reklama - zainteresowany?

Po prostu Flash MX 2004 - Helion

Po prostu Flash MX 2004
Autor: Katherine Ulrich
Tytuł oryginału: Flash MX 2004 Visual Quickstart Guide
TÅ‚umaczenie: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7361-467-2
stron: 712, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-07-11
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,90 zł

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX 2004

Tagi: Flash/ActionScript

Podobnie jak wszystkie książki z serii "Po prostu...", również ta ma na celu wyrwanie Cię z trybu pasywnego czytania i zachęcenie do rozpoczęcia pracy z programem. Ćwiczenia zawarte w książce uczą obsługi funkcji programu Flash. Książka jest przeznaczona zarówno dla początkujących użytkowników programu, jak i dla średnio zaawansowanych projektantów.

Początkowe rozdziały odkrywają podstawy tworzenia elementów graficznych z wykorzystaniem unikalnego zbioru narzędzi rysowniczych programu Flash. Następnie nauczysz się przekształcać elementy graficzne w animację. Potem poznasz sposoby tworzenia elementów interfejsu użytkownika, na przykład przycisków. Aby uczynić zawartość strony interaktywną, użyjesz panelu Behaviors do "napisania" podstawowych skryptów w języku ActionScript. W książce znajdują się też informacje o imporcie różnych plików spoza programu Flash -- czyli utworzonych w innych aplikacjach: grafik, dźwięków i klipów wideo -- oraz ich przetwarzania. Zamieszczono także przegląd nowych narzędzi edycyjnych. Na koniec nauczysz się korzystać z funkcji Publish, czyli tworzyć kod HTML, który jest potrzebny do umieszczania filmów Flasha na stronach WWW.

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX 2004

 

Osoby które kupowały "Po prostu Flash MX 2004", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX 2004

Spis treści

Po prostu Flash MX 2004 -- spis treści

Wstęp (13)

Rozdział 1. Środowisko programu Flash (25)

  • Podstawy dziaÅ‚ania programu Flash (26)
  • Praca z dokumentami Flasha (30)
  • Praca z szablonami dokumentów (33)
  • Åšrodowisko edycyjne programu Flash (36)
  • Panel Timeline (37)
  • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci dokumentu (40)
  • Zastosowanie siatki (45)
  • Korzystanie z linijek i prowadnic (47)
  • Opcja przyciÄ…gania obiektów (50)
  • Panel Tools (55)
  • OglÄ…danie grafik w różnym powiÄ™kszeniu (57)
  • Panele (60)
  • Praca ze zgrupowanymi panelami (63)
  • Dostosowanie rozkÅ‚adu paneli (66)
  • Panel Property Inspector (68)
  • Korzystanie z panelu pomocy (72)
  • Dostosowanie skrótów klawiaturowych (78)

Rozdział 2. Tworzenie prostych grafik (83)

  • Panel narzÄ™dziowy (84)
  • Zastosowanie narzÄ™dzia Line (85)
  • Ustawianie atrybutów obrysu (87)
  • Ustawianie atrybutów wypeÅ‚nienia (91)
  • Korzystanie z narzÄ™dzi ksztaÅ‚tów geometrycznych (93)
  • Używanie narzÄ™dzia Pencil (99)
  • Zastosowanie narzÄ™dzia Pen - linie proste (102)
  • Zastosowanie narzÄ™dzia Pen - odcinki krzywej (105)
  • Zastosowanie narzÄ™dzia Paint Bucket (108)
  • Praca z narzÄ™dziem Brush w trybie Normal (110)
  • Korzystanie z narzÄ™dzia Text (114)
  • Praca z tekstem pionowym (116)
  • Ustawianie atrybutów tekstu (118)
  • Ustawianie atrybutów akapitu (125)
  • Oddzielne Å‚amanie tekstu (129)

Rozdział 3. Modyfikowanie prostych grafik (131)

  • Ustawianie preferencji zaznaczania (132)
  • Zaznaczanie linii narzÄ™dziem Selection (133)
  • Zaznaczanie wypeÅ‚nieÅ„ narzÄ™dziem Selection (135)
  • Zastosowanie zaznaczenia prostokÄ…tnego (136)
  • Zastosowanie narzÄ™dzia Lasso (137)
  • Usuwanie zaznaczenia elementów (139)
  • Manualna zmiana pozycji elementów (140)
  • Numeryczne pozycjonowanie elementów (142)
  • Podstawowe czynnoÅ›ci edycyjne - wycinanie, kopiowanie, wklejanie (143)
  • Edycja istniejÄ…cych elementów ze wspomaganiem programu (145)
  • Przesuwanie wÄ™złów koÅ„cowych narzÄ™dziem Selection (147)
  • Przesuwanie punktów narzÄ™dziem Subselection (148)
  • KsztaÅ‚towanie krzywych narzÄ™dziem Selection (150)
  • KsztaÅ‚towanie krzywych narzÄ™dziem Subselection (152)
  • Konwertowanie, usuwanie i wstawianie wÄ™złów (154)
  • KsztaÅ‚towanie wypeÅ‚nieÅ„ (157)
  • Zmienianie rozmiaru elementów graficznych (159)
  • Orientacja elementów graficznych (163)
  • ZnieksztaÅ‚canie elementów graficznych (167)
  • Zmiana obwiedni zaznaczonych elementów (170)
  • Modyfikowanie obrysów (172)
  • Zastosowanie narzÄ™dzia Eraser w trybie Normal (176)
  • Zastosowanie modyfikatora Faucet (177)
  • Modyfikowanie kolorów wypeÅ‚nienia (178)
  • Tworzenie jednolitych kolorów - panel Color Mixer (180)
  • Tworzenie nowych gradientów (184)
  • Tworzenie palet kolorów (189)
  • Praca z gradientami (192)
  • Modyfikowanie przypisanych gradientów (194)
  • Przenoszenie atrybutów z jednego elementu graficznego do innego (197)
  • Konwertowanie linii na wypeÅ‚nienia (198)

Rozdział 4. Skomplikowane grafiki w jednej warstwie (201)

  • Zrozumieć grupowanie (204)
  • Praca ze zgrupowanymi elementami (205)
  • Kontrolowanie kolejnoÅ›ci wyÅ›wietlania (207)
  • Edycja grup (209)
  • Wyrównywanie elementów (212)
  • Praca z narzÄ™dziem Brush z wykorzystaniem skomplikowanych trybów malarskich (215)
  • Tryby pracy narzÄ™dzia Eraser (219)
  • Przypisywanie gradientów ksztaÅ‚tom wieloczęściowym (222)

Rozdział 5. Grafiki umieszczone na wielu warstwach (225)

  • Funkcje dotyczÄ…ce warstw dostÄ™pne w oknie Timeline (226)
  • Tworzenie i usuwanie warstw (227)
  • Kontrolowanie warstw i folderów (230)
  • Ustawianie wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci warstwy w oknie Timeline (236)
  • Kontrolowanie wyÅ›wietlania warstwy w oknie Timeline (240)
  • OkreÅ›lanie kolejnoÅ›ci warstw (241)
  • Organizowanie warstw w folderach (242)
  • Praca z grafikami w różnych warstwach (245)
  • Wycinanie i wklejanie pomiÄ™dzy warstwami (247)
  • Rozmieszczanie elementów graficznych w warstwach (250)
  • Praca z warstwami prowadzÄ…cymi (251)
  • Praca z warstwami maskujÄ…cymi (253)

Rozdział 6. Zapisywanie i ponowne wykorzystanie elementów graficznych (259)

  • Okno Library (260)
  • Widoki okna Library (263)
  • Hierarchia biblioteki (265)
  • Konwertowanie grafik na symbole (268)
  • Tworzenie nowych symboli od podstaw (272)
  • Zastosowanie odwoÅ‚aÅ„ do symboli (275)
  • Modyfikowanie odwoÅ‚aÅ„ do symboli (277)
  • Tworzenie symboli statycznych poprzez efekty linii czasu (281)
  • Wymiana jednego odwoÅ‚ania do symbolu na inne (289)
  • Edycja symboli głównych (291)
  • Modyfikacja efektów linii czasu (294)
  • Powielanie symboli głównych (298)
  • Usuwanie symboli głównych (299)
  • Konwersja odnoÅ›ników symboli na grafiki (301)
  • Kopiowanie symboli pomiÄ™dzy filmami (302)
  • Tworzenie współużytkowanych bibliotek (304)
  • Zastosowanie symboli czcionek (312)

Rozdział 7. Animacja poklatkowa (315)

  • Korzystanie z linii czasu (316)
  • Tworzenie klatek kluczowych (319)
  • Tworzenie miÄ™dzyklatek (324)
  • Zaznaczanie klatek (326)
  • Manipulowanie klatkami jednej warstwy (329)
  • Usuwanie klatek (334)
  • Tworzenie prostej animacji poklatkowej (338)
  • PodglÄ…d akcji (341)
  • Tworzenie pÅ‚ynnej animacji (344)
  • Tryb Onion Skin (347)
  • Edycja wielu klatek (350)
  • Parametr Frame Rate (352)
  • Zróżnicowana szybkość animacji (353)

Rozdział 8. Animacja oparta na uzupełnianiu klatek (355)

  • Stworzenie animacji odbijajÄ…cej siÄ™ piÅ‚ki z wykorzystaniem procesu uzupeÅ‚niania ruchu (356)
  • Dodawanie klatek kluczowych do uzupeÅ‚nienia ruchu (360)
  • Animowanie efektów kolorystycznych (361)
  • Animowanie grafik zmieniajÄ…cych rozmiar (362)
  • Obracanie grafik (364)
  • Przesuwanie grafik po liniach prostych (367)
  • Przesuwanie grafik po Å›cieżce (370)
  • Orientacja grafik na Å›cieżce ruchu (374)
  • Zmiana szybkoÅ›ci uzupeÅ‚niania (376)
  • Pomoc przy tworzeniu uzupeÅ‚niania ruchu (378)

Rozdział 9. Animacja oparta na uzupełnianiu kształtu (381)

  • Tworzenie animacji odbijajÄ…cej siÄ™ piÅ‚ki z wykorzystaniem techniki uzupeÅ‚niania ksztaÅ‚tu (382)
  • Morfing nieskomplikowanych linii i wypeÅ‚nieÅ„ (386)
  • UzupeÅ‚nianie ksztaÅ‚tu wielu elementów (389)
  • PrzeksztaÅ‚cenie prostego ksztaÅ‚tu w ksztaÅ‚t skomplikowany (391)
  • Tworzenie ksztaÅ‚tów poruszajÄ…cych siÄ™ w trakcie transformacji (396)

Rozdział 10. Skomplikowane zadania animacyjne (399)

  • Znaczenie scen (400)
  • Manipulowanie klatkami umieszczonymi w różnych warstwach (403)
  • Animowanie wielu uzupeÅ‚nieÅ„ ruchu (406)
  • Animacja uzupeÅ‚nieÅ„ ksztaÅ‚tu w grafikach o skomplikowanych ksztaÅ‚tach (412)
  • Odwracanie klatek (414)
  • PoÅ‚Ä…czenie uzupeÅ‚niania z technikÄ… animacji poklatkowej (416)
  • Zapisywanie animacji jako symboli graficznych (418)
  • Wykorzystanie animowanych symboli graficznych (422)
  • Tworzenie animowanych symboli graficznych za pomocÄ… efektów linii czasu (424)
  • Zapisywanie animacji jako symboli klipów filmowych (428)
  • Wykorzystanie symboli klipów filmowych (430)
  • Wykorzystanie animowanych masek (432)

Rozdział 11. Interaktywność tworzonych przycisków (437)

  • Tworzenie prostego symbolu przycisku (439)
  • Tworzenie symboli przycisków zmieniajÄ…cych ksztaÅ‚t (444)
  • Tworzenie w peÅ‚ni animowanego symbolu przycisku (447)
  • Tworzenie niewidocznych symboli przycisków (449)
  • Tworzenie przycisku z wieloma aktywnymi punktami (451)
  • Użycie komponentów przycisku (454)
  • Modyfikacja komponentów przycisku (457)
  • Tworzenie przycisków klipów filmowych (464)

Rozdział 12. Prosta interaktywność, osiągana za pomocą zachowań (469)

  • Panel Actions (470)
  • Dostosowanie panelu Actions (473)
  • Organizacja akcji klatek (477)
  • DoÅ‚Ä…czanie akcji do klatki (479)
  • Dodanie obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ poprzez moduÅ‚ Behaviors (484)
  • PodglÄ…d pracy akcji (492)
  • Zmiana obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ poprzez moduÅ‚ Behaviors (494)
  • Praca z wieloma zachowaniami (497)
  • Użycie wielokrotnej obsÅ‚ugi zachowaÅ„ dla jednego przycisku (500)
  • Modyfikowanie akcji zachowania (503)
  • PrzeÅ‚Ä…czanie akcji z klawiatury (504)
  • Dodawanie akcji do klipów filmowych (506)
  • Dodawanie akcji do przycisków klipu filmowego (508)
  • Przyciski klipu filmowego wyÅ›wietlajÄ…ce dodatkowe stany (514)
  • Użycie przycisków do kontroli klipów filmowych (517)
  • Korzystanie z okna Script Navigator (519)

Rozdział 13. Narzędzia edycyjne (523)

  • Ustawianie parametrów panelu Movie Explorer (524)
  • Wyszukiwanie i edycja za pomocÄ… panelu Movie Explorer (526)
  • Wybór opcji sprawdzania pisowni (528)
  • Praca ze sÅ‚ownikami osobistymi (530)
  • Uruchomienie sprawdzania pisowni (532)
  • Używanie funkcji Find and Replace (535)
  • Wykonanie operacji "znajdź i zamieÅ„" (541)
  • Korzystanie z panelu History (544)
  • Cofanie i przywracanie czynnoÅ›ci za pomocÄ… panelu History (547)
  • Przywracanie czynnoÅ›ci za pomocÄ… panelu History (549)
  • Nagrywanie kroków z panelu History (554)

Rozdział 14. Wykorzystanie grafik spoza programu Flash (557)

  • Importowanie grafik spoza programu Flash (558)
  • PrzeksztaÅ‚canie bitmap w grafiki wektorowe (566)
  • Edycja bitmap narzÄ™dziami Flasha (568)
  • Zastosowanie bitmap jako wypeÅ‚nieÅ„ (571)
  • Modyfikacja wypeÅ‚nieÅ„ bitmapowych (574)

Rozdział 15. Dołączanie dźwięku (577)

  • Korzystanie z dźwiÄ™ków we Flashu (578)
  • Importowanie dźwiÄ™ków (579)
  • Organizacja dźwiÄ™ków (581)
  • DoÅ‚Ä…czanie dźwiÄ™ków do klatek (583)
  • DoÅ‚Ä…czanie dźwiÄ™ków do przycisków (587)
  • Wykorzystanie dźwiÄ™ków zdarzeÅ„ (589)
  • Wykorzystanie dźwiÄ™ków poczÄ…tkowych (593)
  • Wykorzystanie dźwiÄ™ków strumieniowych (594)
  • DźwiÄ™ki zatrzymujÄ…ce (597)
  • Użycie zachowaÅ„ do kontroli dźwiÄ™ków (599)
  • Powtarzanie dźwiÄ™ków (606)
  • Edycja dźwiÄ™ków (608)

Rozdział 16. Dołączanie wideo (613)

  • Import materiaÅ‚u wideo (614)
  • Wykorzystanie osadzonych klipów wideo w filmie (625)
  • Uaktualnianie klipów wideo (628)
  • Użycie zachowaÅ„ do kontroli klipów wideo (631)

Rozdział 17. Publikacja filmów w Internecie (635)

  • Przygotowanie filmu do optymalnego odtwarzania (636)
  • Publikowanie i eksportowanie (640)
  • Ustawienia odtwarzacza Flash Player (644)
  • Publikowanie kodu HTML dla plików Flash Playera (652)
  • Kontrolowanie pozycji filmu w przeglÄ…darce (655)
  • Kod HTML dla obrazów zastÄ™pczych (661)
  • Korzystanie z detekcji wersji (666)
  • Tworzenie projektorów (668)
  • Tworzenie profilów publikacji (669)
  • Eksportowanie filmów Flasha do innych formatów (673)
  • Drukowanie w programie Flash (675)
  • Drukowanie z poziomu odtwarzacza Flash Player (677)

Dodatek A Skróty klawiaturowe (679)

Skorowidz (687)

Dodaj do koszyka Po prostu Flash MX 2004

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.