reklama - zainteresowany?

Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II - Helion

Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II
Autor: Katrin Eismann, Sean Duggan, James Porto
Tytuł oryginału: Photoshop Masking & Compositing (2nd Edition) (Voices That Matter)
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-246-7007-9
stron: 480, Format: 200x230, okładka: miękka
Data wydania: 2013-09-17
Księgarnia: Helion

Cena książki: 119,00 zł

Dodaj do koszyka Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II

Tagi: Photoshop

Biblia każdego użytkownika Adobe Photoshop!

Photoshop zawiera zaawansowane narzędzia służące do maskowania i komponowania. Dzięki nim jesteś w stanie błyskawicznie dokonać selektywnej zmiany kolorystyki lub ostrości. Umiejętnie wykorzystaj ich potencjał, a stworzysz doskonały plakat reklamowy czy przykuwające uwagę zdjęcie lub poprawisz defekty w Twoich pracach.

Kolejne wydanie tej cenionej książki zostało kompletnie przeredagowane i wzbogacone o nowe wiadomości. W trakcie lektury poznasz historię komponowania obrazów oraz elementy procesu twórczego. Z kolejnych stron dowiesz się, jak fotografować pod kątem kompozycji oraz dobierać odpowiednie oświetlenie i tło. Po zdobyciu fundamentów wiedzy przejdziesz do zagadnień związanych z zaznaczaniem i maskowaniem. Narzędzia takie, jak lasso, różdżka i menu Zaznacz odsłonią przed Tobą wszystkie tajemnice. Przekonasz się, jak ogromny kryją potencjał! Co jeszcze? Obszerny rozdział poświęcony maskowaniu warstw da Ci obraz całości. Z tak zdobytą i ugruntowaną dzięki licznym ćwiczeniom wiedzą zaczniesz swobodnie korzystać z poznanych narzędzi i technik w programie Adobe Photoshop. Ta inwestycja się opłaci!

Dzięki tej książce:

  • poznasz historię komponowania obrazów
  • wykorzystasz w pełni możliwości Adobe Photoshop
  • przekonasz się, jak łatwo zaznaczać wybrane fragmenty zdjęcia
  • sprawisz, że Twoje prace będą jeszcze lepsze

Kompendium wiedzy na temat zaznaczania i maskowania w Adobe Photoshop!

Dodaj do koszyka Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II

Spis treści

Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II -- spis treści

  • Podziękowania
  • Przedmowa
  • Wstęp Pomysł, rzemiosło, wizja
    • Współpraca i aktualizacja
    • Dla kogo jest ta książka?
    • Struktura książki
    • Pliki robocze do ćwiczeń
    • Uwagi dla uczących
    • Podsumowanie
  • Część I Inspiracja Obserwuj i twórz
    • Rozdział 1. Historia komponowania obrazów
      • Historia wielowarstwowa
        • Kolaże niefotograficzne
        • Tradycyjne kompozycje fotograficzne
        • Wiek XX dadaizm
        • Wiek XX surrealizm
        • Wiek XX mistrzowie ciemni
      • ***Artysta ma głos Jerry Uelsmann
        • Przejście od analogu do cyfry
      • ***Artysta ma głos Glen Wexler o swoim przejściu do świata cyfrowego
        • Wiek XXI mistrzowie technik cyfrowych
        • Następne pokolenie
      • Lekcja w Hollywood
        • Odrzucenie niedowierzania
        • Efekty wizualne
        • Kluczowanie kolorem
        • Animacja
        • Dolina niesamowitości
      • Terminologia i typy kompozycji
        • Metody tradycyjne
        • Sztuka subiektywna lub intelektualna
      • Podsumowanie
    • Rozdział 2. Proces twórczy
      • Proces tworzenia obrazu
        • Inspiracja
        • Kolekcjonowanie wycinków i fotografii
        • Obserwacja
        • Burza mózgów i rozwijanie pomysłu
        • Szkice
        • Projekty wieloobrazowe
        • Sprawdzanie pomysłu
        • Plan i zdjęcia
      • ***Artysta ma głos Fran Forman o kreatywnej inspiracji
        • Digitalizacja i archiwizacja
      • Przygotowanie plików
        • Czyszczenie i korekcja koloru
        • Zaznaczanie i maskowanie
        • Komponowanie i uszlachetnianie
      • Podsumowanie
  • Część II Ekspozycja Fotografowanie pod kątem kompozycji
    • Rozdział 3. Planowanie i przygotowania
      • Planowanie obrazu
        • Tworzenie mapy drogowej
        • Wygląd, wrażenie i styl
        • Czynniki produkcyjne
      • Preprodukcja
        • Zarządzanie na etapie preprodukcji
        • Budżet
        • Komponować czy nie komponować
        • Fotografowanie w plenerze
        • Fotografowanie w studio
        • Wyszukiwanie plenerów
        • Casting
        • Stylizacja
      • Fotografowanie pod kątem kompozycji
      • ***Artysta ma głos Laura Lemkowitz o fazie produkcyjnej
        • Czynniki obiektywne
        • Czynnik decydujący
        • Dopasowywanie pozostałych ujęć
        • Proces twórczy od końca
      • Podsumowanie
    • Rozdział 4. Oświetlenie i tło
      • Jakość światła
        • Punktowe źródło światła
        • Źródło światła kierunkowego rozproszonego
        • Powierzchniowe źródło światła
        • Relacje między odległością i rozmiarami źródła światła
        • Znaczenie światła wypełniającego
        • Jakość oświetlenia galeria obrazów
        • Temperatura barwowa
        • Korygowanie barwy światła za pomocą filtrów
      • Dopasowywanie oświetlenia w przypadku pojedynczego źródła kierunkowego
        • Analiza zdjęcia stanowiącego tło
        • Dopasowywanie kierunku światła
        • Dopasowywanie jakości światła
        • Dopasowywanie barwy światła
      • ***Artysta ma głos Jim Huibregtse o światłach
      • Dopasowywanie światła pochodzącego z wielu źródeł
        • Analiza tła
        • Dopasowanie kierunku (kierunków) światła
        • Dopasowanie jakości światła
        • Dopasowanie barwy światła
      • Wybór tła dla fotografowanego elementu
        • Biel
        • Szarość
        • Czerń
        • Greenscreen i bluescreen
      • Podsumowanie
    • Rozdział 5. Perspektywa, punkt widzenia i skala
      • Obiektywy
        • Długość ogniskowej
      • Punkt widzenia
        • Widok z poziomu oczu
        • Widok z góry
        • Widok z poziomu gruntu
      • Perspektywa
        • Perspektywa jednopunktowa
        • Perspektywa dwupunktowa
        • Perspektywa trzypunktowa
        • Ustalanie perspektywy
      • Skala
        • Skala realistyczna
      • ***Artysta ma głos Giselle Behrens
        • Skala nienaturalna
        • Wzajemna zależność między skalą a perspektywą
      • Podsumowanie
  • Część III Umiejętności Zaznaczanie i maskowanie
    • Rozdział 6. Podstawy zaznaczania
      • Czym jest zaznaczenie?
      • Typy zaznaczeń
        • Kształt i forma
        • Tony i kolory
        • Brzegi i szczegóły
        • Przezroczystość i światło
        • Przeciwieństwa i różnice
      • Podstawowe narzędzia służące do zaznaczania
        • Narzędzia Rectangular i Elliptical Marquee (Zaznaczanie prostokątne i eliptyczne)
        • Narzędzia typu Lasso
        • Dodawanie, odejmowanie i przecinanie zaznaczeń
      • Zaznaczanie tonów i kolorów
        • Czarodziejska różdżka
      • ***Artysta ma głos Tommy Ingberg i jego Rzeczywistość przemeblowana
        • Szybkie zaznaczanie
        • Lasso magnetyczne
      • Łączenie narzędzi
        • Ustawienia łączonych narzędzi
      • Praca w trybie szybkiej maski
        • Zaczynanie od zaznaczenia
        • Sprawdzanie zaznaczeń w trybie Szybka maska
        • Zaczynanie bez zaznaczenia
      • Podsumowanie
    • Rozdział 7. Niedoceniane menu: Zaznacz
      • Prezentacja menu
        • Zaznaczanie wszystkiego
        • Usuwanie i przywracanie zaznaczenia
        • Odwracanie zaznaczenia
        • Zaznaczanie warstw
      • Zakres kolorów
        • Próbkowanie kolorów
        • Sterowanie zakresem koloru
        • Tolerancja
        • Zlokalizowane klastry kolorów
        • Podgląd zaznaczenia
        • Predefiniowane zakresy kolorów i tonów
      • ***Artysta ma głos Bojune Kwon
        • Zakres kolorów a maska warstwy
      • Poprawianie krawędzi
        • Tryb wyświetlania
        • Wykrywanie krawędzi
        • Dopasowywanie krawędzi
        • Wyjście
        • Zapamiętywanie ustawień
        • Poprawianie zaznaczenia psa
      • Polecenie Modify (Zmień)
        • Border (Brzeg)
        • Smooth (Wygładź)
        • Expand (Rozszerzanie) i Contract (Zwężanie)
        • Feather (Wtapianie)
      • Polecenia Grow (Powiększ) i Similar (Podobne)
      • Przekształcanie zaznaczenia
      • Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń
        • Wczytywanie zaznaczenia
        • Kilka faktów dotyczących kanałów alfa
      • Podsumowanie
    • Rozdział 8. Wprowadzenie do warstw
      • Podstawowe informacje o warstwach
      • Typy warstw
        • Warstwa tła
        • Warstwy puste
        • Warstwy częściowe
        • Warstwy dopasowania
        • Warstwy wypełnienia
        • Warstwy neutralne
        • Warstwy tekstowe
        • Warstwy obiektów inteligentnych
        • Warstwy wideo
        • Elastyczność warstw
      • Zarządzanie warstwami
        • Nazywanie warstw
        • Grupowanie warstw
        • Filtrowanie warstw
        • Scalanie oraz usuwanie warstw
      • ***Artysta ma głos Brigitte Carnochan
        • Ciemniejsza strona warstw
      • Anatomia panelu warstw
        • Widoczność
        • Tryby mieszania
        • Krycie i wypełnienie
        • Blokowanie, czyli ochrona warstw
        • Układanie warstw
        • Zaznaczanie warstw
        • Łączenie warstw
        • Przyciski panelu Layers (Warstwy)
        • Menu panelu Layers (Warstwy)
        • Przemieszczanie warstw
      • Przekształcanie warstw
        • Menu Transform (Przekształć)
        • Kompozycja Karty czasu
        • Dodawanie cieni
      • Mieszanie zaawansowane
        • Suwaki Blend If (Mieszaj gdy)
        • Mieszanie ogólne
        • Mieszanie zaawansowane
      • Podsumowanie
    • Rozdział 9. Potęga maskowania warstw
      • Praca z bitmapowymi maskami warstw
        • Maski powstałe na bazie zaznaczenia
        • Malowane maski warstw
        • Gradientowe maski warstw
      • Wektorowe maski warstw
        • Tworzenie masek wektorowych
      • Anatomia maski warstwy
        • Wyświetlanie maski warstwy
        • Przekształcanie maski warstwy w zaznaczenie
        • Przenoszenie i kopiowanie maski do innej warstwy
        • Włączanie i wyłączanie maski warstwy
        • Łączenie i rozłączanie maski z warstwą
        • Zatwierdzanie maski warstwy
      • Dopracowywanie masek warstw
        • Panel Properties (Właściwości)
        • Modyfikowanie tonów masek
        • Modyfikowanie masek za pomocą filtrów
      • ***Artysta ma głos David Julian. Zagubiony i odnaleziony w Photoshopie
      • Maskowanie grup warstw
        • Tryb mieszania Pass Through (Przejście bezpośrednie)
      • Podsumowanie
    • Rozdział 10. Potęga maskowania kanałowego
      • Typy kanałów obrazu
      • Maski i ich rodzaje
        • Istota maskowania
      • Praca z kanałami alfa
        • Kiedy używać kanałów alfa
        • Maski warstwy a maski alfa
        • Zarządzanie maskami alfa
      • Tworzenie kanałów alfa
        • Rozpoczynanie od zaznaczenia
        • Rozpoczynanie od kanału podstawowego
        • Poprawianie szczegółów za pomocą trybów mieszania
      • Polecenie Apply Image (Zastosuj obraz)
        • Okno dialogowe polecenia Apply Image (Zastosuj obraz)
        • Przewodnik po trybach mieszania
      • Wszystkie chwyty dozwolone
      • ***Artysta ma głos Viktor Koen o pięknie ciemnej strony życia
      • Cieniowanie wzmacniające głębię
        • Budowanie subtelnej maski rozświetlającej
        • Wzmacnianie głębi przez cieniowanie i wyostrzanie
      • Opracowywanie masek
      • Podsumowanie
    • Rozdział 11. Zaznaczanie subtelnych szczegółów
      • Maskowanie obrazu z tłem białym, szarym lub czarnym
        • Białe tło i tryb Multiply (Pomnóż)
        • Szare tło i tryb Overlay (Nakładka) lub Hard Light (Ostre światło)
        • Czarne tło i tryb Screen (Ekran)
      • Korzystanie z okna Refine Mask (Popraw maskę)
        • Komponowanie precyzyjne
      • Maskowanie drobnych szczegółów przy użyciu pędzla
      • Techniki bluescreen i greenscreen
        • Techniki bluescreen i greenscreen w fotografii
        • Plug­-in Primatte Chromakeyer
        • Greenscreen w Camera Raw
      • ***Artysta ma głos Mark Beckelman: Wszystko, co możesz sobie wyobrazić, jest realne
      • Maskowanie dymu
      • Podsumowanie
  • Część IV Projekty Składanie wszystkiego razem
    • Rozdział 12. Komponowanie twórcze
      • Obrazy i inspiracje
        • Osobiste historie
        • Rupiecie i osobliwości
        • Formy naturalne
        • Muzea, galerie i kursy
        • Podróże a inspiracje
      • Czas zabawy w Photoshopowej piaskownicy
        • Eksperymentowanie z obrazami lustrzanymi
        • Eksperymentowanie z trybami mieszania
        • Eksperymentowanie z teksturami
        • Eksperymentowanie z efektami
      • ***Artysta ma głos Julieanne Kost. Prostota w chaosie
      • Motyw i narracja
        • Wizualna perfekcja czy opowiadanie historii
        • Czynnik ludzki
      • Poszukiwanie historii i postaci
      • Podstawy komponowania obrazów
        • Kreowanie wizualnych relacji
        • Tworzenie cykli obrazów
      • Podsumowanie
    • Rozdział 13. Kompozycje realistyczne
      • Składanie wszystkich elementów razem
        • Etapy komponowania wstępnego
      • Praca z obiektami inteligentnymi
        • Tworzenie obiektów inteligentnych
        • Zalety i wady obiektów inteligentnych
        • Transformacje
        • Filtry inteligentne
      • Szczegółowe dopasowywanie charakterystyk poszczególnych elementów
        • Plan pierwszy, plan dalszy, tło
        • Komponowanie realistyczne
        • Dopasowywanie kontrastu i kolorystyki
        • Efekty atmosferyczne
        • Tworzenie cieni
      • ***Artysta ma głos Michael Morrison
        • Plastyka kompozycji
        • Rozkładanie świateł na warstwach
        • Komponowanie obiektów szklanych
        • Dopasowanie perspektywy i skali
        • Ostrość, wyrazistość i rozdzielczość
        • Tekstura obrazu
      • Waga szczegółów
        • Znaki zdradzające kiepską kompozycję
        • Prace wykończeniowe
      • Podsumowanie

Dodaj do koszyka Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.