reklama - zainteresowany?

MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II - Helion

MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II
Autor: Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Adrian Czechowski
ISBN: 978-83-283-7215-3
stron: 176, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2021-03-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 25,92 zł (poprzednio: 39,88 zł)
Oszczędzasz: 35% (-13,96 zł)

Dodaj do koszyka MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II

Tagi: Scratch

Programowanie? Ze Scratchem to czysta przyjemność!

Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej!

Scratch to doskonaÅ‚e narzÄ™dzie, dziÄ™ki któremu wielu mÅ‚odych ludzi na caÅ‚ym Å›wiecie bez trudu poznaÅ‚o tajniki programowania komputerów. UÅ‚atwia naukÄ™ podstaw i umożliwia szybkie tworzenie atrakcyjnych gier, animacji i aplikacji, a do tego jest narzÄ™dziem zupeÅ‚nie bezpÅ‚atnym.

Aby doÅ‚Ä…czyć do spoÅ‚ecznoÅ›ci użytkowników Scratcha, siÄ™gnij po książkÄ™ MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II! Szybko i bezboleÅ›nie wprowadzi CiÄ™ ona w magiczny Å›wiat programowania. DziÄ™ki niej poznasz sposób tworzenia prawdziwej gry komputerowej i przeżyjesz wspaniaÅ‚Ä… przygodÄ™!

Książka sprawdzi siÄ™ w przypadku zarówno mÅ‚odych adeptów sztuki programowania, jak i nauczycieli zainteresowanych prowadzeniem zajęć z informatyki dla najmÅ‚odszych. Pierwsza część zawiera bardzo dokÅ‚adny opis Å›rodowiska, a druga to doskonaÅ‚e pomysÅ‚y na rozbudowane gry komputerowe.

  • Elementy Å›rodowiska Scratch i sposoby ich wykorzystania
  • Używanie i edycja postaci, kostiumów oraz teÅ‚
  • Korzystanie z możliwoÅ›ci ruchu i efektów dźwiÄ™kowych
  • PosÅ‚ugiwanie siÄ™ danymi, blokami i wyrażeniami
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ i czujników, korzystanie z możliwoÅ›ci kontroli
  • Praktyczne pomysÅ‚y na prawdziwe gry komputerowe
  • Ciekawe zadania z programowania z rozwiÄ…zaniami

Zostań asem programowania! Napisz swoją pierwszą grę komputerową!

Dodaj do koszyka MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II", wybierały także:

  • Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem
  • MaÅ‚y programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0
  • Scratch 3 dla najm
  • Hello Scratch! Napisz swojÄ… pierwszÄ… grÄ™ i ucz siÄ™ programowania
  • M

Dodaj do koszyka MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II

Spis treści

Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II -- spis treści

  • WstÄ™p (10)

CZĘŚĆ I. POZNAJ ŚRODOWISKO PROGRAMOWANIA SCRATCH

  • RozdziaÅ‚ 1. Åšrodowisko programowania Scratch (14)
    • GÅ‚ówne elementy Å›rodowiska (15)
  • RozdziaÅ‚ 2. Edycja duszków (18)
  • RozdziaÅ‚ 3. Dodawanie tÅ‚a (19)
  • RozdziaÅ‚ 4. Skrypty (20)
    • Widok edytora skryptów (20)
  • RozdziaÅ‚ 5. Kostiumy (21)
    • Okno Kostiumy w trybie wektorowym (22)
    • Okno Kostiumy w trybie bitmapy (25)
  • RozdziaÅ‚ 6. DźwiÄ™ki (28)
    • Nowy dźwiÄ™k (28)
    • Edycja dźwiÄ™ku (29)
    • Zadanie (32)

CZĘŚĆ II. POZNAJEMY BLOCZKI DOSTĘPNE W ŚRODOWISKU SCRATCH

  • RozdziaÅ‚ 7. Ruch (34)
    • Wprowadzenie ukÅ‚adu wspóÅ‚rzÄ™dnych (34)
    • PrzesuÅ„ o... kroków (36)
    • Obróć o... stopni (36)
    • Ustaw kierunek na... (36)
    • Ustaw w kierunku duszka... (37)
    • Idź do x:... y:... (37)
    • Idź do... (38)
    • ZmieÅ„ x o... / ZmieÅ„ y o... oraz Ustaw x na... / Ustaw y na... (39)
    • Jeżeli na brzegu, odbij siÄ™ (39)
    • Styl obrotu (40)
    • WspóÅ‚rzÄ™dna x/y i kierunek (40)
    • Zadanie (41)
  • RozdziaÅ‚ 8. WyglÄ…d (43)
    • Powiedz... przez... sekund (43)
    • Powiedz... (43)
    • PomyÅ›l... przez... sekund (44)
    • PomyÅ›l... (44)
    • Pokaż i Ukryj (45)
    • ZmieÅ„ kostium na... (45)
    • NastÄ™pny kostium (46)
    • ZmieÅ„ tÅ‚o na... (46)
    • ZmieÅ„ efekt... o... (46)
    • Ustaw efekt... na... (48)
    • Wyczyść efekty graficzne (48)
    • ZmieÅ„ rozmiar o... (48)
    • Ustaw rozmiar na...% (49)
    • PrzesuÅ„ na... (49)
    • PrzesuÅ„ do przodu/tyÅ‚u o ... warstw (49)
    • Kostium liczba/nazwa (50)
    • TÅ‚o liczba/nazwa (51)
    • Rozmiar (51)
    • Zadanie (52)
  • RozdziaÅ‚ 9. DźwiÄ™k (54)
    • Zagraj dźwiÄ™k... (54)
    • Graj dźwiÄ™k... aż siÄ™ skoÅ„czy (54)
    • ZakoÅ„cz wszystkie dźwiÄ™ki (55)
    • Ustaw gÅ‚oÅ›ność na...% (56)
    • Zmienna gÅ‚oÅ›ność (56)
  • RozdziaÅ‚ 10. Pióro (57)
    • Wyczyść wszystko (57)
    • Stempluj (57)
    • PrzyÅ‚óż pisak (58)
    • Ustaw kolor pisaka na... (kolor) (59)
    • Ustaw kolor pisaka na... (liczba) (59)
    • ZmieÅ„ kolor pisaka o... (60)
    • Ustaw rozmiar pisaka na... / ZmieÅ„ rozmiar pisaka o... (61)
    • Zadanie (61)
  • RozdziaÅ‚ 11. Zmienne (63)
    • Utwórz zmiennÄ… (63)
    • Blok "zmienna" (64)
    • Ustaw zmiennÄ… na... (64)
    • ZmieÅ„ zmiennÄ… o... (65)
    • Pokaż zmiennÄ… / Ukryj zmiennÄ… (65)
    • Utwórz listÄ™ (65)
    • Blok "lista" (66)
    • Dodaj... do "lista" (66)
    • UsuÅ„... z "lista" (67)
    • Wstaw... na pozycji... do "lista" (68)
    • ZmieÅ„... z "lista" na "..." (68)
    • Element... z "lista" (69)
    • DÅ‚ugość "lista" (69)
    • "Lista" zawiera...? (70)
    • Pokaż listÄ™... / Ukryj listÄ™... (70)
    • Zadanie (71)
  • RozdziaÅ‚ 12. Zdarzenia (72)
    • Kiedy klikniÄ™to flagÄ™ (72)
    • Kiedy klawisz... naciÅ›niÄ™ty (72)
    • Kiedy duszek klikniÄ™ty (73)
    • Kiedy tÅ‚o zmieni siÄ™ na... (74)
    • Kiedy... > niż... (74)
    • Kiedy otrzymam... / Nadaj... (75)
    • Zadanie (76)
  • RozdziaÅ‚ 13. Kontrola (78)
    • Czekaj... sekund (78)
    • Czekaj aż... (78)
    • Jeżeli... to... (79)
    • Jeżeli... to... w przeciwnym razie... (80)
    • Powtórz... razy (81)
    • Powtarzaj aż... (81)
    • Zawsze (82)
    • Zatrzymaj... (83)
    • Gdy zaczynam jako klon (83)
    • Utwórz klona z... (84)
    • UsuÅ„ tego klona (85)
    • Zadanie (85)
  • RozdziaÅ‚ 14. Czujniki (87)
    • Dotyka... (87)
    • Dotyka koloru...? (87)
    • Kolor... dotyka...? (88)
    • OdlegÅ‚ość od... (89)
    • Zapytaj... i czekaj (89)
    • Odpowiedź (90)
    • Klawisz... naciÅ›niÄ™ty? (90)
    • KlikniÄ™to myszkÄ…? (91)
    • x myszy / y myszy (92)
    • GÅ‚oÅ›ność (92)
    • Stoper (93)
    • Resetuj stoper (93)
    • ...z... (93)
    • Obecny... (94)
    • Dni od 2000 (95)
    • Nazwa użytkownika (95)
    • Zadanie (95)
  • RozdziaÅ‚ 15. Wyrażenia (97)
    • Bloki operacji matematycznych (97)
    • Losuj od... do... (97)
    • Bloki operatorów porównania (mniejszy, wiÄ™kszy, równy) (98)
    • Bloki operacji logicznych (i, lub, nie) (98)
    • Bloki operacji na tekÅ›cie (poÅ‚Ä…cz... i..., litera... z..., dÅ‚ugość...) (100)
    • Bloki zaawansowanych dziaÅ‚aÅ„ matematycznych (102)
    • Zadanie (105)
  • RozdziaÅ‚ 16. Moje bloki (107)
    • Tworzenie bloków (107)
    • Opcje (110)
    • Zadanie (112)

CZĘŚĆ III. TWORZYMY PROJEKTY W ŚRODOWISKU SCRATCH

  • RozdziaÅ‚ 17. Galaktyczny poÅ›cig (114)
    • Koncepcja gry (114)
    • Pierwszy krok (114)
    • Programowanie duszków i sceny (114)
    • Pojazd (114)
    • Ruch na drodze (115)
    • RoÅ›liny i pasy na drodze (116)
    • Pasy drogi (117)
    • Programowanie gÅ‚ównej postaci (119)
    • Przegrana (120)
  • RozdziaÅ‚ 18. Gwiezdna bitwa (123)
    • Koncepcja gry (123)
    • Pierwszy krok (123)
    • Programowanie duszków oraz sceny (123)
    • Poruszanie siÄ™ Giganta (124)
    • Strzelanie pociskami przez Giganta (124)
    • Komety (125)
    • Przeciwnicy (126)
    • Pociski Przeciwników (127)
    • Przegrana (128)
    • Wygrana (129)
    • Zmiana tÅ‚a (130)
  • RozdziaÅ‚ 19. LatajÄ…cy Gigant (131)
    • Koncepcja gry (131)
    • Pierwszy krok (131)
    • Programowanie duszków oraz sceny (131)
    • Punkt startowy (131)
    • PrzyciÄ…ganie (132)
    • Podskok Giganta (133)
    • Przeszkody (133)
    • Przegrana (135)
    • Wygrana (135)
    • Zmiana stroju (136)
    • Koniec gry (136)
  • RozdziaÅ‚ 20. Obrona komputera (137)
    • Koncepcja gry (137)
    • Pierwszy krok (137)
    • Programowanie duszków oraz sceny (137)
    • Kod pÅ‚yty DVD (137)
    • Skrypt duszka Wirusa (139)
    • NadlatujÄ…ce Wirusy (139)
    • Poruszanie siÄ™ Wirusów (139)
    • Skrypt sceny (140)
    • Duszek Komputer (141)
    • Gigant (142)
    • Scena (142)
    • Ukrywanie Wirusa (143)
    • Rozbudowa gry (143)
    • Uruchomienie Antywirusa (144)
    • Ukrycie Antywirusa (144)
    • Zniszczenie Wirusów (144)
    • Koniec gry (145)
  • RozdziaÅ‚ 21. Zestrzel Gigabajta (146)
    • Koncepcja gry (146)
    • Pierwszy krok (146)
    • Programowanie duszków oraz sceny (146)
    • Zaprogramowanie Antywirusa (146)
    • Programowanie ZÅ‚ego Gigabajta (147)
    • Animowanie Gigabajta (148)
    • Duszek Blok (148)
    • Drugi skrypt duszka Bloku (149)
    • Duszek Wirus (149)
    • Przegrana (151)
    • Wygrana (151)
    • Koniec gry (152)
  • RozdziaÅ‚ 22. Zwalcz Wirusa (153)
    • Koncepcja gry (153)
    • Pierwszy krok (153)
    • Programowanie duszków oraz sceny (154)
    • Programowanie sceny (154)
    • Programowanie Wirusów (154)
    • Programowanie Wirusów - krok drugi (155)
    • Sprawdzenie, który Wirus zostaÅ‚ wylosowany (155)
    • Pokazanie siÄ™ duszka Wirusa (155)
    • Chowanie siÄ™ duszka Wirusa (156)
    • Uderzenie duszka Laptopa w duszka Wirusa (156)
    • Program dla Laptopa (160)
    • Sterowanie Laptopem (160)
    • Uderzenie (161)
    • Wygrana (162)

CZĘŚĆ IV. ODPOWIEDZI

  • Dodatek. RozwiÄ…zania do gier (164)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 7., "Ruch" (164)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 8., "WyglÄ…d" (165)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 10., "Pióro" (166)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 11., "Zmienne" (167)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 12., "Zdarzenia" (168)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 13., "Kontrola" (169)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 14., "Czujniki" (170)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 15., "Wyrażenia" (171)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 16., "Moje bloki" (172)

Dodaj do koszyka MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.