Flash MX 2004. Ćwiczenia praktyczne - Helion
ISBN: 83-7361-449-4
stron: 144, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-03-30
Księgarnia: Helion
Cena książki: 14,90 zł
Kariera programu Macromedia Flash jest fenomenem, nawet w tak szybko rozwijającej się branży, jaką jest branża oprogramowania. Flash od prostego narzędzia do animacji stał się wydajnym środowiskiem projektowym, umożliwiającym tworzenie skomplikowanych aplikacji, gier, serwisów WWW i prezentacji multimedialnych. Popularność Flasha nadal rośnie, czego najlepszym potwierdzeniem jest pojawianie się jego kolejnych, coraz bardziej rozbudowanych wersji.
Tworzenie aplikacji we Flashu wymaga nie tylko zdolności plastycznych, ale również wiedzy o programowaniu w języku ActionScript, o XML-u i bazach danych oraz języku HTML. Książka Flash MX 2004. Ćwiczenia praktyczne jest wprowadzeniem w świat Flasha i związanych z nim zagadnień. W krótkich, ilustrowanych ćwiczeniach przedstawia:
- Interfejs użytkownika programu i zasady zarządzania projektami we Flashu
- Sposoby korzystania z narzędzi rysunkowych i edycyjnych
- Tworzenie obiektów tekstowych
- Zastosowanie symboli
- Sposoby importowania obiektów stworzonych w innych aplikacjach
- Podstawowe zasady tworzenia animacji we Flashu
- Tworzenie mechanizmów interakcji z użytkownikiem
- Budowanie serwisów WWW w technologii Flasha i publikowanie gotowych dokumentów
Osoby które kupowały "Flash MX 2004. Ćwiczenia praktyczne", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Flash MX 2004. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Interfejs aplikacji (8)
- Obszar roboczy i panele (9)
- Panele Flasha (10)
- Korzystanie z pomocy (17)
- Podsumowanie (17)
Rozdział 2. Praca z projektami (18)
- Tworzenie i zarzÄ…dzanie projektami (19)
- Podsumowanie (26)
Rozdział 3. Rysowanie we Flashu (27)
- Narzędzia rysunkowe (27)
- Złożona modyfikacja (34)
- Właściwości kształtów (34)
- Wzajemne oddziaływanie kształtów (36)
- Modyfikacja struktury kształtu na poziomie punktów (39)
- Kolory we Flashu (41)
- Kopiowanie kolorów i gradientów (41)
- Tworzenie nowych kolorów i gradientów (43)
- Transformacja wypełnienia (47)
- Transformacje kształtów oraz ich wzajemne dopasowanie (48)
- Transformacja kształtów (48)
- Wzajemne dopasowanie kształtów (52)
- Grupowanie obiektów (54)
- Podsumowanie (57)
Rozdział 4. Tekst w animacjach (58)
- Tworzenie pól tekstowych (58)
- Techniki formatowania tekstu (60)
- Transformacja i geometryczna modyfikacja tekstu (63)
- Podsumowanie (65)
Rozdział 5. Symbole i odnośniki (66)
- Panel biblioteki (68)
- Symbole (72)
- Efekty graficzne (76)
- Efekty koloru (76)
- Efekty panelu Timeline (79)
- Podsumowanie (82)
Rozdział 6. Importowanie obiektów (83)
- Bitmapy (83)
- Importowanie popularnych formatów graficznych (84)
- Edycja bitmapy (86)
- Dźwięk (89)
- Pliki wideo (91)
- Podsumowanie (94)
Rozdział 7. Tworzenie animacji (95)
- Warstwy, ujęcia kluczowe i klatki animacji (95)
- Warstwy (95)
- Ujęcia kluczowe oraz klatki animacji (99)
- Animacja klatka po klatce (100)
- Animacja uzupełniana (102)
- Uzupełnianie ruchu (102)
- Uzupełnianie kształtu (109)
- Animacja po ścieżce (111)
- Maskowanie obiektów (114)
- Podsumowanie (116)
Rozdział 8. Interakcja z użytkownikiem (117)
- Podstawy ActionScript (117)
- Przyciski (118)
- Ujęcia kluczowe (122)
- Kontrola klipów filmowych (123)
- Praca z dynamicznymi polami tekstowymi (126)
- Biblioteka skryptów (129)
- Podsumowanie (132)
Rozdział 9. Eksport i publikacja (133)
- Formaty publikacji animacji (133)
- Eksport elementów animacji (137)
- Podsumowanie (138)
Rozdział 10. Tworzenie stron WWW (139)