Po prostu Flash MX 2004 - Helion
Tytuł oryginału: Flash MX 2004 Visual Quickstart Guide
TÅ‚umaczenie: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7361-467-2
stron: 712, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-07-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,90 zł
Podobnie jak wszystkie książki z serii "Po prostu...", również ta ma na celu wyrwanie Cię z trybu pasywnego czytania i zachęcenie do rozpoczęcia pracy z programem. Ćwiczenia zawarte w książce uczą obsługi funkcji programu Flash. Książka jest przeznaczona zarówno dla początkujących użytkowników programu, jak i dla średnio zaawansowanych projektantów.
Początkowe rozdziały odkrywają podstawy tworzenia elementów graficznych z wykorzystaniem unikalnego zbioru narzędzi rysowniczych programu Flash. Następnie nauczysz się przekształcać elementy graficzne w animację. Potem poznasz sposoby tworzenia elementów interfejsu użytkownika, na przykład przycisków. Aby uczynić zawartość strony interaktywną, użyjesz panelu Behaviors do "napisania" podstawowych skryptów w języku ActionScript. W książce znajdują się też informacje o imporcie różnych plików spoza programu Flash -- czyli utworzonych w innych aplikacjach: grafik, dźwięków i klipów wideo -- oraz ich przetwarzania. Zamieszczono także przegląd nowych narzędzi edycyjnych. Na koniec nauczysz się korzystać z funkcji Publish, czyli tworzyć kod HTML, który jest potrzebny do umieszczania filmów Flasha na stronach WWW.
Osoby które kupowały "Po prostu Flash MX 2004", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Po prostu Flash MX 2004 -- spis treści
Wstęp (13)
Rozdział 1. Środowisko programu Flash (25)
- Podstawy działania programu Flash (26)
- Praca z dokumentami Flasha (30)
- Praca z szablonami dokumentów (33)
- Åšrodowisko edycyjne programu Flash (36)
- Panel Timeline (37)
- Właściwości dokumentu (40)
- Zastosowanie siatki (45)
- Korzystanie z linijek i prowadnic (47)
- Opcja przyciągania obiektów (50)
- Panel Tools (55)
- Oglądanie grafik w różnym powiększeniu (57)
- Panele (60)
- Praca ze zgrupowanymi panelami (63)
- Dostosowanie rozkładu paneli (66)
- Panel Property Inspector (68)
- Korzystanie z panelu pomocy (72)
- Dostosowanie skrótów klawiaturowych (78)
Rozdział 2. Tworzenie prostych grafik (83)
- Panel narzędziowy (84)
- Zastosowanie narzędzia Line (85)
- Ustawianie atrybutów obrysu (87)
- Ustawianie atrybutów wypełnienia (91)
- Korzystanie z narzędzi kształtów geometrycznych (93)
- Używanie narzędzia Pencil (99)
- Zastosowanie narzędzia Pen - linie proste (102)
- Zastosowanie narzędzia Pen - odcinki krzywej (105)
- Zastosowanie narzędzia Paint Bucket (108)
- Praca z narzędziem Brush w trybie Normal (110)
- Korzystanie z narzędzia Text (114)
- Praca z tekstem pionowym (116)
- Ustawianie atrybutów tekstu (118)
- Ustawianie atrybutów akapitu (125)
- Oddzielne Å‚amanie tekstu (129)
Rozdział 3. Modyfikowanie prostych grafik (131)
- Ustawianie preferencji zaznaczania (132)
- Zaznaczanie linii narzędziem Selection (133)
- Zaznaczanie wypełnień narzędziem Selection (135)
- Zastosowanie zaznaczenia prostokÄ…tnego (136)
- Zastosowanie narzędzia Lasso (137)
- Usuwanie zaznaczenia elementów (139)
- Manualna zmiana pozycji elementów (140)
- Numeryczne pozycjonowanie elementów (142)
- Podstawowe czynności edycyjne - wycinanie, kopiowanie, wklejanie (143)
- Edycja istniejących elementów ze wspomaganiem programu (145)
- Przesuwanie węzłów końcowych narzędziem Selection (147)
- Przesuwanie punktów narzędziem Subselection (148)
- Kształtowanie krzywych narzędziem Selection (150)
- Kształtowanie krzywych narzędziem Subselection (152)
- Konwertowanie, usuwanie i wstawianie węzłów (154)
- Kształtowanie wypełnień (157)
- Zmienianie rozmiaru elementów graficznych (159)
- Orientacja elementów graficznych (163)
- Zniekształcanie elementów graficznych (167)
- Zmiana obwiedni zaznaczonych elementów (170)
- Modyfikowanie obrysów (172)
- Zastosowanie narzędzia Eraser w trybie Normal (176)
- Zastosowanie modyfikatora Faucet (177)
- Modyfikowanie kolorów wypełnienia (178)
- Tworzenie jednolitych kolorów - panel Color Mixer (180)
- Tworzenie nowych gradientów (184)
- Tworzenie palet kolorów (189)
- Praca z gradientami (192)
- Modyfikowanie przypisanych gradientów (194)
- Przenoszenie atrybutów z jednego elementu graficznego do innego (197)
- Konwertowanie linii na wypełnienia (198)
Rozdział 4. Skomplikowane grafiki w jednej warstwie (201)
- Zrozumieć grupowanie (204)
- Praca ze zgrupowanymi elementami (205)
- Kontrolowanie kolejności wyświetlania (207)
- Edycja grup (209)
- Wyrównywanie elementów (212)
- Praca z narzędziem Brush z wykorzystaniem skomplikowanych trybów malarskich (215)
- Tryby pracy narzędzia Eraser (219)
- Przypisywanie gradientów kształtom wieloczęściowym (222)
Rozdział 5. Grafiki umieszczone na wielu warstwach (225)
- Funkcje dotyczące warstw dostępne w oknie Timeline (226)
- Tworzenie i usuwanie warstw (227)
- Kontrolowanie warstw i folderów (230)
- Ustawianie właściwości warstwy w oknie Timeline (236)
- Kontrolowanie wyświetlania warstwy w oknie Timeline (240)
- Określanie kolejności warstw (241)
- Organizowanie warstw w folderach (242)
- Praca z grafikami w różnych warstwach (245)
- Wycinanie i wklejanie pomiędzy warstwami (247)
- Rozmieszczanie elementów graficznych w warstwach (250)
- Praca z warstwami prowadzÄ…cymi (251)
- Praca z warstwami maskujÄ…cymi (253)
Rozdział 6. Zapisywanie i ponowne wykorzystanie elementów graficznych (259)
- Okno Library (260)
- Widoki okna Library (263)
- Hierarchia biblioteki (265)
- Konwertowanie grafik na symbole (268)
- Tworzenie nowych symboli od podstaw (272)
- Zastosowanie odwołań do symboli (275)
- Modyfikowanie odwołań do symboli (277)
- Tworzenie symboli statycznych poprzez efekty linii czasu (281)
- Wymiana jednego odwołania do symbolu na inne (289)
- Edycja symboli głównych (291)
- Modyfikacja efektów linii czasu (294)
- Powielanie symboli głównych (298)
- Usuwanie symboli głównych (299)
- Konwersja odnośników symboli na grafiki (301)
- Kopiowanie symboli pomiędzy filmami (302)
- Tworzenie współużytkowanych bibliotek (304)
- Zastosowanie symboli czcionek (312)
Rozdział 7. Animacja poklatkowa (315)
- Korzystanie z linii czasu (316)
- Tworzenie klatek kluczowych (319)
- Tworzenie międzyklatek (324)
- Zaznaczanie klatek (326)
- Manipulowanie klatkami jednej warstwy (329)
- Usuwanie klatek (334)
- Tworzenie prostej animacji poklatkowej (338)
- PodglÄ…d akcji (341)
- Tworzenie płynnej animacji (344)
- Tryb Onion Skin (347)
- Edycja wielu klatek (350)
- Parametr Frame Rate (352)
- Zróżnicowana szybkość animacji (353)
Rozdział 8. Animacja oparta na uzupełnianiu klatek (355)
- Stworzenie animacji odbijającej się piłki z wykorzystaniem procesu uzupełniania ruchu (356)
- Dodawanie klatek kluczowych do uzupełnienia ruchu (360)
- Animowanie efektów kolorystycznych (361)
- Animowanie grafik zmieniajÄ…cych rozmiar (362)
- Obracanie grafik (364)
- Przesuwanie grafik po liniach prostych (367)
- Przesuwanie grafik po ścieżce (370)
- Orientacja grafik na ścieżce ruchu (374)
- Zmiana szybkości uzupełniania (376)
- Pomoc przy tworzeniu uzupełniania ruchu (378)
Rozdział 9. Animacja oparta na uzupełnianiu kształtu (381)
- Tworzenie animacji odbijającej się piłki z wykorzystaniem techniki uzupełniania kształtu (382)
- Morfing nieskomplikowanych linii i wypełnień (386)
- Uzupełnianie kształtu wielu elementów (389)
- Przekształcenie prostego kształtu w kształt skomplikowany (391)
- Tworzenie kształtów poruszających się w trakcie transformacji (396)
Rozdział 10. Skomplikowane zadania animacyjne (399)
- Znaczenie scen (400)
- Manipulowanie klatkami umieszczonymi w różnych warstwach (403)
- Animowanie wielu uzupełnień ruchu (406)
- Animacja uzupełnień kształtu w grafikach o skomplikowanych kształtach (412)
- Odwracanie klatek (414)
- Połączenie uzupełniania z techniką animacji poklatkowej (416)
- Zapisywanie animacji jako symboli graficznych (418)
- Wykorzystanie animowanych symboli graficznych (422)
- Tworzenie animowanych symboli graficznych za pomocą efektów linii czasu (424)
- Zapisywanie animacji jako symboli klipów filmowych (428)
- Wykorzystanie symboli klipów filmowych (430)
- Wykorzystanie animowanych masek (432)
Rozdział 11. Interaktywność tworzonych przycisków (437)
- Tworzenie prostego symbolu przycisku (439)
- Tworzenie symboli przycisków zmieniających kształt (444)
- Tworzenie w pełni animowanego symbolu przycisku (447)
- Tworzenie niewidocznych symboli przycisków (449)
- Tworzenie przycisku z wieloma aktywnymi punktami (451)
- Użycie komponentów przycisku (454)
- Modyfikacja komponentów przycisku (457)
- Tworzenie przycisków klipów filmowych (464)
Rozdział 12. Prosta interaktywność, osiągana za pomocą zachowań (469)
- Panel Actions (470)
- Dostosowanie panelu Actions (473)
- Organizacja akcji klatek (477)
- Dołączanie akcji do klatki (479)
- Dodanie obsługi zdarzeń poprzez moduł Behaviors (484)
- PodglÄ…d pracy akcji (492)
- Zmiana obsługi zdarzeń poprzez moduł Behaviors (494)
- Praca z wieloma zachowaniami (497)
- Użycie wielokrotnej obsługi zachowań dla jednego przycisku (500)
- Modyfikowanie akcji zachowania (503)
- Przełączanie akcji z klawiatury (504)
- Dodawanie akcji do klipów filmowych (506)
- Dodawanie akcji do przycisków klipu filmowego (508)
- Przyciski klipu filmowego wyświetlające dodatkowe stany (514)
- Użycie przycisków do kontroli klipów filmowych (517)
- Korzystanie z okna Script Navigator (519)
Rozdział 13. Narzędzia edycyjne (523)
- Ustawianie parametrów panelu Movie Explorer (524)
- Wyszukiwanie i edycja za pomocÄ… panelu Movie Explorer (526)
- Wybór opcji sprawdzania pisowni (528)
- Praca ze słownikami osobistymi (530)
- Uruchomienie sprawdzania pisowni (532)
- Używanie funkcji Find and Replace (535)
- Wykonanie operacji "znajdź i zamień" (541)
- Korzystanie z panelu History (544)
- Cofanie i przywracanie czynności za pomocą panelu History (547)
- Przywracanie czynności za pomocą panelu History (549)
- Nagrywanie kroków z panelu History (554)
Rozdział 14. Wykorzystanie grafik spoza programu Flash (557)
- Importowanie grafik spoza programu Flash (558)
- Przekształcanie bitmap w grafiki wektorowe (566)
- Edycja bitmap narzędziami Flasha (568)
- Zastosowanie bitmap jako wypełnień (571)
- Modyfikacja wypełnień bitmapowych (574)
Rozdział 15. Dołączanie dźwięku (577)
- Korzystanie z dźwięków we Flashu (578)
- Importowanie dźwięków (579)
- Organizacja dźwięków (581)
- Dołączanie dźwięków do klatek (583)
- Dołączanie dźwięków do przycisków (587)
- Wykorzystanie dźwięków zdarzeń (589)
- Wykorzystanie dźwięków początkowych (593)
- Wykorzystanie dźwięków strumieniowych (594)
- Dźwięki zatrzymujące (597)
- Użycie zachowań do kontroli dźwięków (599)
- Powtarzanie dźwięków (606)
- Edycja dźwięków (608)
Rozdział 16. Dołączanie wideo (613)
- Import materiału wideo (614)
- Wykorzystanie osadzonych klipów wideo w filmie (625)
- Uaktualnianie klipów wideo (628)
- Użycie zachowań do kontroli klipów wideo (631)
Rozdział 17. Publikacja filmów w Internecie (635)
- Przygotowanie filmu do optymalnego odtwarzania (636)
- Publikowanie i eksportowanie (640)
- Ustawienia odtwarzacza Flash Player (644)
- Publikowanie kodu HTML dla plików Flash Playera (652)
- Kontrolowanie pozycji filmu w przeglÄ…darce (655)
- Kod HTML dla obrazów zastępczych (661)
- Korzystanie z detekcji wersji (666)
- Tworzenie projektorów (668)
- Tworzenie profilów publikacji (669)
- Eksportowanie filmów Flasha do innych formatów (673)
- Drukowanie w programie Flash (675)
- Drukowanie z poziomu odtwarzacza Flash Player (677)
Dodatek A Skróty klawiaturowe (679)
Skorowidz (687)