reklama - zainteresowany?

Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy - Helion

Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy
Autor: Colin Moock
Tytuł oryginału: ActionScript for Flash MX Pocket Reference
Tłumaczenie: Paweł Janociński
ISBN: 83-7361-190-8
stron: 172, Format: B6, okładka: miękka
Data wydania: 2003-07-28
Księgarnia: Helion

Cena książki: 9,90 zł

Dodaj do koszyka Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy

Tagi: Flash/ActionScript

Podręczna pomoc dla programisty ActionScript

ActionScript to język skryptowy pakietu Macromedia Flash służący do tworzenia praktycznie każdego rodzaju treści -- od graficznego interfejsu użytkownika i gier do sekwencerów dźwięku i animowanych wygaszaczy ekranu. Składniowo jest niemal identyczny z językiem JavaScript, lecz jest dostosowany do obsługi elementów stworzonych w programie Flash. ActionScript pozwala na tworzenie kodu strukturalnego, obiektowego oraz stanowiącego dowolne połączenie tych dwóch rodzajów.

Ta niewielka książeczka będzie Twoją podręczną pomocą, do której będziesz mógł się odwołać, gdy zapomnisz argumentów potrzebnej Ci właśnie funkcji lub gdy będziesz chciał przypomnieć sobie składnię rzadziej używanej konstrukcji ActionScriptu. Znajdziesz w niej krótkie, zwięzłe i zrozumiałe opisy wszystkich elementów składających się na ten język programowania. Jest to niezbędna pozycja dla wszystkich programistów Flasha.

Dodaj do koszyka Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy

 

Osoby które kupowały "Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy

Spis treści

Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy -- spis treści

Wstęp (5)

Tworzenie kodu ActionScript (6)

  • WyÅ›wietlanie informacji kontrolnych (7)
  • Zalecane sposoby organizacji kodu (8)
  • Poszukiwanie kodu (9)

Używanie klipów filmowych (10)

  • Poziom gÅ‚Ä™bokoÅ›ci klipu filmowego (13)
  • OdwoÅ‚ywanie siÄ™ do klipów filmowych (14)

Składnia języka ActionScript (15)

  • Komentarze (15)
  • BiaÅ‚e znaki (16)
  • Ograniczniki wyrażeÅ„ (Å›redniki) (16)
  • Rozpoznawanie wielkoÅ›ci znaków (16)
  • Identyfikatory (17)
  • SÅ‚owa kluczowe (17)

Zmienne (18)

  • Zmienne listwy czasowej (18)
  • Zmienne globalne (20)
  • Zmienne lokalne (21)
  • Podpowiedzi do kodu (21)

Typy danych (21)

  • Zasady konwersji typów danych (23)
  • Jawna konwersja typów danych (23)
  • OkreÅ›lanie typu danych i klasy (27)
  • Typ danych number (28)
  • Typ danych string (28)
  • Typ danych boolean (31)
  • Typy danych null i undefined (32)
  • Typ danych object (32)
  • Typ danych function (32)
  • Typ danych movieclip (33)

Tablice (33)

Operatory (35)

Instrukcje warunkowe i pętle (37)

  • Instrukcje if-else if-else (38)
  • Instrukcja switch (39)
  • Instrukcja while (40)
  • Instrukcja do-while (41)
  • Instrukcja for (41)
  • Instrukcja for-in (42)
  • Instrukcje break i continue (43)
  • PÄ™tle, odÅ›wieżanie ekranu i maksymalna liczba iteracji (44)

Tworzenie i używanie funkcji (45)

Obsługa zdarzeń (48)

  • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci obsÅ‚ugujÄ…ce zdarzenia (48)
  • Odbiorcy zdarzeÅ„ (50)
  • Procedury obsÅ‚ugi onClipEvent() i on() (51)

ActionScript zorientowany obiektowo (55)

Praca z grafikÄ… (58)

Praca z tekstem (59)

Komponenty i graficzny interfejs użytkownika (62)

Współpraca z zewnętrznymi mediami i danymi (64)

  • Wczytywanie ilustracji i plików .swf (65)
  • Wczytywanie plików dźwiÄ™kowych (65)
  • Wczytywanie stron internetowych (67)
  • Wczytywanie zmiennych (67)
  • Wczytywanie kodu XML (69)
  • TrwaÅ‚e poÅ‚Ä…czenia gniazd (70)
  • Ograniczenia zwiÄ…zane z zabezpieczeniami (70)

Współpraca z przeglądarkami internetowymi (72)

  • Komunikacja z JavaScriptem (74)

Lokalizacja źródeł pomocy, przykładów i bibliotek kodu (74)

Opis języka ActionScript (76)

Skorowidz (165)

Dodaj do koszyka Flash MX. ActionScript. Leksykon kieszonkowy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.