
    • Tworzymy zawartość poszczególnych sekcji (628)
  • Elementy nawigacyjne na głównej osi czasu (633)
    • Tworzymy przyciski menu (633)
    • Tworzymy przyciski do przeglądania zawartości sekcji (638)
  • Przewijanie tekstu: składnik TextArea (641)
  • Niestandardowy składnik BlurFader (644)
  • Ułatwienia dostępu (646)
  • Podsumowanie (650)

Część VI: Dystrybucja filmów Flasha (651)

Rozdział 18. Publikowanie filmów Flasha (653)

  • Testowanie filmów (653)
    • Polecenia Test Scene (Testuj scenę) oraz Test Movie (Testuj film) (654)
    • Narzędzie Bandwidth Profiler (Program profilujący przepustowość) (656)
    • Raport na temat zawartości filmu (size report) (661)
  • Publikowanie filmów (662)
  • Ustawienia publikowania (Publish Settings) (662)
    • Określanie formatu eksportowanego pliku (panel Formats (Formaty)) (663)
    • Ustawienia formatu Flasha (zakładka Flash) (664)
    • Ustawienia formatu HTML (zakładka HTML) (669)
    • Ustawienia formatu GIF (677)
    • Ustawienia formatu JPEG (681)
    • Ustawienia formatu PNG (682)
    • Tworzenie projektorów dla systemów Windows i Mac OS (684)
  • Podgląd i publikowanie filmu (685)
    • Wykorzystanie poleceń z podmenu Publish Preview (Podgląd publikowania) (685)
    • Wykorzystanie polecenia Publish (Publikuj) (685)
  • Profile publikowania (685)
  • Podsumowanie (686)

Rozdział 19. Integracja filmów Flasha ze stronami WWW (689)

  • Pisanie dokumentów HTML dla filmów Flasha (689)
    • Znacznik <object> (690)
    • Znacznik <embed> (696)
  • Wykrywanie odtwarzacza filmów Flasha (699)
    • Plugin kontra ActiveX: wyświetlanie bez sprawdzania (699)
    • Wykrywanie odtwarzacza Flash Player (701)
    • Wykrywanie odtwarzacza Flash Player przy użyciu biblioteki SWFObject (705)
  • Wykorzystanie języków JavaScript i DHTML w filmach Flasha (709)
    • Słowo przestrogi dla twórców stron internetowych (709)
    • Jak Flash współpracuje z językiem JavaScript? (710)
    • Zmiana atrybutów HTML (710)
    • Metoda percentLoaded() (713)
  • Podsumowanie (716)

Rozdział 20. Odtwarzacze i projektory (717)

  • Niezależny odtwarzacz i projektor (717)
    • Generowanie projektora (718)
    • Rozpowszechnianie i licencje (720)
    • Dystrybucja na płytach CD-ROM i DVD-ROM (720)
  • Ograniczenia niezależnych odtwarzaczy i projektorów (720)
  • Wykorzystanie pluginu Flasha w przeglądarkach internetowych (721)
    • Obsługiwane systemy operacyjne (721)
    • Obsługiwane przeglądarki internetowe (722)
    • Dystrybucja pluginu i filmów Flasha w internecie (722)
    • Instalacja pluginu (722)
  • Korzystanie z ustawień odtwarzaczy Flash Player 6 i nowszych (723)
    • Zakładka Privacy (723)
    • Zakładka Local Storage (724)
    • Zakładka Microphone (725)
    • Zakładka Camera (725)
  • Programy narzędziowe (726)
  • Podsumowanie (727)

Rozdział 21. Aplikacje Adobe AIR (729)

  • Platforma Adobe AIR (729)
    • Różne poziomy bezpieczeństwa odtwarzacza Flash Player i platformy AIR (730)
    • Budowa prostej aplikacji AIR (730)
    • Inne składowe interfejsu programowania aplikacji AIR (737)
  • Publikowanie i udostępnianie aplikacji AIR (738)
    • Przygotowanie aplikacji AIR do publikowania (738)
    • Publikowanie aplikacji AIR (739)
    • Dystrybucja aplikacji AIR (740)
  • Podsumowanie (741)

Rozdział 22. Aplikacje dla telefonów iPhone (743)

  • Flash i telefony iPhone (744)
    • Jak to działa? (744)
    • Specyfika pracy z aplikacjami dla telefonów iPhone (744)
  • Niezbędne przygotowania (745)
    • Przystąpienie do programu iOS Developer Program (746)
    • Poznanie identyfikatora urządzenia (746)
    • Wniosek o wydanie certyfikatu programisty (747)
    • Pobieranie certyfikatu programisty (748)
    • Tworzenie profilu informacyjnego dla urządzenia (748)
    • Generowanie wersji certyfikatu w formacie .p12 (748)
    • Tworzenie identyfikatora aplikacji (749)
    • Publikowanie pliku IPA (749)
    • Obrazek wyświetlany przy ładowaniu aplikacji (749)
    • Przenoszenie pliku IPA do telefonu (750)
  • Budowanie aplikacji iPhone (750)
    • Wydajność aplikacji iPhone Flash (754)
  • Podsumowanie (755)

Dodatki (757)

Dodatek A: Płyta CD-ROM (759)

Dodatek B: Autorzy przykładów i artykułów w ramkach (763)

Dodatek C: Cyfrowy dźwięk - podstawy (765)

Dodatek D: Cyfrowe wideo - podstawy (773)

Skorowidz (783)

Dodaj do koszyka Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.