Po prostu Flash 5. Techniki zaawansowane - Helion
Tytuł oryginału: Flash 5 Advanced for Windows and Macintosh Visual QuickStart
Tłumaczenie: Łukasz Oberlan
ISBN: 83-7197-458-2
stron: 448, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-06-29
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Jeśli chciałbyś podnieść swoje umiejętności w posługiwaniu się Flashem, zapraszamy do lektury najnowszej książki wydawnictwa Helion poświęconej jednemu z najlepszych programów do tworzenia animacji sieciowych. Wizualny, stworzony na podstawie ćwiczeń przewodnik po zaawansowanych technikach, pokazujący praktyczny sposób wykorzystania tego, czego się uczysz -- to najlepsza inwestycja dla początkującego grafika. Forma encyklopedyczna książki pomaga w poszukiwaniach rozwiązań -- szukasz interesującego Cię zagadnienia i od razu zabierasz się do pracy. Precyzyjne objaśnienia bez zbędnych słów -- najszybszy sposób na opanowanie kolejnych zagadnień przez zaawansowanego użytkownika.
Autor, Russel Chun, pracuje jako redaktor Działu rozwoju mediów wydawnictwa Addison-Wesley Longman, gdzie zajmuje się przygotowywaniem animacji i ilustracji na potrzeby publikacji drukowanych i multimedialnych. Oprócz tego jest instruktorem Flasha w Centrum Sztuki Elektronicznej w San Francisco, a także programistą i konsultantem technologii Flash.
CD-ROM zawiera:
- pliki źródłowe i opublikowane, uzupełniające przykłady w książce;
- wersje demonstracyjne programu Flash 5 dla Windows wraz z dokumentacją;
- odtwarzacz Flasha przeznaczony dla przeglądarki internetowej;
- łącza do witryn internetowych poświęconych Flashowi.
Osoby które kupowały "Po prostu Flash 5. Techniki zaawansowane", wybierały także:
- Learning ActionScript 3.0. A Beginner's Guide. 2nd Edition 175,88 zł, (29,90 zł -83%)
- Flash CS5.5: The Missing Manual. 6th Edition 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- Learning ActionScript 3.0. The Non-Programmer's Guide to ActionScript 3.0 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- ActionScript 3.0 Cookbook. Solutions for Flash Platform and Flex Application Developers 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- Flash CS3: The Missing Manual 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
Spis treści
Po prostu Flash 5. Techniki zaawansowane -- spis treści
Wstęp (9)
- Dla kogo jest przeznaczona ta książka (10)
- Korzyści z przeczytania książki (10)
- Co nowego we Flashu 5 (13)
Część 1. Zaawansowane techniki animacji (15)
Rozdział 1. Złożone projekty (17)
- Wykorzystanie automatycznego tworzenia animacji ruchu (18)
- Wykorzystanie automatycznego tworzenia animacji kształtu (28)
- Animowanie masek (34)
Rozdział 2. Praca z wideo i grafiką 3D (45)
- Integracja Flasha i QuickTime (46)
- Rotoskopia (54)
- Symulowanie wideo (57)
- Symulowanie grafiki 3D (63)
Część 2. Zrozumieć ActionScript (67)
Rozdział 3. Posługiwanie się językiem ActionScript (69)
- Obiekty i klasy (70)
- Metody i właściwości (71)
- Pisanie według reguł składni (72)
- Więcej o interpunkcji (74)
- Paleta akcji (75)
- Używanie obiektów (82)
- Stosowanie komentarzy (87)
Część 3. Zarządzanie czasem i informacją (89)
Rozdział 4. (przyciski ) i interakcja z użytkownikiem (91)
- Niewidzialne przyciski (92)
- Animowane przyciski (95)
- Animowane przyciski i symbol klipu filmowego (97)
- Złożone przyciski (101)
- Manipulatory zdarzeń (105)
- Sposoby funkcjonowania przycisków (108)
- Informacje wprowadzane z klawiatury (111)
- Obiekt Key (114)
Rozdział 5. Zarządzanie zasobami Flasha (117)
- Nawigowanie po listwach czasowych klipów filmowych (118)
- Nazywanie klonów (119)
- Ścieżki dostępu (121)
- Względne i bezwzględne ścieżki dostępu (125)
- Używanie akcji with w tworzeniu ścieżek dostępu (131)
- Ukośnik zamiast kropki i akcja Tell Target (133)
- Klipy filmowe jako pojemniki (135)
- Manipulatory zdarzeń klipów filmowych (138)
- Animacje wstępne (142)
Rozdział 6. Zarządzanie zasobami zewnętrznymi (149)
- Komunikacja za pośrednictwem przeglądarki internetowej (150)
- Dołączanie filmów z zewnątrz (168)
- Współpraca z narzędziem Generator (179)
- Projektory i akcja FSCommand (181)
- Komunikacja z drukarką (185)
Część 4. Przekształcanie grafiki i dźwięku (191)
Rozdział 7. Kontrolowanie klipów filmowych (193)
- Przeciąganie klipu filmowego (194)
- Ustawianie właściwości klipu filmowego (199)
- Zmiana koloru klipu filmowego (204)
- Zmiana kolejności ułożenia klipów filmowych (209)
- Wykrywanie upuszczonych klipów filmowych (212)
- Detekcja kolizji klipów filmowych (216)
- Wyznaczanie krawędzi obszarów klipów filmowych (219)
- Powielanie i usuwanie klipów filmowych (221)
- Przyłączanie klipów filmowych (225)
- Zmiana wyglądu wskaźnika myszy (229)
- Tworzenie animacji za pomocą języka ActionScript (232)
Rozdział 8. Kontrolowanie dźwięku (235)
- Obiekt dźwiękowy (236)
- Przyłączanie dźwięków (238)
- Odtwarzanie dźwięków (240)
- Modyfikowanie dźwięków (243)
- Modyfikowanie niezależnych dźwięków (246)
- Transformowanie dźwięków (249)
- Tworzenie systemu dynamicznej kontroli dźwięku (252)
- Używanie dźwięków jako plików zewnętrznych (257)
Część 5. Przetwarzanie informacji (259)
Rozdział 9. Kontrolowanie przepływu informacji (261)
- Deklarowanie danych (262)
- Posługiwanie się zmiennymi i wyrażeniami (268)
- Wczytywanie zmiennych z zewnątrz (273)
- Modyfikowanie zmiennych (276)
- Wiązanie zmiennych i funkcja eval (279)
- Sprawdzanie informacji za pomocą wyrażeń warunkowych (282)
- Wprowadzanie alternatywy do wyrażeń warunkowych (285)
- Rozgałęzianie wyrażeń warunkowych (288)
- Łączenie (warunkowych ) za pomocą operatorów logicznych (291)
- Zapętlanie wyrażeń (293)
Rozdział 10. Kontrolowanie tekstu (297)
- Tekst pobierany (298)
- Tekst dynamiczny (302)
- Wiązanie tekstu (304)
- Wyświetlanie tekstu HTML (307)
- Animowanie dynamicznego tekstu (310)
- Kontrolowanie przewijania bloku tekstowego (313)
- Manipulowanie łańcuchami znakowymi (317)
- Obiekt selekcji (318)
- Kontrolowanie selekcji wewnątrz bloków tekstowych (319)
- Ogniskowanie bloków tekstowych (322)
- Obiekt łańcucha znakowego (326)
- Analizowanie łańcuchów znakowych za pomocą obiektu łańcucha znakowego (327)
- Przegrupowywanie łańcuchów znakowych za pomocą obiektu łańcucha znakowego (332)
- Modyfikowanie łańcuchów znakowych za pomocą obiektu łańcucha znakowego (337)
Rozdział 11. Manipulowanie danymi (339)
- Wykonywanie obliczeń za pomocą obiektu matematycznego (340)
- Obliczanie wartości kątowych za pomocą obiektu matematycznego (342)
- Używanie funkcji sinus i cosinus do wyznaczania ruchu ukierunkowanego (349)
- Obliczanie odległości za pomocą obiektu matematycznego (353)
- Generowanie liczb losowych (356)
- Porządkowanie informacji za pomocą tablic (359)
- Wprowadzanie wskazań daty i pomiaru czasu (366)
- Tworzenie skryptów do wielokrotnego używania (374)
- Tworzenie własnych klas za pomocą funkcji (379)
Rozdział 12. Zarządzanie zawartością i rozwiązywanie problemów (383)
- Tworzenie współdzielonych bibliotek (384)
- Współdzielenie czcionek (388)
- Edytowanie skryptu (390)
- Dołączanie zewnętrznych skryptów (393)
- Posługiwanie się paletą Movie Explorer (395)
- Wyświetlanie zmiennych i obiektów w oknie Output (399)
- Śledzenie zmiennych w oknie Output (402)
- Posługiwanie się paletą Debugger (405)
- Optymalizowanie filmu (409)
- Unikanie najczęstszych błędów (413)
Dodatek A Podsumowanie metod obiektów i właściwości (417)
Dodatek B Kody klawiszy (431)
Dodatek C Podsumowanie kategorii akcji (435)
Skorowidz (439)