reklama - zainteresowany?

Facebook Graph API. Tworzenie rozbudowanych rozwiązań we Flashu - Helion

Facebook Graph API. Tworzenie rozbudowanych rozwiązań we Flashu
ebook
Autor: Michael James Williams
Tytuł oryginału: Facebook Graph API Development with Flash
Tłumaczenie: Łukasz Schmidt
ISBN: 978-83-246-3958-8
stron: 288, Format: ebook
Data wydania: 2011-12-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 23,50 zł (poprzednio: 47,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-23,50 zł)

Dodaj do koszyka Facebook Graph API. Tworzenie rozbudowanych rozwiązań we Flashu

Tagi: API | E-biznes | Flash/ActionScript | Prezenty dla Niej | Social Media

Graph API — Lubię to!

  • Jak wykorzystać potencjał 500 milionów użytkowników?
  • Jak zarejestrować własną aplikację na Facebooku?
  • Jakie możliwości kryje ActionScript 3SDK for Facebook Platform?

Ponad 500 milionów użytkowników, spędzających 700 000 000 000 minut miesięcznie na jednej witrynie. O czym mowa? O serwisie Facebook! Jego potencjał doceniła niejedna firma. Zastanawiasz się, jak dołączyć do tego grona? Jak zdobyć popularność, fanów i być może zarobić? Uwierz, że to nic trudnego! Facebook udostępnia bogate API, dzięki któremu bez problemu zintegrujesz się z witryną facebook.com.

W tej książce wiedza jest na wyciągnięcie ręki. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z dostarczonych funkcji przy użyciu ActionScript 3 SDK for Facebook Platform. Dowiesz się, jak zarejestrować swoją aplikację, uwierzytelniać użytkowników oraz żądać uprawnień rozszerzonych. Ponadto zobaczysz, jak korzystać z wyszukiwarki, wykrywać błędy oraz publikować wiadomości na tym portalu społecznościowym. Książka ta jest idealną pozycją dla każdego fana Facebooka posiadającego zacięcie programistyczne. Sprawdzi się także doskonale w rękach profesjonalistów chcących stworzyć nowe narzędzia lub gry dla portalu Facebook. Polub to!

  • Zalety i wady Facebooka
  • Wybór hostingu WWW
  • Dostęp do Graph API poprzez przeglądarkę
  • Pobieranie informacji ze strony za pomocą ActionScript 3
  • Rejestracja aplikacji na Facebooku
  • Uwierzytelnianie za pomocą ActionScript 3
  • Uzyskiwanie rozszerzonych uprawnień
  • Pobieranie i stronicowanie wyników
  • Wykorzystanie wyszukiwarki
  • Pisanie w feedzie użytkownika
  • Publikowanie sformatowanych postów
  • Dodawanie i usuwanie oznaczenia "Lubię to!"
  • Obsługa notatek i wydarzeń
  • Tworzenie stron, grup, aplikacji i wideo
  • Język FQL

Dotrzyj do milionów użytkowników serwisu Facebook!

Dodaj do koszyka Facebook Graph API. Tworzenie rozbudowanych rozwiązań we Flashu

Spis treści

Facebook Graph API. Tworzenie rozbudowanych rozwiązań we Flashu eBook -- spis treści

O autorze (9)

O recenzencie (11)

Wstęp (13)

Rozdział 1. Wprowadzenie (17)

  • Dlaczego Facebook jest taki dobry? (17)
    • Facebook jest popularny (18)
      • Liczby (19)
    • Facebook jest wszędzie (19)
    • Programowanie dla Facebooka jest ciekawe (21)
  • Hosting WWW (21)
    • Co to jest host WWW? (21)
    • Dlaczego potrzebny jest host WWW? (22)
    • Jak wybrać host? (22)
    • Przydatne oprogramowanie (23)
    • A co z nazwami domen? (23)
  • Jaka znajomość AS3 jest wymagana? (24)
  • Kod źródłowy (25)
    • Napędzany przez... (27)
    • Wykrywanie błędów (27)
      • Uważaj na przechowywanie w pamięci podręcznej (28)
  • Uwaga końcowa (30)

Rozdział 2. Witaj w Graphie (31)

  • Dostęp do Graph API poprzez przeglądarkę (31)
  • Czas zacząć działać - ładowanie strony (32)
  • Korzystanie z Graph API za pomocą AS3 (34)
  • Czas zacząć działać - pobieranie informacji ze strony za pomocą AS3 (35)
  • Czas zacząć działać - deserializowanie obiektu JSON (38)
  • Czas zacząć działać - wizualizowanie informacji (40)
  • Połączenia (42)
  • Czas zacząć działać - wyszukiwanie połączeń w przeglądarce (42)
    • Renderowanie list (46)
  • Czas zacząć działać - renderowanie list postów (46)
    • Renderowanie połączeń (50)
  • Czas zacząć działać - wyświetlanie połączeń obiektu Graph (51)
      • Obiekty żądające (53)
  • Czas zacząć działać - tworzenie obiektu żądającego HTTP (53)
  • Połączenia połączeń (59)
  • Czas zacząć działać - ładowanie zdjęć z albumu (60)
  • Wszystko razem (65)
  • Czas zacząć działać - przemieszczanie się w Graph (65)
  • Podsumowanie (67)

Rozdział 3. Wpuść mnie! (69)

  • Co można zobaczyć? (69)
  • Czas zacząć działać - rozglądanie się po kontach innych ludzi (70)
  • Co to ma wspólnego z Graph API? (73)
    • Tokeny dostępu są dowodem autoryzacji (74)
    • Autoryzacja użytkownika i aplikacji (74)
  • Czas zacząć działać - rejestracja aplikacji na Facebooku (75)
    • ID aplikacji + zalogowany użytkownik = token dostępu (78)
  • Czas zacząć działać - żądanie tokenu dostępu przy użyciu przeglądarki (78)
      • Rejestrowanie URI przekierowania dla naszej aplikacji (78)
      • Używanie tokenu dostępu (81)
      • Ja, ja, ja (83)
      • Zachowanie tajemnicy (83)
      • Co dał nam Facebook? (84)
  • Uwierzytelnianie za pomocą AS3 (85)
  • Czas zacząć działać - używanie tokenu dostępu w aplikacji Visualizer (85)
      • To oszustwo! (90)
  • Czas zacząć działać - uwierzytelnianie w aplikacji (90)
    • Inne podejście (92)
  • Czas zacząć działać - uwierzytelnianie za pomocą JavaScriptu (92)
      • Tworzenie strony zwrotnej (94)
      • Odbieranie tokenu dostępu (96)
      • Co z użytkownikami, którzy nie używali wcześniej tej aplikacji? (99)
  • Uprawnienia rozszerzone (101)
  • Czas zacząć działać - uzyskiwanie uprawnień rozszerzonych (101)
  • Czas zacząć działać - żądanie uprawnień rozszerzonych (102)
      • Chcę wszystkiego i chcę tego teraz (105)
  • Korzystanie z Adobe ActionScript 3 SDK for Facebook Platform (106)
  • Czas zacząć działać - implementacja SDK (106)
  • Podsumowanie (114)

Rozdział 4. Dalej w Graph (117)

  • Pobieranie większej liczby wyników ze stronicowaniem (117)
  • Czas zacząć działać - wyświetlanie liczby obiektów na liście (118)
  • Czas zacząć działać - żądanie większej liczby obiektów (121)
  • Czas zacząć działać - żądanie jeszcze większej liczby obiektów (123)
      • Stronicowanie (124)
  • Czas zacząć działać - uzyskiwanie danych podzielonych na strony (125)
  • Czas zacząć działać - dodawanie parametrów limit i offset do instancji GraphRequest (127)
  • Czas zacząć działać - żądanie danych na podstawie daty (129)
  • Czas zacząć działać - dodawanie parametrów since i until do instancji GraphRequest (131)
  • Czas zacząć działać - filtrowanie według daty za pomocą UI (133)
      • Partycjonowanie z okazji Twoich urodzin (136)
  • Czas zacząć działać - używanie parametru ids w Graph URL (139)
  • Podsumowanie (141)

Rozdział 5. Wyszukaj mnie (143)

  • Używanie funkcji Search (szukaj) na stronie głównej (143)
  • Czas zacząć działać - badanie wyników szybkiego wyszukiwania (144)
  • Czas zacząć działać - korzystanie z pełnego wyszukiwania (146)
  • Wyszukiwanie za pomocą Graph API (149)
  • Czas zacząć działać - wyszukiwanie bez autoryzacji (149)
  • Czas zacząć działać - wyszukiwanie po dokonaniu autoryzacji (153)
    • Różnice (156)
    • Ograniczenia (156)
  • Czas zacząć działać - implementowanie okna Search (szukaj) w projekcie Visualizer (158)
  • Czas zacząć działać - wyszukiwanie za pomocą SDK (162)
  • Czas zacząć działać - wyszukiwanie w Twoich aktualnościach (165)
  • Czas zacząć działać - wyszukiwanie wśród postów na tablicy znajomego (167)
  • Czas zacząć działać - przeszukiwanie aktualności za pomocą aplikacji Visualizer (169)
  • Podsumowanie (174)

Rozdział 6. Dodawanie do Graphu (177)

  • Witaj, Facebooku! (177)
  • Czas zacząć działać - publikowanie na tablicy użytkownika (178)
    • Metody żądań (181)
      • Co to jest metoda żądania? (181)
  • Czas zacząć działać - używanie metody POST (182)
  • Czas zacząć działać - wykrywanie błędów (184)
  • Czas zacząć działać - przyznawanie potrzebnych uprawnień (186)
  • Czas zacząć działać - publikowanie posta za pomocą SDK (188)
  • Dalsza praca z postami na tablicy (190)
  • Czas zacząć działać - publikowanie postów sformatowanych (191)
  • Pisanie na innych tablicach (196)
  • Czas zacząć działać - pisanie za pomocą aplikacji Visualizer na innej tablicy (197)
    • Parametry actions, privacy i source (198)
      • Parametr actions (198)
  • Czas zacząć działać - dodawanie operacji za pomocą parametru actions (199)
      • Parametr privacy (200)
  • Czas zacząć działać - modyfikowanie ustawień prywatności posta (201)
      • Parametr source (203)
  • Usuwanie obiektów Graph (203)
  • Czas zacząć działać - usuwanie posta (204)
  • Czas zacząć działać - usuwanie postów za pomocą aplikacji Visualizer (204)
  • Publikowanie innych obiektów Graph (210)
      • Komentarze (210)
      • Oznaczenie "Lubię to!" (211)
    • Usuwanie oznaczeń "Lubię to!" (212)
    • Notatki (212)
      • Wydarzenia (213)
      • RSVP wydarzeń (214)
      • Albumy (215)
      • Zdjęcia (216)
      • Zameldowania (217)
  • A co z...? (218)
    • Wysyłanie wiadomości do skrzynki (218)
    • Tworzenie stron, grup, aplikacji i wideo (218)
    • Modyfikowanie informacji biograficznych (219)
    • Tworzenie znajomych (219)
    • Zapraszanie znajomych na wydarzenia (219)
  • Podsumowanie (219)

Rozdział 7. FQL ma znaczenie! (223)

  • Co to jest FQL? (224)
  • Interfejs FQL (224)
    • Modele danych (225)
    • Reprezentacje danych (226)
  • Pobieranie informacji (226)
  • Czas zacząć działać - pobieranie informacji z tabeli page (227)
  • Co z połączeniami? (230)
    • Zdjęcia, albumy i ich właściciele (232)
    • Klucze podstawowe (234)
    • Kurze łapki (235)
    • Tabele łącza (236)
  • Czas zacząć działać - pobieranie listy nazw znajomych użytkownika za pomocą AS3 (238)
  • Czas zacząć działać - łatwiejszy sposób (239)
  • Czas zacząć działać - ograniczanie liczby wywołań API do jednego (239)
  • Graph jako warstwa (240)
  • Uprawnienia (241)
    • Sprawdzanie istniejących uprawnień (241)
      • Uzyskiwanie dalszych informacji (242)
  • Ograniczenia (243)
    • Wyszukiwania muszą wykorzystywać pole indeksowane (243)
      • Czy to ma znaczenie praktyczne? (244)
  • Zaawansowany FQL (244)
    • Operatory (245)
      • Operatory porównania (245)
      • Operatory logiczne (245)
    • Sortowanie (246)
    • Stronicowanie (246)
    • Dodatkowe funkcje (247)
    • Wywoływanie kilku zapytań jednocześnie (248)
  • Podsumowanie (248)

Rozdział 8. Zakończenie (251)

  • Umieszczanie aplikacji online (251)
    • Na Facebooku (252)
      • IFrame (252)
  • Czas zacząć działać - przygotowanie IFrame aplikacji (253)
      • Zakładki na stronie (256)
  • Czas zacząć działać - dodawanie aplikacji do zakładki strony (256)
    • Poza Facebookiem (258)
      • Własna witryna (259)
      • Portale gier Flash (260)
      • Jako aplikacja desktopowa AIR (261)
  • Czas zacząć działać - autoryzacja za pomocą AIR i HTTP (261)
  • Czas zacząć działać - autoryzacja za pomocą AIR i SDK (263)
      • Jako aplikacja AIR dla systemu Android (265)
  • Czas zacząć działać - autoryzacja w systemie Android (265)
      • Konfigurowanie ustawień aplikacji na Facebooku (267)
  • Udostępnianie aplikacji (268)
    • Edytowanie strony profilu aplikacji (269)
    • Katalog aplikacji Facebooka (272)
  • Uwaga na przestrzeganie zasad! (273)
  • Co dalej? (274)
    • Oficjalny AS3 Facebook SDK (274)
    • Inne API dla Facebooka (274)
    • JavaScript SDK (274)
      • Insights API (275)
      • Facebook Chat API (275)
      • Internationalization API (275)
    • Usługa Adobe Social (275)
    • Technologie powiązane (276)
      • PHP (276)
      • Protokół Open Graph (276)
      • Aktualizacje w czasie rzeczywistym (276)
    • Zupełnie nowe i dostępne wkrótce (277)
      • Facebook Credits (277)
      • Użytkownicy testowi (277)
      • Nowe wiadomości (277)
    • Zasoby dla programistów Facebooka (277)
      • Oficjalne zasoby Facebooka (277)
      • Inne dobre witryny (278)
      • Ja, ja, ja! (279)
  • Nadążyć za Zuckerbergami (279)
    • Radzenie sobie ze zmianami (280)
  • Podsumowanie (280)

Dodatek A Odpowiedzi na pytania do quizów (281)

  • Rozdział 2. (281)
  • Rozdział 3. (281)
  • Rozdział 4. (282)
  • Rozdział 5. (282)
  • Rozdział 6. (282)
  • Rozdział 7. (282)

Skorowidz (283)

Dodaj do koszyka Facebook Graph API. Tworzenie rozbudowanych rozwiązań we Flashu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.