MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II - Helion
ISBN: 978-83-283-7987-9
stron: 176, Format: ebook
Data wydania: 2021-03-16
Księgarnia: Helion
Cena książki: 21,95 zł (poprzednio: 39,20 zł)
Oszczędzasz: 44% (-17,25 zł)
Programowanie? Ze Scratchem to czysta przyjemność!
Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej!
Scratch to doskonaÅ‚e narzÄ™dzie, dziÄ™ki któremu wielu mÅ‚odych ludzi na caÅ‚ym Å›wiecie bez trudu poznaÅ‚o tajniki programowania komputerów. UÅ‚atwia naukÄ™ podstaw i umożliwia szybkie tworzenie atrakcyjnych gier, animacji i aplikacji, a do tego jest narzÄ™dziem zupeÅ‚nie bezpÅ‚atnym.
Aby doÅ‚Ä…czyć do spoÅ‚ecznoÅ›ci użytkowników Scratcha, siÄ™gnij po książkÄ™ MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II! Szybko i bezboleÅ›nie wprowadzi CiÄ™ ona w magiczny Å›wiat programowania. DziÄ™ki niej poznasz sposób tworzenia prawdziwej gry komputerowej i przeżyjesz wspaniaÅ‚Ä… przygodÄ™!
Książka sprawdzi siÄ™ w przypadku zarówno mÅ‚odych adeptów sztuki programowania, jak i nauczycieli zainteresowanych prowadzeniem zajęć z informatyki dla najmÅ‚odszych. Pierwsza część zawiera bardzo dokÅ‚adny opis Å›rodowiska, a druga to doskonaÅ‚e pomysÅ‚y na rozbudowane gry komputerowe.
- Elementy środowiska Scratch i sposoby ich wykorzystania
- Używanie i edycja postaci, kostiumów oraz teÅ‚
- Korzystanie z możliwoÅ›ci ruchu i efektów dźwiÄ™kowych
- Posługiwanie się danymi, blokami i wyrażeniami
- ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ i czujników, korzystanie z możliwoÅ›ci kontroli
- Praktyczne pomysły na prawdziwe gry komputerowe
- Ciekawe zadania z programowania z rozwiÄ…zaniami
Zostań asem programowania! Napisz swoją pierwszą grę komputerową!
Osoby które kupowały "Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II", wybierały także:
- Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem 36,06 zł, (11,90 zł -67%)
- Mały programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0 59,00 zł, (23,60 zł -60%)
- Scratch 3 dla najm 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania 49,00 zł, (26,95 zł -45%)
- M 36,34 zł, (20,35 zł -44%)
Spis treści
Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II eBook -- spis treści
- Wstęp (10)
CZĘŚĆ I. POZNAJ ŚRODOWISKO PROGRAMOWANIA SCRATCH
- Rozdział 1. Środowisko programowania Scratch (14)
- GÅ‚ówne elementy Å›rodowiska (15)
- RozdziaÅ‚ 2. Edycja duszków (18)
- Rozdział 3. Dodawanie tła (19)
- Rozdział 4. Skrypty (20)
- Widok edytora skryptów (20)
- Rozdział 5. Kostiumy (21)
- Okno Kostiumy w trybie wektorowym (22)
- Okno Kostiumy w trybie bitmapy (25)
- Rozdział 6. Dźwięki (28)
- Nowy dźwięk (28)
- Edycja dźwięku (29)
- Zadanie (32)
CZĘŚĆ II. POZNAJEMY BLOCZKI DOSTĘPNE W ŚRODOWISKU SCRATCH
- Rozdział 7. Ruch (34)
- Wprowadzenie ukÅ‚adu wspóÅ‚rzÄ™dnych (34)
- PrzesuÅ„ o... kroków (36)
- Obróć o... stopni (36)
- Ustaw kierunek na... (36)
- Ustaw w kierunku duszka... (37)
- Idź do x:... y:... (37)
- Idź do... (38)
- Zmień x o... / Zmień y o... oraz Ustaw x na... / Ustaw y na... (39)
- Jeżeli na brzegu, odbij się (39)
- Styl obrotu (40)
- WspóÅ‚rzÄ™dna x/y i kierunek (40)
- Zadanie (41)
- Rozdział 8. Wygląd (43)
- Powiedz... przez... sekund (43)
- Powiedz... (43)
- Pomyśl... przez... sekund (44)
- Pomyśl... (44)
- Pokaż i Ukryj (45)
- Zmień kostium na... (45)
- Następny kostium (46)
- Zmień tło na... (46)
- Zmień efekt... o... (46)
- Ustaw efekt... na... (48)
- Wyczyść efekty graficzne (48)
- Zmień rozmiar o... (48)
- Ustaw rozmiar na...% (49)
- Przesuń na... (49)
- Przesuń do przodu/tyłu o ... warstw (49)
- Kostium liczba/nazwa (50)
- TÅ‚o liczba/nazwa (51)
- Rozmiar (51)
- Zadanie (52)
- Rozdział 9. Dźwięk (54)
- Zagraj dźwięk... (54)
- Graj dźwięk... aż się skończy (54)
- Zakończ wszystkie dźwięki (55)
- Ustaw głośność na...% (56)
- Zmienna głośność (56)
- RozdziaÅ‚ 10. Pióro (57)
- Wyczyść wszystko (57)
- Stempluj (57)
- PrzyÅ‚óż pisak (58)
- Ustaw kolor pisaka na... (kolor) (59)
- Ustaw kolor pisaka na... (liczba) (59)
- Zmień kolor pisaka o... (60)
- Ustaw rozmiar pisaka na... / Zmień rozmiar pisaka o... (61)
- Zadanie (61)
- Rozdział 11. Zmienne (63)
- Utwórz zmiennÄ… (63)
- Blok "zmienna" (64)
- Ustaw zmiennÄ… na... (64)
- Zmień zmienną o... (65)
- Pokaż zmienną / Ukryj zmienną (65)
- Utwórz listÄ™ (65)
- Blok "lista" (66)
- Dodaj... do "lista" (66)
- Usuń... z "lista" (67)
- Wstaw... na pozycji... do "lista" (68)
- Zmień... z "lista" na "..." (68)
- Element... z "lista" (69)
- Długość "lista" (69)
- "Lista" zawiera...? (70)
- Pokaż listę... / Ukryj listę... (70)
- Zadanie (71)
- Rozdział 12. Zdarzenia (72)
- Kiedy kliknięto flagę (72)
- Kiedy klawisz... naciśnięty (72)
- Kiedy duszek kliknięty (73)
- Kiedy tło zmieni się na... (74)
- Kiedy... > niż... (74)
- Kiedy otrzymam... / Nadaj... (75)
- Zadanie (76)
- Rozdział 13. Kontrola (78)
- Czekaj... sekund (78)
- Czekaj aż... (78)
- Jeżeli... to... (79)
- Jeżeli... to... w przeciwnym razie... (80)
- Powtórz... razy (81)
- Powtarzaj aż... (81)
- Zawsze (82)
- Zatrzymaj... (83)
- Gdy zaczynam jako klon (83)
- Utwórz klona z... (84)
- Usuń tego klona (85)
- Zadanie (85)
- Rozdział 14. Czujniki (87)
- Dotyka... (87)
- Dotyka koloru...? (87)
- Kolor... dotyka...? (88)
- Odległość od... (89)
- Zapytaj... i czekaj (89)
- Odpowiedź (90)
- Klawisz... naciśnięty? (90)
- Kliknięto myszką? (91)
- x myszy / y myszy (92)
- Głośność (92)
- Stoper (93)
- Resetuj stoper (93)
- ...z... (93)
- Obecny... (94)
- Dni od 2000 (95)
- Nazwa użytkownika (95)
- Zadanie (95)
- Rozdział 15. Wyrażenia (97)
- Bloki operacji matematycznych (97)
- Losuj od... do... (97)
- Bloki operatorów porównania (mniejszy, wiÄ™kszy, równy) (98)
- Bloki operacji logicznych (i, lub, nie) (98)
- Bloki operacji na tekście (połącz... i..., litera... z..., długość...) (100)
- Bloki zaawansowanych działań matematycznych (102)
- Zadanie (105)
- Rozdział 16. Moje bloki (107)
- Tworzenie bloków (107)
- Opcje (110)
- Zadanie (112)
CZĘŚĆ III. TWORZYMY PROJEKTY W ŚRODOWISKU SCRATCH
- Rozdział 17. Galaktyczny pościg (114)
- Koncepcja gry (114)
- Pierwszy krok (114)
- Programowanie duszków i sceny (114)
- Pojazd (114)
- Ruch na drodze (115)
- Rośliny i pasy na drodze (116)
- Pasy drogi (117)
- Programowanie gÅ‚ównej postaci (119)
- Przegrana (120)
- Rozdział 18. Gwiezdna bitwa (123)
- Koncepcja gry (123)
- Pierwszy krok (123)
- Programowanie duszków oraz sceny (123)
- Poruszanie siÄ™ Giganta (124)
- Strzelanie pociskami przez Giganta (124)
- Komety (125)
- Przeciwnicy (126)
- Pociski Przeciwników (127)
- Przegrana (128)
- Wygrana (129)
- Zmiana tła (130)
- Rozdział 19. Latający Gigant (131)
- Koncepcja gry (131)
- Pierwszy krok (131)
- Programowanie duszków oraz sceny (131)
- Punkt startowy (131)
- PrzyciÄ…ganie (132)
- Podskok Giganta (133)
- Przeszkody (133)
- Przegrana (135)
- Wygrana (135)
- Zmiana stroju (136)
- Koniec gry (136)
- Rozdział 20. Obrona komputera (137)
- Koncepcja gry (137)
- Pierwszy krok (137)
- Programowanie duszków oraz sceny (137)
- Kod płyty DVD (137)
- Skrypt duszka Wirusa (139)
- NadlatujÄ…ce Wirusy (139)
- Poruszanie siÄ™ Wirusów (139)
- Skrypt sceny (140)
- Duszek Komputer (141)
- Gigant (142)
- Scena (142)
- Ukrywanie Wirusa (143)
- Rozbudowa gry (143)
- Uruchomienie Antywirusa (144)
- Ukrycie Antywirusa (144)
- Zniszczenie Wirusów (144)
- Koniec gry (145)
- Rozdział 21. Zestrzel Gigabajta (146)
- Koncepcja gry (146)
- Pierwszy krok (146)
- Programowanie duszków oraz sceny (146)
- Zaprogramowanie Antywirusa (146)
- Programowanie ZÅ‚ego Gigabajta (147)
- Animowanie Gigabajta (148)
- Duszek Blok (148)
- Drugi skrypt duszka Bloku (149)
- Duszek Wirus (149)
- Przegrana (151)
- Wygrana (151)
- Koniec gry (152)
- Rozdział 22. Zwalcz Wirusa (153)
- Koncepcja gry (153)
- Pierwszy krok (153)
- Programowanie duszków oraz sceny (154)
- Programowanie sceny (154)
- Programowanie Wirusów (154)
- Programowanie Wirusów - krok drugi (155)
- Sprawdzenie, który Wirus zostaÅ‚ wylosowany (155)
- Pokazanie siÄ™ duszka Wirusa (155)
- Chowanie siÄ™ duszka Wirusa (156)
- Uderzenie duszka Laptopa w duszka Wirusa (156)
- Program dla Laptopa (160)
- Sterowanie Laptopem (160)
- Uderzenie (161)
- Wygrana (162)
CZĘŚĆ IV. ODPOWIEDZI
- Dodatek. RozwiÄ…zania do gier (164)
- Odpowiedzi do rozdziału 7., "Ruch" (164)
- Odpowiedzi do rozdziału 8., "Wygląd" (165)
- Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 10., "Pióro" (166)
- Odpowiedzi do rozdziału 11., "Zmienne" (167)
- Odpowiedzi do rozdziału 12., "Zdarzenia" (168)
- Odpowiedzi do rozdziału 13., "Kontrola" (169)
- Odpowiedzi do rozdziału 14., "Czujniki" (170)
- Odpowiedzi do rozdziału 15., "Wyrażenia" (171)
- Odpowiedzi do rozdziału 16., "Moje bloki" (172)