reklama - zainteresowany?

Flash MX. Od podstaw - Helion

Flash MX. Od podstaw
Autor: Brian Underdahl
Tytuł oryginału: Macromedia Flash MX: The Complete Reference
TÅ‚umaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7197-823-5
stron: 144, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-06-17
Księgarnia: Helion

Cena książki: 18,99 zł

Dodaj do koszyka Flash MX. Od podstaw

Tagi: Flash/ActionScript

Każdy, kto przegląda sieć WWW, z pewnością spotyka się z Flashem częściej, niż mógłby przypuszczać. Flash jest jednym z najlepszych i najpopularniejszych narzędzi do tworzenia interaktywnych witryn sieciowych. Wyznacza nowe trendy w tej dziedzinie, będąc jednocześnie narzędziem potężnym i łatwym w obsłudze.

Każdy, kto chciałby rozpocząć pracę z programem Macromedia Flash MX, powinien przeczytać tę książkę, zwłaszcza jeśli zamierza tworzyć animacje i interaktywne witryny WWW. Jeśli spotykasz się z Flashem MX po raz pierwszy, znajdziesz tu wiele przydatnych wiadomości.

Tematów do omówienia jest wiele. Zbyt wiele, jak na książkę mówiącą o podstawach. Jednak bez opanowania podstaw nie sięgniesz wyżej. Dlatego też zdecydowałem się omówić narzędzia Flasha, sposoby wykonania podstawowych czynności edycyjnych oraz proces tworzenia witryny we Flashu.

Książka ta jest zestawieniem podstawowych wiadomości na temat Flasha MX. Powinieneś przeczytać ją w całości, mimo że chciałbyś od razu przejść do konkretnych tematów, które można znaleźć w spisie treści. Jeśli przeczytasz całą książkę, zdobędziesz wiedzę na temat reguł rządzących Flashem i zyskasz podstawę do dalszej nauki bardziej zaawansowanych technik.

W książce "Flash MX. Od podstaw" znajdziesz informacje, bez których praca z Flashem jest praktycznie niemożliwa. Dowiesz się:

  • jak zbudowany jest interfejs użytkownika Flasha MX,
  • w jaki sposób Flash opisuje elementy graficzne,
  • czym sÄ… warstwy i klatki filmu,
  • jak korzystać z podstawowych narzÄ™dzi programu,
  • jak modyfikować parametry utworzonych obiektów, wykorzystujÄ…c panele.

Dodaj do koszyka Flash MX. Od podstaw

 

Osoby które kupowały "Flash MX. Od podstaw", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka Flash MX. Od podstaw

Spis treści

Flash MX. Od podstaw -- spis treści

O Autorze (7)

Wstęp (9)

Rozdział 1. Wprowadzenie do Flasha (11)

  • Czym jest Flash? (11)
    • NarzÄ™dzie do tworzenia grafiki sieciowej (11)
    • NarzÄ™dzie do tworzenia animacji (13)
    • Rola odtwarzacza Flash Player (14)
  • Podstawowe wiadomoÅ›ci na temat Flasha (16)
    • Scena Flasha (17)
    • Listwa czasowa (18)
    • Warstwy (19)
    • Paleta narzÄ™dziowa (19)
    • Panele (20)
    • PowiÄ™kszenie (21)
  • Kilka dobrych pomysłów (22)
    • WyÅ›wietlanie przycisków (22)
    • Transformacja ksztaÅ‚tu (22)
    • Przemieszczanie obiektów na scenie (23)
    • WyÅ›wietlanie tekstu przewijanego (24)
  • Różnice w wersjach Flasha dla Macintosha i PC (24)
    • Niemal caÅ‚kowita identyczność interfejsów (24)
    • Identyczne wyniki (25)
    • Jeden jedyny wykaz różnic (25)

Rozdział 2. Proste techniki rysunkowe (27)

  • Podstawy rysowania we Flashu (27)
    • Rysunki wektorowe i bitmapowe (27)
    • Rysowanie prostych obiektów (29)
    • Wybór kolorów linii i wypeÅ‚nienia (30)
    • Rysowanie idealnych kwadratów i okrÄ™gów (32)
    • WygÅ‚adzanie linii (33)
    • Korzystanie z linijek i siatki (33)
    • Wyrównywanie obiektów (36)
  • Warstwy (37)
    • Do czego sÅ‚użą warstwy? (38)
    • Dodawanie warstw (39)
    • Umieszczanie obiektów na warstwach (41)
  • Grupowanie obiektów (45)
    • Obiekty rozgrupowane (46)
    • KorzyÅ›ci wynikajÄ…ce z grupowania (47)
    • Grupowanie i rozdzielanie grup (47)

Rozdział 3. Kilka prostych animacji (49)

  • Elementarz animacji Flasha (49)
    • Jak dziaÅ‚ajÄ… animacje? (49)
    • Jak Flash upraszcza tworzenie animacji? (50)
    • Animacje różnego typu (51)
    • Rola listwy czasowej w animacjach (53)
  • Szybkie animowanie (53)
    • Poruszanie obiektów (54)
    • Obracanie obiektów (55)
    • Zmniejszanie i powiÄ™kszanie obiektów (56)
    • Zmiana ksztaÅ‚tu obiektów (58)

Rozdział 4. Poznajemy narzędzia Flasha (61)

  • Poznajemy paletÄ™ narzÄ™dziowÄ… (61)
    • Rysowanie linii (62)
    • Rysowanie prostokÄ…tów (65)
    • Rysowanie okrÄ™gów (68)
    • Wstawianie tekstu (69)
    • Rysowanie ołówkiem (70)
    • Malowanie pÄ™dzlem (71)
    • Rysowanie skomplikowanych krzywych za pomocÄ… narzÄ™dzia Pen (73)
    • Dodawanie wypeÅ‚nieÅ„ (76)
    • Usuwanie bÅ‚Ä™dów (80)
    • Zaznaczanie obiektów (81)
  • Poznajemy panele (83)
    • Panele (83)
    • Wyszukiwanie paneli (85)
  • ZarzÄ…dzanie narzÄ™dziami i panelami (88)
    • Wybór optymalnego ukÅ‚adu (88)
    • Konfigurowanie paneli (89)

Rozdział 5. Listwa czasowa (91)

  • Jak dziaÅ‚a listwa czasowa? (91)
  • Sceny a listwa czasowa (93)
  • Klatki (94)
    • Typy klatek (95)
    • Zaznaczanie klatek (96)
  • Dodawanie, usuwanie i przemieszczanie klatek (96)
  • Pomocne techniki (98)
    • Umieszczanie wielu sekwencji na listwie czasowej (98)
    • Opóźnianie rozpoczÄ™cia odtwarzania animacji (99)
    • Wstawianie warstw dodatkowych (99)
    • Rozmieszczanie obiektów na warstwach (101)
    • Komentarze (101)
    • Dodawanie etykiet (102)
    • PosÅ‚ugiwanie siÄ™ punktami zakotwiczenia (103)
    • WyÅ›wietlanie animacji w trybie "skóry cebuli" (104)

Rozdział 6. Operacje na obiektach rysunkowych (107)

  • Operacje na liniach i wypeÅ‚nieniach (107)
    • Wybór typu konturu (109)
    • Wybór wypeÅ‚nieÅ„ (111)
  • Ustawienia widzialnoÅ›ci (112)
    • Przezroczystość (112)
    • Współczynnik alpha (113)
    • Zmiany współczynnika alpha w animacjach (115)
    • Używanie ekstremalnych ustawieÅ„ parametru alpha (117)
  • Obracanie, przekrzywianie i skalowanie (118)
    • Obracanie obiektów (121)
    • Przekrzywianie obiektów (122)
    • Skalowanie obiektów (123)
    • Edycja obwiedni obiektów (124)
  • Tworzenie krzywych zÅ‚ożonych (125)
    • Rysowanie zÅ‚ożonych krzywych (125)
    • Modyfikowanie krzywych (127)
  • Wykorzystanie kolorów (129)
    • Modele kolorów (129)
    • Wybieranie kolorów (130)
    • Dodawanie gradientów (132)
    • Tworzenie wÅ‚asnych gradientów (133)
    • RozciÄ…ganie i wyginanie gradientów (134)

Skorowidz (137)

Dodaj do koszyka Flash MX. Od podstaw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.