Flash MX. Od podstaw - Helion
Tytuł oryginału: Macromedia Flash MX: The Complete Reference
TÅ‚umaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7197-823-5
stron: 144, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-06-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 18,99 zł
Każdy, kto przegląda sieć WWW, z pewnością spotyka się z Flashem częściej, niż mógłby przypuszczać. Flash jest jednym z najlepszych i najpopularniejszych narzędzi do tworzenia interaktywnych witryn sieciowych. Wyznacza nowe trendy w tej dziedzinie, będąc jednocześnie narzędziem potężnym i łatwym w obsłudze.
Każdy, kto chciałby rozpocząć pracę z programem Macromedia Flash MX, powinien przeczytać tę książkę, zwłaszcza jeśli zamierza tworzyć animacje i interaktywne witryny WWW. Jeśli spotykasz się z Flashem MX po raz pierwszy, znajdziesz tu wiele przydatnych wiadomości.
Tematów do omówienia jest wiele. Zbyt wiele, jak na książkę mówiącą o podstawach. Jednak bez opanowania podstaw nie sięgniesz wyżej. Dlatego też zdecydowałem się omówić narzędzia Flasha, sposoby wykonania podstawowych czynności edycyjnych oraz proces tworzenia witryny we Flashu.
Książka ta jest zestawieniem podstawowych wiadomości na temat Flasha MX. Powinieneś przeczytać ją w całości, mimo że chciałbyś od razu przejść do konkretnych tematów, które można znaleźć w spisie treści. Jeśli przeczytasz całą książkę, zdobędziesz wiedzę na temat reguł rządzących Flashem i zyskasz podstawę do dalszej nauki bardziej zaawansowanych technik.
W książce "Flash MX. Od podstaw" znajdziesz informacje, bez których praca z Flashem jest praktycznie niemożliwa. Dowiesz się:
- jak zbudowany jest interfejs użytkownika Flasha MX,
- w jaki sposób Flash opisuje elementy graficzne,
- czym sÄ… warstwy i klatki filmu,
- jak korzystać z podstawowych narzędzi programu,
- jak modyfikować parametry utworzonych obiektów, wykorzystując panele.
Osoby które kupowały "Flash MX. Od podstaw", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Flash MX. Od podstaw -- spis treści
O Autorze (7)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Wprowadzenie do Flasha (11)
- Czym jest Flash? (11)
- Narzędzie do tworzenia grafiki sieciowej (11)
- Narzędzie do tworzenia animacji (13)
- Rola odtwarzacza Flash Player (14)
- Podstawowe wiadomości na temat Flasha (16)
- Scena Flasha (17)
- Listwa czasowa (18)
- Warstwy (19)
- Paleta narzędziowa (19)
- Panele (20)
- Powiększenie (21)
- Kilka dobrych pomysłów (22)
- Wyświetlanie przycisków (22)
- Transformacja kształtu (22)
- Przemieszczanie obiektów na scenie (23)
- Wyświetlanie tekstu przewijanego (24)
- Różnice w wersjach Flasha dla Macintosha i PC (24)
- Niemal całkowita identyczność interfejsów (24)
- Identyczne wyniki (25)
- Jeden jedyny wykaz różnic (25)
Rozdział 2. Proste techniki rysunkowe (27)
- Podstawy rysowania we Flashu (27)
- Rysunki wektorowe i bitmapowe (27)
- Rysowanie prostych obiektów (29)
- Wybór kolorów linii i wypełnienia (30)
- Rysowanie idealnych kwadratów i okręgów (32)
- Wygładzanie linii (33)
- Korzystanie z linijek i siatki (33)
- Wyrównywanie obiektów (36)
- Warstwy (37)
- Do czego służą warstwy? (38)
- Dodawanie warstw (39)
- Umieszczanie obiektów na warstwach (41)
- Grupowanie obiektów (45)
- Obiekty rozgrupowane (46)
- Korzyści wynikające z grupowania (47)
- Grupowanie i rozdzielanie grup (47)
Rozdział 3. Kilka prostych animacji (49)
- Elementarz animacji Flasha (49)
- Jak działają animacje? (49)
- Jak Flash upraszcza tworzenie animacji? (50)
- Animacje różnego typu (51)
- Rola listwy czasowej w animacjach (53)
- Szybkie animowanie (53)
- Poruszanie obiektów (54)
- Obracanie obiektów (55)
- Zmniejszanie i powiększanie obiektów (56)
- Zmiana kształtu obiektów (58)
Rozdział 4. Poznajemy narzędzia Flasha (61)
- Poznajemy paletę narzędziową (61)
- Rysowanie linii (62)
- Rysowanie prostokątów (65)
- Rysowanie okręgów (68)
- Wstawianie tekstu (69)
- Rysowanie ołówkiem (70)
- Malowanie pędzlem (71)
- Rysowanie skomplikowanych krzywych za pomocą narzędzia Pen (73)
- Dodawanie wypełnień (76)
- Usuwanie błędów (80)
- Zaznaczanie obiektów (81)
- Poznajemy panele (83)
- Panele (83)
- Wyszukiwanie paneli (85)
- Zarządzanie narzędziami i panelami (88)
- Wybór optymalnego układu (88)
- Konfigurowanie paneli (89)
Rozdział 5. Listwa czasowa (91)
- Jak działa listwa czasowa? (91)
- Sceny a listwa czasowa (93)
- Klatki (94)
- Typy klatek (95)
- Zaznaczanie klatek (96)
- Dodawanie, usuwanie i przemieszczanie klatek (96)
- Pomocne techniki (98)
- Umieszczanie wielu sekwencji na listwie czasowej (98)
- Opóźnianie rozpoczęcia odtwarzania animacji (99)
- Wstawianie warstw dodatkowych (99)
- Rozmieszczanie obiektów na warstwach (101)
- Komentarze (101)
- Dodawanie etykiet (102)
- Posługiwanie się punktami zakotwiczenia (103)
- Wyświetlanie animacji w trybie "skóry cebuli" (104)
Rozdział 6. Operacje na obiektach rysunkowych (107)
- Operacje na liniach i wypełnieniach (107)
- Wybór typu konturu (109)
- Wybór wypełnień (111)
- Ustawienia widzialności (112)
- Przezroczystość (112)
- Współczynnik alpha (113)
- Zmiany współczynnika alpha w animacjach (115)
- Używanie ekstremalnych ustawień parametru alpha (117)
- Obracanie, przekrzywianie i skalowanie (118)
- Obracanie obiektów (121)
- Przekrzywianie obiektów (122)
- Skalowanie obiektów (123)
- Edycja obwiedni obiektów (124)
- Tworzenie krzywych złożonych (125)
- Rysowanie złożonych krzywych (125)
- Modyfikowanie krzywych (127)
- Wykorzystanie kolorów (129)
- Modele kolorów (129)
- Wybieranie kolorów (130)
- Dodawanie gradientów (132)
- Tworzenie własnych gradientów (133)
- Rozciąganie i wyginanie gradientów (134)
Skorowidz (137)