M - Helion
ebook
Autor: Witold KrieserISBN: 978-83-283-9910-5
stron: 104, Format: ebook
Data wydania: 2022-07-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 20,35 zł (poprzednio: 36,34 zł)
Oszczędzasz: 44% (-15,99 zł)
Tagi: Scratch
Osoby które kupowały "M", wybierały także:
- Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem 36,06 zł, (11,90 zł -67%)
- Mały programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0 59,00 zł, (23,60 zł -60%)
- Scratch 3 dla najm 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania 49,00 zł, (26,95 zł -45%)
- Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II 39,20 zł, (21,95 zł -44%)
Spis treści
Młody programista. Nauka programowania w Scratchu eBook -- spis treści
WSTĘP
1. POCZĄTEK PRACY ZE SCRATCHEM
2. ŚRODOWISKO PROGRAMISTYCZNE ORAZ BLOKI PROGRAMOWANIA
- Podstawowe grupy instrukcji
- Grupy instrukcji
- Dodawanie dodatkowych modułów - dodatkowych instrukcji
- Dodawanie kolejnych duszków na scenę
- Aktywowanie spośród wielu duszków na scenie tego, dla którego aktualnie piszemy skrypt
- Dodawanie tła do sceny
- Kostiumy
3. PROSTE PROGRAMY - PIERWSZE PROGRAMY
- Program 1. Ruch duszka na ekranie
- Program 2. Ruch duszka na ekranie
- Program 3. Przerywany ruch duszka na ekranie
- Program 4. Ruch obrotowy duszka na ekranie
- Program 5. Ustawienie kierunku poruszania się duszka w prawo
- Program 6. Ruch duszka na ekranie w konkretnym kierunku
- Program 7. Ustawianie poruszania się duszka w lewo
- Program 8. Ustawianie poruszania się duszka w dół
- Program 9. Ustawianie poruszania się duszka do konkretnego punktu
- Program 10. Ustawianie poruszania się duszka do konkretnego punktu przez określony czas
- Program 11. Ustawianie poruszania się duszka do losowego punktu
- Program 12. Realizacja pętli
- Program 13. Ruch duszka na ekranie wraz z dźwiękiem
- Program 14. Pętla - powtarzający się ruch wraz z dźwiękiem
- Program 15. Dodanie do duszka "chmurki" z tekstem
- Program 16. Dodanie do duszka czasowej "chmurki" z tekstem
- Program 17. Ruch duszka po ekranie z dźwiękiem oraz "chmurką" tekstową z powitaniem
- Program 18. Zmiana koloru duszka
- Program 19. Ruch duszka po ekranie
- Program 20. Wiele duszków na ekranie - każdy wykonujący inne zadanie
- Widok duszków na scenie
- Program dla duszka Scratch (kotek)
- Program dla duszka balon
- Program dla duszka niedźwiedź
- Program 21. Zmiana rozmiaru duszka
- Program 22. Ukrywanie się duszka przez zadany czas
- Program 23. Zmiana kostiumu duszka wraz z określonym ruchem
- Program 24. Chodzący duszek
- Program 25. Wybrane ciekawe efekty
- Program 26. Ciekawe efekty i poruszanie się po scenie
- Program 27. Ciekawe efekty i poruszanie się po całej scenie
- Program 28. Ciekawe efekty z przerwą czasową
- Program 29. Efekty na dwóch duszkach
- Program 30. Odtwarzanie dźwięku
- Program 31. Odtwarzanie dźwięku wraz ze zmianą głośności
- Program 32. Poruszanie - nawigacja duszkiem z poziomu klawiatury
- Program 33. Ruch duszka wraz z komunikatem
- Program 34. Obracanie się duszka
- Program 35. Rysowanie kreski
- Program 36. Rysowanie kolorowej kreski
- Program 37. Rysowanie kolorowej kreski w różnych kolorach
- Program 38. Rysowanie kolorowej kreski w różnych rozmiarach
- Program 39. Rysowanie ciekawego efektu
- Program 40. Ruch duszka sterowany strzałką w górę lub w dół z poziomu klawiatury
- Program 41. Ruch duszka w różnych kierunkach
- Program 42. Określanie położenia na scenie
- Program 43. Program uruchamiany za pomocą klawisza i przez kliknięcie zielonej flag
- Program 44. Dodawanie zmiennej i naliczanie punktów
- Program 45. Ciekawe efekty
- Program 46. Rysowanie ciekawych efektów przez nawigowanie klawiszami na klawiaturze
- Program 47. Ciekawy efekt graficzy
- Program 48. Rysowanie kół olimpijskich
- Program 49. Ciekawy kształt
4. ZŁOŻONE PROGRAMY - CIEKAWE PROGRAMY
- Program 1. Rysowanie kwadratu
- Program 2. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
- Program 3. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
- Program 4. Rysowanie trójkąta
- Program 5. Rysowanie okręgu
- Program 6. Rysowanie pięciokąta
- Program 7. Rysowanie mozaiki
- Program 8. Rysowanie ośmiokąta
- Program 9. Rysowanie gwiazdy
- Program 10. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
- Program 11. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
- Program 12. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (3
- Program 13. Rysowanie kolejnego efektu graficznego
- Program 14. Rysowanie kolejnej gwiazdy
- Program 15. Rysowanie ciekawej gwiazdy
- Program 16. Inny program do rysowania gwiazdy
- Program 17. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
- Program 18. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
- Program 19. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (3)
- Program 20. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (4)
- Program 21. Tabliczka mnożenia
- Program 22. Spacer duszka
- Program 23. Nawigacja i omijanie przeszkód
- Program 24. Program z dwoma duszkami
- Skrypt dla owada
- Skrypt dla kuli
- Program 25. Efekt muzyczny
- Program 26. Rysowanie ciekawego efektu graficznego
- Program 27. Tłumacz tekstu na mowę
- Program 28. Naliczanie punktów - prosta gra
- Program 29. Konwersacja duszków
- Duszek 1.
- Duszek 2.
- Program 30. Ciekawa animacja na duszkach
- Duszek 1.
- Duszek 2.
5. KILKA PROSTYCH GIER
- Gra 1. Odbijanie piłki
- Skrypty dla duszka Soccer Ball
- Skrypty dla duszka Button3
- Gra 2. Odbijanie piłki - wersja rozbudowana
- Skrypty dla duszka Soccer Ball
- Gra 3. Zbieranie owoców
- Skrypty dla duszka Bowl
- Skrypty dla duszka Apple
- Skrypty dla duszka Bananas
- Gra 4. Zbieranie truskawek
- Skrypt dla duszka
- Skrypt dla duszka
- Gra 5. Gra w zbijaka
- Wygląd ekranu gry
- Skrypt dla duszka
- Skrypt dla duszka
- Skrypt dla duszka
- Skrypt dla duszka
- Skrypt dla duszka
- Skrypt dla duszka
- Skrypt dla duszka
- Skrypt dla duszka
- Gra 6. Wyścigi samochodowe
- Skrypt dla duszka
- Skrypt dla duszka
- Gra 7. Własny program graficzny
- Skrypt dla duszka
- Gra 8. Zbieranie balonów według kolejności
- Skrypt dla duszka zbierającego
- Skrypt dla balonu nr 1
- Skrypt dla balonu nr 2
- Skrypt dla balonu nr 3
- Skrypt dla balonu nr 4
- Skrypt dla balonu nr 5
- Gra 9. Walka duszków
- Skrypt dla czerwonego duszka
- Skrypt dla niebieskiego duszka
6. INNE CIEKAWE ROZSZERZENIA
BIOGRAM - DR INŻ. WITOLD KRIESER