reklama - zainteresowany?

Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach - Helion

Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach
Autor: Karen Berman, Joe Knight, John Case
Tytuł oryginału: Financial Intelligence for Entrepreneurs: What You Really Need to Know About the Numbers
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-283-7421-8
stron: 352, Format: 158x235, okładka: twarda
Data wydania: 2021-07-20
Księgarnia: Helion

Cena książki: 46,20 zł (poprzednio: 77,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-30,80 zł)

Dodaj do koszyka Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach

Tagi: E-biznes

Prowadzenie własnego biznesu wymaga wiedzy o finansach. Opieranie się wyłącznie na intuicji wpędziło w tarapaty wiele obiecujących przedsięwzięć. Nawet jeśli nie ma problemów z przychodami, pieniądze się rozchodzą i kolejne okresy rozrachunkowe kończą się stratą. Opanowanie zasad rachunkowości nie każdemu przychodzi łatwo. Tymczasem dane liczbowe dostarczą najcenniejszych informacji temu, kto potrafi się płynnie poruszać wśród szacunków i założeń. Jeśli się tej sztuki nie opanuje, podejmowanie trafnych decyzji może być bardzo trudne.

Dzięki tej praktycznej, przystępnie napisanej książce opanujesz umiejętność odczytywania prawdziwego znaczenia danych liczbowych i wykorzystywania zdobytej wiedzy do skuteczniejszego zarządzania firmą. Dowiesz się, jak rozumieć informacje zawarte w dokumentach finansowych. Nauczysz się obliczać najważniejsze wskaźniki i uzyskiwać z nich bezcenne informacje. Szczególnie ważne są narzędzia związane ze zwrotem z inwestycji, pozwalające na poprawną ocenę wpływu inwestycji na wartość firmy. Wyjaśniono tu zasady zarządzania aktywami obrotowymi, a także trzy podstawowe metody szacowania wartości przedsiębiorstwa. Przeczytasz również o wielu sztuczkach, a także o... słynnych skandalach i oszustwach finansowych.

W książce znajdziesz między innymi:

  • założenia wskaźników finansowych
  • informacje ukryte w bilansie i rachunku przepływów pieniężnych
  • wskaźniki a ocena kondycji finansowej firmy
  • obliczanie zwrotu z inwestycji w przedsiębiorstwo
  • informacje finansowe w codziennej pracy
  • wzmacnianie inteligencji finansowej członków zespołu

Twoja najlepsza opcja? Popracuj nad własną inteligencją finansową!

Dodaj do koszyka Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach

 

Osoby które kupowały "Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia
  • Twoja firma w social mediach. Podr
  • Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby
  • Internet a prawo - jak si

Dodaj do koszyka Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach

Spis treści

Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach -- spis treści

 

Przedmowa. O czym jest ta książka 11

 

Nota od polskiego wydawcy 15

CZĘŚĆ I. SZTUKA FINANSÓW (I JEJ ZNACZENIE)

1. Czym jest inteligencja finansowa? 19

2. Podstawy sztuki finansów 29

Część I. Narzędzia 39

  • Finansowanie firmy; Budowanie zespołu finansowego

CZĘŚĆ II. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE RACHUNKU WYNIKÓW

3. Zysk jest wartością szacunkową 45

4. Łamanie kodu rachunku wyników 51

5. Przychód: Najważniejszy jest moment zaksięgowania 61

6. Koszty i wydatki: Żadnych jednoznacznych rozwiązań 67

7. Różne ujęcia zysku 83

Część II. Narzędzia 91

  • Zrozumienie istoty odchyleń; Procent procentowi nierówny

CZĘŚĆ III. BILANS UJAWNIA NAJWIĘCEJ

8. Znajomość podstaw bilansu 97

9. Po stronie aktywów: Kolejne szacunki i założenia (z wyjątkiem gotówki) 105

10. Pasywa 117

11. Dlaczego bilans się równoważy? 125

12. Rachunek wyników wpływa na bilans 129

Część III. Narzędzia 135

  • "Moim najważniejszym zasobem są ludzie";
  • Wydatek czy nakłady inwestycyjne?

CZĘŚĆ IV. GOTÓWKA KRÓLUJE

13. Gotówka daje prawdziwy obraz rzeczywistości 141

14. Zysk to nie gotówka, choć obydwa elementy są ważne 147

15. Język rachunku przepływów pieniężnych 155

16. Jak przepływy pieniężne oddziałują na inne zapisy? 161

17. Dlaczego gotówka jest tak ważna? 173

Część IV. Narzędzia 177

  • Metoda kasowa; Wolne środki pieniężne

CZĘŚĆ V. WSKAŹNIKI, CZYLI CO TAK NAPRAWDĘ MÓWIĄ LICZBY

18. Potęga wskaźników 181

19. Wskaźniki rentowności: Im wyższe, tym lepsze (zazwyczaj) 189

20. Wskaźniki zadłużenia: Zachowywanie równowagi 197

21. Wskaźniki płynności: Czy jesteśmy w stanie opłacić rachunki? 203

22. Wskaźniki wydajności: W jaki sposób wydobyć ze swoich aktywów jak najwięcej 207

Część V. Narzędzia 215

  • Które wskaźniki są najistotniejsze dla Twojej firmy?;
  • Znaczenie procentowego udziału w przychodzie ze sprzedaży;
  • Stopa zrównoważonego wzrostu

CZĘŚĆ VI. JAK OBLICZYĆ (I ZROZUMIEĆ) ZWROT Z INWESTYCJI

23. Istota zwrotu z inwestycji 221

24. Sedno sprawy, czyli obliczanie zwrotu z inwestycji 231

Część VI. Narzędzia 245

  • Analiza nakładów inwestycyjnych krok po kroku

CZĘŚĆ VII. INTELIGENCJA FINANSOWA STOSOWANA - ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM OBROTOWYM

25. Magia zarządzania bilansem 251

26. W bilansie wszystko jest ze sobą powiązane 255

27. Cel - konwersja gotówki 263

Część VII. Narzędzia 269

  • Współpraca z bankiem; Wskaźnik przedawnienia należności

CZĘŚĆ VIII. INTELIGENCJA FINANSOWA W ORGANIZACJI

28. Biegłość finansowa i przejrzystość a wyniki organizacji 275

29. Strategie biegłości finansowej 283

30. Wykorzystanie inteligencji finansowej w praktyce: Rozwijanie firmy 291

Część VIII. Narzędzia 299

  • Zarządzanie w modelu otwartej księgi;
  • Ustawa Sarbanes-Oxley

Dodatek A: Przykładowe sprawozdania finansowe 303

Dodatek B: Ćwiczenia pomocne we wzmacnianiu inteligencji finansowej - Ćwiczenia na podstawie rachunku wyników; Ćwiczenia dotyczące sprawozdania bilansowego; Ćwiczenia dotyczące rachunku przepływów pieniężnych; Ćwiczenia dotyczące wskaźników 309

Dodatek C: Sprawozdania finansowe - Under Armour i eBay 337

Podziękowania 349

O Autorach 353

Dodaj do koszyka Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.