Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Tworzenie, wdrażanie i stosowanie - Helion
Tytuł oryginału: Key Performance Indicators: Developing, Implementing, and Using Winning KPIs, 3rd Edition
TÅ‚umaczenie: Leszek Sielicki
ISBN: 978-83-283-8524-5
stron: 368, Format: ebook
Data wydania: 2016-04-10
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,50 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-39,50 zł)
Osoby które kupowały "Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Tworzenie, wdrażanie i stosowanie", wybierały także:
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 93,33 zł, (14,00 zł -85%)
- Stw 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narz 56,00 zł, (14,00 zł -75%)
- Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
Spis treści
Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Tworzenie, wdrażanie i stosowanie eBook -- spis treści
O autorze 9
Przedmowa 11
Podziękowania 25
CZĘŚĆ I. OBRAZ SYTUACJI
Rozdział 1. Wielkie nieporozumienie związane z KPI 29
- Kluczowe wskaźniki rezultatu 30
- Wskaźniki rezultatu 31
- Wskaźniki efektywności 32
- Kluczowe wskaźniki efektywności 33
- Siedem cech KPI 37
- Różnice pomiÄ™dzy KRI, KPI, RI oraz PI 40
- Problem z wyprzedzeniem i opóźnieniem 40
- Liczba wymaganych miar - zasada 10/80/10 44
- Znaczenie aktualnych pomiarów 46
- Na jakim etapie jest Twoja podróż do krainy miar efektywnoÅ›ci? 47
- Przypisy 48
Rozdział 2. Mity dotyczące pomiaru efektywności 49
- Mit 1: większość miar prowadzi do lepszej efektywności 50
- Mit 2: wszystkie miary działają skutecznie w każdej organizacji i w każdym czasie 50
- Mit 3: wszystkie miary efektywności to KPI 51
- Mit 4: dzięki powiązaniu KPI z wynagrodzeniem zwiększymy efektywność 51
- Mit 5: możemy wyznaczyć odpowiednie cele na koniec roku 52
- Mit 6: mierzenie efektywności jest stosunkowo proste, a właściwe miary są oczywiste 53
- Mit 7: KPI są wskaźnikami finansowymi i niefinansowymi 54
- Mit 8: projekt pomiaru efektywności można przekazać firmie konsultingowej 55
- Mity otaczajÄ…ce zrównoważonÄ… kartÄ™ wyników 55
- Przypisy 63
Rozdział 3. Niezamierzone skutki: ciemna strona miar 65
- Przykład: kolej miejska 65
- Przykład: szpitalny oddział ratunkowy 66
- Przykłady z książki Deana Spitzera 67
- Wynagrodzenie uzależnione od wyników 67
- Lista kontrolna dysfunkcyjnych miar efektywności 69
- Przypisy 69
Rozdział 4. Rewitalizacja efektywności 71
- Pięć kamieni węgielnych 73
- Wiele aspektów zarzÄ…dzania efektywnoÅ›ciÄ… 87
- Przypisy 97
Rozdział 5. Strategia i jej znaczenie dla miar efektywności 99
- Określenie misji, wizji, wartości i zasad szczupłego zarządzania organizacji 100
- Tworzenie strategii zrozumiaÅ‚ej dla pracowników 102
- Upewnij siÄ™, że Twoja strategia jest zrównoważona 103
- Monitorowanie wdrażania strategii 104
- Budowanie przyszłości 107
- Przypisy 107
CZĘŚĆ II. METODOLOGIA ZWYCIĘSKICH KPI
Rozdział 6. Tło metodologii zwycięskich KPI i jej migracja 111
- Pierwotny proces 12 kroków 111
- Nowy proces sześcioetapowy 113
- Metodologia zwycięskich KPI i jej migracja 113
- PrzeglÄ…d szeÅ›ciu etapów 115
RozdziaÅ‚ 7. Kamienie wÄ™gielne procesu wdrażania kluczowych wskaźników efektywnoÅ›ci 117
- Kamień węgielny "partnerstwo z pracownikami, związkami zawodowymi i podmiotami zewnętrznymi" 118
- Kamień węgielny "transfer uprawnień na pierwszą linię" 119
- Kamień węgielny "pomiar i raportowanie tylko tego, co jest istotne" 121
- KamieÅ„ wÄ™gielny "wyodrÄ™bnianie KPI z krytycznych czynników sukcesu" 122
- KamieÅ„ wÄ™gielny "rezygnacja z procesów, które nie przynoszÄ… efektów" 123
- KamieÅ„ wÄ™gielny "powoÅ‚anie wywodzÄ…cego siÄ™ z organizacji dyrektora ds. pomiarów" 124
- Kamień węgielny "zrozumienie definicji zwycięskich KPI w całej organizacji" 126
- Przypisy 126
Rozdział 8. Skłonienie prezesa i wyższej kadry kierowniczej do zaangażowania się w zmiany (etap 1) 127
- Pozyskanie wyższej kadry kierowniczej 127
- Uzgodnienie harmonogramu, zasobów oraz metody 132
- Korzyści wynikające z tego etapu 135
- Przypisy 136
RozdziaÅ‚ 9 . Podniesienie kwalifikacji zasobów wewnÄ™trznych, aby umożliwić zarzÄ…dzanie projektem KPI (etap 2) 137
- Stworzenie zespołu zwycięskich KPI pracującego nad projektem w pełnym wymiarze czasu 138
- Ustanowienie kultury i procesu "po prostu to zróbmy" 143
- Korzyści wynikające z tego etapu 147
- Przypisy 147
Rozdział 10. Przewodzenie procesowi zmian i ich sprzedaż (etap 3) 149
- Jak przeprowadzić transformację firmy Johna Kottera 149
- Nauka sprzedaży z wykorzystaniem emocjonalnych bodźców wpÅ‚ywajÄ…cych na kupujÄ…cego 151
- Triki sprzedażowe, którymi należy siÄ™ posÅ‚użyć, aby otrzymać zielone Å›wiatÅ‚o 152
- Sprzedaż zwycięskich KPI pracownikom organizacji 158
- Korzyści wynikające z tego etapu 162
- Przypisy 162
RozdziaÅ‚ 11 . Znajdowanie operacyjnych krytycznych czynników sukcesu organizacji (etap 4) 163
- Operacyjne krytyczne czynniki sukcesu a skutki zewnętrzne 164
- Operacyjne krytyczne czynniki sukcesu - brakujÄ…ce ogniwo 166
- Zasady ustalania operacyjnych krytycznych czynników sukcesu 166
- Cechy krytycznych czynników sukcesu 170
- Cztery zadania dla celów identyfikacji operacyjnych krytycznych czynników sukcesu 171
- Metodologie alternatywne 183
- Korzyści wynikające z tego etapu 185
- Przypisy 185
RozdziaÅ‚ 12. Ustalenie miar, które bÄ™dÄ… skuteczne w naszej organizacji (etap 5) 187
- Jak należy ustalać miary - przegląd 187
- Ustalanie miar efektywnoÅ›ci zespoÅ‚ów 188
- Zapisywanie miar efektywności w bazie danych 196
- Oddzielanie ziarna od plew 198
- Znalezienie KRI, które należy raportować zarzÄ…dowi 200
- Znajdowanie zwycięskich KPI 201
- Galeria miar 203
- Korzyści wynikające z tego etapu 204
- Przypisy 204
Rozdział 13. Pozyskiwanie miar napędzających efektywność (etap 6) 205
- Opracowanie platformy sprawozdawczej dla wszystkich szczebli organizacji 205
- Umożliwienie stosowania zwycięskich KPI 209
- Dopracowywanie KPI, aby utrzymać ich znaczenie 212
- Korzyści wynikające z tego etapu 214
- Przypisy 214
Rozdział 14. Raportowanie miar efektywności 215
- Prace Stephena Fewa w dziedzinie wizualizacji danych 215
- Raportowanie KPI kierownictwu i pracownikom 216
- Raportowanie miar efektywności kierownictwu 219
- Raportowanie miar efektywności pracownikom 223
- Raportowanie miar efektywności zarządowi 228
- Raportowanie zespołowych miar efektywności 233
- Wzajemne dopasowanie raportów miar efektywnoÅ›ci 235
- Projektowanie raportów dostosowanych do obecnych technologii 236
- Przypisy 237
CZĘŚĆ III. NIEZBĘDNIK DYREKTORA DS. POMIARÓW
RozdziaÅ‚ 15. Zasoby dla dyrektora ds. pomiarów 241
- CMO potrzebuje klastra mentorów 241
- Wytyczne dla zewnętrznego facylitatora KPI 242
- Pamiętaj o podstawach 245
- Zasoby 245
- Prowadzenie warsztatów 248
- Wnioski z wdrożeń 250
- Przypisy 260
RozdziaÅ‚ 16. Studia przypadków z warsztatów krytycznych czynników sukcesu 261
- Pierwsze studium przypadku z sektora prywatnego: azjatycki koncern 261
- Drugie studium przypadku z sektora prywatnego: firma medyczna 262
- Trzecie studium przypadku z sektora prywatnego: zakład produkcji leśnej 264
- Czwarte studium przypadku z sektora prywatnego: firma produkujÄ…ca samochody 266
- PiÄ…te studium przypadku z sektora prywatnego: firma handlujÄ…ca drewnem 266
- Szóste studium przypadku z sektora prywatnego: bank inwestycyjny 266
- Pierwsze studium przypadku organizacji non-profit: klub golfowy 268
- Drugie studium przypadku organizacji non-profit: Surf Life Saving 270
- Pierwsze studium przypadku organizacji sektora publicznego 274
- Drugie studium przypadku organizacji sektora publicznego 275
- Studium przypadku stowarzyszenia księgowych 276
- Studium przypadku organizacji dobroczynnej 276
Rozdział 17. Popularne krytyczne czynniki sukcesu i odpowiadające im miary 279
RozdziaÅ‚ 18. Porównanie z innymi metodologiami 287
- GÅ‚ówne różnice miÄ™dzy metodologiami zrównoważonej karty wyników i zwyciÄ™skich KPI 287
- PuMP Stacey Barr 289
- Zrównoważona karta wyników Paula Nivena 293
- Przypisy 294
Rozdział 19. Niezbędnik prezesa 297
- List do Ciebie, prezesie 297
- Przywództwo w zakresie mierzenia efektywnoÅ›ci musi pochodzić od prezesa 300
- Przypisy 302
Dodatek A. Fundamenty systemów wynagradzania opartych na wynikach 303
- Miliardowe prezenty 303
- Fundamenty 304
- Przypisy 317
Dodatek B. Projekt zakresu obowiÄ…zków dyrektora ds. pomiarów 319
- Zarys 319
- ObowiÄ…zki dyrektora ds. pomiarów 320
- Umiejętności i doświadczenie 321
Dodatek C. Prowadzenie skutecznych prezentacji 323
Dodatek D. Baza danych miar efektywności 329