reklama - zainteresowany?

M - Helion

M
ebook
Autor: Witold Krieser
ISBN: 978-83-283-9910-5
stron: 104, Format: ebook
Data wydania: 2022-07-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 20,35 zł (poprzednio: 36,34 zł)
Oszczędzasz: 44% (-15,99 zł)

Dodaj do koszyka M

Tagi: Scratch

Baw si

Dodaj do koszyka M

 

Osoby które kupowały "M", wybierały także:

  • Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania
  • Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem
  • Mały programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0
  • Scratch 3 dla najm
  • Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania

Dodaj do koszyka M

Spis treści

Młody programista. Nauka programowania w Scratchu eBook -- spis treści

WSTĘP

1. POCZĄTEK PRACY ZE SCRATCHEM

2. ŚRODOWISKO PROGRAMISTYCZNE ORAZ BLOKI PROGRAMOWANIA

  • Podstawowe grupy instrukcji
    • Grupy instrukcji
  • Dodawanie dodatkowych modułów - dodatkowych instrukcji
  • Dodawanie kolejnych duszków na scenę
  • Aktywowanie spośród wielu duszków na scenie tego, dla którego aktualnie piszemy skrypt
  • Dodawanie tła do sceny
  • Kostiumy

3. PROSTE PROGRAMY - PIERWSZE PROGRAMY

  • Program 1. Ruch duszka na ekranie
  • Program 2. Ruch duszka na ekranie
  • Program 3. Przerywany ruch duszka na ekranie
  • Program 4. Ruch obrotowy duszka na ekranie
  • Program 5. Ustawienie kierunku poruszania się duszka w prawo
  • Program 6. Ruch duszka na ekranie w konkretnym kierunku
  • Program 7. Ustawianie poruszania się duszka w lewo
  • Program 8. Ustawianie poruszania się duszka w dół
  • Program 9. Ustawianie poruszania się duszka do konkretnego punktu
  • Program 10. Ustawianie poruszania się duszka do konkretnego punktu przez określony czas
  • Program 11. Ustawianie poruszania się duszka do losowego punktu
  • Program 12. Realizacja pętli
  • Program 13. Ruch duszka na ekranie wraz z dźwiękiem
  • Program 14. Pętla - powtarzający się ruch wraz z dźwiękiem
  • Program 15. Dodanie do duszka "chmurki" z tekstem
  • Program 16. Dodanie do duszka czasowej "chmurki" z tekstem
  • Program 17. Ruch duszka po ekranie z dźwiękiem oraz "chmurką" tekstową z powitaniem
  • Program 18. Zmiana koloru duszka
  • Program 19. Ruch duszka po ekranie
  • Program 20. Wiele duszków na ekranie - każdy wykonujący inne zadanie
    • Widok duszków na scenie
    • Program dla duszka Scratch (kotek)
    • Program dla duszka balon
    • Program dla duszka niedźwiedź
  • Program 21. Zmiana rozmiaru duszka
  • Program 22. Ukrywanie się duszka przez zadany czas
  • Program 23. Zmiana kostiumu duszka wraz z określonym ruchem
  • Program 24. Chodzący duszek
  • Program 25. Wybrane ciekawe efekty
  • Program 26. Ciekawe efekty i poruszanie się po scenie
  • Program 27. Ciekawe efekty i poruszanie się po całej scenie
  • Program 28. Ciekawe efekty z przerwą czasową
  • Program 29. Efekty na dwóch duszkach
  • Program 30. Odtwarzanie dźwięku
  • Program 31. Odtwarzanie dźwięku wraz ze zmianą głośności
  • Program 32. Poruszanie - nawigacja duszkiem z poziomu klawiatury
  • Program 33. Ruch duszka wraz z komunikatem
  • Program 34. Obracanie się duszka
  • Program 35. Rysowanie kreski
  • Program 36. Rysowanie kolorowej kreski
  • Program 37. Rysowanie kolorowej kreski w różnych kolorach
  • Program 38. Rysowanie kolorowej kreski w różnych rozmiarach
  • Program 39. Rysowanie ciekawego efektu
  • Program 40. Ruch duszka sterowany strzałką w górę lub w dół z poziomu klawiatury
  • Program 41. Ruch duszka w różnych kierunkach
  • Program 42. Określanie położenia na scenie
  • Program 43. Program uruchamiany za pomocą klawisza i przez kliknięcie zielonej flag
  • Program 44. Dodawanie zmiennej i naliczanie punktów
  • Program 45. Ciekawe efekty
  • Program 46. Rysowanie ciekawych efektów przez nawigowanie klawiszami na klawiaturze
  • Program 47. Ciekawy efekt graficzy
  • Program 48. Rysowanie kół olimpijskich
  • Program 49. Ciekawy kształt

4. ZŁOŻONE PROGRAMY - CIEKAWE PROGRAMY

  • Program 1. Rysowanie kwadratu
  • Program 2. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
  • Program 3. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
  • Program 4. Rysowanie trójkąta
  • Program 5. Rysowanie okręgu
  • Program 6. Rysowanie pięciokąta
  • Program 7. Rysowanie mozaiki
  • Program 8. Rysowanie ośmiokąta
  • Program 9. Rysowanie gwiazdy
  • Program 10. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
  • Program 11. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
  • Program 12. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (3
  • Program 13. Rysowanie kolejnego efektu graficznego
  • Program 14. Rysowanie kolejnej gwiazdy
  • Program 15. Rysowanie ciekawej gwiazdy
  • Program 16. Inny program do rysowania gwiazdy
  • Program 17. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
  • Program 18. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
  • Program 19. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (3)
  • Program 20. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (4)
  • Program 21. Tabliczka mnożenia
  • Program 22. Spacer duszka
  • Program 23. Nawigacja i omijanie przeszkód
  • Program 24. Program z dwoma duszkami
    • Skrypt dla owada
    • Skrypt dla kuli
  • Program 25. Efekt muzyczny
  • Program 26. Rysowanie ciekawego efektu graficznego
  • Program 27. Tłumacz tekstu na mowę
  • Program 28. Naliczanie punktów - prosta gra
  • Program 29. Konwersacja duszków
    • Duszek 1.
    • Duszek 2.
  • Program 30. Ciekawa animacja na duszkach
    • Duszek 1.
    • Duszek 2.

5. KILKA PROSTYCH GIER

  • Gra 1. Odbijanie piłki
    • Skrypty dla duszka Soccer Ball
    • Skrypty dla duszka Button3
  • Gra 2. Odbijanie piłki - wersja rozbudowana
    • Skrypty dla duszka Soccer Ball
  • Gra 3. Zbieranie owoców
    • Skrypty dla duszka Bowl
    • Skrypty dla duszka Apple
    • Skrypty dla duszka Bananas
  • Gra 4. Zbieranie truskawek
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
  • Gra 5. Gra w zbijaka
    • Wygląd ekranu gry
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
  • Gra 6. Wyścigi samochodowe
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
  • Gra 7. Własny program graficzny
    • Skrypt dla duszka
  • Gra 8. Zbieranie balonów według kolejności
    • Skrypt dla duszka zbierającego
    • Skrypt dla balonu nr 1
    • Skrypt dla balonu nr 2
    • Skrypt dla balonu nr 3
    • Skrypt dla balonu nr 4
    • Skrypt dla balonu nr 5
  • Gra 9. Walka duszków
    • Skrypt dla czerwonego duszka
    • Skrypt dla niebieskiego duszka

6. INNE CIEKAWE ROZSZERZENIA

BIOGRAM - DR INŻ. WITOLD KRIESER

Dodaj do koszyka M

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.