reklama - zainteresowany?

Po prostu Flash MX 2004 - Helion

Po prostu Flash MX 2004
Autor: Katherine Ulrich
Tytuł oryginału: Flash MX 2004 Visual Quickstart Guide
Tłumaczenie: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7361-467-2
stron: 712, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-07-11
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,90 zł

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX 2004

Tagi: Flash/ActionScript

Podobnie jak wszystkie książki z serii "Po prostu...", również ta ma na celu wyrwanie Cię z trybu pasywnego czytania i zachęcenie do rozpoczęcia pracy z programem. Ćwiczenia zawarte w książce uczą obsługi funkcji programu Flash. Książka jest przeznaczona zarówno dla początkujących użytkowników programu, jak i dla średnio zaawansowanych projektantów.

Początkowe rozdziały odkrywają podstawy tworzenia elementów graficznych z wykorzystaniem unikalnego zbioru narzędzi rysowniczych programu Flash. Następnie nauczysz się przekształcać elementy graficzne w animację. Potem poznasz sposoby tworzenia elementów interfejsu użytkownika, na przykład przycisków. Aby uczynić zawartość strony interaktywną, użyjesz panelu Behaviors do "napisania" podstawowych skryptów w języku ActionScript. W książce znajdują się też informacje o imporcie różnych plików spoza programu Flash -- czyli utworzonych w innych aplikacjach: grafik, dźwięków i klipów wideo -- oraz ich przetwarzania. Zamieszczono także przegląd nowych narzędzi edycyjnych. Na koniec nauczysz się korzystać z funkcji Publish, czyli tworzyć kod HTML, który jest potrzebny do umieszczania filmów Flasha na stronach WWW.

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX 2004

 

Osoby które kupowały "Po prostu Flash MX 2004", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Wprowadzenie do fizyki w grach, animacjach i symulacjach Flash
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX 2004

Spis treści

Po prostu Flash MX 2004 -- spis treści

Wstęp (13)

Rozdział 1. Środowisko programu Flash (25)

  • Podstawy działania programu Flash (26)
  • Praca z dokumentami Flasha (30)
  • Praca z szablonami dokumentów (33)
  • Środowisko edycyjne programu Flash (36)
  • Panel Timeline (37)
  • Właściwości dokumentu (40)
  • Zastosowanie siatki (45)
  • Korzystanie z linijek i prowadnic (47)
  • Opcja przyciągania obiektów (50)
  • Panel Tools (55)
  • Oglądanie grafik w różnym powiększeniu (57)
  • Panele (60)
  • Praca ze zgrupowanymi panelami (63)
  • Dostosowanie rozkładu paneli (66)
  • Panel Property Inspector (68)
  • Korzystanie z panelu pomocy (72)
  • Dostosowanie skrótów klawiaturowych (78)

Rozdział 2. Tworzenie prostych grafik (83)

  • Panel narzędziowy (84)
  • Zastosowanie narzędzia Line (85)
  • Ustawianie atrybutów obrysu (87)
  • Ustawianie atrybutów wypełnienia (91)
  • Korzystanie z narzędzi kształtów geometrycznych (93)
  • Używanie narzędzia Pencil (99)
  • Zastosowanie narzędzia Pen - linie proste (102)
  • Zastosowanie narzędzia Pen - odcinki krzywej (105)
  • Zastosowanie narzędzia Paint Bucket (108)
  • Praca z narzędziem Brush w trybie Normal (110)
  • Korzystanie z narzędzia Text (114)
  • Praca z tekstem pionowym (116)
  • Ustawianie atrybutów tekstu (118)
  • Ustawianie atrybutów akapitu (125)
  • Oddzielne łamanie tekstu (129)

Rozdział 3. Modyfikowanie prostych grafik (131)

  • Ustawianie preferencji zaznaczania (132)
  • Zaznaczanie linii narzędziem Selection (133)
  • Zaznaczanie wypełnień narzędziem Selection (135)
  • Zastosowanie zaznaczenia prostokątnego (136)
  • Zastosowanie narzędzia Lasso (137)
  • Usuwanie zaznaczenia elementów (139)
  • Manualna zmiana pozycji elementów (140)
  • Numeryczne pozycjonowanie elementów (142)
  • Podstawowe czynności edycyjne - wycinanie, kopiowanie, wklejanie (143)
  • Edycja istniejących elementów ze wspomaganiem programu (145)
  • Przesuwanie węzłów końcowych narzędziem Selection (147)
  • Przesuwanie punktów narzędziem Subselection (148)
  • Kształtowanie krzywych narzędziem Selection (150)
  • Kształtowanie krzywych narzędziem Subselection (152)
  • Konwertowanie, usuwanie i wstawianie węzłów (154)
  • Kształtowanie wypełnień (157)
  • Zmienianie rozmiaru elementów graficznych (159)
  • Orientacja elementów graficznych (163)
  • Zniekształcanie elementów graficznych (167)
  • Zmiana obwiedni zaznaczonych elementów (170)
  • Modyfikowanie obrysów (172)
  • Zastosowanie narzędzia Eraser w trybie Normal (176)
  • Zastosowanie modyfikatora Faucet (177)
  • Modyfikowanie kolorów wypełnienia (178)
  • Tworzenie jednolitych kolorów - panel Color Mixer (180)
  • Tworzenie nowych gradientów (184)
  • Tworzenie palet kolorów (189)
  • Praca z gradientami (192)
  • Modyfikowanie przypisanych gradientów (194)
  • Przenoszenie atrybutów z jednego elementu graficznego do innego (197)
  • Konwertowanie linii na wypełnienia (198)

Rozdział 4. Skomplikowane grafiki w jednej warstwie (201)

  • Zrozumieć grupowanie (204)
  • Praca ze zgrupowanymi elementami (205)
  • Kontrolowanie kolejności wyświetlania (207)
  • Edycja grup (209)
  • Wyrównywanie elementów (212)
  • Praca z narzędziem Brush z wykorzystaniem skomplikowanych trybów malarskich (215)
  • Tryby pracy narzędzia Eraser (219)
  • Przypisywanie gradientów kształtom wieloczęściowym (222)

Rozdział 5. Grafiki umieszczone na wielu warstwach (225)

  • Funkcje dotyczące warstw dostępne w oknie Timeline (226)
  • Tworzenie i usuwanie warstw (227)
  • Kontrolowanie warstw i folderów (230)
  • Ustawianie właściwości warstwy w oknie Timeline (236)
  • Kontrolowanie wyświetlania warstwy w oknie Timeline (240)
  • Określanie kolejności warstw (241)
  • Organizowanie warstw w folderach (242)
  • Praca z grafikami w różnych warstwach (245)
  • Wycinanie i wklejanie pomiędzy warstwami (247)
  • Rozmieszczanie elementów graficznych w warstwach (250)
  • Praca z warstwami prowadzącymi (251)
  • Praca z warstwami maskującymi (253)

Rozdział 6. Zapisywanie i ponowne wykorzystanie elementów graficznych (259)

  • Okno Library (260)
  • Widoki okna Library (263)
  • Hierarchia biblioteki (265)
  • Konwertowanie grafik na symbole (268)
  • Tworzenie nowych symboli od podstaw (272)
  • Zastosowanie odwołań do symboli (275)
  • Modyfikowanie odwołań do symboli (277)
  • Tworzenie symboli statycznych poprzez efekty linii czasu (281)
  • Wymiana jednego odwołania do symbolu na inne (289)
  • Edycja symboli głównych (291)
  • Modyfikacja efektów linii czasu (294)
  • Powielanie symboli głównych (298)
  • Usuwanie symboli głównych (299)
  • Konwersja odnośników symboli na grafiki (301)
  • Kopiowanie symboli pomiędzy filmami (302)
  • Tworzenie współużytkowanych bibliotek (304)
  • Zastosowanie symboli czcionek (312)

Rozdział 7. Animacja poklatkowa (315)

  • Korzystanie z linii czasu (316)
  • Tworzenie klatek kluczowych (319)
  • Tworzenie międzyklatek (324)
  • Zaznaczanie klatek (326)
  • Manipulowanie klatkami jednej warstwy (329)
  • Usuwanie klatek (334)
  • Tworzenie prostej animacji poklatkowej (338)
  • Podgląd akcji (341)
  • Tworzenie płynnej animacji (344)
  • Tryb Onion Skin (347)
  • Edycja wielu klatek (350)
  • Parametr Frame Rate (352)
  • Zróżnicowana szybkość animacji (353)

Rozdział 8. Animacja oparta na uzupełnianiu klatek (355)

  • Stworzenie animacji odbijającej się piłki z wykorzystaniem procesu uzupełniania ruchu (356)
  • Dodawanie klatek kluczowych do uzupełnienia ruchu (360)
  • Animowanie efektów kolorystycznych (361)
  • Animowanie grafik zmieniających rozmiar (362)
  • Obracanie grafik (364)
  • Przesuwanie grafik po liniach prostych (367)
  • Przesuwanie grafik po ścieżce (370)
  • Orientacja grafik na ścieżce ruchu (374)
  • Zmiana szybkości uzupełniania (376)
  • Pomoc przy tworzeniu uzupełniania ruchu (378)

Rozdział 9. Animacja oparta na uzupełnianiu kształtu (381)

  • Tworzenie animacji odbijającej się piłki z wykorzystaniem techniki uzupełniania kształtu (382)
  • Morfing nieskomplikowanych linii i wypełnień (386)
  • Uzupełnianie kształtu wielu elementów (389)
  • Przekształcenie prostego kształtu w kształt skomplikowany (391)
  • Tworzenie kształtów poruszających się w trakcie transformacji (396)

Rozdział 10. Skomplikowane zadania animacyjne (399)

  • Znaczenie scen (400)
  • Manipulowanie klatkami umieszczonymi w różnych warstwach (403)
  • Animowanie wielu uzupełnień ruchu (406)
  • Animacja uzupełnień kształtu w grafikach o skomplikowanych kształtach (412)
  • Odwracanie klatek (414)
  • Połączenie uzupełniania z techniką animacji poklatkowej (416)
  • Zapisywanie animacji jako symboli graficznych (418)
  • Wykorzystanie animowanych symboli graficznych (422)
  • Tworzenie animowanych symboli graficznych za pomocą efektów linii czasu (424)
  • Zapisywanie animacji jako symboli klipów filmowych (428)
  • Wykorzystanie symboli klipów filmowych (430)
  • Wykorzystanie animowanych masek (432)

Rozdział 11. Interaktywność tworzonych przycisków (437)

  • Tworzenie prostego symbolu przycisku (439)
  • Tworzenie symboli przycisków zmieniających kształt (444)
  • Tworzenie w pełni animowanego symbolu przycisku (447)
  • Tworzenie niewidocznych symboli przycisków (449)
  • Tworzenie przycisku z wieloma aktywnymi punktami (451)
  • Użycie komponentów przycisku (454)
  • Modyfikacja komponentów przycisku (457)
  • Tworzenie przycisków klipów filmowych (464)

Rozdział 12. Prosta interaktywność, osiągana za pomocą zachowań (469)

  • Panel Actions (470)
  • Dostosowanie panelu Actions (473)
  • Organizacja akcji klatek (477)
  • Dołączanie akcji do klatki (479)
  • Dodanie obsługi zdarzeń poprzez moduł Behaviors (484)
  • Podgląd pracy akcji (492)
  • Zmiana obsługi zdarzeń poprzez moduł Behaviors (494)
  • Praca z wieloma zachowaniami (497)
  • Użycie wielokrotnej obsługi zachowań dla jednego przycisku (500)
  • Modyfikowanie akcji zachowania (503)
  • Przełączanie akcji z klawiatury (504)
  • Dodawanie akcji do klipów filmowych (506)
  • Dodawanie akcji do przycisków klipu filmowego (508)
  • Przyciski klipu filmowego wyświetlające dodatkowe stany (514)
  • Użycie przycisków do kontroli klipów filmowych (517)
  • Korzystanie z okna Script Navigator (519)

Rozdział 13. Narzędzia edycyjne (523)

  • Ustawianie parametrów panelu Movie Explorer (524)
  • Wyszukiwanie i edycja za pomocą panelu Movie Explorer (526)
  • Wybór opcji sprawdzania pisowni (528)
  • Praca ze słownikami osobistymi (530)
  • Uruchomienie sprawdzania pisowni (532)
  • Używanie funkcji Find and Replace (535)
  • Wykonanie operacji "znajdź i zamień" (541)
  • Korzystanie z panelu History (544)
  • Cofanie i przywracanie czynności za pomocą panelu History (547)
  • Przywracanie czynności za pomocą panelu History (549)
  • Nagrywanie kroków z panelu History (554)

Rozdział 14. Wykorzystanie grafik spoza programu Flash (557)

  • Importowanie grafik spoza programu Flash (558)
  • Przekształcanie bitmap w grafiki wektorowe (566)
  • Edycja bitmap narzędziami Flasha (568)
  • Zastosowanie bitmap jako wypełnień (571)
  • Modyfikacja wypełnień bitmapowych (574)

Rozdział 15. Dołączanie dźwięku (577)

  • Korzystanie z dźwięków we Flashu (578)
  • Importowanie dźwięków (579)
  • Organizacja dźwięków (581)
  • Dołączanie dźwięków do klatek (583)
  • Dołączanie dźwięków do przycisków (587)
  • Wykorzystanie dźwięków zdarzeń (589)
  • Wykorzystanie dźwięków początkowych (593)
  • Wykorzystanie dźwięków strumieniowych (594)
  • Dźwięki zatrzymujące (597)
  • Użycie zachowań do kontroli dźwięków (599)
  • Powtarzanie dźwięków (606)
  • Edycja dźwięków (608)

Rozdział 16. Dołączanie wideo (613)

  • Import materiału wideo (614)
  • Wykorzystanie osadzonych klipów wideo w filmie (625)
  • Uaktualnianie klipów wideo (628)
  • Użycie zachowań do kontroli klipów wideo (631)

Rozdział 17. Publikacja filmów w Internecie (635)

  • Przygotowanie filmu do optymalnego odtwarzania (636)
  • Publikowanie i eksportowanie (640)
  • Ustawienia odtwarzacza Flash Player (644)
  • Publikowanie kodu HTML dla plików Flash Playera (652)
  • Kontrolowanie pozycji filmu w przeglądarce (655)
  • Kod HTML dla obrazów zastępczych (661)
  • Korzystanie z detekcji wersji (666)
  • Tworzenie projektorów (668)
  • Tworzenie profilów publikacji (669)
  • Eksportowanie filmów Flasha do innych formatów (673)
  • Drukowanie w programie Flash (675)
  • Drukowanie z poziomu odtwarzacza Flash Player (677)

Dodatek A Skróty klawiaturowe (679)

Skorowidz (687)

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX 2004

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.