Kręć filmy, które wciągają! - Helion
Tytuł oryginału: How to Shoot Video That Doesn't Suck
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-2703-0
stron: 264, Format: ebook
Data wydania: 2016-11-18
Księgarnia: Helion
Cena książki: 22,45 zł (poprzednio: 44,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-22,45 zł)
Filmy dzieli siÄ™ na dobre i na takie, których nikt nie chce oglÄ…dać. Niestety, tych drugich powstaje znacznie wiÄ™cej. O jakoÅ›ci filmu decyduje bowiem nie tyle jakość sprzÄ™tu, ile umiejÄ™tnoÅ›ci, wiedza i talent jego twórcy. Oznacza to, że nawet amatorskÄ… kamerÄ… można nakrÄ™cić dzieÅ‚o, które przykuje uwagÄ™ widza aż do ostatniej sekundy. A warto siÄ™ o to postarać, gdyż film jest medium o niezwykÅ‚ej mocy: może nauczyć, zainspirować, doprowadzić do Å‚ez, może nawet zmienić bieg wydarzeÅ„!
Trzymasz w rÄ™ku książkÄ™, dziÄ™ki której szybko nauczysz siÄ™ praktycznej strony sztuki filmowej. Ten Å›wietnie napisany, pozbawiony zbÄ™dnych szczegóÅ‚ów przewodnik zawiera szereg cennych wskazówek, ćwiczeÅ„, opisów technik, ostrzeżeÅ„ i spostrzeżeÅ„. Niezależnie od tego, dlaczego chcesz nakrÄ™cić film i czego ma dotyczyć, musisz zainteresować widza i zapewnić mu rozrywkÄ™. Książka zawiera 77 sposobów, aby ten wÅ‚aÅ›nie cel osiÄ…gnąć. JeÅ›li nie masz czasu, aby zapoznać siÄ™ ze wszystkimi przed pierwszym klapsem, skorzystaj z dwunastopunktowej Å›ciÄ…gawki — Twoi widzowie to doceniÄ…!
Dzięki tej książce dowiesz się:
- jak powinien myśleć reżyser i jak należy zaplanować pracę nad filmem,
- do czego służy scenariusz i scenorys oraz kiedy są potrzebne,
- jak komponować pojedyncze kadry i cały film,
- jak krÄ™cić filmy różnych gatunków i o różnym przeznaczeniu,
- jak montować filmy i jak zadbać o warstwę dźwiękową,
- co zrobić, aby Twój film byÅ‚ chÄ™tnie oglÄ…dany.
Weź kamerÄ™ i zrób Å›wietny film!
Steve Stockman swojÄ… przygodÄ™ z mediami rozpoczÄ…Å‚ jako prezenter radiowy. Obecnie kieruje wytwórniÄ… Custom Productions, Inc. z Los Angeles. Jest producentem, scenarzystÄ… i reżyserem. PracowaÅ‚ nad setkami reklam, a także filmami krótkometrażowymi, serialami internetowymi, teledyskami i serialami telewizyjnymi. Jest scenarzystÄ…, producentem i reżyserem nagrodzonego w 2007 roku filmu peÅ‚nometrażowego Two Weeks.
Osoby które kupowały "Kręć filmy, które wciągają!", wybierały także:
- Drony. Tajniki zdjęć i filmów lotniczych 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- Głowa do liczb 39,00 zł, (19,50 zł -50%)
- Budowa robotów dla średnio zaawansowanych. Wydanie II 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- Budowa robotów dla początkujących 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- Fotografia kulinarna. Od zdjęcia do arcydzieła. Wydanie II 59,00 zł, (44,25 zł -25%)
Spis treści
Kręć filmy, które wciągają! eBook -- spis treści
- WstÄ™p. Nikt nie oglÄ…da kiepskich filmów (1)
- ÅšciÄ…gawka. 12 sposobów, żeby od razu nakrÄ™cić lepszy film (8)
CZĘŚĆ 1. Myśl jak reżyser
- 1. Rozrywka to wszystko (20)
- 2. Bez pomysłu daleko nie zajdziesz (23)
- 3. Czy to naprawdę musi być film? (28)
- 4. Kreatywne pomysły na szybko (30)
- 5. Określ odbiorcę (34)
- 6. Zdecyduj, co chcesz opowiedzieć (37)
- 7. Myśl ujęciami (41)
- 8. Każdy kadr powinien opowiadać jakąś historię (46)
- 9. Streść się: zasada plastikowego pojemnika (49)
- 10. Pozostaw lekki niedosyt (52)
CZĘŚĆ 2. Przygotowanie - tajemnica sukcesu profesjonalisty
- 11. Pitching (56)
- 12. Wiedz, co kręcisz. Część I (59)
- 13. Wiedz, co kręcisz. Część II (62)
- 14. Kiedy potrzeba scenariusza? (64)
- 15. Jeśli nie masz nic do powiedzenia, to się nie odzywaj (66)
- 16. Spontaniczność nie jest w cenie (69)
- 17. Planuj z listą ujęć (71)
CZĘŚĆ 3. Przygotowanie planu filmowego
- 18. Tworzenie scenorysu przy użyciu kamery (82)
- 19. Sam zdecyduj, kogo filmować (84)
- 20. Niech Twoja gwiazda zabłyśnie (w przenośni) (86)
- 21. Lokalizacja jest najważniejsza (89)
- 22. Użyj właściwej kamery (92)
- 23. O co naprawdÄ™ chodzi w krÄ™ceniu dobrych filmów (93)
CZĘŚĆ 4. Co zrobić, żeby dało się to oglądać
- 24. Montaż odbywa się w Twojej głowie (96)
- 25. Wyostrz swoje ujęcia (99)
- 26. Pobaw siÄ™ kamerÄ… (102)
- 27. Nagrywaj krótkie ujÄ™cia (105)
- 28. Zoomuj nogami, nie obiektywem (107)
- 29. JeÅ›li nie widzisz ich tÄ™czówek, to stoisz za daleko (109)
- 30. Wybierz kadr i nie ruszaj siÄ™ (111)
- 31. Kiedy warto ruszać kamerą (115)
- 32. Niech stanie się światłość (118)
- 33. Nie ma być miło (121)
- 34. Niech Twoja gwiazda zabłyśnie (dosłownie) (123)
- 35. Pokaż, gdzie jesteśmy (125)
- 36. Baw siÄ™ dobrze (128)
- 37. Nie toleruj słabych ujęć (130)
- 38. Zwróć uwagÄ™ na szczegóÅ‚y (132)
- 39. Wykorzystaj pierwszy plan (135)
- 40. Zwróć uwagÄ™ na tÅ‚o (137)
- 41. Spróbuj nagrywać pod innym kÄ…tem (138)
- 42. TrójpodziaÅ‚ obrazu (141)
- 43. OglÄ…daj swoje nagrania (143)
- 44. JeÅ›li nie uda siÄ™ za pierwszym podejÅ›ciem, spróbuj coÅ› innego (145)
- 45. Zdaj siÄ™ na los (148)
- 46. Zadbaj o wyraźny dźwięk (150)
- 47. Używaj wielu kamer naraz (153)
- 48. Musisz kiedyś skończyć (156)
CZĘŚĆ 5. Gatunki filmowe i jak je kręcić
- 49. Jak nagrać najbardziej urocze dzieciaki na świecie (158)
- 50. Koniec z nudnymi filmami z wakacji (161)
- 51. Wesela i inne uroczystości (164)
- 52. Nagrywanie teledysku (168)
- 53. Autoprezentacje (171)
- 54. Wywiady i monologi (174)
- 55. Tyrady na vlogach (179)
- 56. Popisowe akcje (181)
- 57. Filmy oparte na scenariuszu (183)
- 58. Instruktaż (186)
- 59. Kręcenie stuprocentowo skutecznych virali (189)
- 60. Promocja produktów i usÅ‚ug (191)
CZĘŚĆ 6. Po zakończeniu zdjęć
- 61. Podstawy montażu. Część I (196)
- 62. Podstawy montażu. Część II (198)
- 63. Zastosuj kompozycjÄ™ klamrowÄ… (202)
- 64. Czytelność jest kluczowa (206)
- 65. Efekty przejść traktuj z rezerwą (209)
- 66. W razie wątpliwości wycinaj jak leci (212)
- 67. Zaczynaj późno, koÅ„cz wczeÅ›nie (215)
- 68. Efekty dźwiękowe (219)
- 69. Muzyka (221)
- 70. Nie przesadzaj z efektami graficznymi (223)
- 71. Lukrowanie tortu (226)
CZĘŚĆ 7. Kiedy trzeba skończyć
- 72. Kiedy zaprezentować swoje dzieło (230)
- 73. Komu zaprezentować swoje dzieło (232)
- 74. Jak odnosić się do uwag (235)
- 75. Dzieło nigdy nie jest ukończone (238)
- 76. Czy to już sztuka? (239)
- 77. SÅ‚owo na koniec (241)
DODATEK
- Dołącz do Wyższej Szkoły Filmowej w Sieci (242)
- Skorowidz (249)