reklama - zainteresowany?

Illustrator 10/10 CE. Szybki start - Helion

Illustrator 10/10 CE. Szybki start
Autor: Elaine Weinmann, Peter Lourekas
Tytuł oryginału: Illustrator 10 for Windows and Macintosh: Visual QuickStart Guide
Tłumaczenie: Anna i Iwo Nowosielscy
ISBN: 83-7197-993-2
stron: 576, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-05-19
Księgarnia: Helion

Cena książki: 89,00 zł

Dodaj do koszyka Illustrator 10/10 CE. Szybki start

Tagi: Illustrator

Adobe Illustrator to najpopularniejszy profesjonalny program służący do edycji grafiki wektorowej. Stał się on nieformalnym standardem w agencjach reklamowych, redakcjach i studiach graficznych. Illustrator jest rozbudowaną aplikacją o ogromnych możliwościach. Warto jednak włożyć trochę wysiłku, by go opanować. Dobra znajomość tego programu daje nie tylko ogromną satysfakcję, to także cenna i poszukiwana na rynku pracy umiejętność.

Książka "Illustrator 10/10 CE. Szybki start" jest doskonałym podręcznikiem dla początkujących grafików. Jak każda pozycja z serii "Szybki start" również i ta książka składa się z kilkudziesięciu rozdziałów, z których każdy przedstawia kolejne kroki, które należy wykonać, by osiągnąć zamierzony cel. Dodatkową zaletę stanowią liczne ilustracje. Z tą książką nie zgubisz się w labiryncie menu i palet Illustratora.

Opisano między innymi:

  • Interfejs i podstawowe zasady działania Illustratora
  • Tworzenie plików .EPS i .PDF
  • Rysowanie i poprawianie obiektów wektorowych
  • Zmiany kształtów i transformacje
  • Różne rodzaje wypełnień obiektów
  • Wprowadzanie i edycję tekstu
  • Pracę na warstwach
  • Użycie filtrów i efektów specjalnych
  • Tworzenie grafiki na potrzeby stron WWW
Jesteś kreatywny? Adobe Illustrator może być jednym z Twoich ulubionych narzędzi, a książka "Illustrator 10/10 CE. Szybki start" jedną z ulubionych lektur.

Dodaj do koszyka Illustrator 10/10 CE. Szybki start

Spis treści

Illustrator 10/10 CE. Szybki start -- spis treści

Rozdział 1. Interfejs Illustratora (23)

  • Narzędzia (23)
    • Praca z paletą Toolbox (Paletą narzędziową) (23)
    • Paleta Toolbox (Paleta narzędziowa) (24)
    • Wydzielone paski narzędzi (25)
  • Na ekranie (26)
    • Ekran Illustratora: Windows (26)
    • Ekran Illustratora: Mac OS (28)
  • Menu Illustratora (30)
  • Używanie okien dialogowych (32)
  • Używanie palet (33)
    • Paleta Color (Kolor) (34)
    • Paleta Stroke (Obrys) (34)
    • Paleta Swatches (Próbki) (35)
    • Paleta Gradient (Gradient) (35)
    • Paleta Character (Typografia) (36)
    • Paleta Multiple Masters Design (Projekt MM) (36)
    • Paleta Paragraph (Akapit) (37)
    • Paleta Tab Ruler (Miarka tabulatora) (37)
    • Paleta Layers (Warstwy) (38)
    • Paleta Info (Info) (38)
    • Paleta Align (Wyrównanie) (39)
    • Paleta Transform (Transformacje) (39)
    • Paleta Actions (Zadania) (40)
    • Paleta Navigator (Nawigator) (40)
    • Paleta Links (Połączenia) (41)
    • Paleta Pathfinder (Filtry ścieżek) (41)
    • Paleta Brushes (Pędzle) (42)
    • Paleta Transparency (Przezroczystość) (42)
    • Paleta Styles (Style) (43)
    • Paleta Appearance (Wygląd) (43)
    • Paleta SVG Interactivity (Interakcyjność SVG) (44)
    • Paleta Attributes (Atrybuty) (44)
    • Paleta Document Info (Info o dokumencie) (44)
    • Paleta Magic Wand (Różdżka) (45)
    • Paleta Symbols (Symbole) (45)
  • Słowniczek (46)
  • Mierzenie (49)
    • Aby zmienić jednostki miary w aktualnym dokumencie (49)
    • Cofanie kilku operacji (50)
    • Menu kontekstowe (50)

Rozdział 2. Zasady działania Illustratora (51)

    • Wektory i rastry (51)
    • Jak tworzone są obiekty (52)
    • Słowo pisane (53)
    • Narzędzia edycyjne (53)
    • Jak wszystko nabiera kształtu (54)
    • Kolorowanie (55)
    • Jak wszystko jest ułożone (56)
    • Kontrolowanie wyglądu (56)
    • Na ekranie (57)
    • Kiedy wszystko jest powiedziane i zrobione (57)

Rozdział 3. Początek (59)

  • Tworzenie nowych plików (59)
    • Aby uruchomić Illustratora (Windows) (59)
    • Aby uruchomić Illustratora (Mac OS) (60)
    • Aby utworzyć nowy dokument (61)
    • Aby zmienić wymiary obszaru rysunku (62)
    • Aby utworzyć stronę w układzie poziomym (63)
    • Aby zmienić położenie przestrzeni wydruku w obszarze rysunku (64)
    • Aby utworzyć poziomy obszar rysunku (64)
    • Aby podzielić obszar rysunku na wiele stron (64)
  • Zapisywanie plików (66)
    • Aby zapisać plik w formacie Adobe Illustratora (.ai) (66)
    • Aby zapisać istniejący plik (68)
    • Aby zapisać kopię istniejącego pliku (68)
    • Aby przywrócić ostatnio zapisaną wersję pliku (68)
    • Aby zapisać plik jako EPS (69)
    • Aby zapisać plik jako Adobe PDF (72)
  • Otwieranie plików (75)
    • Aby otworzyć plik Illustratora (75)
  • Zakończenie pracy z programem (76)
    • Aby zamknąć plik (76)
    • Aby zakończyć pracę Illustratora (76)

Rozdział 4. Widoki (77)

  • Zmiana widoków (77)
    • Aby wykorzystać paletę Navigator (Nawigator) do zmiany stopnia powiększenia obrazka (77)
    • Aby wybrać ustalony stopień powiększenia (78)
    • Aby zmienić stopień powiększenia za pomocą narzędzia Zoom (Lupka) (79)
    • Aby zmienić stopień powiększenia za pomocą klawiatury (79)
    • Aby zmienić widok (80)
    • Aby określić specjalne ustawienia widoku (81)
    • Aby wybrać specjalne ustawienia widoku (81)
    • Aby zmienić nazwę lub usunąć specjalne ustawienia widoku (81)
    • Aby pokazać ilustrację w dwóch oknach (82)
    • Aby zmienić tryb wyświetlania ekranu (83)
  • Poruszanie się po dokumencie (83)
    • Aby za pomocą narzędzia Hand (Rączka) przesunąć ilustrację w jej oknie (83)
    • Aby przesunąć ilustrację w jej oknie za pomocą palety Navigator (Nawigator) (84)

Rozdział 5. Podstawy edycji obiektów (85)

  • Usuwanie obiektów (85)
    • Aby usunąć jeden obiekt (85)
    • Aby usunąć grupę obiektów (85)
  • Rysowanie obiektów geometrycznych (86)
    • Aby utworzyć prostokąt lub elipsę metodą przeciągania (86)
    • Aby utworzyć prostokąt lub elipsę, określając wymiary (86)
    • Aby utworzyć zaokrąglony prostokąt (87)
    • Aby zaokrąglić narożniki istniejącego obiektu (88)
    • Aby utworzyć wielokąt za pomocą kliknięć (88)
    • Aby utworzyć wielokąt za pomocą przeciągania (89)
    • Aby kliknięciem utworzyć gwiazdę (89)
    • Aby utworzyć gwiazdę metodą przeciągania (90)
    • Aby utworzyć flarę, wprowadzając wartości (91)
    • Aby utworzyć flarę, korzystając z aktualnych ustawień Flare Tool Options (Opcje narzędzia Flara) (91)
    • Aby utworzyć flarę metodą przeciągania (92)
    • Aby edytować flarę (92)
    • Aby rysować za pomocą narzędzia Line Segment (Segment linii) (93)
    • Aby narysować odcinek linii wpisując wartości (93)
    • Aby narysować odcinek krzywej (94)
    • Aby narysować odcinek łuku, wpisując jego parametry (94)
    • Aby utworzyć spiralę, wpisując wartości (95)
    • Aby utworzyć spiralę metodą przeciągania (95)
    • Aby utworzyć siatkę prostokątną metodą przeciągania (96)
    • Aby utworzyć siatkę prostokątną, wprowadzając wartości (97)
    • Aby utworzyć siatkę polarną metodą przeciągania (97)
    • Aby utworzyć siatkę polarną, wprowadzając wartości (98)
  • Szkicowanie (99)
    • Aby rysować za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (99)
    • Aby wybrać ustawienia narzędzia Pencil (Ołówek) (100)

Rozdział 6. Zaznacz i kopiuj (101)

  • Zaznaczanie (101)
    • Sześć narzędzi zaznaczania (101)
    • Aby zaznaczyć obiekt lub obiekty (103)
    • Aby dodać lub usunąć zaznaczenie obiektów (103)
    • Aby zaznaczyć punkty kontrolne lub odcinki (104)
    • Aby zaznaczyć za pomocą polecenia (105)
    • Aby zaznaczyć, korzystając z narzędzia Lasso (Lasso) (106)
    • Aby wybrać opcje narzędzia Magic Wand (Różdżka) (107)
    • Aby posłużyć się narzędziem Magic Wand (Różdżka) (108)
    • Aby zaznaczyć wszystkie obiekty na ilustracji (108)
    • Aby usunąć zaznaczenie wszystkich obiektów (108)
    • Aby usunąć wszystkie niezaznaczone obiekty i na odwrót (108)
  • Przesuwanie (109)
    • Aby przesunąć obiekt metodą przeciągania (109)
    • Aby wykorzystać inteligentne linie pomocnicze do wyrównywania obiektów (110)
  • Ukrywanie i blokowanie (112)
    • Aby ukryć punkty kontrolne i linie kierunkowe obiektu lub obiektów (112)
    • Aby ukryć lub wyświetlić punkty środkowe obiektów (112)
    • Aby ukryć obiekt lub obiekty (113)
    • Aby ponownie wyświetlić wszystkie ukryte obiekty (113)
    • Aby zablokować obiekt lub obiekty (113)
    • Aby odblokować wszystkie zablokowane obiekty (113)
  • Kopiowanie (114)
    • Aby skopiować obiekt metodą przeciągania (114)
    • Aby skopiować obiekt przez przepychanie (114)
    • Aby skopiować lub przesunąć obiekty z jednego dokumentu do drugiego za pomocą schowka (115)
    • Aby rozmieścić kopie ścieżki (116)

Rozdział 7. Transformacje (117)

  • Podstawowe transformacje (117)
    • Korzystanie z narzędzi transformacji (118)
    • Aby korzystać z inteligentnych linii pomocniczych podczas obracania, skalowania lub pochylania obiektu (119)
    • Aby obrócić obiekt, korzystając z okna dialogowego (120)
    • Aby obrócić obiekt przez przeciąganie (120)
    • Aby skalować obiekt, korzystając z okna dialogowego (121)
    • Aby skalować obiekt przez przeciąganie (122)
    • Aby odbić obiekt, korzystając z okna dialogowego (123)
    • Aby odbić obiekt przez przeciąganie (123)
    • Aby pochylić obiekt, korzystając z okna dialogowego (124)
    • Aby pochylić obiekt przez przeciąganie (124)
    • Aby transformować obiekt, korzystając z obwiedni (125)
    • Aby przywrócić wyjściowy kształt obwiedni (125)
    • Aby korzystać z narzędzia Free Transform (Przekształcanie swobodne) (126)
    • Aby wykonać wiele transformacji za pomocą polecenia Transform Each (Transformuj każdy) (127)
    • Aby korzystać z okna dialogowego Transform Effect (Efekt transformacji) do przypisywania efektów, które można edytować (128)
  • Tworzenie ewolucji (129)
    • Ewolucje żyją! (129)
    • Aby dokonać ewolucji obiektów, korzystając z polecenia Make Blend (Utwórz ewolucję) (130)
    • Aby usunąć ewolucję (130)
    • Aby wybrać lub zmienić opcje ewolucji (131)
    • Edycja ewolucji (132)
    • Aby odwrócić kolejność obiektów ewolucji w stosie (133)
    • Aby zmienić położenie obiektów w ewolucji (133)
    • Aby tworzyć ewolucje obiektów za pomocą narzędzia Blend (Ewolucje) (134)
    • Aby zastosować istniejącą ewolucję do ścieżki (135)
    • Skorzystaj z ewolucji, aby utworzyć efekt 3D (136)

Rozdział 8. Zmiana kształtu (137)

    • Elementy tworzące ścieżkę (137)
  • Narożniki i krzywizny (138)
    • Aby przesunąć punkt kontrolny lub odcinek (138)
    • Aby zmienić kształt odcinka krzywej (138)
    • Aby zamienić narożny punkt kontrolny w wygładzony punkt kontrolny (139)
    • Aby zamienić wygładzony punkt kontrolny w narożny punkt kontrolny (140)
    • Aby załamać krzywą do środka (140)
  • Dodawanie punktów (141)
    • Aby dodać punkty do ścieżki (141)
    • Aby dodać punkty kontrolne do ścieżki za pomocą polecenia (142)
    • Aby dodać fragment do otwartej ścieżki przy użyciu narzędzia Pencil (Ołówek) (143)
    • Aby dodać fragment do ścieżki narysowanej za pomocą pędzla przy wykorzystaniu narzędzia Paintbrush (Pędzel) (143)
    • Aby dodać odcinek do otwartej ścieżki (143)
  • Usuwanie punktów (144)
    • Aby usunąć punkt kontrolny ze ścieżki (144)
  • Szybka zmiana kształtu obiektów (145)
    • Aby usunąć fragment ścieżki za pomocą narzędzia Erase (Gumka) (145)
    • Aby zmienić kształt ścieżki za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) albo Paintbrush (Pędzel) (145)
    • Aby wygładzić fragment istniejącej ścieżki (146)
    • Aby wybrać ustawienia narzędzia Smooth (Gładzik) (146)
    • Aby zastosować efekt Zig Zag (Zygzak) (147)
    • Aby skorzystać z narzędzia Twist (Skręcanie) (147)
    • Aby korzystać z narzędzia Reshape (Przekształcanie) (148)
    • Narysuj pędzel za pomocą narzędzia Reshape (Przekształcanie) (149)
  • Uśrednianie punktów (150)
    • Aby uśrednić punkty (150)
  • Łączenie (151)
    • Aby połączyć dwa punkty końcowe (151)
    • Aby połączyć obiekty, korzystając z polecenia (153)
  • Plastry i kostki (154)
    • Aby podzielić ścieżkę (154)
    • Aby podzielić ścieżkę przez usunięcie punktu lub odcinka (154)
    • Aby przecinać obiekty za pomocą polecenia Divide Objects Below (Podziel obiekty poniżej) (155)
    • Aby pociąć obiekt na oddzielne ścieżki (156)
    • Zmień kwadrat w gwiazdę (157)

Rozdział 9. Wypełnienie i obrys (159)

  • Mieszanie i stosowanie kolorów (159)
    • Wypełnienia i obrysy (159)
    • Szybki start - przeciąganie koloru (160)
    • Aby zastosować białe lub czarne wypełnienie albo obrys (160)
    • Palety używane podczas kolorowania (161)
    • Podstawowe etapy nakładania koloru (162)
    • Aby zapisać aktualny kolor wypełnienia lub obrysu w postaci próbki (162)
    • Kolory do druku (163)
    • Kolor Global (Ogólny) (164)
    • Kolory na potrzeby sieci (164)
    • Aby wybrać wypełnienie lub obrys ścieżki przed lub po jej utworzeniu (165)
    • Aby zmienić tryb koloru dokumentu (166)
    • Aby zdefiniować kolor rozbarwiany (167)
    • Skróty wykorzystywane przy edycji kolorów (168)
    • Przyciski Color (Kolor), Gradient (Gradient) i None (Żadne) (168)
    • Aby dodać kolory z systemu dopasowania barw lub z palety sieciowej do palety Swatches (Próbki) (169)
  • Zmiana atrybutów obrysu (170)
    • Aby zmienić grubość obrysu (170)
    • Aby utworzyć obrys linią przerywaną (171)
    • Aby zmodyfikować łączenia i (lub) zakończenia obrysu (172)
  • Korzystanie z palety Swatches (Próbki) (173)
    • Aby wybrać opcje wyświetlania próbek (173)
    • Aby załadować próbki z jednego pliku programu Illustrator do drugiego (174)
    • Aby przywrócić próbki domyślne do palety Swatches (Próbki) (175)
    • Aby usunąć próbki (176)
    • Aby przesunąć próbkę lub próbki (177)
    • Aby powielić próbkę (177)
    • Rozwiązywanie konfliktów próbek (178)
    • Aby łączyć próbki kolorów dodatkowych (178)
  • Zmiana kolorów (179)
    • Aby zaznaczyć obiekty o tych samych atrybutach koloru (179)
    • Aby odwrócić kolory (179)
    • Aby zamienić próbkę globalnie (180)
    • Aby edytować kolor globalnie (180)
    • Aby zmodyfikować lub przekonwertować kolory (181)
    • Aby przekonwertować kolory obiektu na inny tryb (181)
    • Aby posłużyć się narzędziem Paint Bucket (Wiadro z farbą) (182)
    • Aby wybrać atrybuty koloru pobierane przez narzędzie Eyedropper (Kroplomierz) lub stosowane przez narzędzie Paint Bucket (Wiadro z farbą) (182)
    • Aby posłużyć się narzędziem Eyedropper (Kroplomierz) (183)
    • Aby nasycić lub rozjaśnić kolory (184)
    • Aby dokonać ewolucji kolorów wypełnienia pomiędzy obiektami (184)
    • Aby przekonwertować kolor rozbarwiany na kolor dodatkowy i na odwrót (185)
    • Aby pokolorować jednobitowy obrazek TIFF (185)
  • Tworzenie wzorów wypełnienia (186)
    • Aby utworzyć wzór wypełnienia (186)
    • Aby zdefiniować wzór wypełnienia za pomocą prostokąta (186)
    • Aby zmodyfikować wzór wypełnienia (187)
    • Aby utworzyć geometryczny wzór wypełnienia (188)
    • Aby rozwinąć wzór wypełnienia w pojedyncze obiekty (188)

Rozdział 10. Pióro (189)

  • Rysowanie za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (189)
    • Co robi narzędzie Pen (Pióro) (189)
    • Aby narysować obiekt o prostych bokach za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (190)
    • Aby narysować ciągłe krzywe za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (191)
    • Aby skonwertować punkty wygładzone na narożne podczas rysowania (193)
    • Aby skonwertować punkty w istniejącym obiekcie (194)
    • Aby skonwertować prostokąt na maskę na bal kostiumowy (195)

Rozdział 11. Warstwy (197)

  • Warstwa na warstwie (197)
    • Aby wybrać opcje palety Layers (Warstwy) (198)
  • Tworzenie warstw (199)
    • Aby utworzyć nową warstwę główną (199)
    • Aby utworzyć podwarstwę (200)
    • Aby utworzyć grupę (201)
  • Aktywowanie warstw (202)
    • Aby aktywować warstwę, podwarstwę, grupę lub obiekt (202)
    • Aby aktywować wiele elementów (203)
    • Aby deaktywować wszystkie warstwy (203)
  • Zaznaczanie obiektów (204)
    • Aby zaznaczyć wszystkie obiekty na warstwie (204)
    • Aby usunąć zaznaczenie wszystkich obiektów na warstwie (204)
    • Aby zaznaczyć jeden obiekt (204)
    • Aby zaznaczyć liczne obiekty na różnych warstwach (205)
  • Praca z grupami (205)
    • Aby zaznaczyć wszystkie obiekty w grupie (205)
    • Aby zaznaczyć niektóre obiekty w grupie (207)
    • Aby usunąć zaznaczenie jednego obiektu w grupie (207)
    • Aby skopiować jeden obiekt w grupie (207)
    • Aby umieścić istniejący obiekt (lub grupę) w grupie (208)
    • Aby dodać nowy obiekt do grupy (209)
    • Aby rozgrupować grupę (209)
  • Zmiana położenia w stosie (210)
    • Aby zmienić położenie warstwy, grupy lub obiektu w stosie (210)
    • Aby zmienić położenie obiektu w stosie na przed lub za innym obiektem (211)
    • Aby zmienić położenie w stosie za pomocą polecenia (211)
  • Powielanie (212)
    • Aby powielić warstwę, podwarstwę lub obiekt (212)
    • Aby skopiować obiekty pomiędzy warstwami (212)
  • Usuwanie (213)
    • Aby usunąć warstwę, podwarstwę, grupę lub obiekt (213)
  • Określanie opcji warstwy (214)
    • Aby wybrać opcje warstwy lub obiektu (214)
    • Aby zablokować lub odblokować warstwy albo obiekty (216)
    • Aby wyświetlić lub ukryć warstwy albo obiekty (217)
    • Aby zmienić widok warstwy głównej (218)
    • Aby wyświetlić wszystkie warstwy główne poza jedną w widoku Outline (Obrysowanie) (218)
    • Aby utworzyć warstwę-szablon (219)
  • Zarządzanie warstwami (220)
    • Aby odnaleźć obiekt na palecie Layers (Warstwy) (220)
    • Aby przesunąć warstwy, podwarstwy, grupy lub obiekty do nowej warstwy (220)
    • Aby przesunąć obiekty do nowych, oddzielnych warstw (221)
  • Łączenie i spłaszczanie (223)
    • Aby połączyć warstwy, podwarstwy, grupy i obiekty (223)
    • Aby spłaszczyć obszar roboczy (224)
  • Obrysowywanie (225)
    • Aby skorzystać z narzędzia Auto Trace (Auto-obrys) (225)
    • Aby ręcznie obrysować litery (226)
    • Aby ręcznie obrysować obrazek (228)

Rozdział 12. Tworzenie tekstu (229)

  • Tworzenie tekstu (229)
    • Narzędzia tekstowe (229)
    • Co trzeba wiedzieć o czcionkach (230)
    • Aby utworzyć tekst samodzielny (230)
    • Aby utworzyć prostokąt tekstu (231)
    • Aby wpisać tekst do obiektu (232)
    • Aby zmienić cały blok poziomego tekstu na pionowy i na odwrót (232)
    • Aby umieścić tekst wzdłuż ścieżki obiektu (233)
    • Aby dostosować położenie tekstu na ścieżce (233)
  • Importowanie tekstu (234)
    • Aby importować tekst (234)
  • Łączenie tekstu (235)
    • Jeśli tekst mieści się w ramce (235)
    • Aby przelać nadmiar tekstu do innego obiektu (235)
    • Aby zmienić kolejność, w jakiej tekst przepływa z jednego obiektu do drugiego (235)
    • Aby przelać nadmiar tekstu do kopii istniejącego obiektu (236)
    • Aby rozłączyć dwa lub więcej obiektów tekstowych (236)
    • Aby usunąć jeden obiekt tekstowy z ciągu, nie przerywając przepływu tekstu (236)
  • Kopiowanie tekstu (237)
    • Aby skopiować tekst i jego obiekt pomiędzy dokumentami programu Illustrator albo pomiędzy programami Illustrator i Photoshop (237)
    • Aby przenieść tekst z jednego obiektu do drugiego (237)
  • Tworzenie konturów (238)
    • Aby utworzyć kontury tekstu (238)
    • Tekst na kole (239)

Rozdział 13. Stylizacja i edycja tekstu (241)

  • Zaznaczanie tekstu (241)
    • Aby zaznaczyć tekst wraz z obiektem (242)
    • Aby zaznaczyć wyłącznie obiekt tekstowy (243)
    • Aby zaznaczyć tekst bez obiektu (243)
  • Stosowanie atrybutów tekstu (244)
    • Palety kontrolujące wygląd tekstu (244)
    • Aby wybrać czcionkę (245)
    • Aby zmienić rozmiar tekstu (246)
    • Aby zmienić wielkość interlinii za pomocą palety Character (Typografia) (247)
    • Aby zmienić interlinię za pomocą klawiatury (248)
    • Aby zmienić kerning lub światło tekstu (248)
    • Aby zmienić wielkość liter (249)
    • Aby dostosować tekst do kontenera (250)
    • Aby skalować tekst poziomo i (lub) pionowo (250)
    • Aby przywrócić zwykłe skalowanie (250)
    • Aby przesunąć linię bazową tekstu (251)
    • Aby wysunąć znaki interpunkcyjne (251)
    • Aby zmienić wyrównanie akapitu (252)
    • Aby zmienić wcięcie akapitu (253)
    • Aby dostosować odstępy między akapitami (254)
  • Przetwarzanie tekstu (255)
    • Aby znaleźć i zastąpić tekst (255)
    • Aby sprawdzić pisownię (256)
    • Aby edytować słownik zdefiniowany przez użytkownika (257)
    • Aby wyeksportować tekst (258)
    • Aby odnaleźć i zastąpić czcionkę (258)
  • Układ tekstu (260)
    • Aby ułożyć tekst w połączone rzędy i kolumny (260)
    • Aby utworzyć inteligentną interpunkcję (261)
    • Aby włączyć funkcję automatycznego dzielenia wyrazów (262)
    • Aby wstawić tabulatory do tekstu (263)
    • Aby ustawić lub zmodyfikować niestandardowe pozycje tabulacji (264)
  • Kopiowanie atrybutów tekstu (265)
    • Aby skopiować atrybuty za pomocą narzędzia Eyedropper (Kroplomierz) lub Paint Bucket (Wiadro z farbą) (265)
    • Aby wybrać atrybuty wskazane przez Eyedropper (Kroplomierz) lub zastosowane przez Paint Bucket (Wiadro z farbą) (266)
  • Efekty specjalne związane z tekstem (266)
    • Aby oblać obiekt tekstem (266)
    • Aby utworzyć tekst z cieniem (267)
    • Aby pochylić blok tekstu (268)

Rozdział 14. Importowanie grafiki (269)

  • Otwieranie i umieszczanie obrazków w dokumencie (269)
    • Jak pozyskiwać obrazki (269)
    • Aby otworzyć plik w programie Illustrator (271)
    • Aby otworzyć plik za pomocą programu Mac OS Finder lub Windows Explorer (272)
    • Aby umieścić obrazek z innej aplikacji w dokumencie programu Illustrator (272)
    • Aby wyświetlić umieszczony obrazek w widoku Outline (Obrysowanie) (273)
    • Ponowne otwarcie pliku zawierającego dołączone obrazki (273)
    • Z programu Photoshop do programu Illustrator (274)
  • Dołączanie obrazków (276)
    • Aby edytować dołączony obrazek w aplikacji, w której został utworzony (276)
    • Aby zastąpić dołączony obrazek innym (277)
    • Aby odszukać dołączony obrazek w pliku programu Illustrator (277)
    • Aby obejrzeć informację o pliku dołączonego obrazka (278)
    • Aby wybrać opcje wyświetlania palety Links (Połączenia) (278)
    • Aby zaktualizować zmodyfikowany obrazek dołączony (279)
    • Aby skonwertować połączony obrazek na osadzony (280)
  • Przeciągnij i upuść (281)
    • Aby przeciągnąć i upuścić obiekt (281)

Rozdział 15. Pędzle (283)

  • Używanie pędzli (283)
    • Aby rysować za pomocą narzędzia Paintbrush (Pędzel) (284)
    • Aby wybrać preferencje narzędzia Paintbrush (Pędzel) (284)
    • Aby zastosować pociągnięcie pędzla do istniejącej ścieżki (285)
    • Aby dodać pędzle z innych bibliotek (286)
    • Aby usunąć pociągnięcie pędzla z obiektu (287)
    • Aby skonwertować pociągnięcie pędzla na ścieżki z konturami (287)
    • Aby wybrać opcje wyświetlania pędzla (288)
  • Tworzenie i modyfikacja pędzli (288)
    • Aby utworzyć lub zmodyfikować pędzel punktowy (288)
    • Aby utworzyć lub zmodyfikować pędzel kaligraficzny (290)
    • Aby utworzyć lub zmodyfikować pędzel artystyczny (292)
    • Aby usunąć pędzel z palety Brushes (Pędzle) (293)
    • Aby utworzyć płytki pędzla wzorku (294)
    • Aby utworzyć pędzel wzorku (295)
    • Aby edytować pędzel wzorku za pomocą okna dialogowego jego opcji (296)
    • Aby ręcznie edytować pędzel punktowy, artystyczny lub wzorku (297)
    • Aby utworzyć nową bibliotekę pędzli (298)
    • Aby zmienić opcje pociągnięcia dla pojedynczego obiektu (299)
    • Aby powielić pędzel (300)

Rozdział 16. Symbole (301)

  • Korzystanie z palety Symbols (Symbole) (301)
    • Aby umieścić klony symbolu w dokumencie pojedynczo (302)
    • Aby zmienić sposób wyświetlania palety Symbols (Symbole) (303)
    • Aby korzystać z symboli pochodzących z innych bibliotek (303)
    • Aby zastosować inny symbol do istniejącego klonu (304)
    • Aby utworzyć symbol z obiektu znajdującego się w obszarze twojego rysunku (304)
    • Aby określić lub zmienić nazwę symbolu (305)
    • Aby usunąć symbol (305)
    • Aby zmodyfikować klony (306)
    • Aby powielić symbol (306)
    • Aby zredefiniować symbol (307)
  • Korzystanie z narzędzi symboli (308)
    • Aby skorzystać z narzędzia Symbol Sprayer (Rozpylanie symboli) (308)
    • Aby wybrać ogólne właściwości narzędzi symboli (309)
    • Aby wybrać opcje narzędzia Symbol Sprayer (Rozpylanie symboli) (310)
    • Aby dodać klony do zestawu (311)
    • Aby posłużyć się narzędziem Symbol Shifter (Przesuwanie symboli) (312)
    • Aby wybrać opcje narzędzia Symbol Shifter (Przesuwanie symboli) (312)
    • Aby posłużyć się narzędziem Symbol Scruncher (Rozsuwanie symboli) (313)
    • Aby wybrać opcje narzędzia Symbol Scruncher (Rozsuwanie symboli) (313)
    • Aby posłużyć się narzędziem Symbol Sizer (Rozmiary symboli) (314)
    • Aby wybrać opcje narzędzia Symbol Sizer (Rozmiary symboli) (314)
    • Aby posłużyć się narzędziem Symbol Spinner (Obracanie symboli) (315)
    • Aby wybrać opcje narzędzia Symbol Spinner (Obracanie symboli) (315)
    • Aby skorzystać z narzędzia Symbol Stainer (316)
    • Aby wybrać opcje narzędzia Symbol Stainer (Kolorowanie symboli) (316)
    • Aby posłużyć się narzędziem Symbol Screener (Wyszarzanie symboli) (317)
    • Aby wybrać opcje narzędzia Symbol Screener (Wyszarzanie symboli) (317)
    • Aby skorzystać z narzędzia Symbol Styler (Stylizacja symboli) (318)
    • Aby wybrać opcje narzędzia Symbol Styler (Stylizacja symboli) (318)
    • Aby rozwinąć klon lub zestaw symboli (320)

Rozdział 17. Ścieżki złożone (321)

  • Tryby kształtu (321)
    • Przyciski trybu kształtów (322)
    • Aby rozwinąć kształt złożony (322)
    • Aby rozbić kształt złożony (323)
  • Filtry ścieżek (323)
    • Aby zmienić obrys lub ścieżkę otwartą w obiekt z wypełnieniem (325)
  • Ścieżki złożone (325)
    • Aby utworzyć ścieżkę złożoną (325)
    • Aby dodać obiekt do ścieżki złożonej (327)
    • Aby odwrócić wypełnienie obiektu w ścieżce złożonej (327)
    • Zasady wypełnienia (327)
    • Aby rozbić ścieżkę złożoną (328)

Rozdział 18. Gradienty (329)

  • Podstawowe wiadomości o gradientach (329)
    • Aby wypełnić obiekt gradientem (330)
    • Aby utworzyć i zapisać dwukolorowy gradient (331)
    • Aby przypisać nowe kolory do gradientu (332)
    • Aby dodać kolory do gradientu (333)
    • Aby wykorzystać narzędzie Gradient (Gradient) (334)
    • Aby rozciągnąć gradient na wiele obiektów (335)
  • Siatki gradientu (336)
    • Co to jest siatka gradientu? (336)
    • Bloki tworzące siatkę (336)
    • Aby skonwertować obiekt na siatkę gradientu za pomocą narzędzia Mesh (Siatka) (337)
    • Aby skonwertować obiekt na siatkę gradientu za pomocą polecenia (338)
    • Aby zmienić kolor siatki gradientu (339)
    • Aby dodać punkty lub linie siatki (340)
    • Aby dodać lub usunąć kwadratowe punkty (340)
    • Aby usunąć punkt siatki (341)
    • Aby zmienić kształt linii siatki (341)
    • Aby rozdzielić standardowy gradient na oddzielne obiekty (342)
    • Aby rozszerzyć radialny lub liniowy gradient w siatkę gradientu (342)

Rozdział 19. Wygląd i style (343)

  • Wykorzystywanie opcji wyglądu (343)
    • Opcje wyglądu i warstwy (344)
    • Aby przypisać opcje wyglądu grupie lub warstwie (344)
    • Znaczenie ikon (345)
    • Aby skopiować lub przesunąć atrybuty wyglądu za pomocą palety Layers (Warstwy) (345)
    • Aby zastosować atrybuty wyglądu (346)
    • Aby edytować lub zmienić kolejność atrybutów wyglądu (347)
    • Aby poddać edycji atrybut wyglądu obrysu i wypełnienia (347)
    • Aby usunąć pociągnięcie pędzla z atrybutu obrysu (348)
    • Aby zastosować kilka atrybutów wypełnienia lub obrysu (348)
    • Aby powielić atrybut wyglądu (349)
    • Aby usunąć atrybut wyglądu (349)
    • Aby usunąć wszystkie atrybuty wyglądu z pozycji (350)
    • Aby wybrać opcje wyglądu dla nowego obiektu (350)
    • Ewolucje i atrybuty wyglądu (351)
  • Wykorzystywanie stylów (352)
    • Aby wybrać widok dla palety Styles (Style) (353)
    • Aby zastosować styl do obiektu (354)
    • Aby zastosować styl do warstwy, podwarstwy lub grupy (354)
    • Aby skopiować styl lub atrybut wyglądu z jednego obiektu do drugiego (355)
    • Aby zerwać połączenie pomiędzy stylem a warstwą, podwarstwą, grupą lub obiektem (356)
    • Aby utworzyć nowy styl, korzystając z obiektu (356)
    • Aby powielić styl (357)
    • Aby edytować styl (358)
    • Aby połączyć style (359)
    • Aby usunąć styl z palety Styles (Style) (359)
    • Aby dodać styl z biblioteki lub innego dokumentu do palety Styles (Style) (360)
    • Aby utworzyć bibliotekę stylów (361)
    • Aby rozszerzyć atrybuty wyglądu obiektu (362)

Rozdział 20. Maski i przezroczystość (363)

  • Maski tnące (364)
    • Aby utworzyć maskę tnącą (364)
    • Aby zaznaczyć całą grupę tnącą (365)
    • Aby zaznaczyć pojedynczą ścieżkę tnącą lub zamaskowany obiekt (365)
    • Aby zaznaczyć wszystkie maski tnące na ilustracji (365)
    • Aby dodać obiekt do grupy tnącej (365)
    • Aby zmienić położenie zamaskowanego obiektu w obrębie jego grupy tnącej (366)
    • Aby skopiować zamaskowany obiekt (366)
    • Aby zablokować grupę tnącą lub obiekt wchodzący w jej skład (366)
    • Aby usunąć maskę z obiektu (367)
    • Aby zmienić kolor ścieżki tnącej (367)
    • Aby rozbić grupę tnącą (368)
    • Aby rozbić zestaw tnący (368)
  • Przezroczystość (369)
    • Aby zmienić przezroczystość lub tryb mieszania obiektu, grupy albo warstwy (370)
    • Aby zmienić krycie lub tryb mieszania tylko wypełnienia lub tylko obrysu obiektu (370)
    • Tryby mieszania (371)
    • Aby ograniczyć efekt trybu mieszania do określonych obiektów (373)
    • Aby wyłączyć wzajemne przenikanie się obiektów w grupie (374)
    • Aby wyłączyć opcję Knockout Group (Grupa odcinania) (374)
    • Aby wyświetlić (ukryć) siatkę przezroczystości (375)
    • Aby wybrać preferencje siatki przezroczystości (375)
    • Aby spłaszczyć obiekty i zachować wygląd przezroczystości (376)
  • Maski krycia (377)
    • Aby utworzyć maskę krycia (377)
    • Aby wybrać ustawienie Clip (Odetnij) dla maski krycia (378)
    • Aby odwrócić maskę krycia (378)
    • Aby zmienić kształt lub edytować krycie obiektu maskującego (379)
    • Aby zmiękczyć krawędzie obiektu maskującego (379)
    • Aby przesuwać obiekty maski niezależnie od siebie (380)
    • Aby tymczasowo wyłączyć maskę (380)
    • Aby zwolnić maskę krycia (381)
    • Aby wykorzystać maskę krycia w obrębie grupy lub warstwy (381)
    • Aby utworzyć cień (382)
    • Aby zastosować polecenia Hard Mix (Mieszanie twarde) i Soft Mix (Mieszanie miękkie) (384)

Rozdział 21. Zniekształcanie (385)

  • Narzędzia upłynniania (385)
    • Aby wybrać globalne wymiary pędzla (386)
    • Aby wybrać opcje pojedynczego narzędzia upłynniania (388)
    • Aby skorzystać z narzędzi Warp (Wypaczanie), Pucker (Wklęśnięcie) lub Bloat (Wybrzuszenie) (389)
    • Aby wykorzystać narzędzie Twirl (Wirówka) (390)
    • Aby skorzystać z narzędzia Scallop (Ścieg ozdobny), Crystallize (Krystalizacja) lub Wrinkle (Marszczenie) (390)
  • Koperty (392)
    • Aby utworzyć kopertę z siatką (393)
    • Aby utworzyć kopertę wypaczenia (394)
    • Aby utworzyć kopertę z dowolnej ścieżki (395)
    • Aby edytować kopertę (396)
    • Aby edytować obiekty wewnątrz koperty (397)
    • Aby zwolnić kopertę (398)
    • Aby rozwinąć kopertę (398)
    • Aby wybrać opcje koperty (399)

Rozdział 22. Efekty i filtry (401)

  • Efekty i filtry (401)
    • Korzystanie z efektów (401)
    • Korzystanie z filtrów (402)
    • Stosowanie efektów i filtrów (403)
    • Aby zastosować efekt (404)
    • Aby edytować efekt (404)
    • Efekty Pathfinder (Filtry ścieżek) (405)
    • Aby dodać do lub edytować efekt w stylu (406)
    • Aby usunąć efekt z warstwy, obiektu lub stylu (406)
    • Aby zastosować efekt Convert to Shape (Konwertuj na kształt) (407)
    • Aby wykorzystywać żywe kształty z tekstem (408)
    • Outline Object (Obrysuj obiekt) dla tekstu (408)
    • Aby zastosować efekt Inner Glow (Blask wewnętrzny) lub Outer Glow (Blask zewnętrzny) (409)
    • Aby zastosować efekt Add Arrowheads (Dodaj groty strzałek) (410)
  • Wybrane efekty i filtry wektorowe (411)
    • Aby gręplować lub skręcić obiekt (411)
    • Aby wprowadzić nierówności (412)
    • Aby zakręcić punkty ścieżki wokół środka obiektu (412)
    • Aby obiekt był wklęsły lub wybrzuszony (413)
  • Efekty i filtry rastrowe (413)
    • Aby poddać rasteryzacji obiekt ścieżki (415)
    • Aby zastosować filtr Object Mosaic (Mozaika obiektowa) (417)
    • Ilustrowane zestawienie filtrów rastrowych (418)
  • Filtry Pen and Ink (Pióro i tusz) (426)
    • Aby zastosować filtr Pen and Ink (Pióro i tusz) (426)
    • Aby utworzyć nowy wzór kreskowania (427)
    • Aby edytować wzór kreskowania (428)
    • Aby zapisać bibliotekę stylów kreskowania (428)
    • Aby otworzyć bibliotekę kreskowania (428)
    • Aby skonwertować obrazek kolorowy na obrazek kreskowany (429)

Rozdział 23. Narzędzia precyzyjne (431)

  • Miarki i linie pomocnicze obiektów (431)
    • Aby przesunąć początek miarki (431)
    • Aby przywrócić domyślne położenie początku miarki (432)
    • Aby wyświetlić (ukryć) linie pomocnicze (432)
    • Aby utworzyć linię pomocniczą (432)
    • Aby przekształcić obiekt w linię pomocniczą (433)
    • Aby przekształcić linie pomocnicze obiektu z powrotem w obiekty (433)
    • Aby zmienić jedną linię pomocniczą z powrotem w obiekt (433)
    • Aby zablokować lub odblokować wszystkie linie pomocnicze (434)
    • Aby zablokować (odblokować) jedną linię pomocniczą (434)
    • Aby usunąć jedną linię pomocniczą (434)
    • Aby usunąć wszystkie linie pomocnicze (434)
    • Aby umieścić miarki wokół obiektu lub utworzyć równo rozmieszczone miarki (435)
  • Korzystanie z siatki (436)
    • Aby wyświetlić (ukryć) siatkę (436)
    • Aby wykorzystać polecenie Snap to Grid (Skocz do siatki) (436)
    • Aby zmienić wartość Constrain Angle (Ogranicz kąt) (436)
  • Transformacje za pomocą wartości (437)
    • Aby przesunąć obiekt na określoną odległość (437)
    • Aby przesunąć, przeskalować, obrócić lub pochylić obiekt za pomocą palety Transform (Transformacje) (438)
  • Wyrównywanie i rozmieszczanie (440)
    • Aby wyrównać lub rozmieścić obiekty (440)
    • Aby zmierzyć odległość za pomocą narzędzia Measure (Miarka) (442)

Rozdział 24. Zadania (443)

    • Zadania i paleta Actions (Zadania) (443)
    • Aby utworzyć nowy zestaw zadań (444)
    • Aby nagrać zadanie (444)
    • Aby wstawić pozycję menu do listy poleceń zadania (445)
    • Aby wstawić polecenie stop do istniejącego zadania (446)
    • Aby nagrać polecenia w istniejącym zadaniu (447)
    • Aby powtórzyć zadanie na obrazku (447)
    • Aby wyeliminować lub włączyć polecenie podczas odtwarzania (448)
    • Aby włączyć pauzę okna dialogowego polecenia (448)
    • Aby ponownie nagrać wartości wpisywane w okno dialogowe (448)
    • Aby przesunąć polecenie (449)
    • Aby skopiować polecenie (449)
    • Aby skopiować zadanie z jednego zestawu do drugiego (449)
    • Aby usunąć zadanie lub polecenie (449)
    • Aby włączyć jedno zadanie do drugiego (450)
    • Aby zapisać zestaw zadań (451)
    • Aby załadować zestaw zadań (451)
    • Aby nagrać ścieżki do wstawiania (451)
    • Gdy narzędzi nie można nagrać (452)
    • Aby przywrócić zadania do zestawu domyślnego (452)
    • Aby usunąć wszystkie zestawy zadań z palety (452)
    • Aby zastąpić wszystkie aktualne zestawy zadań (452)
    • Aby dodać notatkę do obiektu (453)
    • Aby zaznaczyć w zadaniu obiekt z dołączoną notatką (453)
    • Aby przetwarzać większą ilość plików lub folderów plików (454)

Rozdział 25. Preferencje (455)

    • Aby utworzyć własny plik startowy (455)
    • Preferencje ogólne (456)
    • Preferencje Type & Auto Tracing (Tekst i Auto-obrys) (458)
    • Preferencje Units & Undo (Jednostki i Cofnij) (459)
    • Preferencje Guides & Grid (Linie pomocnicze i siatka) (460)
    • Preferencje Smart Guides & Slices (Inteligentne linie pomocnicze i odcięcia) (461)
    • Preferencje Hyphenation (Dzielenie wyrazów) (462)
    • Preferencje Plug-ins & Scratch Disks (Pluginy i dyski magazynujące) (463)
    • Preferencje Files & Clipboard (Pliki i Schowek) (464)

Rozdział 26. Wydruk i eksport (465)

  • Wydruk plików (466)
    • Aby drukować na czarno-białej lub kolorowej drukarce postscriptowej (466)
    • Aby utworzyć linie cięcia (468)
    • Aby usunąć linie cięcia utworzone za pomocą polecenia Crop Marks (Linie cięcia) (469)
    • Aby utworzyć linie cięcia (469)
    • Aby wydrukować (we fragmentach) ilustrację większą od rozmiaru papieru w drukarce (470)
    • Rozwiązywanie problemów drukowania (471)
    • Bardziej płynne ewolucje (473)
    • Aby obniżyć rozdzielczość wyjściową dokumentu w celu ułatwienia drukowania (474)
    • Aby wyświetlić informację o obiekcie lub całym dokumencie (475)
  • Eksport plików (476)
    • Aby zapisać w formacie wcześniejszej wersji Illustratora (476)
    • Aby wyeksportować plik (477)
    • Drugorzędne okna dialogowe eksportu (478)
    • Aby wyeksportować plik w formacie Flash (481)
    • Inne formaty plików (483)
    • Wklejanie z Illustratora (484)
    • Aby wyeksportować plik Illustratora do LiveMotion 1.0 (485)
    • Drukowanie i eksport przezroczystości (487)
    • Ustawienia rasteryzacji dla efektów (488)
    • Przycinanie regionów złożonych (489)
    • Spłaszczanie różnych rodzajów obiektów (489)
    • Eksport plików Illustratora podsumowanie (491)
  • Zarządzanie kolorem (492)
    • Kalibracja (493)
    • Aby skalibrować monitor (493)
    • Aby wybrać predefiniowane ustawienie zarządzania kolorem (495)
    • Wybieranie indywidualnych ustawień przestrzeni roboczej (495)
    • Aby dostosować sposób zarządzania kolorem (497)
    • Aby dostosować opcje konwersji (498)
    • Aby zmienić profil koloru dokumentu (499)
    • Aby wypróbować kolory (500)

Rozdział 27. Sieć (501)

  • Eksport grafiki sieciowej (501)
    • Wielkość obrazka (502)
    • Aby określić właściwą objętość pliku (502)
    • GIF (503)
    • Głębia koloru (504)
    • JPEG (504)
    • Dithering (506)
    • Brak wygładzania kontra wygładzanie (506)
    • PNG-8 i PNG-24 (507)
  • Cięcie (508)
    • Aby utworzyć odcięcie dla obiektu lub tekstu (508)
    • Aby utworzyć odcięcie niestandardowe (509)
    • Aby wyświetlić lub ukryć odcięcia (509)
    • Aby zaznaczyć odcięcie (509)
    • Aby zmienić wielkość odcięcia (510)
    • Aby przesunąć odcięcie (510)
    • Aby powielić odcięcie (510)
    • Aby połączyć kilka odcięć niestandardowych w jedno (510)
    • Aby podzielić cięcie na mniejsze (511)
    • Aby zmienić położenie odcięcia w stosie (511)
    • Aby zablokować wszystkie cięcia (511)
    • Aby zwolnić cięcie (511)
    • Aby usunąć cięcie niestandardowe (511)
    • Aby wybrać opcje odcięć (512)
  • Optymalizacja (514)
    • Aby optymalizować ilustrację w formacie GIF lub PNG-8 (516)
    • Aby skorzystać z podglądów Save for Web (Zapisz dla Weba) (518)
    • Aby zapisać ustawienia Save for Web (Zapisz dla Weba) (518)
    • Pliki w formacie JPEG a kolory bezpieczne dla sieci (519)
    • Aby optymalizować ilustrację w formacie JPEG (519)
    • Aby zachować wielopoziomową przezroczystość w obrazku PNG-24 (521)
    • Aby zmienić obszary nieprzezroczystego koloru na bezpieczne dla sieci (521)
    • Aby optymalizować pod kątem wielkości pliku (522)
    • Aby zmienić rozmiary obrazka wyjściowego (522)
    • Aby obejrzeć podgląd potencjalnego ditheringu przeglądarki w optymalizowanym obrazku (523)
  • SVG (524)
    • Wskazówki dotyczące efektywnego wykorzystania formatu SVG (524)
    • Aby zastosować efekt filtra SVG do obiektu (525)
    • Optymalizuj jako SVG (525)
    • Aby zapisać plik w formacie SVG lub SVGZ (526)
    • Aby dodać interaktywność do obrazka SVG (527)
  • Eksport warstw CSS (528)
    • Aby wyeksportować obiekty Illustratora jako warstwy CSS (528)
  • Mapy obrazków (529)
    • Aby utworzyć mapę obrazka (529)
    • Grafika sterowana za pomocą danych (530)

Rozdział 28. Rozbarwienia (531)

  • Ustawienia rozbarwień kolorów (531)
    • Aby przygotować plik do rozbarwień (532)
    • Nadrukowywanie (532)
    • Aby skorzystać z okna dialogowego Separation Setup (Ustawienia rozbarwień) (533)
  • Tworzenie zalewek (537)
    • Aby utworzyć zalewkę ręcznie (537)
    • Aby ręcznie utworzyć zalewkę Choke (Zwężanie) (538)
    • Aby ręcznie utworzyć zalewkę dla linii (538)
    • Aby nadrukować określony procent czerni (539)
    • Aby automatycznie utworzyć zalewki (540)
    • Aby utworzyć zalewki na wypełnieniu i obrysie (obejście) (540)

Dodatek A Skróty klawiaturowe (541)

  • Dostosowywanie skrótów (553)
    • Aby przypisać własne skróty (553)
    • Aby wybrać, usunąć lub wydrukować zestaw klawiszy (554)

Skorowidz (555)

Dodaj do koszyka Illustrator 10/10 CE. Szybki start

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.