Macromedia Flash MX 2004. Sztuka projektowania - Helion
Tytuł oryginału: Macromedia Flash MX 2004 Beyond the Basics Hands-On Training (Hands on Training (H.O.T))
Tłumaczenie: Marcin Samodulski, Jakub Thiele-Wieczorek
ISBN: 83-7361-806-6
stron: 408, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-08-04
Księgarnia: Helion
Cena książki: 74,00 zł
Program Macromedia Flash stał się niemal standardem w zakresie przygotowywania aplikacji multimedialnych na strony WWW, i nie tylko. Jest połączeniem narzędzia do grafiki wektorowej ze środowiskiem programistycznym, co pozwala na tworzenie nie tylko animacji, ale także elementów interaktywnych, pozwalających użytkownikowi między innymi na sterowanie odtwarzaniem oraz wprowadzanie i pobieranie danych. Aby do tworzonej we Flashu prezentacji dodać możliwość komunikacji z użytkownikiem, trzeba zastosować język ActionScript oraz moduły noszące nazwę "komponentów".
Książka "Macromedia Flash MX 2004. Sztuka projektowania" jest przeznaczona dla tych użytkowników Flasha, którzy opanowali już jego narzędzia graficzne i chcą wykonać następny krok -- wykorzystać w swoich pracach możliwości oferowane przez ActionScript. Opisuje sposoby używania tego języka do tworzenia pojedynczych elementów i całych aplikacji. Dowiesz się, jak pobierać i formatować dane ze źródeł zewnętrznych, odtwarzać cyfrowe wideo i tworzyć efektowne menu. Dzięki ćwiczeniom i przykładowym projektom zamieszczonym na dołączonym do książki CD-ROM-ie poszerzysz swoje umiejętności o zaawansowane techniki oparte na programowaniu w ActionScript.
- Korzystanie z bibliotek współdzielonych i danych zewnętrznych
- Formatowanie tekstu za pomocą języka HTML i arkuszy stylów
- Tworzenie interaktywnego pokazu slajdów
- Budowanie wskaźnika postępu ładowania danych
- Interaktywne formularze z weryfikacją wprowadzanych danych
- Odtwarzanie plików MP3 i cyfrowego wideo
- Menu stworzone z wykorzystaniem ActionScript
- Publikacja projektu na stronie WWW
Wykorzystaj ActionScript, by tchnąć życie w projekty wykonane we Flashu.
Osoby które kupowały "Macromedia Flash MX 2004. Sztuka projektowania", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Macromedia Flash MX 2004. Sztuka projektowania -- spis treści
Wstęp (9)
Rozdział 1. Podstawy (19)
- O czym jest ta książka? (19)
- Co powinieneś już umieć? (20)
- Modularność, modularność, modularność (21)
- Nowe funkcje programu Flash MX 2004 (22)
- Czy powinieneś dokonać aktualizacji programu Flash MX do MX 2004? (24)
- Ćwiczenie 1. Co właściwie tworzymy (26)
- Aktualizacje (30)
- Gotowe pliki witryny (31)
Rozdział 2. Od czego powinienem zacząć? (33)
- Na czym polega proces konstruowania witryny WWW? (33)
- Od jakiego programu należy zacząć? (39)
- Ćwiczenie 1. Instalacja czcionki używanej w witrynie (40)
- Ćwiczenie 2. Integracja (41)
- Sugestie dotyczące pracy nad witryną (53)
Rozdział 3. Zaczynamy (55)
- Czym jest główny plik SWF? (55)
- Czym są klasy, obiekty, metody i właściwości? (56)
- Czym są typy danych? (57)
- Czym jest funkcja? (58)
- Czym jest MovieClipLoader i czym różni się od loadMovie? (60)
- Ćwiczenie 1. Tworzenie głównego pliku SWF i umieszczanie w nim obiektu MovieClipLoader (61)
- Czym jest biblioteka współdzielona? (72)
- Ćwiczenie 2. Tworzenie i przygotowywanie biblioteki współdzielonej (72)
Rozdział 4. Klasa LoadVars (89)
- Ćwiczenie 1. Co właściwie tworzymy (89)
- Ćwiczenie 2. Wstawianie czcionek współdzielonych (90)
- Pisanie komentarzy (94)
- Ćwiczenie 3. Programowanie obiektu LoadVars (96)
- Czym jest klasa LoadVars? (104)
- Ćwiczenie 4. Ładowanie tekstu sekcji "Our History" (104)
- Ćwiczenie 5. Umożliwienie przewijania tekstu (111)
Rozdział 5. Język HTML i kaskadowe arkusze stylów (121)
- Ćwiczenie 1. Co właściwie tworzymy (121)
- Ćwiczenie 2. Modyfikacja załadowanego tekstu przy użyciu języka HTML (122)
- Kaskadowe arkusze stylów w programie Flash MX 2004 (129)
- Ćwiczenie 3. Korzystanie z kaskadowych arkuszy stylów (130)
Rozdział 6. Klasa TextFormat (141)
- Ćwiczenie 1. Co właściwie tworzymy (141)
- Czym jest klasa TextFormat (143)
- Ćwiczenie 2. Dodawanie podmenu (144)
- Ćwiczenie 3. Automatyczna zmiana rozmiaru pola tekstowego (153)
- Ćwiczenie 4. Definiowanie stanów Roll Over i Roll Out dla opcji podmenu (156)
- Ćwiczenie 5. Wyłączanie interaktywności (160)
- Ćwiczenie 6. Kopiowanie i wklejanie funkcji (162)
- Ćwiczenie 7. Włączanie interaktywności (164)
- Ćwiczenie 8. Wykańczanie podmenu (169)
- Ćwiczenie 9. Tworzenie podsekcji Our Staff (172)
Rozdział 7. Tworzenie pokazu slajdów (181)
- Ćwiczenie 1. Co właściwie tworzymy (181)
- Ćwiczenie 2. Przygotowania (182)
- Ćwiczenie 3. Ładowanie pierwszego slajdu (187)
- Ćwiczenie 4. Wyświetlanie liczby dostępnych slajdów (192)
- Ćwiczenie 5. Dodawanie funkcji następny slajd (197)
- Ćwiczenie 6. Dodawanie funkcji poprzedni slajd (202)
- Ćwiczenie 7. Dodawanie tekstu opisującego slajd (207)
- Ćwiczenie 8. Dodawanie licznika slajdów (210)
Rozdział 8. Tworzenie wskaźnika postępu ładowania (217)
- Ćwiczenie 1. Co właściwie tworzymy (217)
- Ćwiczenie 2. Zacznijmy (219)
- Ćwiczenie 3. Listener onLoadProgress (221)
Rozdział 9. Tworzenie formularza (227)
- Ćwiczenie 1. Co właściwie tworzymy (227)
- Ćwiczenie 2. Projektowanie formularza (230)
- Ćwiczenie 3. Proste sprawdzanie poprawności formularza (239)
- Ćwiczenie 4. Użycie obiektu LoadVars do wysyłania zawartości formularza (248)
- Ćwiczenie 5. Stylizacja formularza (254)
Rozdział 10. Odtwarzacz plików MP3 (261)
- Ćwiczenie 1. Co właściwie tworzymy (261)
- Czym różni się pobieranie progresywne od strumieniowania? (263)
- Kompresja strumieniowanego dźwięku (264)
- Ćwiczenie 2. Zaczynamy (266)
- Ćwiczenie 3. Ładowanie pliku MP3 (269)
- Czym jest klasa Sound? (274)
- Ćwiczenie 4. Zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania muzyki (276)
- Ćwiczenie 5. Wyświetlanie informacji ID3 (285)
- Ćwiczenie 6. Zmiana ścieżek (289)
Rozdział 11. Tworzenie odtwarzacza wideo (301)
- Ćwiczenie 1. Co właściwie tworzymy (302)
- Ćwiczenie 2. Zaczynamy (303)
- W jaki sposób utworzyć plik FLV (307)
- Osadzać czy nie osadzać? (310)
- Ćwiczenie 3. Coś tam (311)
- Ćwiczenie 4. Pobieranie i odtwarzanie materiału wideo (320)
- Ćwiczenie 5. Przełączany przycisk Play-Pause (330)
- Czym jest klasa NetStream? (333)
- Ćwiczenie 6. Tworzenie pasku postępu odtwarzania (335)
- Ćwiczenie 7. Użycie funkcji obsługi zdarzenia onStatus (341)
- Ćwiczenie 8. Sprzątanie (345)
Rozdział 12. Główne menu (349)
- Ćwiczenie 1. Co właściwie tworzymy (349)
- Ćwiczenie 2. Przygotowywanie pliku FLA (351)
- Ćwiczenie 3. Skrypt dla zdarzeń onRollOver, onRollOut i onRelease (354)
- Ćwiczenie 4. Łączenie wszystkich elementów (359)
Rozdział 13. Przygotowania do zaprezentowania projektu światu (365)
- Ćwiczenie 1. Umieszczanie projektu opracowanego we Flashu na stronie napisanej w języku HTML (365)
- Potencjalne zmiany w sposobie osadzania elementów na stronach WWW (373)
- Opcje dotyczące wykrywacza pluginu (374)
- Ćwiczenie 2. Tworzenie detektora pluginu Flash MX 2004 (377)
- Podsumowanie (383)
Dodatek A Obsługa techniczna i rozwiązywanie problemów (385)
Dodatek B Zasoby związane z programem Macromedia Flash MX 2004 (389)
Dodatek C Flash Communication Server i skrypty CGI (395)
Skorowidz (397)