Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich - Helion
ISBN: 978-83-246-8265-2
stron: 196, Format: ebook
Data wydania: 2013-08-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,25 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,75 zł)
Towar dobrze podany to towar sprzedany!
Czym jest merchandising? Definicje sÄ… bardzo różne i skomplikowane, jednak najproÅ›ciej można powiedzieć, że jest to dziedzina marketingu skupiona na zaprezentowaniu klientowi towaru w taki sposób, by ten go kupiÅ‚. Trudno jednoznacznie okreÅ›lić, kiedy narodziÅ‚ siÄ™ merchandising. Można jednak pokusić siÄ™ o stwierdzenie, iż pojawiÅ‚ siÄ™ w momencie powstania pierwszych sklepów samoobsÅ‚ugowych. Dlaczego wtedy? Bo od tej chwili klient może stanąć przed regaÅ‚em, zastanowić siÄ™, czy woli mÄ…kÄ™ A czy B, i wybrać jednÄ… z nich. DziÅ›, gdy konkurencja miÄ™dzy producentami jest ogromna, a klient wybredny i Å›wiadomy wÅ‚asnych potrzeb, odpowiedni sposób prezentacji towaru może okazać siÄ™ czynnikiem decydujÄ…cym o sukcesie rynkowym firmy. Albo o jej porażce…
Ta książka w sposób kompleksowy wprowadzi CiÄ™ w Å›wiat merchandisingu. LekturÄ™ zaczniesz od definicji pojÄ™cia, jego historii oraz trendów rozwojowych w Polsce i na Å›wiecie. NastÄ™pnie spojrzysz na swój towar oczami klienta - poznasz mechanizmy psychologiczne decydujÄ…ce o zakupie lub odrzuceniu produktu, wnikniesz w serce, duszÄ™ i portfel konsumenta. Uzbrojony w tÄ™ wiedzÄ™, nauczysz siÄ™ w dyskretny sposób namawiać potencjalnego klienta do zakupu - już przy sklepowej póÅ‚ce! Wreszcie zrozumiesz, jak „robiÄ… to” najlepsi. I najgorsi. Wszak najlepiej uczyć siÄ™ od mistrzów oraz na cudzych bÅ‚Ä™dach. Zatem zacznij dziaÅ‚ać! SiÄ™gnij po tÄ™ książkÄ™. Teraz albo nigdy. Póki jeszcze masz okazjÄ™, bo za chwilÄ™ już jej nie dostaniesz!
Aleksander Binsztok - doktor nauk ekonomicznych, wykÅ‚adowca Uniwersytetu Ekonomicznego we WrocÅ‚awiu oraz wspóÅ‚pracownik innych renomowanych uczelni w kraju i za granicÄ…; wÅ‚aÅ›ciciel Firmy Szkoleniowo-UsÅ‚ugowej „Binsztok i Partnerzy”. Trener komunikacji i biznesu, znany w wÄ…skich krÄ™gach specjalistów jako ekspert i doradca, który podczas swoich szkoleÅ„ i warsztatów potrafi wzbudzić olbrzymie zainteresowanie wÅ›ród uczestników i wywoÅ‚ać w nich różne stany emocjonalne.
Tymoteusz ZuzaÅ„ski - absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we WrocÅ‚awiu; trener merchandisingu w Firmie Szkoleniowo-UsÅ‚ugowej „Binsztok i Partnerzy”. Na swoim koncie posiada wiele praktycznych wdrożeÅ„ dla sieci detalicznych i banków. Jest autorem wielu prac poÅ›wiÄ™conych miÄ™dzy innymi marketingowi czy szeroko pojÄ™tej komunikacji w procesach biznesowych.
Osoby które kupowały "Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Chłodzenie procesorów PC 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- Bioksi 43,75 zł, (14,00 zł -68%)
Spis treści
Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich eBook -- spis treści
O autorach (5)
Coś na kształt wstępu, czyli o czym jest ta książka (7)
Rozdział 1. Trochę niezbędnej teorii, zanim przejdziemy do praktyki, czyli wszechobecna istota merchandisingu (11)
- Merczen... jak?, czyli co oznacza to zagadkowe pojęcie (11)
- I rzekł on: "Niech stanie się merchandising!", czyli narodziny i ewolucja merchandisingu (15)
- "Panie, a na co mi to?", czyli funkcje merchandisingu (24)
- Zakupy w kosmosie, czyli co dalej z tym merchandisingiem (28)
- TrochÄ™ o źródle w marketingu, czyli merchandising a marketing handlowy (35)
RozdziaÅ‚ 2. Jakimi prawami rzÄ…dzi siÄ™ robienie zakupów, czyli psychologia zachowaÅ„ konsumenta (57)
- Jak myślimy, gdy kupujemy, czyli proces podejmowania decyzji zakupowych (59)
- Co nasza gÅ‚owa wrzuca do koszyka, czyli psychologiczne czynniki ksztaÅ‚tujÄ…ce postÄ™powanie klientów (70)
- Bo sÄ…siad już kupiÅ‚, brat poleciÅ‚, a proboszcz pobÅ‚ogosÅ‚awiÅ‚, czyli spoÅ‚eczne czynniki ksztaÅ‚tujÄ…ce zachowanie konsumentów (98)
- Kluczowe ogniwo w handlu, czyli rola sprzedawcy (108)
Rozdział 3. Czym handlowiec w sklepie wojuje, czyli skrzynka narzędziowa merchandisera (117)
- Gdzie startować z biznesem, czyli jak istotna jest lokalizacja (117)
- Na prawo, na lewo, a może po prostu na środku, czyli lateralizacja (118)
- Jak robiÄ… zakupy wygodniccy, czyli przyzwyczajenia i odruchy (123)
- Czym można uzbroić swój sklep, czyli ogólne wrażenie (132)
- Bo sklep to coś więcej niż cztery ściany, regały i produkty, czyli istotne miejsca w sklepie (152)
- W jaki sposób produkty wojujÄ…, czyli ogólne wrażenie produktów (162)
- Promowanie i umiejscowienie, czyli rozmieszczenie produktów na sali sprzedaży (172)
Rozdział 4. Jak to wygląda w prawdziwym świecie, czyli merchandising w praktyce (177)
- Jak to dziaÅ‚a w dużych firmach, czyli merchandising gigantów (177)
- Zrób to sam, czyli maÅ‚y merchandising (182)
NieustÄ™pliwy gÅ‚ód wiedzy, czyli dalsze doskonalenie merchandisingowe (187)
Gdzie szukać pomocy dla swojego sklepu, czyli pogotowie merchandisingowe (189)
Bibliografia (191)