reklama - zainteresowany?

Flash MX w praktyce - Helion

Flash MX w praktyce
Autor: Daniel Bargieł
ISBN: 83-7197-953-3
stron: 336, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-10-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka Flash MX w praktyce

Tagi: Flash/ActionScript

Flash MX to najnowsza wersja programu firmy Macromedia, przeznaczonego do tworzenia interaktywnych animacji umieszczanych na stronach WWW. Od prostych, ale efektownych przycisków po skomplikowane gry i aplikacje -- to wszystko możesz stworzyć we Flashu. Książka przeznaczona dla zaczynających zabawę z interaktywną grafiką to doskonały przewodnik, wprowadzający Czytelnika w magiczny świat multimedialnych animacji, łączenia ruchomego obrazu z dźwiękiem w jedną, atrakcyjną całość.

Dzięki tej książce poznasz:

  • Techniki rysowania we Flashu
  • Wykorzystanie obiektów, tekstu, symboli, odnośników
  • Metody pracy z warstwami
  • Sposoby tworzenia animacji
  • Możliwości dołączania dźwięku
  • Język ActionScript -- język programowania Flasha
  • Komponenty -- nowość we Flashu MX
  • Techniki przygotowywania animacji na potrzeby WWW
Książka ta prezentuje wszystkie najważniejsze informacje na temat Flasha MX, a dołączony CD-ROM zawiera wiele praktycznych przykładów i ćwiczeń. Po jej przeczytaniu będziesz mógł osiągnąć wszystko, co tylko powstanie w Twojej wyobraźni. Już ponad 95% użytkowników Internetu może oglądać animacje we Flashu. Pokaż im, co potrafisz!

Dodaj do koszyka Flash MX w praktyce

 

Osoby które kupowały "Flash MX w praktyce", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Wprowadzenie do fizyki w grach, animacjach i symulacjach Flash
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia

Dodaj do koszyka Flash MX w praktyce

Spis treści

Flash MX w praktyce -- spis treści

Wprowadzenie (9)

Rozdział 1. Oto Flash MX (11)

  • Czym jest Flash (11)
  • Animacje źródłowe (FLA) i animacje wynikowe (SWF) (12)
  • Interfejs Flasha MX (12)
  • Flash MX częścią MX Studio (13)
  • Jak czytać tę książkę (14)

Rozdział 2. Podstawy rysowania (17)

  • Kształty, obwiednie i wypełnienia (17)
  • Panel narzędziowy (18)
    • Narzędzie linii (18)
    • Narzędzie owalu (21)
    • Narzędzie prostokąta (23)
      • Ćwiczenie (25)
    • Narzędzie ołówka (26)
    • Narzędzie pióra (28)
    • Narzędzie pędzla (31)
      • Ćwiczenie (33)
    • Narzędzie butelki z tuszem (37)
    • Narzędzie wiadra z farbą (38)
    • Narzędzie kroplomierza (40)
      • Ćwiczenie (41)
    • Narzędzie gumki (43)
    • Narzędzia rączki i lupy (44)
      • Ćwiczenie (45)
  • Zabawa z kolorami (46)
    • Edycja kolorów (46)
    • Edycja gradientów (49)
    • Standardowa paleta kolorów (51)
      • Ćwiczenie (53)
    • Praca z wypełnieniami (54)
      • Ćwiczenie (55)
  • Przyciąganie i preferencje rysowania (57)
    • Przyciąganie - opcja Snap (57)
    • Preferencje rysowania (59)
  • Podsumowanie (61)

Rozdział 3. Praca z obiektami (63)

  • Zaznaczanie kształtów (63)
  • Transformacje obiektów (66)
    • Obrót i pochylenie (66)
    • Skalowanie (70)
    • Zniekształcenie kształtu (70)
    • Zniekształcenie matrycy transformacji (71)
    • Odbicia lustrzane (72)
  • Modyfikacja kształtów (72)
    • Modyfikacja kształtów Flasha za pomocą narzędzia Arrow Tool (73)
    • Modyfikacja kształtów Flasha za pomocą narzędzia Subselection Tool oraz narzędzia Pen Tool (74)
    • Wygładzanie i prostowanie kształtów (77)
    • Optymalizacja krzywych (78)
    • Efekty przypisywane krzywym (78)
      • Ćwiczenie (80)
  • Precyzyjne przesuwanie, kopiowanie, przenoszenie oraz dopasowywanie obiektów (83)
    • Precyzyjne przesuwanie (83)
    • Kopiowanie i przenoszenie (84)
  • Grupowanie obiektów, punkt transformacji oraz dopasowanie (85)
    • Grupowanie obiektów (85)
    • Zmiana położenia punktu transformacji (86)
    • Dopasowywanie obiektów (87)
      • Ćwiczenie (89)
  • Importowanie plików graficznych oraz sekwencji wideo (92)
  • Praca z grafiką rastrową (93)
    • Konwersja bitmapy do grafiki wektorowej (93)
    • Malowanie bitmapą (96)
    • Edycja bitmapy (98)
  • Podsumowanie (99)

Rozdział 4. Tekst we Flashu (101)

  • Tworzenie pól tekstowych oraz wprowadzanie tekstu (101)
    • Tworzenie pól tekstowych (101)
    • Modyfikacja właściwości tekstu (102)
    • Modyfikacja ustawień akapitu (104)
      • Ćwiczenie (106)
    • Tworzenie dynamicznych pól tekstowych (107)
    • Edycja właściwości dynamicznych pól tekstowych (108)
      • Ćwiczenie (110)
  • Transformacja i modyfikacja tekstu (113)
    • Transformacja tekstu (113)
    • Modyfikacja tekstu (113)
  • Podsumowanie (114)

Rozdział 5. Symbole i odnośniki (115)

  • Typy symboli (115)
    • Symbole graficzne - Graphic (115)
    • Klipy filmowe - Movie Clip (116)
    • Przyciski - Button (116)
  • Tworzenie i kopiowanie symboli (117)
    • Tworzenie symboli (117)
    • Kopiowanie symboli (118)
  • Edycja symboli (119)
    • Tryby edycji symboli (119)
    • Edycja przycisków (120)
  • Praca z odnośnikami (124)
    • Tworzenie odnośników oraz ich identyfikacja w obszarze roboczym (124)
    • Właściwości odnośników w panelu Properties (126)
    • Efekty przypisywane odnośnikom (128)
      • Ćwiczenie (130)
  • Rozbijanie na obiekty (132)
  • Podsumowanie (133)

Rozdział 6. Warstwy Flasha (135)

  • Manipulacja warstwami (135)
    • Tworzenie warstw i wyświetlanie ich zawartości (135)
    • Edycja warstw (137)
      • Ćwiczenie (139)
  • Warstwy typu Guide oraz Mask (141)
    • Warstwy przewodnie - Guide (141)
    • Warstwy-maski - Mask (142)
      • Ćwiczenie (142)
  • Podsumowanie (144)

Rozdział 7. Animacja we Flashu (145)

  • Animacja klatka po klatce (145)
    • Prędkość odtwarzania animacji (146)
    • Tworzenie animacji metodą klatka po klatce (147)
      • Ćwiczenie (148)
  • Animacja uzupełniana (152)
    • Uzupełnianie ruchu (153)
      • Ćwiczenie (154)
      • Ćwiczenie (158)
    • Uzupełnianie zmiany kształtu (161)
      • Ćwiczenie (164)
  • Właściwości ujęć (165)
  • Edycja animacji (167)
    • Edycja klatek kluczowych i klatek pośrednich (168)
    • Edycja animacji za pomocą opcji podglądu (168)
  • Podsumowanie (170)

Rozdział 8. Flash i dźwięk (171)

  • Praca z dźwiękami (171)
    • Importowanie dźwięków (171)
    • Dodawanie dźwięków do animacji (172)
    • Edycja dźwięku w oknie edycji dźwięku (175)
  • Eksportowanie animacji z dźwiękami - tworzenie plików SWF (176)
      • Ćwiczenie (179)
  • Podsumowanie (181)

Rozdział 9. Flash ActionScript (183)

  • Zrozumieć ActionScript (183)
      • Ćwiczenie (185)
  • Interaktywny przycisk (187)
      • Ćwiczenie (194)
  • Odnośniki jako obiekty ActionScript (199)
    • Właściwości odnośników (199)
    • Metody klipu filmowego (205)
    • Zdarzenia klipu filmowego (210)
      • Ćwiczenie (212)
  • Konstrukcja języka ActionScript (215)
    • Składnia kropki (215)
    • Nawiasy klamrowe (217)
    • Średnik (217)
    • Małe i duże litery (218)
    • Komentarze (218)
    • Słowa kluczowe i zarezerwowane stałe (218)
  • Wyrażenia (219)
    • Zmienne ActionScript (219)
    • Rodzaje wyrażeń. Funkcje numeryczne i tekstowe (220)
      • Wyrażenia numeryczne (220)
      • Wyrażenia tekstowe (221)
      • Wyrażenia i operatory porównania (221)
      • Wyrażenia i operatory logiczne (224)
  • Akcje i funkcje ActionScript (226)
    • Akcje ActionScript (226)
    • Funkcje ActionScript (233)
    • Tworzenie akcji i funkcji w ActionScript (237)
      • Definicja funkcji (237)
      • Argumenty funkcji (238)
      • Zmienne lokalne (239)
      • Wartość zwracana (239)
      • Wywołanie funkcji (239)
  • Obiekty ActionScript (240)
    • Obiekt tablica - Array (240)
    • Obiekt data - Date (242)
    • Obiekt klawisz - Key (244)
    • Obiekt matematyka - Math (246)
    • Obiekt myszka - Mouse (248)
    • Obiekt dźwięk - Sound (249)
      • Ćwiczenie (251)
  • Podsumowanie (254)

Rozdział 10. Komponenty (255)

  • Panel komponentów (255)
  • Komponent Check Box (258)
    • Parametry komponentu (259)
      • Kontrola komponentu z poziomu ActionScript (260)
      • Ćwiczenie (261)
  • Komponent Combo Box (261)
    • Parametry komponentu (262)
    • Kontrola komponentu z poziomu ActionScript (264)
      • Ćwiczenie (264)
  • Komponent List Box (267)
    • Parametry komponentu (267)
    • Kontrola komponentu z poziomu ActionScript (268)
      • Ćwiczenie (269)
  • Komponent Push Button (270)
    • Parametry komponentu (270)
  • Komponent Radio Button (271)
    • Parametry komponentu (271)
    • Kontrola komponentu z poziomu ActionScript (272)
      • Ćwiczenie (273)
  • Komponent Scroll Bar (275)
    • Parametry komponentu (275)
      • Ćwiczenie (276)
  • Komponent Scroll Pane (278)
    • Parametry komponentu (278)
    • Kontrola komponentu z poziomu ActionScript (279)
  • Modyfikacja wyglądu komponentów (280)
      • Ćwiczenie (280)
  • Nowe komponenty we Flashu MX (282)
    • Instalacja nowych komponentów (282)
  • Podsumowanie (284)

Rozdział 11. Publikacja animacji (285)

  • Optymalizacja animacji (286)
  • Publikacja (287)
    • Publikowanie plików SWF (288)
    • Publikowanie dokumentów HTML (290)
    • Publikowanie plików GIF (294)
    • Publikowanie plików JPEG (297)
    • Publikowanie plików PNG (298)
    • Publikowanie plików MOV (299)
      • Ćwiczenie (300)
  • Eksport (302)
    • Eksportowanie obrazu (303)
    • Eksportowanie animacji (305)
  • Budowanie wzorcowych dokumentów HTML (307)
    • Zmienne wzorcowe i ciało dokumentu (308)
      • Ćwiczenie (312)
  • Podsumowanie (314)

Dodatek A Słownik (315)

Dodatek B Zmienne wzorcowe (319)

Skorowidz (321)

Dodaj do koszyka Flash MX w praktyce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.