Godzina dziennie z Web Analytics. Stwórz dobrą strategię e-marketingową - Helion
Tytuł oryginału: Web Analytics: An Hour a Day
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-1880-4
stron: 496, Format: 180x235, okładka: miękka
Data wydania: 2009-03-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 89,00 zł
- Naucz się myśleć jak użytkownik witryny
- Poznaj i zastosuj zaawansowane techniki analityczne
- Wykorzystaj gotowe rozwiązania do pomiaru stron
Czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie, ile osób dziennie odwiedza Twój serwis lub blog? Jak długo przebywają w Twoim sklepie i która strona przyciąga najwięcej klientów? Jeżeli jesteś w stanie przytoczyć te dane, z pewnością korzystasz z narzędzi pozwalających na analizę ruchu na Twojej witrynie. Jeżeli jednak nie masz bladego pojęcia, jak interpretować i wykorzystać te informacje, dzięki tej książce również i Ty zaczniesz efektywnie korzystać ze statystyk! Analizy ruchu na stronie oferuje wiele źródeł, jednak dopiero usługa uruchomiona przez Google Analytics w 2005 roku sprawiła, że zaawansowane narzędzia stały się dostępne dla przeciętnego webmastera.
Autor tej niezwykłej książki - Avinash Kaushik, pracownik firmy Google - pokaże Ci krok po kroku, jak opracować skuteczną strategię analizy danych internetowych. Przekonasz się, że wystarczy zaledwie godzina dziennie z Web Analytics, by znacznie poprawić wyniki oglądalności i dochody Twojego serwisu. Dowiesz się między innymi, w jaki sposób zbierać dane do analizy, oraz poznasz dostępne analizy jakościowe. Ponadto zrozumiesz kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych oraz nauczysz się przeprowadzać tę analizę. W kolejnych rozdziałach zapoznasz się także z dostępnymi miarami, analizą w obszarze wyszukiwania, sporządzaniem raportów czy też analizowaniem witryn z nurtu Web 2.0. Po przeczytaniu tej książki podejmowanie decyzji na podstawie dostępnych danych nie będzie dla Ciebie żadnym problemem!
- Historia analiz danych internetowych
- Analizy zachowania, skutków i doświadczeń
- Sposoby zbierania danych do analizy
- Pozyskiwanie danych na temat konkurencyjności
- Dostępne analizy jakościowe
- Elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
- Najlepsze praktyki w tym zakresie
- Wybór optymalnego narzędzia do prowadzenia analiz
- Dostępne miary w analizie danych internetowych
- Pomiar kosztów oraz zwrotu z inwestycji
- Ustalanie czytelników serwisu
- Analiza w obszarze wyszukiwania
- Analiza skuteczności kampanii PPC
- Analiza skutków marketingu e-mailowego oraz wielokanałowego
- Opracowanie skutecznych raportów podsumowujących
- Zastosowanie procesu DMAIC
- Analiza stron z nurtu Web 2.0
- Mity z obszaru analizy danych internetowych
- Obliczanie współczynnika konwersji
- Pozyskiwanie konsultantów oraz ekspertów wewnętrznych
Zwiększ popularność swojej witryny dzięki efektywnym analizom danych internetowych!
Patron medialny:
Osoby które kupowały "Godzina dziennie z Web Analytics. Stwórz dobrą strategię e-marketingową", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- 69,00 zł, (20,70 zł -70%)
- Internet a prawo - jak si 47,00 zł, (14,10 zł -70%)
Spis treści
Godzina dziennie z Web Analytics. Stwórz dobrą strategię e-marketingową -- spis treści
Przedmowa (19)
Wprowadzenie (23)
Rozdział 1. Web Analytics dziś i jutro (31)
- Krótka historia analizy danych internetowych (32)
- Obecne warunki i wyzwania (36)
- Tradycyjna analiza danych internetowych to przeszłość (38)
- Jak powinna wyglądać analiza danych internetowych? (40)
- Pomiar "co" i "dlaczego" (43)
- Metoda Trinity - nastawienie i podejście strategiczne (45)
Rozdział 2. Zbieranie danych - znaczenie i możliwości (53)
- Zrozumienie źródeł danych (54)
- Dane ze strumieni kliknięć (56)
- Dzienniki sieciowe (56)
- Pliki jednopikselowe (58)
- Znaczniki JavaScript (61)
- Przechwytywanie pakietów (65)
- Dane na temat skutków (70)
- Sklepy internetowe (71)
- Generowanie list potencjalnych klientów (72)
- Marka i promowanie produktów oraz pomoc techniczna (72)
- Dane z badań (74)
- Nastawienie (74)
- Struktura organizacyjna (75)
- Czas (75)
- Dane na temat konkurencyjności (76)
- Pomiary panelowe (77)
- Pomiary oparte na danych od ISP (78)
- Dane z wyszukiwarek (80)
Rozdział 3. Przegląd analiz jakościowych (83)
- Istota koncentracji na kliencie (84)
- Laboratoryjne testy użyteczności (84)
- Przeprowadzanie testów (86)
- Zalety laboratoryjnych testów użyteczności (88)
- Na co należy zwrócić uwagę (89)
- Ocena heurystyczna (90)
- Przeprowadzanie oceny heurystycznej (91)
- Zalety stosowania oceny heurystycznej (93)
- Na co należy zwrócić uwagę (94)
- Wizyty w siedzibie klienta (94)
- Przeprowadzanie wizyty w siedzibie klienta (95)
- Zalety wizyt w siedzibie klienta (97)
- Na co należy zwrócić uwagę (97)
- Ankiety (kwestionariusze) (97)
- Ankiety wyświetlane w witrynie (98)
- Ankiety przesyłane po wizycie (99)
- Tworzenie i przeprowadzanie ankiety (99)
- Zalety stosowania ankiet (103)
- Na co należy zwrócić uwagę (104)
- Podsumowanie (106)
Rozdział 4. Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych (109)
- Koncentracja na kliencie (110)
- Odpowiedzi na pytania biznesowe (113)
- Reguła 10/90 (115)
- Zatrudnianie doskonałych analityków internetowych (119)
- Określanie optymalnej struktury organizacyjnej i obowiązków (128)
- Centralizacja (131)
- Decentralizacja (131)
- Scentralizowana decentralizacja (132)
Rozdział 5. Podstawy analizy danych internetowych (133)
- Zbieranie danych - dzienniki sieciowe czy znaczniki JavaScript? (134)
- Oddzielenie procesu udostępniania danych od ich zbierania (135)
- Rodzaj i rozmiar danych (135)
- Innowacje (136)
- Integracja (136)
- Wybór optymalnego narzędzia do analizy danych internetowych (137)
- Dawny sposób (137)
- Nowy sposób (138)
- Określanie jakości danych ze strumieni kliknięć (143)
- Stosowanie najlepszych praktyk (148)
- Oznaczanie wszystkich stron (149)
- Znaczniki należy umieszczać na końcu (na pierwszym miejscu trzeba stawiać klienta!) (150)
- Należy używać znaczników wewnątrzwierszowych (150)
- Określanie definicji niepowtarzalnej strony (150)
- Inteligentne używanie plików cookie (151)
- Uwzględnienie problemów z kodowaniem odnośników (152)
- Należy uwzględnić przekierowania (153)
- Walidacja zebranych danych (156)
- Prawidłowe rejestrowanie operacji w witrynach bogatych w multimedia (157)
- Trzypoziomowy test "i co z tego?" (157)
- Kluczowy wskaźnik wydajności: procent wracających użytkowników (158)
- Kluczowy wskaźnik wydajności: główne strony wyjściowe (159)
- Kluczowy wskaźnik wydajności: współczynnik konwersji dla najczęściej szukanych słów (159)
Rozdział 6. Miesiąc 1. Zgłębianie najważniejszych zagadnień z obszaru analizy danych internetowych (161)
- Tydzień 1. Przygotowania do zrozumienia podstaw (162)
- Poniedziałek i wtorek: adresy URL (163)
- Środa: parametry adresów URL (164)
- Czwartek i piątek: pliki cookie (165)
- Tydzień 2. Powrót do podstawowych miar (168)
- Poniedziałek: odwiedziny i użytkownicy (168)
- Wtorek i środa: czas w witrynie (172)
- Czwartek i piątek: liczba wyświetleń stron (176)
- Tydzień 3. Poznawanie standardowych raportów (179)
- Poniedziałek i wtorek: współczynnik odrzuceń (179)
- Od środy do piątku: odnośniki wejściowe - źródła i szukane wyrażenia (182)
- Tydzień 4. Korzystanie z raportów na temat nawigacji i poziomu zawartości witryny (187)
- Poniedziałek i wtorek: listy stron - najczęściej oglądanych, wejściowych i wyjściowych (187)
- Środa: najpopularniejsze punkty docelowe (odnośniki wyjściowe) (192)
- Czwartek i piątek: nakładki na witryny (mapy częstotliwości kliknięć) (194)
Rozdział 7. Miesiąc 2. Analiza danych internetowych - szybki start (201)
- Wymagania wstępne i ramy (202)
- Tydzień 1. Tworzenie podstawowych raportów (202)
- Poniedziałek: najpopularniejsze źródłowe adresy URL i najpopularniejsze szukane wyrażenia (204)
- Wtorek: popularność zawartości witryny i wizyty na stronie głównej (206)
- Środa i czwartek: częstotliwość kliknięć (nakładki na witryny) (208)
- Piątek: współczynnik odrzuceń witryny (209)
- Witryna sklepu internetowego - szybki start (210)
- Tydzień 2. Pomiar skutków działań firmy (211)
- Tydzień 3. Ocena wyników na podstawie celów oraz pomiar skuteczności marketingowej i zadowolenia klientów (214)
- Witryna pomocy technicznej - szybki start (218)
- Tydzień 2. Wchodzenie w rolę klienta i pomiar wpływu witryny na tradycyjne kanały (219)
- Tydzień 3. Pomiar sukcesu na podstawie głosu lub ocen klientów na poziomie witryny i stron (223)
- Pomiar blogów - szybki start (226)
- Tydzień 2. Przezwyciężanie złożoności w celu pomiaru podstaw przy użyciu nowych miar (226)
- Tydzień 3. Konkurencyjny punkt odniesienia oraz pomiar kosztów i zwrotu z inwestycji (229)
- Tydzień 4. Refleksje i podsumowanie (233)
Rozdział 8. Miesiąc 3. Analiza w obszarze wyszukiwania - wyszukiwanie wewnętrzne, SEO i PPC (235)
- Tydzień 1. Analiza wyszukiwania wewnętrznego w witrynie (236)
- Poniedziałek: poznawanie wartości wyszukiwania wewnętrznego (236)
- Wtorek: wykrywanie trendów w wyszukiwaniu wewnętrznym (241)
- Środa: analiza częstotliwości kliknięć za pomocą nakładki na witrynę (242)
- Czwartek: pomiar efektywności wyników wyszukiwania (243)
- Piątek: pomiar skutków związanych z wyszukiwaniem wewnętrznym (244)
- Tydzień 2. Rozpoczęcie optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek (245)
- Poniedziałek: zrozumienie wpływu odnośników i ich optymalizacja (247)
- Wtorek: odnośniki do publikacji prasowych i witryn społecznościowych (247)
- Środa i czwartek: optymalizacja znaczników i zawartości na stronach (248)
- Piątek: dodawanie wskazówek na potrzeby robotów wyszukujących (249)
- Tydzień 3. Pomiar skutków SEO (250)
- Poniedziałek: sprawdzanie poziomu zindeksowania witryny (250)
- Wtorek: śledzenie odnośników wejściowych i najpopularniejszych szukanych słów (251)
- Środa: oddzielenie naturalnych odnośników wejściowych od PPC (254)
- Czwartek: pomiar wartości naturalnych odnośników wejściowych (255)
- Piątek: pomiar wpływu optymalizacji na najpopularniejsze strony (255)
- Tydzień 4. Analiza skuteczności kampanii PPC (257)
- Poniedziałek: podstawy PPC (258)
- Wtorek: pomiar wskaźników związanych z ofertami (259)
- Środa: definiowanie kluczowych miar wpływających na wyniki firmy (260)
- Czwartek: pomiar liczby niepowtarzalnych użytkowników (260)
- Piątek: najlepsze praktyki tworzenia raportów na temat PPC (261)
Rozdział 9. Miesiąc 4. Pomiar marketingu e-mailowego i wielokanałowego (263)
- Tydzień 1. Podstawy (i nie tylko) marketingu e-mailowego (264)
- Poniedziałek: podstawy marketingu e-mailowego (264)
- Wtorek i środa: pomiar podstawowych wskaźników dotyczących odpowiedzi (265)
- Czwartek i piątek: pomiar skutków (266)
- Tydzień 2. Marketing e-mailowy - zaawansowana obserwacja skutków (267)
- Poniedziałek i wtorek: pomiar efektywności witryny (267)
- Środa: unikanie pułapek w analizie kampanii e-mailowych (268)
- Czwartek i piątek: integracja kampanii e-mailowej z narzędziem do analizy danych internetowych (269)
- Tygodnie 3. i 4. Marketing wielokanałowy - śledzenie skutków i analiza (270)
- Tydzień 3. Wprowadzenie do marketingu wielokanałowego i śledzenie tradycyjnych kampanii skoncentrowanych na internecie (270)
- Tydzień 4. Śledzenie i analizowanie marketingu wielokanałowego (275)
Rozdział 10. Miesiąc 5. Eksperymenty i testy związane z witryną - osiąganie znaczących skutków dzięki uwzględnianiu opinii klientów (283)
- Tygodnie 1. i 2. Po co testować i jakie są możliwości? (284)
- Tydzień 1. Przygotowania i testy A/B (284)
- Tydzień 2. Poza testy A/B (289)
- Tydzień 3. Co testować? Konkretne możliwości i pomysły (296)
- Poniedziałek: testowanie ważnych stron i wezwań do działania (296)
- Wtorek: koncentracja na ruchu z wyszukiwarek (298)
- Środa: testowanie treści i materiałów (298)
- Czwartek: testy cen i promocji (299)
- Piątek: testowanie kampanii marketingu bezpośredniego (299)
- Tydzień 4. Tworzenie doskonałego programu eksperymentów i testów (300)
- Poniedziałek: hipotezy i określanie celów (301)
- Wtorek: testy i walidacja pod kątem wielu celów (303)
- Środa: przechodzenie od testów prostych do złożonych i radość z pracy (304)
- Czwartek: koncentracja na wiedzy eksperckiej i propagowaniu testów (305)
- Piątek: wdrażanie dwóch kluczowych elementów każdego programu testów (306)
Rozdział 11. Miesiąc 6. Trzy sekrety praktycznej analizy danych internetowych (311)
- Tydzień 1. Wykorzystanie punktów odniesienia i celów do motywowania do działań (312)
- Poniedziałek i wtorek: znaczenie punktów odniesienia i ustalania celów (312)
- Środa: wykorzystywanie zewnętrznych punktów odniesienia (314)
- Czwartek: wykorzystywanie wewnętrznych punktów odniesienia (317)
- Piątek: zachęcanie i ustalanie celów (320)
- Tydzień 2. Opracowywanie skutecznych raportów podsumowujących dla zarządu (323)
- Poniedziałek: udostępnianie kontekstu - punkty odniesienia, segmenty i trendy (324)
- Wtorek: wyodrębnianie kilku kluczowych miar (326)
- Środa: nie poprzestawaj na miarach - dołącz też wnioski (327)
- Czwartek: ograniczanie raportu podsumowującego do jednej strony (328)
- Piątek: wygląd ma znaczenie (329)
- Tydzień 3. Stosowanie najlepszych praktyk w tworzeniu skutecznych programów opartych na raportach podsumowujących (330)
- Poniedziałek: wybór miar zgodnych z modelem Trinity pod kątem dalekiej perspektyw (330)
- Wtorek: tworzenie istotnych raportów podsumowujących (333)
- Środa: jedna miara - jeden właściciel (334)
- Czwartek: od słów do czynów (334)
- Piątek: pomiar skuteczności raportów podsumowujących (336)
- Tydzień 4. Stosowanie podejścia Six Sigma i doskonałości procesu w analizie danych internetowych (336)
- Poniedziałek: wszystko jest procesem (337)
- Od wtorku do czwartku: stosowanie procesu DMAIC (342)
- Piątek: analiza zdobytej wiedzy (346)
Rozdział 12. Miesiąc 7. Analizy konkurencji i witryn z nurtu Web 2.0 (347)
- Analizy konkurencji (348)
- Tydzień 1. Raporty na temat ruchu w konkurencyjnych witrynach (349)
- Tydzień 2. Raporty na temat wyszukiwarek (354)
- Analizy witryn z nurtu Web 2.0 (365)
- Tydzień 3. Pomiar sukcesu bogatych aplikacji internetowych (366)
- Tydzień 4. Pomiar sukcesu źródeł RSS (371)
Rozdział 13. Miesiąc 8. i następne. Rozwiewanie mitów z obszaru analizy danych internetowych (381)
- Do czego służą analizy ścieżek? Do niczego (382)
- Problemy w obszarze analizy ścieżek (383)
- Inna możliwość - raport sekwencji grup stron (385)
- Współczynnik konwersji - bezwartościowa obsesja (388)
- Problemy związane ze współczynnikiem konwersji (389)
- Inna możliwość - współczynnik ukończenia zadań ze względu na główny cel (391)
- Perfekcja - umarła doskonałość, niech żyje doskonałość (393)
- Doskonałe dane (394)
- Z prędkością sieci WWW (395)
- Fragmentaryczne dane z wielu źródeł (396)
- Dane w czasie rzeczywistym - nieznaczące i kosztowne (396)
- Efekty dostępu do danych w czasie rzeczywistym (397)
- Lista kontrolna do określania gotowości na dane w czasie rzeczywistym (398)
- Standardowe wskaźniki KPI - mniej znaczące, niż sądzisz (401)
Rozdział 14. Zagadnienia zaawansowane - analiza danych internetowych ze wspomaganiem (405)
- Odblokowywanie potęgi istotności statystycznej (406)
- Wykorzystanie zdumiewającej potęgi segmentacji (408)
- Segmentacja na podstawie współczynnika odrzuceń (410)
- Segmentacja na podstawie wyszukiwarek (410)
- Łączenie danych na temat wyszukiwarek i ucieczek (411)
- Określanie trendów w segmentach (412)
- "Zrozumiałe" analizy i raporty (414)
- Używanie ładnych rysunków (414)
- Używanie zrozumiałego języka (415)
- Najlepsze praktyki przy obliczaniu współczynnika konwersji (418)
- Pomijanie ogólnego współczynnika konwersji dla całej witryny (420)
- Uwzględnianie trendów i sezonowości (420)
- Zrozumienie strategii pozyskiwania klientów przez witrynę i firmę (421)
- Pomiar współczynnika konwersji z podziałem na pięć najważniejszych wejściowych adresów URL (422)
- Rezygnacja z pomiaru współczynnika konwersji dla stron i odnośników (422)
- Obsesyjna segmentacja (423)
- Przedstawianie przychodów obok współczynnika konwersji (424)
- Pomiar współczynnika konwersji pod kątem celu (424)
- Usprawnianie analiz z obszaru SEM i PPC (426)
- Pomiar współczynnika odrzuceń (zagregowanego i według najpopularniejszych szukanych wyrażeń) (427)
- Kontrola usługodawców i agencji (428)
- Pomiar współczynnika kanibalizacji ruchu naturalnego przez kampanie PPC (429)
- Agresywne stosowanie testów i eksperymentów (430)
- Zrozumienie wielu celów klientów (431)
- Pomiar cudownego współczynnika rezygnacji (432)
- Stosowanie segmentacji do współczynnika rezygnacji (433)
- Wyciąganie praktycznych wniosków i podejmowanie działań (435)
- Pomiar liczby dni i wizyt do zakupu (436)
- Jak mierzyć omawiane wskaźniki? (438)
- Wyciąganie praktycznych wniosków i podejmowanie działań (439)
- Wykorzystanie statystycznych limitów kontrolnych (441)
- Obliczanie limitów kontrolnych (444)
- Praktyczny przykład zastosowania limitów kontrolnych (444)
- Pomiar rzeczywistego zakresu możliwej poprawy (447)
- Uwzględnianie współczynnika odrzuceń (448)
- Odfiltrowywanie "wizyt" robotów wyszukujących i oprogramowania do kontroli witryny oraz błędów 404 i żądań rysunków (449)
- Uwzględnienie celów klientów (450)
- Podejmowanie działań (452)
Rozdział 15. Budowanie kultury opartej na danych - praktyczne kroki i najlepsze praktyki (457)
- Kluczowe umiejętności menedżerów kierowników działu analizy danych internetowych (458)
- Prawdziwa pasja (459)
- Akceptacja i dążenie do zmian (459)
- Kwestionowanie danych aż do przesady (460)
- Nastawienie na innowacje pod kątem klienta (460)
- Niekoniecznie "mistrzowie liczb" (461)
- Naturalne zdolności biznesowe i rozsądek (461)
- Wybitne umiejętności interpersonalne (462)
- Kiedy i jak zatrudniać konsultantów oraz ekspertów wewnętrznych? (462)
- Etap 1. Narodziny (464)
- Etap 2. Od niemowlęcia do nastolatka (465)
- Etap 3. Szalona młodość (467)
- Etap 4. Dojrzałość - po trzydziestce (469)
- Siedem etapów budowania kultury podejmowania decyzji na podstawie danych (471)
- Wyjście od wyników (skutków) (471)
- Zrozumienie, że raporty to nie analizy, i promowanie tych ostatnich (472)
- Bezosobowe podejmowanie decyzji (473)
- Zachowania proaktywne zamiast reaktywnych (474)
- Duże uprawnienia dla analityków (475)
- Stosowanie podejścia Trinity (475)
- Myślenie w kategoriach procesu (476)
Skorowidz (479)