Flash MX w praktyce - Helion
ISBN: 83-7197-953-3
stron: 336, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-10-30
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
Flash MX to najnowsza wersja programu firmy Macromedia, przeznaczonego do tworzenia interaktywnych animacji umieszczanych na stronach WWW. Od prostych, ale efektownych przycisków po skomplikowane gry i aplikacje -- to wszystko możesz stworzyć we Flashu. Książka przeznaczona dla zaczynających zabawę z interaktywną grafiką to doskonały przewodnik, wprowadzający Czytelnika w magiczny świat multimedialnych animacji, łączenia ruchomego obrazu z dźwiękiem w jedną, atrakcyjną całość.
Dzięki tej książce poznasz:
- Techniki rysowania we Flashu
- Wykorzystanie obiektów, tekstu, symboli, odnośników
- Metody pracy z warstwami
- Sposoby tworzenia animacji
- Możliwości dołączania dźwięku
- Język ActionScript -- język programowania Flasha
- Komponenty -- nowość we Flashu MX
- Techniki przygotowywania animacji na potrzeby WWW
Osoby które kupowały "Flash MX w praktyce", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Flash MX w praktyce -- spis treści
Wprowadzenie (9)
Rozdział 1. Oto Flash MX (11)
- Czym jest Flash (11)
- Animacje źródłowe (FLA) i animacje wynikowe (SWF) (12)
- Interfejs Flasha MX (12)
- Flash MX częścią MX Studio (13)
- Jak czytać tę książkę (14)
Rozdział 2. Podstawy rysowania (17)
- Kształty, obwiednie i wypełnienia (17)
- Panel narzędziowy (18)
- Narzędzie linii (18)
- Narzędzie owalu (21)
- Narzędzie prostokąta (23)
- Ćwiczenie (25)
- Narzędzie ołówka (26)
- Narzędzie pióra (28)
- Narzędzie pędzla (31)
- Ćwiczenie (33)
- Narzędzie butelki z tuszem (37)
- Narzędzie wiadra z farbą (38)
- Narzędzie kroplomierza (40)
- Ćwiczenie (41)
- Narzędzie gumki (43)
- Narzędzia rączki i lupy (44)
- Ćwiczenie (45)
- Zabawa z kolorami (46)
- Edycja kolorów (46)
- Edycja gradientów (49)
- Standardowa paleta kolorów (51)
- Ćwiczenie (53)
- Praca z wypełnieniami (54)
- Ćwiczenie (55)
- PrzyciÄ…ganie i preferencje rysowania (57)
- PrzyciÄ…ganie - opcja Snap (57)
- Preferencje rysowania (59)
- Podsumowanie (61)
Rozdział 3. Praca z obiektami (63)
- Zaznaczanie kształtów (63)
- Transformacje obiektów (66)
- Obrót i pochylenie (66)
- Skalowanie (70)
- Zniekształcenie kształtu (70)
- Zniekształcenie matrycy transformacji (71)
- Odbicia lustrzane (72)
- Modyfikacja kształtów (72)
- Modyfikacja kształtów Flasha za pomocą narzędzia Arrow Tool (73)
- Modyfikacja kształtów Flasha za pomocą narzędzia Subselection Tool oraz narzędzia Pen Tool (74)
- Wygładzanie i prostowanie kształtów (77)
- Optymalizacja krzywych (78)
- Efekty przypisywane krzywym (78)
- Ćwiczenie (80)
- Precyzyjne przesuwanie, kopiowanie, przenoszenie oraz dopasowywanie obiektów (83)
- Precyzyjne przesuwanie (83)
- Kopiowanie i przenoszenie (84)
- Grupowanie obiektów, punkt transformacji oraz dopasowanie (85)
- Grupowanie obiektów (85)
- Zmiana położenia punktu transformacji (86)
- Dopasowywanie obiektów (87)
- Ćwiczenie (89)
- Importowanie plików graficznych oraz sekwencji wideo (92)
- Praca z grafikÄ… rastrowÄ… (93)
- Konwersja bitmapy do grafiki wektorowej (93)
- Malowanie bitmapÄ… (96)
- Edycja bitmapy (98)
- Podsumowanie (99)
Rozdział 4. Tekst we Flashu (101)
- Tworzenie pól tekstowych oraz wprowadzanie tekstu (101)
- Tworzenie pól tekstowych (101)
- Modyfikacja właściwości tekstu (102)
- Modyfikacja ustawień akapitu (104)
- Ćwiczenie (106)
- Tworzenie dynamicznych pól tekstowych (107)
- Edycja właściwości dynamicznych pól tekstowych (108)
- Ćwiczenie (110)
- Transformacja i modyfikacja tekstu (113)
- Transformacja tekstu (113)
- Modyfikacja tekstu (113)
- Podsumowanie (114)
Rozdział 5. Symbole i odnośniki (115)
- Typy symboli (115)
- Symbole graficzne - Graphic (115)
- Klipy filmowe - Movie Clip (116)
- Przyciski - Button (116)
- Tworzenie i kopiowanie symboli (117)
- Tworzenie symboli (117)
- Kopiowanie symboli (118)
- Edycja symboli (119)
- Tryby edycji symboli (119)
- Edycja przycisków (120)
- Praca z odnośnikami (124)
- Tworzenie odnośników oraz ich identyfikacja w obszarze roboczym (124)
- Właściwości odnośników w panelu Properties (126)
- Efekty przypisywane odnośnikom (128)
- Ćwiczenie (130)
- Rozbijanie na obiekty (132)
- Podsumowanie (133)
Rozdział 6. Warstwy Flasha (135)
- Manipulacja warstwami (135)
- Tworzenie warstw i wyświetlanie ich zawartości (135)
- Edycja warstw (137)
- Ćwiczenie (139)
- Warstwy typu Guide oraz Mask (141)
- Warstwy przewodnie - Guide (141)
- Warstwy-maski - Mask (142)
- Ćwiczenie (142)
- Podsumowanie (144)
Rozdział 7. Animacja we Flashu (145)
- Animacja klatka po klatce (145)
- Prędkość odtwarzania animacji (146)
- Tworzenie animacji metodÄ… klatka po klatce (147)
- Ćwiczenie (148)
- Animacja uzupełniana (152)
- Uzupełnianie ruchu (153)
- Ćwiczenie (154)
- Ćwiczenie (158)
- Uzupełnianie zmiany kształtu (161)
- Ćwiczenie (164)
- Uzupełnianie ruchu (153)
- Właściwości ujęć (165)
- Edycja animacji (167)
- Edycja klatek kluczowych i klatek pośrednich (168)
- Edycja animacji za pomocÄ… opcji podglÄ…du (168)
- Podsumowanie (170)
Rozdział 8. Flash i dźwięk (171)
- Praca z dźwiękami (171)
- Importowanie dźwięków (171)
- Dodawanie dźwięków do animacji (172)
- Edycja dźwięku w oknie edycji dźwięku (175)
- Eksportowanie animacji z dźwiękami - tworzenie plików SWF (176)
- Ćwiczenie (179)
- Podsumowanie (181)
Rozdział 9. Flash ActionScript (183)
- Zrozumieć ActionScript (183)
- Ćwiczenie (185)
- Interaktywny przycisk (187)
- Ćwiczenie (194)
- Odnośniki jako obiekty ActionScript (199)
- Właściwości odnośników (199)
- Metody klipu filmowego (205)
- Zdarzenia klipu filmowego (210)
- Ćwiczenie (212)
- Konstrukcja języka ActionScript (215)
- Składnia kropki (215)
- Nawiasy klamrowe (217)
- Åšrednik (217)
- Małe i duże litery (218)
- Komentarze (218)
- Słowa kluczowe i zarezerwowane stałe (218)
- Wyrażenia (219)
- Zmienne ActionScript (219)
- Rodzaje wyrażeń. Funkcje numeryczne i tekstowe (220)
- Wyrażenia numeryczne (220)
- Wyrażenia tekstowe (221)
- Wyrażenia i operatory porównania (221)
- Wyrażenia i operatory logiczne (224)
- Akcje i funkcje ActionScript (226)
- Akcje ActionScript (226)
- Funkcje ActionScript (233)
- Tworzenie akcji i funkcji w ActionScript (237)
- Definicja funkcji (237)
- Argumenty funkcji (238)
- Zmienne lokalne (239)
- Wartość zwracana (239)
- Wywołanie funkcji (239)
- Obiekty ActionScript (240)
- Obiekt tablica - Array (240)
- Obiekt data - Date (242)
- Obiekt klawisz - Key (244)
- Obiekt matematyka - Math (246)
- Obiekt myszka - Mouse (248)
- Obiekt dźwięk - Sound (249)
- Ćwiczenie (251)
- Podsumowanie (254)
Rozdział 10. Komponenty (255)
- Panel komponentów (255)
- Komponent Check Box (258)
- Parametry komponentu (259)
- Kontrola komponentu z poziomu ActionScript (260)
- Ćwiczenie (261)
- Parametry komponentu (259)
- Komponent Combo Box (261)
- Parametry komponentu (262)
- Kontrola komponentu z poziomu ActionScript (264)
- Ćwiczenie (264)
- Komponent List Box (267)
- Parametry komponentu (267)
- Kontrola komponentu z poziomu ActionScript (268)
- Ćwiczenie (269)
- Komponent Push Button (270)
- Parametry komponentu (270)
- Komponent Radio Button (271)
- Parametry komponentu (271)
- Kontrola komponentu z poziomu ActionScript (272)
- Ćwiczenie (273)
- Komponent Scroll Bar (275)
- Parametry komponentu (275)
- Ćwiczenie (276)
- Parametry komponentu (275)
- Komponent Scroll Pane (278)
- Parametry komponentu (278)
- Kontrola komponentu z poziomu ActionScript (279)
- Modyfikacja wyglądu komponentów (280)
- Ćwiczenie (280)
- Nowe komponenty we Flashu MX (282)
- Instalacja nowych komponentów (282)
- Podsumowanie (284)
Rozdział 11. Publikacja animacji (285)
- Optymalizacja animacji (286)
- Publikacja (287)
- Publikowanie plików SWF (288)
- Publikowanie dokumentów HTML (290)
- Publikowanie plików GIF (294)
- Publikowanie plików JPEG (297)
- Publikowanie plików PNG (298)
- Publikowanie plików MOV (299)
- Ćwiczenie (300)
- Eksport (302)
- Eksportowanie obrazu (303)
- Eksportowanie animacji (305)
- Budowanie wzorcowych dokumentów HTML (307)
- Zmienne wzorcowe i ciało dokumentu (308)
- Ćwiczenie (312)
- Zmienne wzorcowe i ciało dokumentu (308)
- Podsumowanie (314)
Dodatek A SÅ‚ownik (315)
Dodatek B Zmienne wzorcowe (319)
Skorowidz (321)