Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II - Helion
Tytuł oryginału: Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2018 release)
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-283-4768-7
stron: 466, Format: ebook
Data wydania: 2018-12-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,50 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-39,50 zł)
Adobe Illustrator CC jest flagową aplikacją Adobe służącą do tworzenia grafiki wektorowej. Illustrator to rozbudowane i złożone środowisko pracy, które umożliwia tworzenie logo, ikon, rysunków, typografii i ilustracji na potrzeby materiałów drukowanych, stron internetowych, aplikacji interaktywnych czy materiałów wideo. Stale rośnie liczba artystów i zawodowców, dla których Illustrator jest podstawowym narzędziem pracy. Wysoka złożoność oprogramowania oraz mnogość jego funkcji i narzędzi sprawia jednak, że początki pracy z tym świetnym narzędziem bywają trudne. Warto poświęcić nieco czasu i zacząć wykorzystywać najlepsze możliwości Adobe Illustratora!
Ta książka należy do serii Oficjalny podręcznik, którą uważa się za najlepszy materiał szkoleniowy na rynku. Publikacja składa się z 15 starannie przygotowanych lekcji, których układ ułatwia rozpoczęcie pracy z oprogramowaniem. Książka będzie również nieocenioną pomocą dla osób chcących się zapoznać z nowościami w wersji Illustratora CC 2018. Wyjaśniono tu poszczególne funkcje programu, zaprezentowano szereg użytecznych wskazówek i mnóstwo przydatnych technik. Poszczególne ćwiczenia są omawiane w szczegółowy sposób, a ich wykonanie staje się łatwiejsze dzięki udostępnionym plikom z materiałami. W ten sposób książka umożliwia zarówno zdobycie solidnych podstaw, jak i opanowanie zaawansowanych funkcji oprogramowania.
W tym podręczniku między innymi:
- Rozpoczęcie pracy z Illustratorem
- Zasady i techniki edycji obrazu
- Nowe narzędzia Illustratora, takie jak Puppet Warp czy biblioteki Creative Cloud
- Korzystanie z efektów i stylów graficznych
- Praca z tekstem i kolorami
- Łączenie projektów Illustratora z innymi aplikacjami Adobe
Illustrator: prawdopodobnie najlepsze narzędzie dla grafika!
Osoby które kupowały "Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II", wybierały także:
- LESS. Kurs video. Poziom pierwszy. Jak usprawnić pracę z CSS 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- Zosta 149,00 zł, (67,05 zł -55%)
- CSS i SASS. Kurs video. Praktyczny projekt nowoczesnego dashboardu 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- CSS3. Kurs video. Poziom pierwszy. Nowoczesne i stylowe strony WWW 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- Sass od podstaw. Kurs video. Budowa kompleksowej strony w oparciu o metodologię BEM 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
Spis treści
Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II eBook -- spis treści
Wprowadzenie (1)
- Seria Oficjalny podręcznik (1)
- Wymagania wstępne (1)
- Instalowanie programu (2)
- Fonty użyte w ćwiczeniach (2)
- Pobieranie plików do ćwiczeń (2)
- Przywracanie ustawień domyślnych (2)
- Aby usunąć lub zachować bieżące ustawienia w programie Illustrator (3)
- Aby odtworzyć zapisane wcześniej ustawienia po ukończeniu wszystkich ćwiczeń (4)
- Dodatkowe źródła informacji (5)
- Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (5)
Co nowego w programie Illustrator CC (wydanie 2018)? (6)
- Nowy panel Properties (Właściwości) (6)
- Narzędzie Puppet Warp (Wypaczenie marionetkowe) (7)
- Usprawnienia w obsłudze obszarów roboczych (7)
- Zmienne kroje pisma (7)
- Usprawnienia dotyczące eksportowania (8)
- Dodawanie i udostępnianie zasobów tekstowych za pomocą bibliotek Creative Cloud (8)
- Inne ulepszenia (9)
Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator CC (wydanie 2018) (10)
- Zaczynamy (12)
- Tworzenie nowego dokumentu (12)
- Rysowanie kształtu (13)
- Edytowanie kształtów (14)
- Stosowanie i edytowanie kolorów (15)
- Edytowanie obrysów (16)
- Praca z warstwami (16)
- Przekształcanie ilustracji (17)
- Tworzenie przejść (19)
- Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek) (20)
- Tworzenie kształtów za pomocą narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) (22)
- Umieszczanie obrazu rastrowego w Illustratorze (23)
- Zastosowanie funkcji Image Trace (Obrys obrazu) (24)
- Tworzenie i edytowanie gradientów (25)
- Edycja tekstu (26)
- Wyrównywanie ilustracji (29)
- Zastosowanie pędzli (29)
- Zastosowanie symboli (30)
- Zastosowanie efektów (31)
1. Najważniejsze informacje o przestrzeni roboczej (32)
- Wprowadzenie do programu Illustrator (34)
- Uruchamianie programu Illustrator i otwieranie pliku (35)
- Obsługa przestrzeni roboczej programu (36)
- Obsługa panelu Tools (Narzędzia) (37)
- Obsługa panelu Properties (Właściwości) (40)
- Praca z panelami (42)
- Dokowanie paneli (43)
- Przełączanie przestrzeni roboczych (45)
- Zapisywanie przestrzeni roboczej (46)
- Obsługa menu paneli i menu kontekstowych (47)
- Zmienianie widoku ilustracji (49)
- Zastosowanie poleceń z menu View (Widok) (49)
- Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) (50)
- Przewijanie dokumentu (52)
- Oglądanie projektu (53)
- Obsługa obszarów roboczych (55)
- Korzystanie z panelu Artboards (Obszary robocze) (57)
- Rozmieszczanie dokumentów (58)
- Wyszukiwanie zasobów dotyczących programu Illustrator (60)
2. Techniki zaznaczania ilustracji (62)
- Zaczynamy (64)
- Zaznaczanie obiektów (65)
- Obsługa narzędzia Selection (Zaznaczanie) (65)
- Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) (67)
- Zaznaczanie przy użyciu ramki zaznaczenia (68)
- Ukrywanie i blokowanie obiektów (70)
- Zaznaczanie podobnych obiektów (71)
- Zaznaczanie obiektów w trybie Outline (Kontur) (72)
- Wyrównywanie obiektów (73)
- Wyrównywanie obiektów względem siebie (73)
- Wyrównywanie do obiektu kluczowego (74)
- Wyrównywanie punktów węzłowych (74)
- Rozmieszczanie obiektów (75)
- Wyrównywanie obiektów względem obszaru roboczego (76)
- Zastosowanie grup (78)
- Grupowanie elementów (78)
- Edytowanie grupy w trybie izolacji (79)
- Tworzenie grupy zagnieżdżonej (80)
- Rozmieszczanie obiektów (81)
- Zmiana rozmieszczenia obiektów (81)
- Zaznaczanie obiektów znajdujących się pod spodem (81)
3. Tworzenie ilustracji do pocztówki z wykorzystaniem kształtów (84)
- Zaczynamy (86)
- Tworzenie nowego dokumentu (86)
- Tworzenie i edytowanie prostych kształtów (88)
- Rysowanie i edycja prostokątów (88)
- Zaokrąglanie rogów (89)
- Zastosowanie narzędzia Rounded Rectangle (Prostokąt zaokrąglony) (92)
- Tworzenie i edytowanie elips (94)
- Zmiana szerokości i wyrównania obrysów (95)
- Tworzenie i edycja koła (96)
- Tworzenie wieloboków (97)
- Edytowanie wielokątów (98)
- Tworzenie gwiazd (100)
- Rysowanie linii (101)
- Obsługa narzędzia Shaper (103)
- Rysowanie kształtów narzędziem Shaper (103)
- Wycinanie i łączenie kształtów za pomocą narzędzia Shaper (104)
- Tworzenie kształtów przy użyciu polecenia Image Trace (Obrys obrazu) (106)
- Tryby rysowania (108)
- Zastosowanie trybu Draw Inside (Rysuj wewnątrz) (109)
- Zastosowanie trybu Draw Behind (Rysuj z tyłu) (111)
- Ostatnie poprawki (112)
4. Edycja oraz łączenie kształtów i ścieżek (114)
- Zaczynamy (116)
- Edytowanie ścieżek i kształtów (117)
- Cięcie za pomocą narzędzia Scissors (Nożyczki) (117)
- Łączenie ścieżek (119)
- Cięcie narzędziem Knife (Nóż) (120)
- Zamiana konturów na obiekty (123)
- Zastosowanie narzędzia Eraser (Gumka) (124)
- Tworzenie ścieżki złożonej (127)
- Łączenie i edycja obiektów (129)
- Obsługa narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) (129)
- Łączenie obiektów za pomocą filtrów ścieżek (131)
- Budowanie przyczepy (134)
- Zmiana kształtu ścieżki (134)
- Zastosowanie narzędzia Width (Szerokość) (135)
- Wykańczanie ilustracji (137)
5. Przekształcanie ilustracji (140)
- Zaczynamy (142)
- Zastosowanie obszarów roboczych (143)
- Dodawanie nowych obszarów roboczych w dokumencie (143)
- Edytowanie obszarów roboczych (144)
- Wyrównywanie obszarów roboczych (146)
- Zmiana nazw obszarów roboczych (147)
- Zmiana kolejności obszarów roboczych (148)
- Zastosowanie miarek i linii pomocniczych (149)
- Tworzenie linii pomocniczych (150)
- Edytowanie początku miarki (151)
- Przekształcanie obiektów (153)
- Zastosowanie obwiedni (153)
- Rozmieszczanie obiektów za pomocą panelu Properties (Właściwości) (154)
- Skalowanie obiektów (154)
- Odbijanie obiektów (156)
- Obracanie obiektów (158)
- Zniekształcanie grafiki przy użyciu efektów (160)
- Przekształcenia z wykorzystaniem narzędzia Free Transform (Przekształcanie swobodne) (161)
- Pochylanie obiektów (163)
- Zastosowanie narzędzia Puppet Warp (Zniekształcenie marionetkowe) (164)
6. Tworzenie ilustracji przy użyciu narzędzi do rysowania (168)
- Zaczynamy (170)
- Zapoznanie z narzędziem Pen (Pióro) (171)
- Zaznaczanie ścieżek (172)
- Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (174)
- Tworzenie linii krzywych (175)
- Tworzenie krzywej za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (177)
- Rysowanie serii linii krzywych za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (178)
- Przekształcanie punktów gładkich w narożne (179)
- Łączenie linii krzywych i prostych (181)
- Tworzenie grafiki za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (183)
- Rysowanie filiżanki (184)
- Rysowanie za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna) (188)
- Edytowanie krzywych (190)
- Odbijanie kształtu łyżeczki (190)
- Zaokrąglanie punktów narożnych (191)
- Edytowanie ścieżek i punktów (191)
- Usuwanie i dodawanie punktów węzłowych (193)
- Przekształcanie punktów gładkich i narożnych (194)
- Korzystanie z narzędzia Anchor Point (Punkt kontrolny) (195)
- Tworzenie linii przerywanej (196)
- Dodawanie strzałek (197)
- Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek) (198)
- Odręczne tworzenie ścieżek za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (198)
- Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (199)
- Łączenie za pomocą narzędzia Join (Połączenie) (201)
7. Wykorzystanie koloru do uatrakcyjnienia ilustracji (204)
- Zaczynamy (206)
- Tryby koloru (207)
- Stosowanie kolorów (208)
- Stosowanie gotowego koloru (208)
- Tworzenie koloru niestandardowego (209)
- Zapisywanie koloru w próbce (210)
- Tworzenie kopii próbki (211)
- Edytowanie próbki globalnej (212)
- Edytowanie próbki niebędącej próbką globalną (214)
- Wykorzystanie próbnika kolorów do utworzenia koloru (216)
- Zastosowanie bibliotek próbek programu Illustrator (217)
- Tworzenie koloru dodatkowego (217)
- Tworzenie i zapisywanie tint kolorów (219)
- Konwersja kolorów (220)
- Kopiowanie atrybutów wyglądu (220)
- Tworzenie grup kolorów (221)
- Panel Color Guide (Wzornik kolorów) jako źródło inspiracji (222)
- Edytowanie grupy kolorów za pomocą okna dialogowego Edit Colors (Edytuj kolory) (224)
- Edytowanie kolorystyki obiektów (227)
- Przydzielanie kolorów do ilustracji (229)
- Zastosowanie funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (232)
- Tworzenie grupy aktywnego malowania (233)
- Malowanie za pomocą narzędzia Live Paint Bucket (Aktywne wiadro z farbą) (234)
- Modyfikowanie grupy aktywnego malowania (235)
8. Umieszczanie tekstu na plakacie (238)
- Zaczynamy (240)
- Dodawanie tekstu do plakatu (241)
- Dodawanie tekstu ozdobnego (241)
- Tworzenie tekstu akapitowego (242)
- Automatyczna zmiana rozmiaru (243)
- Przekształcenia między tekstem akapitowym a ozdobnym (244)
- Importowanie zwykłego pliku tekstowego (245)
- Tworzenie wątków (246)
- Formatowanie tekstu (248)
- Zmiana rodziny fontów i stylu (248)
- Zmiana rozmiaru tekstu (252)
- Zmiana koloru tekstu (253)
- Zmiana innych właściwości tekstu (253)
- Zmiana właściwości akapitu (255)
- Edycja tekstu za pomocą narzędzia Touch Type (Tekst dotykowy) (256)
- Zmiana rozmiaru i kształtu obiektów tekstowych (258)
- Tworzenie łamów tekstu (259)
- Zmiana kształtu obiektów tekstowych (259)
- Tworzenie i zastosowanie stylów tekstowych (260)
- Tworzenie i zastosowanie stylu akapitowego (260)
- Edycja stylu akapitowego (262)
- Tworzenie i zastosowanie stylu znakowego (262)
- Edycja stylu znakowego (264)
- Próbkowanie właściwości tekstu (264)
- Oblewanie obiektu tekstem (265)
- Deformowanie tekstu (266)
- Deformowanie tekstu przy użyciu obwiedni (266)
- Edytowanie obwiedni (267)
- Praca z tekstem na ścieżkach (268)
- Umieszczanie tekstu na ścieżkach (268)
- Umieszczanie tekstu na ścieżkach zamkniętych (270)
- Przekształcanie tekstu w kontury (271)
- Kończenie ilustracji (272)
9. Porządkowanie grafiki z użyciem warstw (274)
- Zaczynamy (276)
- Omówienie warstw (277)
- Tworzenie warstw i podwarstw (278)
- Tworzenie nowych warstw (278)
- Tworzenie podwarstw (280)
- Edytowanie warstw i obiektów (281)
- Znajdowanie warstw (281)
- Przenoszenie zawartości między warstwami (282)
- Wyświetlanie warstw (284)
- Zmiana kolejności warstw (286)
- Scalanie warstw (288)
- Powielanie zawartości warstw (289)
- Wklejanie warstw (291)
- Zmiana kolejności warstw (293)
- Dodawanie atrybutów wyglądu do warstw (294)
- Tworzenie masek przycinających (295)
10. Gradienty, przejścia i wzorki (298)
- Zaczynamy (300)
- Informacje o gradientach (301)
- Zastosowanie gradientów liniowych w wypełnieniach (301)
- Edytowanie gradientu (302)
- Zapisywanie gradientu (303)
- Dostosowywanie wypełnienia gradientowego (304)
- Dodawanie gradientu liniowego do obrysu (306)
- Edycja gradientu obrysu (306)
- Zastosowanie gradientu promienistego w ilustracji (308)
- Zmiana kolorystyki gradientu promienistego (309)
- Korygowanie ustawień gradientu promienistego (310)
- Dodawanie gradientów do wielu obiektów jednocześnie (311)
- Tworzenie przezroczystych gradientów (312)
- Tworzenie przejść między obiektami (314)
- Tworzenie przejść z określoną liczbą kroków (314)
- Modyfikowanie przejścia (315)
- Tworzenie płynnych przejść kolorystycznych (317)
- Wypełnianie obiektów wzorkami (319)
- Zastosowanie gotowych wzorków (319)
- Tworzenie niestandardowego wzorku (320)
- Stosowanie wzorków (323)
- Edytowanie wzorków (323)
11. Wykorzystanie pędzli do utworzenia plakatu (326)
- Zaczynamy (328)
- Pędzle w praktyce (329)
- Zastosowanie pędzli kaligraficznych (329)
- Stosowanie pędzla kaligraficznego w ilustracji (329)
- Rysowanie narzędziem Paintbrush (Pędzel) (331)
- Edytowanie ścieżek narzędziem Paintbrush (Pędzel) (332)
- Edycja pędzla (333)
- Usuwanie obrysu w postaci pędzla (334)
- Zastosowanie pędzli artystycznych (335)
- Stosowanie istniejącego pędzla artystycznego (335)
- Tworzenie pędzla artystycznego na podstawie obrazu rastrowego (336)
- Edycja pędzla artystycznego (338)
- Pędzle z włosia (339)
- Zmiana opcji pędzla z włosia (339)
- Malowanie pędzlem z włosia (340)
- Zastosowanie pędzli ze wzorkiem (342)
- Tworzenie pędzla ze wzorkiem (344)
- Malowanie pędzlem ze wzorkiem (346)
- Edycja pędzla ze wzorkiem (346)
- Obsługa narzędzia Blob Brush (Kropla) (348)
- Rysowanie narzędziem Blob Brush (Kropla) (348)
- Łączenie ścieżek narzędziem Blob Brush (Kropla) (350)
- Edytowanie obiektów przy użyciu narzędzia Eraser (Gumka) (351)
12. Kreatywne wykorzystanie efektów i stylów graficznych (354)
- Zaczynamy (356)
- Korzystanie z panelu Appearance (Wygląd) (358)
- Edytowanie atrybutów wyglądu (359)
- Tworzenie dodatkowego obrysu i wypełnienia (361)
- Dodawanie kolejnego obrysu i wypełnienia dla tekstu (363)
- Zmiana kolejności atrybutów wyglądu (365)
- Obsługa efektów dynamicznych (366)
- Dodawanie efektu (366)
- Edytowanie efektu (368)
- Zmiana wyglądu tekstu przy użyciu efektu Warp (Wypaczenie) (369)
- Edytowanie tekstu z przypisanym efektem Warp (Wypaczenie) (370)
- Stosowanie efektu Offset Path (Przesunięcie ścieżki) (371)
- Dodawanie efektu programu Photoshop (372)
- Zastosowanie stylów graficznych (373)
- Stosowanie istniejących stylów graficznych (374)
- Tworzenie i stosowanie stylu graficznego (375)
- Aktualizowanie stylu graficznego (376)
- Zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania warstwy (378)
- Skalowanie obrysów i efektów (379)
13. Tworzenie grafiki nadruku na koszulce (382)
- Zaczynamy (384)
- Praca z symbolami (385)
- Obsługa bibliotek symboli programu Illustrator (385)
- Edytowanie symbolu (387)
- Symbole dynamiczne (388)
- Tworzenie symboli (389)
- Powielanie symboli (391)
- Zastępowanie symboli (392)
- Przerywanie połączenia z symbolem (393)
- Obsługa Bibliotek Creative Cloud (395)
- Dodawanie zasobów do Bibliotek Creative Cloud (395)
- Korzystanie z zasobów biblioteki (397)
- Uaktualnianie zasobu biblioteki (399)
14. Łączenie projektów Illustratora CC z innymi programami firmy Adobe (402)
- Zaczynamy (404)
- Łączenie elementów graficznych (405)
- Importowanie obrazów z programu Adobe Photoshop (406)
- Importowanie obrazu (406)
- Przekształcanie obrazu umieszczonego w dokumencie (407)
- Kadrowanie zdjęcia (408)
- Osadzanie obrazu programu Photoshop z użyciem opcji Show Import Options (Pokaż opcje importu) (410)
- Importowanie kilku obrazów jednocześnie (412)
- Maskowanie obrazu (414)
- Tworzenie maski przycinającej (414)
- Edycja maski (415)
- Maskowanie obiektu za pomocą obiektu tekstowego (417)
- Tworzenie masek przezroczystości (418)
- Edycja maski przezroczystości (420)
- Praca z obrazami dołączonymi (422)
- Znajdowanie informacji o połączeniu (422)
- Osadzanie i cofanie osadzenia obrazów (423)
- Zastąpienie połączonego obrazu innym (424)
- Tworzenie pakietu na podstawie pliku (425)
- Tworzenie dokumentu PDF (426)
15. Eksportowanie materiałów (428)
- Zaczynamy (430)
- Tworzenie ilustracji z dokładnością co do piksela (431)
- Wyrównywanie nowej ilustracji do siatki pikseli (431)
- Wyrównywanie istniejących obiektów do siatki pikseli (433)
- Eksportowanie obszarów roboczych i zasobów (435)
- Eksportowanie obszarów roboczych (435)
- Eksportowanie zasobów (437)
- Tworzenie kodu CSS na podstawie projektu (440)
- Konfigurowanie projektu na potrzeby tworzenia kodu CSS (440)
- Style znakowe i kod CSS (444)
- Style graficzne i kod CSS (446)
- Kopiowanie stylu CSS (447)
- Eksportowanie CSS (449)
Skorowidz (452)