Flash i XML. Techniki zaawansowane - Helion
Tytuł oryginału: Flash XML StudioLab
Tłumaczenie: Marek Binkowski
ISBN: 83-7197-657-7
stron: 456, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-04-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Ta książka ukazuje nietypowe spojrzenie na specyficzną cechę Flasha 5 -- możliwość współpracy z językiem XML. Do zrozumienia jej treści przydatne jest opanowanie podstaw pracy z Flashem 5 i językiem programowania ActionScript.
Współpraca Flasha 5 z językiem XML daje ogromne możliwości, na których skoncentrujemy się w tej książce. Nie zakładamy, że miałeś wcześniej jakikolwiek kontakt z językiem XML. W pierwszych rozdziałach omówiono elementarne zagadnienia związane z tym językiem.
Integralną częścią książki jest praktyczne studium, którego części prezentujemy w kolejnych rozdziałach. Śledząc ich treść, szybko zdobędziesz umiejętności potrzebne do wykorzystania wszechstronnych zastosowań języka XML we Flashu. W dalszych rozdziałach zawartość studium odejdzie nieco od treści rozdziałów, lecz nie przejmuj się -- przez cały czas będziesz zdobywał nową wiedzę i umiejętności, dzięki którym będziesz mógł tworzyć interesujące aplikacje, korzystające z technologii Flash XML.
W ostatnich trzech rozdziałach zaprezentujemy prawdziwie dynamiczne zastosowania, możliwe wówczas, gdy aplikacje porzucają ograniczenia pojedynczego komputera i zaczynają działać w sieci. Korzystaj bez ograniczeń z prezentowanych przykładów i adaptuj je do własnych potrzeb. Poznaj pasjonujące możliwości współpracy języka XML i Flasha.
Osoby które kupowały "Flash i XML. Techniki zaawansowane", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
- ActionScript 3.0. Biblia 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
Spis treści
Flash i XML. Techniki zaawansowane -- spis treści
O Autorach (10)
Wstęp (11)
- Konwencje typograficzne (11)
- Pliki na FTP (13)
- Wydawca oryginału (13)
Rozdział 1. Wprowadzenie do języka XML (15)
- XML - co, gdzie, kiedy, dlaczego? (16)
- Odpowiedni język do odpowiednich zastosowań (17)
- Rodzinne powiązania (17)
- Reguły poprawności składniowej dokumentu XML (19)
- Domykanie elementów (21)
- Elementy nie zachodzą na siebie (21)
- Komentarze (21)
- Wartości atrybutów umieszczamy w cudzysłowach (22)
- Atrybuty czy dane? (22)
- Nazwy elementów (23)
- Parsowanie węzłów (23)
- Reprezentacje rzeczywistości (24)
- Rodzice i dzieci (25)
- Dokument XML poprawny strukturalnie - co to takiego? (28)
- Dlaczego HTML to nie to samo co XML? (29)
- Dlaczego warto oddzielić sposób prezentacji od jej zawartości? (29)
- Jak rozwiązano tę kwestię w języku XML? (31)
- Historia znaczników (33)
- Historia się powtarza (35)
- Od SGML do XML (35)
- Logika zbudowana ze słów (36)
- Co to znaczy "aplikacja XML"? (37)
- Dane a dokument (38)
- Pliki XML jako bazy danych (39)
- Zamęt z oprogramowaniem pośredniczącym (39)
- Zupełnie nowy język (40)
- Dziedzina, w której się specjalizujesz (41)
- Uważnie dobieraj słowa (41)
- Jakie jest znaczenie słów? (42)
- Studium - karty tarota (43)
- Talia kart (43)
- Gramy pełną talią (45)
- Podzielone opinie (46)
- Spróbujmy inaczej (47)
Rozdział 2. Model dokumentu XML (51)
- Potrzebny drwal - od zaraz (51)
- Węzły (52)
- Szczyt drzewa (53)
- Chodzimy po drzewie (54)
- Jak radzić sobie z białymi znakami? (57)
- Dlaczego musimy chodzić po drzewie (59)
- Polowanie na węzeł (59)
- Jak się poruszać (61)
- W stylu arkusza (62)
- Jak zapamiętać informację? (66)
- Zostawić po sobie ślad (67)
- Odbudowywanie drzew (68)
- Myśl lokalnie (68)
- Studium - karty tarota (69)
- Nowe spojrzenie (71)
- Wygląd kart (74)
- Opiszmy to (75)
- Zbliżają się i oddalają (76)
- Przełóż talię, wybierz kartę (77)
- Pokaż się i idź na miejsce (79)
- Układ grafiki na karcie (82)
Rozdział 3. Parsowanie XML (85)
- Parsowanie XML (85)
- Zainstaluj i uruchom (86)
- Pan i serwer (87)
- Poznajemy obiektowy model dokumentu (88)
- Inne obiektowe modele dokumentów (89)
- Model DOM we Flashu (90)
- Co by było bez modelu DOM? (91)
- Oto analogia (92)
- SAX (93)
- Przekształcanie kodu XML po stronie serwera (94)
- Rekonstrukcja dokumentu XML (95)
- Kanoniczny dokument XML (95)
- Nazwy takie jak w modelu DOM (97)
- Ścieżka dokądkolwiek (97)
- Jeszcze raz - co to są węzły? (101)
- Na którym poziomie jesteśmy? (103)
- Studium - karty tarota (104)
- Rysowanie obrazków (104)
- Słowa kluczowe (106)
- Co zamierzamy? (106)
- Mniejsze, płaskie drzewo (108)
- Stan przed i po konwersji (109)
Rozdział 4. Dane XML (111)
- Element czy atrybut? (111)
- Co przemawia za elementem (111)
- Co przemawia za atrybutem (111)
- Dobre atrybuty (113)
- Wracamy do elementu (115)
- Szeregowanie (116)
- Składowanie (117)
- Transmisja (118)
- Opakowywanie (118)
- Bazy danych raz jeszcze (118)
- Obiekty danych (119)
- Jak maszyna z maszyną (120)
- Zdalne wywoływanie procedur (120)
- RPC i Internet (121)
- Poznajemy SOAP (122)
- Wiadomości SOAP (122)
- Protokoły i specyfikacje (123)
- Jakieś zapytania? (124)
- Typy danych w SOAP (124)
- Alice, AIML i sztuczna inteligencja (125)
- Alice (125)
- Studium - karty tarota (132)
- Konwersja (133)
Rozdział 5. Integracja Flasha z aplikacjami sieciowymi (137)
- Flash zmienia reguły (138)
- Powrót do korzeni (138)
- Struktura wizualna (139)
- Gdzie jest miejsce dla Flasha (141)
- Jak Flash radzi sobie z językiem XML? (141)
- Skąd pomysł na XML we Flashu? (142)
- Lecz dlaczego XML? (144)
- Co Flash może zrobić z dokumentem XML? (145)
- Integracja Flasha z aplikacjami sieciowymi (145)
- Pobieranie i wysyłanie danych (146)
- Nieświadomość stanu (147)
- Metody GET i POST we Flashu (148)
- Kodowanie URL (149)
- Akcja getURL (150)
- Akcja loadMovie (151)
- Jeszcze dokładniej, co Flash może zrobić z dokumentem XML? (151)
- Co to jest obiekt? (152)
- Nowe obiekty (153)
- Co to jest klasa? (153)
- Co to jest konstruktor? (154)
- Co to jest klonowanie? (155)
- Części całości (155)
- Argumenty (156)
- Właściwości (156)
- Metody (158)
- Detektory zdarzeń (159)
- Studium - karty tarota (160)
- Ludzie są ludźmi (161)
- Grafiki stanowisk w małych arkanach (161)
- Grafiki kolorów w małych arkanach (162)
- Wielkie arkana (164)
- Percepcja (165)
Rozdział 6. ActionScript i XML (167)
- Ciągi znaków (167)
- Konkatenacja (168)
- Porównanie (169)
- Indeksowanie (170)
- Podciągi (170)
- Parsowanie liczb (173)
- Studium - karty tarota (173)
- Znaleźć kolor (174)
- Wyniki (177)
- Sprawdzanie dzieci (181)
- Odnajdywanie arkanów (184)
Rozdział 7. Metody obiektu XML (201)
- Właściwości klonów (201)
- Właściwości obiektu MovieClip (202)
- Metody obiektu MovieClip (203)
- Jak działają konstruktory (204)
- Metody i właściwości w obiekcie XML (205)
- Przydatna pętla for in (206)
- Właściwości związane z węzłami (207)
- Studium - karty tarota (209)
- Usuwanie obiektu XML (210)
- Czy to rzeczywiście losowanie? (211)
- Po co dodatkowa zmienna magicNumber? (213)
- Dynamiczne pola tekstowe (214)
- Zmienna pickACard (219)
- Jakie arkana? (220)
- Wyszukiwanie elementu <połóż> (224)
- Wyszukiwanie elementów <x> i <y> (229)
Rozdział 8. Pobieranie i przesyłanie danych XML (233)
- Odtwarzacz Flasha nie potrafi zapisywać plików (234)
- Tunele i protokół HTTP (235)
- SOAP (237)
- Interfejs edycyjny (237)
- Studium - karty tarota (239)
- Symbole z tłem kart (239)
- Karty na stół (245)
- Główna funkcja (248)
- Tablica nadziei (251)
- Podglądamy działanie utworzonych funkcji (252)
- Wszystko zależy od kart (258)
Rozdział 9. Zgłębiamy obiekt XML (263)
- Dlaczego obiekty są tak ważne? (263)
- Kiedy warto? (264)
- Praca z czarnymi skrzynkami (265)
- Właściwość prototype (265)
- Szczegółowe omówienie pozostałych elementów obiektu XML (266)
- Studium - karty tarota (272)
- Konstruktor (273)
- Losowanie liczby (273)
- Dlaczego to robimy? (275)
Rozdział 10. Detektory zdarzeń (279)
- Stany (279)
- Bit po bicie (280)
- Był sobie język Forth (281)
- Programowanie zorientowane na zdarzenia (282)
- Sekwencje i klatki (282)
- Spuśćmy psy (284)
- Obiekt XML (284)
- Obiekt XMLSocket (286)
- Studium - karty tarota (287)
- Szukamy właściwych słów (287)
- Teraz kod (293)
- Układanie zdań (298)
- Omówienie funkcji displayKeywords() (300)
- Mamy zestawy słów kluczowych (303)
- Tasowanie słów (305)
- Puste elementy (308)
- Przeglądanie pliku (310)
Rozdział 11. Gniazda XML (321)
- Do czego mogę użyć serwera XML? (322)
- Prosty serwer pogawędek (323)
- Poszerzanie możliwości (333)
- Flash (333)
- Strona serwera (336)
- Uwagi dotyczące pokoju pogawędek (338)
- A teraz coś z zupełnie innej beczki (339)
- Po stronie Flasha (340)
- Po stronie serwera (343)
Rozdział 12. Flash, XML i bazy danych (347)
- Bazy danych (348)
- Pierwsze polecenia SQL (350)
- Szafa grająca (351)
- Tworzenie skryptów po stronie serwera (355)
- Jak zainstalować PHP (356)
- Współpraca MySQL, PHP i Apache (357)
- Flash (359)
- Nasz pierwszy plik PHP (360)
- Łączenie skryptu z bazą danych (363)
- Generowanie kodu XML (367)
- Generowanie kodu XML na podstawie bazy danych (368)
- Jak dotrzeć do informacji? (369)
- Czytanie drzewa XML (371)
- Rozwiązywanie problemów (372)
Rozdział 13. Nowe kierunki (375)
- Przykład pierwszy - aktualności (376)
- Przykład drugi - arkusze Excela (378)
- Przykład trzeci - czytanie katalogu (384)
- Końcowe przemyślenia (384)
- Konkluzja (385)
Dodatek A DTD, schematy i XSL (387)
- Co to jest DTD (387)
- Co to jest schemat i jaka jest różnica (389)
- Jaka jest różnica w składni (389)
- Jakie są zalety schematów (390)
- Dlaczego mielibyśmy potrzebować schematu lub DTD (391)
- Prosty przykład definicji DTD (392)
- Prosty przykład schematu (394)
- Przestrzenie nazw (395)
- Wróćmy do schematu (396)
- XSLT (399)
- Jaka jest różnica pomiędzy formatem XSL a XSLT (399)
- Przekształcenia (399)
- Inna klasa (405)
- Obiekty formatujące (406)
- Bloki, wiersze i coś jeszcze (407)
Dodatek B Wprowadzenie do języka Perl (409)
- Pierwsze kroki (410)
- Podstawy języka Perl (411)
- Zmienne w języku Perl (412)
- Operatory (413)
- Operatory tekstowe (414)
- Sterowanie wykonywaniem skryptu (415)
- Warunki złożone (417)
- Pętle (418)
- Praca z zewnętrznymi plikami (419)
- Perl i CGI (421)
- Podprogramy (422)
- Kilka użytecznych podprogramów (424)
- Moduły (427)
- Konkluzja (427)
Dodatek C Zasoby internetowe (429)
- Społeczności flashowe (429)
- Strony związane z serwerami (430)
- Inne interesujące rozwiązania (430)
- Samouczki (431)
- Witryny dotyczące języka XML (431)
Dodatek D Polskie znaki (433)
- Flash 5 (433)
- Dokumenty XML (435)
- Skrypty serwera (435)
- Konwerter (436)
Skorowidz (439)