Photoshop. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty. Wydanie V - Helion
Tytuł oryginału: Professional Photoshop: The Classic Guide to Color Correction, Fifth Edition
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-1013-6
stron: 640, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2007-11-29
Księgarnia: Helion
Cena książki: 147,00 zł
Wyczerpujący przewodnik po technikach przygotowania materiałów do druku
- Wykorzystaj techniki łączenia kanałów obrazu do poprawy kontrastu
- Poznaj zalety i wady przestrzeni CMYK, LAB i RGB
- Przygotuj materiały graficzne do druku offsetowego
Era obrazów i fotografii cyfrowych trwa od dawna. Jednak nadal, mimo doskonałego sprzętu i oprogramowania, projektanci, fotografowie i graficy borykają się z problemem prawidłowego odwzorowania barw, jakie nas otaczają. Niebieski śnieg na fotografiach cyfrowych czy wyprana czerwień na wydrukach offsetowych to najczęściej spotykane, lecz nie jedyne "efekty uboczne" cyfrowej reprezentacji naturalnych barw. Na szczęście, użytkownicy Photoshopa dostrzegli te problemy i wypracowali wiele metod korekcji barwnej, dzięki którym kolory na obrazach drukowanych techniką offsetową są takie, jakie naprawdę powinny być.
Książka "Photoshop. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty. Wydanie V" to doskonały podręcznik, dzięki któremu poznasz sposoby osiągnięcia perfekcyjnej jakości wydruku. Dan Margulis, ekspert w dziedzinie cyfrowej obróbki obrazu, przedstawi Ci swoje dopracowane techniki, sprawdzone w wielu komercyjnych projektach. W najnowszym, zaktualizowanym do wymogów fotografii cyfrowej wydaniu przeczytasz o metodach korekcji za pomocą krzywych i kanałów oraz wykorzystywaniu różnych przestrzeni barwnych. Znajdziesz tu także omówienie opracowanej przez autora niezwykle skutecznej techniki wyostrzania obrazów oraz opis aspektów przygotowywania materiałów do druku offsetowego. Poznasz metody radzenia sobie z kolorami wykraczającymi poza przestrzeń barw docelowego środowiska druku.
- Korekcja za pomocą krzywych
- Praca w przestrzeni LAB
- Korekcja obrazów w modelu CMYK z wykorzystaniem kanału koloru czarnego
- Podstawowe techniki wyostrzania obrazów
- Korekcja obrazów w odcieniach szarości
- Łączenie technik korekcji w różnych przestrzeniach barw
- Techniki kalibracji toru wizyjnego
- Przetwarzanie cyfrowych fotografii w formacie RAW
- Zaawansowane techniki wyostrzania i korekcji
- Przygotowanie materiałów do druku offsetowego
Wykorzystaj doświadczenie i wiedzę profesjonalistów.
Spraw, by Twoje obrazy doskonale odwzorowywały rzeczywistość.
Osoby które kupowały "Photoshop. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty. Wydanie V", wybierały także:
- Adobe Photoshop CC. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki i triki dla każdego 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Adobe Photoshop CC 2014. Kurs video. Poziom pierwszy. Najlepsze techniki obróbki obrazów 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II 125,48 zł, (38,90 zł -69%)
- Adobe Photoshop. Kurs video. Kompletny przewodnik po grafice rastrowej 169,00 zł, (67,60 zł -60%)
- Adobe Photoshop CS6. Kurs video. Kreatywne efekty w fotografii ślubnej 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Photoshop. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty. Wydanie V -- spis treści
Wstęp (11)
1. Kolor, kontrast i kanały
Czy celem korekcji jest odwzorowanie na zdjęciu rzeczywistej sceny tak wiernie, jak to tylko możliwe, czy też raczej pokazanie jej w sposób, w który widziałby ją na własne oczy obserwator? Wstęp (21)
2. Im bardziej stroma krzywa, tym większy kontrast
Wszystkie poprawki w zakresie koloru mają swoją cenę - lecz niekiedy trafia się prawdziwa okazja. Wstęp (47)
3. Liczby i kolory
Nawet daltoniści mogą skutecznie skorygować kolorystykę obrazu. Wprawdzie osoby poprawnie rozpoznające barwy mają ku temu lepsze predyspozycje, lecz nawet one muszą przestrzegać pewnych zasad. Wstęp (78)
4. Kolor, kontrast, kaniony i model LAB
Struktura kanałów, która oddziela kolor od kontrastu obrazu, oferuje znaczącą przewagę podczas edycji niektórych zdjęć. Wstęp (73)
5. "K" jak klucz
Kanał koloru czarnego to najbardziej skuteczna broń w przestrzeni CMYK. Nawet zwolennicy przestrzeni RGB znajdą w nim coś dla siebie, jeśli tylko opanują tajniki separacji obrazu metodą GCR. Wstęp (137)
6. Ostry jak żyletka
Niezależnie od tego, czy chodzi o wyostrzanie tradycyjne, czy też wyostrzanie przy dużym promieniu i małej intensywności, filtr USM umożliwia poprawę ostrości zdjęcia. Co ciekawe, jego działanie opiera się na... rozmyciu obrazu. Wstęp (171)
7. O kolorze w czerni i bieli
Kontrast barw lub nasycenia kolorów nie przetrwa konwersji na skalę szarości. Trzeba zastąpić go kontrastem luminancji, czyli jasności. Wstęp (202)
8. O czerni i bieli w kolorze
Te same sztuczki, które ułatwiają uzyskanie kontrastowego obrazu w skali szarości, przydają się też podczas pracy z kolorowymi zdjęciami. Wstęp (228)
9. Dedukcja, fałszywe tropy i brydż
Gdy wartości pewnych kolorów wydają się niepewne, pobaw się w detektywa. Tropy prowadzące do rozwiązania znajdziesz na niemal każdym zdjęciu. Wstęp (251)
10. Każdy obraz składa się z dziesięciu kanałów
Przestrzenie CMYK, LAB i RGB mają swoje wady i zalety. Trzeba nie tylko wiedzieć, jak się nimi posługiwać, lecz intuicyjnie korzystać z wszystkich kanałów obrazu. Wstęp (282)
11. Jak sprawić, by rzeczy upodobniły się do siebie?
Druga połowa książki rozpoczyna się od rozważań dotyczących zgodności obrazu wyświetlanego na monitorze i wydruku. Wniosek z tych rozważań jest prosty: trzeba nauczyć się patrzeć. Wstęp (312)
12. Konfiguracja zarządzania kolorem
Kluczem do dobrej kalibracji jest szokująco prosta zasada: aby sprawdzić, czy różne rzeczy wyglądają tak samo, trzeba na nie popatrzeć. Wstęp (341)
13. Polityka, drukowanie i taktyka odrobinek
Klucz do sukcesu w przygotowaniu materiałów do druku offsetowego polega na tym, by mieć nadzieję na najlepsze, lecz jednocześnie być przygotowanym na najgorsze. Wstęp (377)
14. Rozdzielczość w erze megapikseli
Do wydrukowania obrazu nie potrzeba dziś tak dużo danych, jak w czasach tradycyjnej fotografii, lecz niekiedy okazuje się, że rozdzielczość zdjęcia jest niewystarczająca. Wstęp (415)
15. Sztuka fałszowania profili
Jeśli zdjęcie wydaje Ci się zbyt ciemne, być może Ty oczekujesz od niego zbyt dużej jasności. Zwykła zmiana przestrzeni RGB na inną otwiera niezwykłe możliwości przetwarzania obrazu. Wstęp (436)
16. Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz
Moduł Camera Raw i inne programy służące do przetwarzania zdjęć w formatach raw pozwalają uniknąć wątpliwej jakości algorytmów przetwarzania obrazu w aparatach cyfrowych. Wstęp (467)
17. Rozmycie, maski i bezpieczne wyostrzanie obrazu
Dzięki wykorzystaniu możliwości, jakie daje struktura kanałów obrazu, tradycyjne wyostrzanie i "produwanie" można połączyć w jedną, harmonijną całość. Wstęp (493)
18. Nakładki, produwanie oraz korekcja świateł i cieni
Skrajne zakresy pasma tonalnego - cienie i światła - wymagają dziś reanimacji znacznie częściej, niż miało to miejsce w epoce tradycyjnej fotografii. Wstęp (521)
19. Kolor, kontrast i bezpieczne maskowanie
Najlepsze maski opierają się na istniejących kanałach obrazu - niekoniecznie w bieżącej przestrzeni kolorów zdjęcia. Wstęp (550)
20. Nie ma złych zdjęć
Uniwersalny proces korekcji zdjęcia na podstawie współczesnych i nieco starszych technik edycji obrazu oraz kilka słów o tym, w jakim kierunku moim zdaniem zmierza sztuka korekcji koloru. Wstęp (585)
Uwagi i podziękowania (607)
Skorowidz (623)