reklama - zainteresowany?

Grafy i sieci - Helion

Grafy i sieci
ebook
Autor: Jacek Wojciechowski, Krzysztof Pieńkosz
ISBN: 978-8-3011-9323-2
stron: 440, Format: ebook
Data wydania: 2017-10-18
Księgarnia: Helion

Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)

Dodaj do koszyka Grafy i sieci

Tagi: Matematyka

Większość książek z grafów i sieci jest pisana przez matematyków i dla matematyków. Drugi nurt to książki na poziomie popularyzatorskim. Na polskim rynku brak jest współczesnego podręcznika. Książka wypełnia tę lukę, a jej cechą wyróżniającą jest zharmonizowanie teorii z praktycznymi umiejętnościami rozwiązywania problemów. Ze Wstępu Książka składa się z 19 niezbyt długich rozdziałów o powtarzalnej strukturze: po części opisowej (w której są przedstawione: notacja, definicje i niezbędna teoria) są podane algorytmy, zadania oraz wykaz literatury. Około 80 procent zadań ma podane pełne rozwiązania. Intencją autorów jest, by część opisowa dawała czytelnikowi podstawy teoretyczne, część zadaniowa umiejętności praktyczne, a algorytmu pokazywały, w jaki sposób można zaimplementować teorie. Zagadnienia opisane w książce: § definicja grafu oraz podstawowe własności, izomorfizm i podobieństwo grafów, macierzowy opis grafu, operacje na grafach, § drogi i spójność grafów niezorientowanych oraz zorientowanych, § grafy płaskie, § cykl Eulera i cykl Hamiltona, § drzewa niezorientowane i zorientowane, § zliczanie drzew rozpinających, oraz algorytmy znajdowania minimalnego drzewa rozpinającego (Prima i Kruskala), § przestrzenie wektorowe grafu, § modele grafowe sieci, § spójność i kolorowanie grafów, § zbiory niezależne i dominujące, skojarzenia i pokrycia, § sieci i przepływy (algorytm Forda-Fulkersona). Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ścisłych, studiów zarówno pierwszego, jak i drugiego stopnia (politechnik i uniwersytetów).

Dodaj do koszyka Grafy i sieci

 

Osoby które kupowały "Grafy i sieci", wybierały także:

  • Ryszard Kilvington. NieskoÅ„czoność i geometria
  • Matematyka w deep learningu. Co musisz wiedzie
  • Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych
  • Podstawy matematyki w data science. Algebra liniowa, rachunek prawdopodobie
  • Domowe lekcje matematyki. Klasy 4-6

Dodaj do koszyka Grafy i sieci

Spis treści

Grafy i sieci eBook -- spis treści

Dodaj do koszyka Grafy i sieci

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.