J - Helion
ebook
Autor: Feliks KurpISBN: 978-83-289-2104-7
stron: 136, Format: ebook
Data wydania: 2024-10-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 22,45 zł (poprzednio: 44,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-22,45 zł)
Tagi: Inne - Programowanie | JavaScript - Programowanie | Python - Programowanie | Sztuczna inteligencja
Osoby które kupowały "J", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa 38,39 zł, (11,90 zł -69%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
Spis treści
Języki i paradygmaty programowania. Teoria i praktyka eBook -- spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Paradygmaty programowania
- 1.1. Programowanie strukturalne
- 1.2. Programowanie obiektowe
- 1.3. Programowanie deklaratywne
- 1.4. Pozostałe paradygmaty programowania
- 1.4.1. Paradygmat programowania dynamicznego
- 1.4.2. Paradygmat programowania uogólnionego (generycznego)
- 1.4.3. Języki kompilowane, interpretowane i beztypowe
Rozdział 2. Programowanie w języku Python
- 2.1. Środowisko uruchomieniowe języka Python
- 2.2. Przykłady pracy w interpreterze
- 2.2.1. Obsługa typów prostych
- 2.2.2. Obsługa typów złożonych
- 2.3. Instrukcje blokowe
- 2.4. Instrukcja warunkowa
- 2.5. Praca z modułami
- 2.6. Instrukcje pętli
- 2.6.1. Instrukcja pętli while
- 2.6.2. Instrukcja pętli for
- 2.7. Podstawowe wbudowane moduły biblioteczne Pythona
- 2.8. Formatowanie napisów (podstawy)
- 2.9. Generowanie liczb losowych i losowych wartości
Rozdział 3. Programowanie obiektowe w języku Java SE
- 3.1. Język Java SE i jego środowiska uruchomieniowe
- 3.2. Definicja klasy
- 3.3. Przykładowy projekt konta internetowego
- 3.4. Hermetyzacja
- 3.5. Klasa a obiekt
- 3.6. Typy wartościowe i referencyjne. Tworzenie obiektów
- 3.7. Część wykonawcza programu obiektowego
- 3.8. Klasa Object. Metoda String toString()
- 3.9. Klasy abstrakcyjne. Dziedziczenie
- 3.10. Dziedziczenie. Konstrukcja super()
- 3.11. Klasy zbiorcze (agregujące)
- 3.12. Przesłanianie metod w warunkach dziedziczenia
- 3.13. Polimorfizm
- 3.14. Zmienne statyczne i metody statyczne klas
- 3.15. Zmienne i obiekty finalne
- 3.16. Klasy interfejsowe (interfejsy) i ich rola
Rozdział 4. Programowanie funkcyjne w języku JavaScript
- 4.1. Języki czysto funkcyjne i języki funkcyjne mieszane
- 4.2. Elementy składni języka JavaScript
- 4.2.1. Zmienne
- 4.2.2. Słowa kluczowe
- 4.2.3. Typy danych liczbowych
- 4.2.4. Łańcuchy znaków
- 4.2.5. Definicja i własności funkcji pierwszoklasowych w JS
- 4.2.6. Stos dla zmiennych programu
- 4.2.7. Wyrażenia funkcyjne
- 4.2.8. Domyślne wartości parametrów funkcji
- 4.2.9. Własności i programowanie z wykorzystaniem funkcji czystych
- 4.2.10. Tablice w języku JavaScript. Elementarne własności
- 4.2.11. Programowanie z wykorzystaniem obiektów. Wprowadzenie
- 4.2.12. Funkcje strzałkowe (wyrażenia lambda)
- 4.2.13. Tablice w języku JS - krok drugi. Funkcje wyższych rzędów
- 4.2.14. Funkcje zagnieżdżone i wielokrotnie zagnieżdżone. Domknięcia leksykalne
- 4.2.15. Tablice asocjacyjne (słowniki)
- 4.2.16. Tworzenie słowników z wykorzystaniem obiektu Map
Rozdział 5. Programowania w logice. Prolog
- 5.1. Własności języka Prolog
- 5.2. Platforma programistyczna SWI-Prolog
- 5.2.1. Instalacja środowiska SWI-Prolog
- 5.2.2. Praca w środowisku SWI-Prolog
Rozwiązania zadań do samodzielnego wykonania
Bibliografia