reklama - zainteresowany?

Illustrator 9/9 PL f/x - Helion

Illustrator 9/9 PL f/x
Autor: Sherry London
Tytuł oryginału: Illustrator 9 f/x & Design
Tłumaczenie: Jarosław Kiełbasa, Iwo Nowosielski, Marek Korbecki
ISBN: 83-7197-462-0
stron: 536, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-10-18
Księgarnia: Helion

Cena książki: 65,00 zł

Dodaj do koszyka Illustrator 9/9 PL f/x

Tagi: Illustrator

Książka napisana została przez zawziętego artystę (i kilku przyjaciół). Wybrałam szeroki, lecz nie wyczerpujący zestaw technik i podałam zasady ich zastosowania. Książka nie została napisana z myślą o początkujących użytkownikach Illustratora. Zakładam więc, że znasz już podstawy pracy w programie. Mimo to instrukcje są na tyle drobiazgowe, że nawet początkujący użytkownik powinien dać sobie z nimi radę. Każdy kolejny etap przedstawiony jest przejrzyście, tak że nawet, jeśli nie jesteś w tej chwili ekspertem, to po lekturze książki będziesz temu bliższy. Jeśli podczas lektury siedzisz przed własnym komputerem i na bieżąco wykonujesz wszystkie czynności, to ręczę Ci, że dowiesz się rzeczy zupełnie nowych. Starałam się przedstawić jak najwięcej konkretnych projektów, dając jednocześnie szczegółowe wytyczne co do ich realizacji.

Pragnęłam również tak je przygotować, aby czas włożony w ich wykonanie był możliwie podobny. Zatem nie dziw się, że przy jednym projekcie rozpoczynasz pracę od zera, podczas gdy przy innym masz do dyspozycji plik z podstawowymi elementami. Z tego też powodu dołączyłam do książki płytę CD. Zapisałam na niej zarówno pliki potrzebne do rozpoczęcia prac nad poszczególnymi projektami, jak i pliki zawierające gotowe, ukończone przeze mnie grafiki.

Jedną z zalet tej książki jest możliwość wykorzystania wiedzy przedstawionej przez różnych autorów. Choć większą jej część napisałam osobiście, to znajdziesz tu również rozdziały autorstwa Davida Xenakisa, redaktora technicznego i eksperta w sprawach związanych z Illustratorem. Ponadto znaczący udział wnieśli do niej: Brenda Sutherland, Karen Tanner i Eric Floch z Adobe Systems. Zawsze dobrze zasięgnąć opinii innych -- dobrych nauczycieli nigdy zbyt wielu.

Dodaj do koszyka Illustrator 9/9 PL f/x

Spis treści

Illustrator 9/9 PL f/x -- spis treści

  • O Autorce (11)
  • Przedmowa (13)
  • Wprowadzenie (15)

    Rozdzia3 1. Illustrator 9 - co nowego? (17)

    • Zmiany w organizacji pracy (18)
    • Skąd potrzeba napisania rozdziału pt. "Co nowego"? (18)
    • Powrót do podstaw (19)
      • Nowy model obiektu (19)
      • Przezroczystość (Transparency) (20)
        • Projekt 1.1. Tworzenie maski kryjącej (22)
      • Nowa paleta Layers (Warstwy) (26)
      • Paleta Layers - anatomia (26)
        • Projekt 1.2. Zmiana szyku warstw (29)
      • Paleta Appearance (Wygląd) - nowe "Centrum Informacyjne" (30)
    • Dynamiczne efekty (32)
    • To jest świat RGB (lub CMYK) (33)
      • Tryb koloru w dokumencie (34)
      • Zarządzanie kolorem (34)
      • Wsparcie dla WWW (34)
    • Raster na pokładzie! (35)
      • Okno dialogowe Document Setup (Ustawienia dokumentu) (35)
      • Ustawienia przezroczystości (35)
      • Ustawienia wydruku i eksportu (37)
      • Okno ustawień efektów rastrowych (37)
    • Zalewki (38)

    Rozdzia3 2. Atrybuty wyglądu, style (39)

    • Trzy palety - korzyści ze współpracy (39)
      • Paleta Layers (Warstwy) (40)
      • Paleta Appearance (Wygląd) (41)
      • Paleta Transparency (Przezroczystość) (44)
    • Anatomia stylu (46)
      • Styl - wprowadzenie (46)
      • Styl - analiza (55)
        • Projekt 2.1. Analiza stylu Sketchy (56)
      • Modyfikowanie stylu (58)
        • Projekt 2.2. Modyfikowanie stylu (59)
      • Biblioteki stylów (61)
      • RGB kontra CMYK (62)
    • Stosowanie w praktyce stylów i atrybutów wyglądu (62)
        • Projekt 2.3. Modyfikacja logo (62)
        • Projekt 2.4. Tworzenie ozdobnej kartki (69)

    Rozdzia3 3. Kolor - efekty (75)

    • Illustrator a kolor (75)
    • Filtry z grupy Colors (Kolory) (76)
      • Filtr Blend Horizontal (Ewolucje: poziomo) (76)
        • Projekt 3.1. Łańcuszek serc (77)
      • Filtr Blend Top To Bottom (Ewolucje wierzch na spód) (80)
        • Projekt 3.2. Rybka w wodzie (80)
      • Wariacje z rybką w tle (88)
    • Polecenia Hard Mix (Mieszanie twarde) i Soft Mix (Mieszanie miękkie) (89)
        • Projekt 3.3. Logo firmy Steven's Study Skills (90)
    • Kolor - tryby przenikania (94)
        • Projekt 3.4. Filiżanka kawy (95)
    • Rasteryzacja z myślą o modyfikacji kolorów (106)
      • Wykorzystanie obrazka rybek w Photoshopie (106)
        • Projekt 3.5. Obróbka rybek w Photoshopie (107)
      • Wykorzystanie obrazka rybek w Illustratorze (111)
        • Projekt 3.6. Obróbka rybek w Illustratorze (112)
    • Gradient Factory (121)
        • Projekt 3.7. Tworzenie rodziny gradientów (121)
        • Projekt 3.8. Tworzenie tekstury (122)

    Rozdzia3 4. Obrysowy miszmasz (123)

    • Pędzle - szlifowanie swoich umiejętności (123)
      • Rodzaje pędzli (124)
      • Kaligrafia (126)
        • Projekt 4.1. Kaligraficzne słoneczko (127)
    • Gwiazdy, gwiazdki, gwiazdeczki (139)
        • Projekt 4.2. Jeden kafelek - trzy typy pędzli (140)
    • Malarskie pociągnięcia pędzla (153)
        • Projekt 4.3. Abstrakcyjne pociągnięcia (153)
    • Rybi deseń (156)
        • Projekt 4.4. Rozszerzanie swoich horyzontów (156)
    • Niech pada śnieg (162)
        • Projekt 4.5. Rekursywna zabawa z pędzlami (162)
        • Projekt 4.6. Pędzel wielkości całego obrazka (169)

    Rozdzia3 5. Kropki i kreski (175)

    • Pracując na kolei (175)
        • Projekt 5.1. Kreski i odstępy - podstawy (176)
        • Projekt 5.2. Na tych samych torach (178)
    • Tancerka (179)
        • Projekt 5.3. Kupon szkoły baletowej (179)
    • Kreska tu, kropka tam (191)
      • Architektura (część 1.) - projektowanie i konstrukcja (192)
        • Projekt 5.4. Krajobraz miejski (192)
      • Architektura (część 2.) - okna i elewacja zewnętrzna (201)
    • Wiązanie luźnych końców (204)
        • Projekt 5.5. Celtycki splot (205)

    Rozdział 6. Transformacje (213)

    • Dodatkowy ser (transformacje w akcji) (213)
      • Jaką pizzę lubisz? (214)
        • Projekt 6.1. Przekształcanie reklamy (214)
    • Grafika wektorowa i przezroczystość (234)
      • Narzędzia kształtu (234)
        • Projekt 6.2. Wejście między kształty (235)
      • Oko astronoma (238)
        • Projekt 6.3. Gwiazdy w grafice wektorowej (239)
    • Mandale (246)
        • Projekt 6.4. Bajka o Nad i Pod (247)
      • Ponownie wokół mandali (255)
        • Projekt 6.5. Mandala w ramce (oraz niektóre filtry zniekształcające) (256)

    Rozdział 7. Wzory i tekstury (261)

    • Język wzoru (261)
    • Nakładanie wzoru (262)
        • Projekt 7.1. Struktura prostokątna (263)
        • Projekt 7.2. Zabawa w murarza (267)
        • Projekt 7.3. Wzór o strukturze pół-spad (269)
        • Projekt 7.4. Wzory rombowe (pieluszkowe) (270)
        • Projekt 7.5. Miodowe pszczółki (271)
    • Pędzle wzorka (273)
        • Projekt 7.6. Długa linia zbudowana z gitar (273)
    • Wzory Eschera (277)
      • Sztuczka z trzema narożnikami (277)
        • Projekt 7.7. Tworzenie splatających się wzorów (277)
      • Wrzeciono (282)
        • Projekt 7.8. Tworzenie wzorka opartego na wrzecionie (283)
    • Manipulowanie wzorami (290)
      • Wzory wytłaczane (291)
        • Projekt 7.9. Nadchodzi Jazz Band (291)
      • Cienie (293)
        • Projekt 7.10. Gra we wzory (293)
    • Tekstury: plamy, plamki i kropki (297)
      • Tworzenie tekstur o przypadkowym rozmieszczeniu motywów (297)
        • Projekt 7.11. Kręta, losowa ścieżka (297)
      • Filtr Photo Crosshatch (Kreskowanie fotki) (301)
        • Projekt 7.12. Kreskowanie zdjęcia (304)

    Rozdział 8. Gradienty, ewolucje i siatki (309)

    • Krótkie wprowadzenie (309)
    • Ewolucje (310)
      • Podstawowe ewolucje (310)
        • Projekt 8.1. Nowe kręgi (312)
      • Ewolucje obrysu (315)
        • Projekt 8.2. Splot "waflowy" (316)
        • Projekt 8.3. Gwiazdy w gwiazdach (317)
        • Projekt 8.4. Ewolucja z nieregularnych linii (319)
        • Projekt 8.5. Ewolucja klipartów (320)
        • Projekt 8.6. Liniowe krajobrazy (324)
        • Projekt 8.7. Żółwie wodne (326)
    • Wypełnienia gradientowe (330)
      • Wypełnienie gradientowe - podstawy (331)
        • Projekt 8.8. Praca z kątami (332)
        • Projekt 8.9. Wszystko, co świeci (336)
      • Realistyczne wypełnienia gradientowe (338)
        • Projekt 8.10. Realistyczne, metaliczne gradienty (339)
    • Siatki gradientu (345)
      • Siatki gradientu - podstawy (345)
      • Siatki gradientu od A do Z (346)
        • Projekt 8.11. Wycinanka (347)
        • Projekt 8.12. Szkicowanie (351)
      • Malowana siatka gradientu (354)
        • Projekt 8.13. Jak rosną kwiaty? (355)
      • Siatki gradientu z mapy bitowej (357)
        • Projekt 8.14. Halloween (357)

    Rozdział 9. Tekstury znakowe (361)

    • Czarna farba i biały papier tworzą iluzję szarości (362)
    • Tworzenie obrazu tonalnego za pomocą znaków (364)
        • Projekt 9.1. Przygotowanie fotografii do przetworzenia w obraz (366)
      • Tworzenie składników tekstury znakowej (369)
        • Projekt 9.2. Tworzenie elementów tekstury znakowej (370)
    • Tworzenie tekstur znakowych z użyciem filtra Pen & Ink (Pióro i Tusz) (380)
        • Projekt 9.3. Odwzorowanie półtonów za pomocą kafelków wypełnionych pomieszanymi literami (382)
      • Kilka wskazówek dotyczących przekształcania liter w kształty nie będące ścieżkami złożonymi (385)
      • Tworzenie kreskowania z użyciem zmodyfikowanych liter (388)
      • Modyfikowanie kwadratów wypełnionych kreskowaniem (392)
      • Problem w Illustratorze, rozwiązanie w Photoshopie (396)
      • Nakładanie wzorka na obraz w Photoshopie (397)

    Rozdział 10. Obrazy rastrowe (401)

    • Czym właściwie są te obrazy rastrowe? (401)
    • Ruch na trasie Illustrator-Photoshop (403)
      • Jak wczytywać obrazy wektorowe? (403)
        • Projekt 10.1. Manipulowanie obrazem Illustratora (403)
        • Projekt 10.2. Rasteryzacja obrazów Illustratora w Photoshopie (410)
        • Projekt 10.3. Nowa obwiednia (413)
        • Projekt 10.4. Umieszczanie obrazów (kwatera wojenna) (414)
        • Projekt 10.5. Obracanie i elementarz utraty jakości (417)
        • Projekt 10.6. Kopiowanie i wklejanie (ścieżki i piksele) (419)
      • Dlaczego przekształcać obraz do formatu wektorowego? (421)
        • Projekt 10.7. Pudełko z cukierkami (421)

    Rozdział 11. Grafika rastrowa w Illustratorze (443)

    • Z Photoshopa do Illustratora (443)
      • Jak wstawić fotografie? (444)
      • Dlaczego wstawiamy zdjęcia? (447)
        • Projekt 11.1. Zamiana cukierka rastrowego na wektorowy (448)
        • Projekt 11.2. Eksportowanie ścieżek złożonych (452)
        • Projekt 11.3. Pójdźmy dalej, poza to, co jest w stanie zrobić sam Photoshop (460)
    • Ach, ta tekstura! (465)
        • Projekt 11.4. Tekstura nosorożca (466)
    • Rasteryzacja (473)
      • Filtrowanie pikseli (473)
      • Rasteryzacja dla "kochanego" RIP-a (473)
    • Jeszcze trochę o tym i o tamtym (474)
      • Ścieżki i maski (474)
        • Projekt 11.5. Życzenia świąteczne (474)
      • Składanie pracy (484)

    Rozdział 12. Grafika sieciowa (487)

    • Funkcja zapisu plików sieciowych (487)
    • Formaty sieciowe (488)
      • GIF (488)
      • JPEG (489)
      • PNG-8 (489)
      • PNG-24 (489)
      • Co wybrać? (489)
    • Tryb podglądu pikseli (Pixel Preview) (491)
    • Przyciąganie do pikseli (492)
        • Projekt 12.1. Poznawanie nowych światów (492)
    • Tworzenie przycisków z użyciem stylów (498)
        • Projekt 12.2. Style przycisków (498)
    • Tworzenie map obrazów (500)
        • Projekt 12.3. Robaki w programie (501)
    • Tworzenie animacji pisma maszynowego za pomocą poleceń Release To Layers (Zwolnij do warstw) oraz Export To Flash (Eksportuj do Flasha (SWF)) (504)
      • Co z opcją automatycznego tworzenia symboli? (504)
        • Projekt 12.4. Animacja pisma maszynowego (505)
    • Dlaczego moje dzieło wygląda inaczej w pliku SWF? (507)

    Dodatek A (509)

    Skorowidz (527)

    Dodaj do koszyka Illustrator 9/9 PL f/x

  • Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



    (c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.