Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy - Helion
Tytuł oryginału: ActionScript for Flash MX Pocket Reference
Tłumaczenie: Paweł Janociński
ISBN: 83-7361-190-8
stron: 172, Format: B6, okładka: miękka
Data wydania: 2003-07-28
Księgarnia: Helion
Cena książki: 9,90 zł
Podręczna pomoc dla programisty ActionScript
ActionScript to język skryptowy pakietu Macromedia Flash służący do tworzenia praktycznie każdego rodzaju treści -- od graficznego interfejsu użytkownika i gier do sekwencerów dźwięku i animowanych wygaszaczy ekranu. Składniowo jest niemal identyczny z językiem JavaScript, lecz jest dostosowany do obsługi elementów stworzonych w programie Flash. ActionScript pozwala na tworzenie kodu strukturalnego, obiektowego oraz stanowiącego dowolne połączenie tych dwóch rodzajów.
Ta niewielka książeczka będzie Twoją podręczną pomocą, do której będziesz mógł się odwołać, gdy zapomnisz argumentów potrzebnej Ci właśnie funkcji lub gdy będziesz chciał przypomnieć sobie składnię rzadziej używanej konstrukcji ActionScriptu. Znajdziesz w niej krótkie, zwięzłe i zrozumiałe opisy wszystkich elementów składających się na ten język programowania. Jest to niezbędna pozycja dla wszystkich programistów Flasha.
Osoby które kupowały "Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy -- spis treści
Wstęp (5)
Tworzenie kodu ActionScript (6)
- Wyświetlanie informacji kontrolnych (7)
- Zalecane sposoby organizacji kodu (8)
- Poszukiwanie kodu (9)
Używanie klipów filmowych (10)
- Poziom głębokości klipu filmowego (13)
- Odwoływanie się do klipów filmowych (14)
Składnia języka ActionScript (15)
- Komentarze (15)
- Białe znaki (16)
- Ograniczniki wyrażeń (średniki) (16)
- Rozpoznawanie wielkości znaków (16)
- Identyfikatory (17)
- SÅ‚owa kluczowe (17)
Zmienne (18)
- Zmienne listwy czasowej (18)
- Zmienne globalne (20)
- Zmienne lokalne (21)
- Podpowiedzi do kodu (21)
Typy danych (21)
- Zasady konwersji typów danych (23)
- Jawna konwersja typów danych (23)
- Określanie typu danych i klasy (27)
- Typ danych number (28)
- Typ danych string (28)
- Typ danych boolean (31)
- Typy danych null i undefined (32)
- Typ danych object (32)
- Typ danych function (32)
- Typ danych movieclip (33)
Tablice (33)
Operatory (35)
Instrukcje warunkowe i pętle (37)
- Instrukcje if-else if-else (38)
- Instrukcja switch (39)
- Instrukcja while (40)
- Instrukcja do-while (41)
- Instrukcja for (41)
- Instrukcja for-in (42)
- Instrukcje break i continue (43)
- Pętle, odświeżanie ekranu i maksymalna liczba iteracji (44)
Tworzenie i używanie funkcji (45)
Obsługa zdarzeń (48)
- Właściwości obsługujące zdarzenia (48)
- Odbiorcy zdarzeń (50)
- Procedury obsługi onClipEvent() i on() (51)
ActionScript zorientowany obiektowo (55)
Praca z grafikÄ… (58)
Praca z tekstem (59)
Komponenty i graficzny interfejs użytkownika (62)
Współpraca z zewnętrznymi mediami i danymi (64)
- Wczytywanie ilustracji i plików .swf (65)
- Wczytywanie plików dźwiękowych (65)
- Wczytywanie stron internetowych (67)
- Wczytywanie zmiennych (67)
- Wczytywanie kodu XML (69)
- Trwałe połączenia gniazd (70)
- Ograniczenia zwiÄ…zane z zabezpieczeniami (70)
Współpraca z przeglądarkami internetowymi (72)
- Komunikacja z JavaScriptem (74)
Lokalizacja źródeł pomocy, przykładów i bibliotek kodu (74)
Opis języka ActionScript (76)
Skorowidz (165)