Flash MX 2004. Biblia - Helion
Tytuł oryginału: Macromedia Flash MX 2004 Bible
Tłumaczenie: Rafał Jońca
ISBN: 83-7361-454-0
stron: 1152, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2004-07-19
Księgarnia: Helion
Cena książki: 129,00 zł
- Stwórz interaktywne i multimedialne witryny internetowe, aplikacje dla urządzeń przenośnych i prezentacje
- Poznaj wszystkie tajniki Flasha -- od narzędzi graficznych po ActionScript
- Przekonaj się, jak wiele możesz stworzyć za pomocą jednego programu
Kariera Flasha przebiegła błyskawicznie -- z prostego narzędzia do tworzenia animacji wektorowych Flash stał się rozbudowanym środowiskiem projektowym łączącym w sobie program graficzny i animacyjny, edytor klipów wideo i audio oraz narzędzie programistyczne. Wędrując po sieci, niemal w każdej witrynie spotykamy produkty stworzone we Flashu -- od prostych banerów reklamowych, poprzez formularze, aż do w pełni interaktywnych witryn WWW korzystających z baz danych, technologii XML i usług sieciowych. Coraz częściej "flashe" widać również na wyświetlaczach telefonów komórkowych i komputerów przenośnych.
Książka "Flash MX 2004. Biblia" to wyczerpujące omówienie najnowszej wersji Flasha. Można w niej znaleźć wszystkie informacje dotyczące narzędzi i technologii wykorzystywanych przy tworzeniu aplikacji we Flashu. Zawiera informacje przydatne zarówno początkującym użytkownikom Flasha, jak i zaawansowanym projektantom, którzy chcą wzbogacić swój warsztat. Przedstawia sposoby wykorzystywania w aplikacjach Flasha technologii sieciowych i multimedialnych oraz integrowania Flasha z innymi programami opisuje niemal wszystkie możliwości zastosowania Flasha.
- Podstawowe wiadomości o Flashu i technologiach sieciowych
- Metody organizacji projektów we Flashu
- Narzędzia rysunkowe
- Biblioteka -- symbole i klony
- Kolory we Flashu
- Narzędzia tekstowe
- Edycja obiektów graficznych
- Praca z warstwami
- Animacja postaci
- Eksport animacji
- Programowanie w języku ActionScript
- Testowanie aplikacji i usuwanie błędów
- Korzystanie z komponentów
- Obsługa technologii XML
Stwórz unikatowe i przykuwające wzrok aplikacje we Flashu.
Osoby które kupowały "Flash MX 2004. Biblia", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Flash MX 2004. Biblia -- spis treści
O Autorach (25)
Przedmowa (27)
Wstęp (29)
Część I Wprowadzenie do tworzenia witryn we Flashu (35)
Rozdział 1. Struktura Flasha (37)
- Świat (Flasha) MX 2004 (37)
- Topografia Flasha MX 2004 (42)
- Typy plików Flasha (43)
- Spojrzenie na strukturę programu (47)
- Przetwarzanie obrazów rastrowych (47)
- Program wektorowy (48)
- Animacje wektorowe (48)
- Kompresja wideo (48)
- Odtwarzacz audio (49)
- Środowisko edycyjne (49)
- Sekwenser animacyjny (49)
- Programowanie interfejsu i obsługi baz danych (50)
- Podsumowanie (51)
Rozdział 2. Przegląd technologii sieciowych (53)
- Miejsce Flasha w internetowej ewolucji (53)
- Wielkie nadzieje (54)
- Flash - tak czy nie? (56)
- Metody alternatywne (60)
- Technologie towarzyszące (62)
- HTML wciąż żywy (62)
- Skrypty JavaScript (63)
- Świat usług sieciowych (64)
- Technologie serwerowe firmy Macromedia (64)
- Projekt i jego potencjał (65)
- Prezentacje liniowe (65)
- Prezentacje interaktywne (65)
- Prezentacje sterowane z poziomu baz danych (65)
- Aplikacje sterowane z poziomu baz danych (lub aplikacje RIA) (66)
- Podsumowanie (66)
Rozdział 3. Planowanie projektów (69)
- Podstawy organizacji pracy (69)
- Faza I - Pomysł i podstawowe założenia projektu (70)
- Faza II - Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji (81)
- Panel Project Flasha MX Pro 2004 (84)
- Określenie definicji witryny i utworzenie projektu (1) (85)
- Dodawanie plików do projektu (2) (88)
- Przekazywanie i edycja plików w projekcie (3) (90)
- Dodawanie nowych plików do projektu (4) (92)
- Publikacja całego projektu (5) (92)
- Podsumowanie (93)
Część II Środowisko Flasha (95)
Rozdział 4. Interfejs - podstawy (97)
- Zaczynamy (98)
- Witamy we Flashu MX (98)
- Strona startowa (99)
- Opcje menu pomocy (101)
- Interfejs Flasha w systemach Mac OS i Windows (103)
- Inspektor właściwości (106)
- Zarządzanie oknami i panelami (108)
- Menu kontekstowe (108)
- Uaktywnianie paneli lub okien (109)
- Tworzenie własnych układów paneli (109)
- Skróty klawiaturowe (110)
- Przybornik (panel Tools) (112)
- Sterowanie przybornikiem (112)
- Poznawanie przybornika (113)
- Korzystanie z opcji narzędzi (113)
- Dostosowywanie przybornika (114)
- Okno dokumentu (118)
- Sterowanie oknem dokumentu (119)
- Poznawanie okna dokumentu (120)
- Korzystanie ze scen (122)
- Korzystanie z menu opcji okna dokumentu (124)
- Praca z szablonami (126)
- Listwa czasowa (131)
- Sterowanie oknem listwy czasowej (131)
- Korzystanie z paska narzędziowego Controller (132)
- Poznawanie listwy czasowej (133)
- Edycja klatek i warstw (137)
- Opcje widoku klatek (145)
- Drukowanie (147)
- Podsumowanie (148)
Rozdział 5. Rysowanie we Flashu (149)
- Kształty geometryczne (150)
- Narzędzie Line (150)
- Narzędzie Oval (151)
- Narzędzie Rectangle (151)
- Narzędzie PolyStar (152)
- Narzędzia rysowania (154)
- Narzędzie Pencil (154)
- Narzędzie Brush (155)
- Narzędzie Eraser (160)
- Tworzenie precyzyjnych linii za pomocą narzędzia Pen (161)
- Wypełnienia i zarysy (164)
- Wybieranie kolorów (164)
- Wybór stylu linii (166)
- Optymalizacja rysunków (168)
- Wykorzystanie narzędzi zaznaczania (169)
- Narzędzie Selection (169)
- Narzędzie Lasso (173)
- Narzędzie Subselect (175)
- Projektowanie i wyrównywanie elementów (177)
- Upraszczanie ustawień przyciągania (177)
- Panele projektowania (181)
- Menu Edit (185)
- Podsumowanie (187)
Rozdział 6. Biblioteka Flasha - symbole i klony (189)
- Biblioteka i jej zawartość (190)
- Praca z biblioteką (192)
- Organizowanie zawartości biblioteki (196)
- Definiowanie typu zawartości (197)
- "Surowe" dane (197)
- Grupy (198)
- Symbole (198)
- Importowane elementy (200)
- Edycja symboli (202)
- Tryb edycji symbolu (202)
- Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window) (202)
- Edycja symbolu w głównym obszarze roboczym (Edit In Place) (203)
- Edycja symbolu z poziomu biblioteki (203)
- Powrót do filmu po zakończeniu edycji symbolu (203)
- Praca z symbolami efektów listwy czasowej (204)
- Modyfikowanie właściwości klonu (206)
- Modyfikowanie koloru i przezroczystości klonów (206)
- Zmiana zachowania klonu (207)
- Podmiana symbolu (Swap Symbol) (208)
- Tworzenie zagnieżdżonych struktur symboli (208)
- Konwersja prostego kształtu na symbol graficzny (209)
- Wykorzystanie symbolu graficznego w przycisku (210)
- Animacja symboli graficznych w klipie filmowym (211)
- Dodanie klipu filmowego do symbolu przycisku (212)
- Modyfikacja klonu klipu filmowego (213)
- Narzędzie Movie Explorer (215)
- Filtrowanie widoku (216)
- Lista obiektów (216)
- Menu opcji okna Movie Explorer (217)
- Menu podręczne (218)
- Praca ze współdzielonymi bibliotekami (219)
- Podsumowanie (222)
Rozdział 7. Kolor (225)
- Podstawowe zagadnienia dotyczące koloru (226)
- Paleta kolorów bezpiecznych dla sieci (227)
- Kod szesnastkowy (227)
- Tworzenie własnych kolorów bezpiecznych dla sieci (228)
- Efektywne posługiwanie się kolorem (229)
- Praca z panelem Color Swatches (233)
- Opcje panelu Color Swatches (234)
- Importowanie własnych palet (236)
- Panel Color Mixer (239)
- Zmiana stopnia krycia wypełnienia lub obrysu (241)
- Praca z wypełnieniami gradientowymi (243)
- Edycja kolorów w wypełnieniach gradientowych (244)
- Wypełnienia gradientowe a przezroczystość (245)
- Zaznaczanie wypełnień rastrowych (248)
- Korzystanie z narzędzi Eyedropper, Paint Bucket oraz Ink Bottle (248)
- Podsumowanie (249)
Rozdział 8. Praca z tekstem (251)
- Typografia (252)
- Rodzaje pól tekstowych we Flashu (253)
- Statyczne pola tekstowe (254)
- Pola tekstowe dające się edytować, czyli pola dynamiczne i wejściowe (255)
- Narzędzie Text i inspektor właściwości (257)
- Praca z narzędziem Text (257)
- Ustawianie atrybutów tekstu w inspektorze właściwości (261)
- Eksport czcionek i ich wyświetlanie (268)
- Czcionki lokalne (269)
- Renderowanie zarysów przyciskiem Alias (270)
- Opcja Use Device Fonts inspektora właściwości (270)
- Problemy z wyświetlaniem czcionek (271)
- Zastępowanie czcionek (272)
- Symbole czcionek i współdzielone biblioteki czcionek (275)
- Tworzenie symbolu czcionki (276)
- Aktualizacja symboli czcionek w środowisku edycyjnym (279)
- Stosowanie symboli czcionek w bibliotekach współdzielonych w trakcie odtwarzania filmu (279)
- Modyfikacja tekstu (284)
- Próbkowanie i współdzielenie atrybutów tekstu (285)
- Konwersja tekstu na kształt wektorowy (285)
- Stosowanie efektów listwy czasowej dla statycznego tekstu (286)
- Podsumowanie (287)
Rozdział 9. Modyfikacja grafiki (289)
- Próbkowanie i przełączanie pociągnięć i wypełnień (290)
- Narzędzie Eyedropper (290)
- Narzędzie Ink Bottle (292)
- Narzędzie Paint Bucket (292)
- Działanie opcji zamykania przerw (294)
- Zastosowanie opcji Lock fill (294)
- Narzędzie Transform Fill (296)
- Modyfikacja środka wypełnienia (297)
- Obrót wypełnienia (297)
- Zmiana skali (298)
- Pochylanie wypełnień rastrowych (298)
- Wykorzystanie narzędzia Fill Transform do uzyskania efektów (299)
- Polecenia menu Modify/Shape (300)
- Polecenie Convert Lines to Fills (300)
- Rozszerzenie wypełnienia - polecenie Expand Fill (301)
- Wygładzanie krawędzi wypełnienia - polecenie Soften Fill Edges (302)
- Polecenie Free Transform i jego opcje (304)
- Panel Transform (304)
- Menu Modify/Transform (305)
- Narzędzie Free Transform (305)
- Przekształcanie kształtów i symboli, tekstu oraz grup (306)
- Modyfikacja typów elementów (308)
- Stos elementów (308)
- Grupowanie (309)
- Polecenie Break Apart (310)
- Modyfikator Magic Wand (314)
- Wektoryzacja map bitowych (314)
- Korzystanie z polecenie Distribute to Layers (316)
- Praca z kształtami złożonymi (318)
- Zaawansowane efekty kolorów dla klonów symboli (320)
- Wartości względne (320)
- Wartości bezwzględne (321)
- Magia i bałagan efektów listwy czasowej (322)
- Statyczne efekty listwy czasowej (322)
- Dodawanie efektu rzucania cienia (324)
- Zarządzanie symbolami i katalogami efektów listwy czasowej (325)
- Modyfikacja symboli efektów listwy czasowej (326)
- Edycja za pomocą polecenia Find & Replace (327)
- Panel History (329)
- Powtórzenie kroków (329)
- Kopiowanie kroków (330)
- Czyszczenie historii (330)
- Widok historii (331)
- Zapis jako polecenie (331)
- Podsumowanie (331)
Część III Animacje i efekty specjalne (333)
Rozdział 10. Sztuka ruchu (335)
- Podstawowe reguły (336)
- Czynniki wpływające na kształt animacji (336)
- Środowisko (337)
- Materiały (337)
- Ruch (338)
- Dodawanie osobowości (339)
- Manipulacja percepcją i iluzja (341)
- Punkt widzenia, zakres widzenia i głębia (342)
- Przewidywanie (344)
- Ruch dodatkowy (345)
- Prawa natury (346)
- Pierwsze prawo - inercja (346)
- Drugie prawo - przyspieszenie (347)
- Trzecie prawo - akcja i odpowiadająca jej reakcja (347)
- Podsumowanie (349)
Rozdział 11. Animacje i efekty - podstawy (351)
- Podstawowe techniki animacji (351)
- Animacja "klatka po klatce" (352)
- Dodawanie ujęć kluczowych (354)
- Tworzenie animacji "klatka po klatce" (355)
- Modyfikowanie sekwencji wieloklatkowych (355)
- Przenikanie ujęć (Onion Skin) (357)
- Jednoczesna edycja grupy ujęć (358)
- Animacja automatyczna (359)
- Automatyczna animacja kształtu (360)
- Wskaźniki zmiany kształtu (363)
- Automatyczna animacja ruchu (366)
- Animacja za pomocą efektów listwy czasowej (371)
- Ograniczenia efektów listwy czasowej (372)
- Opcje efektów listwy czasowej (373)
- Zastosowanie animowanego efektu listwy czasowej (374)
- Łączenie sekwencji animacji (380)
- Umieszczanie animacji w oddzielnych listwach czasowych (381)
- Porządkowanie symboli na głównej listwie czasowej (384)
- Modyfikowanie symboli wielokrotnego użytku (386)
- Podsumowanie (390)
Rozdział 12. Praca na warstwach (393)
- Warstwy odniesienia (394)
- Ścieżki ruchu (396)
- Automatyczne animowanie ruchu wzdłuż ścieżki (396)
- Sterowanie animacją wzdłuż ścieżki (399)
- Polecenie Orient to path (399)
- Punkt środka i jego wyrównywanie (400)
- Warstwy maskujące (401)
- Maskowanie za pomocą grafiki (401)
- Maskowanie za pomocą grupy (404)
- Maskowanie za pomocą klonu symbolu (404)
- Maskowanie z udziałem tekstu (405)
- Ścieżki ruchu i maski w postaci klipów filmowych (408)
- Podsumowanie (411)
Rozdział 13. Animacja postaci (413)
- Praca z dużymi plikami (414)
- Historyjka obrazkowa (414)
- Sceny Flasha a pliki projektu (415)
- Głos, efekty dźwiękowe i muzyka w tle (415)
- Podstawy animacji kreskówkowej (417)
- Wyrażanie ruchu i emocji (417)
- Przewidywanie (418)
- Waga (418)
- Nakładanie się działań (418)
- Rozmycie w celu symulacji ruchu (419)
- Ujęcia kluczowe i pośrednie (419)
- Pętla chodu (420)
- Powtarzanie (422)
- Rodzaje chodu (423)
- Stosowanie koloru (423)
- Zastosowanie modelu (423)
- Problemy z dziurami (424)
- Szybkie kolorowanie (424)
- Tymczasowe tło (424)
- Animacja automatyczna (428)
- Panoramowanie (428)
- Podmiana symboli (428)
- Synchronizacja ruchu warg (429)
- Nie warto stosować morfingu kształtu (430)
- Ekspresja a synchronizacja ruchu warg (430)
- Sztuczki synchronizacji ruchu warg (431)
- Synchronizacja z muzyką i efektami dźwiękowymi (431)
- Tło i scenografia (435)
- Mapy bitowe (436)
- Ograniczenia formatu QuickTime (436)
- Tworzenie we Flashu warstwowego tła za pomocą Photoshopa (436)
- Warstwy typu Mask (437)
- Animowanie dużych przemieszczeń (437)
- Złożone tła (438)
- Symulacja głębi za pomocą rozmycia (438)
- Końcowe poprawki (439)
- Renderowanie wyników (439)
- Podsumowanie (443)
Rozdział 14. Eksport animacji (445)
- Wysokiej jakości filmy wideo z Flasha (445)
- Wprowadzenie do wideo (446)
- Krótka historia cyfrowego wideo (446)
- Dostosowanie filmu Flasha do eksportu do formatu wideo (449)
- Tworzenie sekwencji z filmów Flasha (454)
- Eksport we Flashu (455)
- Zastosowanie poszczególnych formatów plików (456)
- Tworzenie plików AVI w systemie Windows (458)
- Wymiary (459)
- Format wideo (459)
- Format dźwięku (460)
- Kompresja wideo (460)
- Eksport dźwięku z dokumentów Flasha (460)
- Import ciągu obrazów do programu After Effects (462)
- Podsumowanie (468)
Część IV Flash i multimedia (471)
Rozdział 15. Dźwięk (473)
- Formaty importowanych i eksportowanych plików dźwiękowych (474)
- Importowane formaty (474)
- Eksportowane formaty (476)
- Import dźwięków (478)
- Przypisywanie dźwięku do przycisku (480)
- Umieszczanie dźwięków na listwie czasowej (483)
- Porządkowanie dźwięków na listwie czasowej (484)
- Wyświetlanie warstw dźwiękowych (485)
- Porządkowanie warstw dźwiękowych za pomocą folderu z warstwami (485)
- Synchronizacja dźwięku z animacją (485)
- Event (486)
- Start (486)
- Stop (487)
- Stream (487)
- Przerywanie odtwarzania dźwięków (488)
- Zatrzymanie dźwięku typu Event (488)
- Przerywanie odtwarzania pojedynczego dźwięku typu Stream (490)
- Przerywanie odtwarzania wszystkich dźwięków (491)
- Zachowania sterujące dźwiękiem (492)
- Zachowanie Load Sound from Library (492)
- Zachowanie Load streaming MP3 file (494)
- Zachowanie Play Sound (496)
- Zachowanie Stop All Sounds (498)
- Zachowanie Stop Sound (499)
- Edycja dźwięków we Flashu (500)
- Narzędzia edycji dźwięku we Flashu (500)
- Efekty na liście Effect w inspektorze właściwości (502)
- Ogólne informacje na temat optymalizacji dźwięku (504)
- Parametry publikacji dźwięku (505)
- Parametry kompresji (506)
- Obsługa formatu MP3 przez odtwarzacze Flash Player (509)
- Parametry kompresji dźwięków w bibliotece (510)
- Parametry kompresji dźwięku w bibliotece (511)
- Łączenie metod optymalizacji dźwięku (513)
- Dodatkowe uwagi na temat dźwięku (513)
- Tryb VBR formatu MP3 (513)
- Optymalizacja dźwięku pod kątem zajętości miejsca (514)
- Ekstrakcja dźwięku z pliku edycyjnego FLA (516)
- Podsumowanie (519)
Rozdział 16. Importowanie grafiki (521)
- Grafika wektorowa a grafika rastrowa (522)
- Import plików (523)
- Przygotowanie map bitowych (527)
- Zachowanie jakości map bitowych (528)
- Importowanie i kopiowanie obrazów rastrowych (531)
- Importowanie mapy bitowej do Flasha (531)
- Importowanie sekwencji (532)
- Kopiowanie i wstawianie map bitowych do Flasha (533)
- Właściwości map bitowych we Flashu (533)
- Kilka słów przestrogi (537)
- Zgodność z przeglądarkami (537)
- Obrót JPEG (538)
- Stosowanie przezroczystości i efektów kolorów w mapach bitowych (538)
- Korzystanie z przycisków map bitowych w inspektorze właściwości (539)
- Przycisk Swap (539)
- Przycisk Edit (539)
- Wykorzystanie kompresji obrazu (540)
- 24- lub 32-bitowe bezstratne pliki źródłowe (540)
- 8-bitowe bezstratne pliki źródłowe (541)
- Pliki źródłowe z kompresją stratną (542)
- Konwersja grafiki rastrowej na wektorową (542)
- Korzystanie z zewnętrznej grafiki wektorowej (545)
- Import grafiki wektorowej (546)
- Import plików w formacie Macromedia Fireworks (548)
- Import plików w formacie Macromedia FreeHand (550)
- Optymalizacja grafiki wektorowej (553)
- Wektoryzacja złożonej grafiki wektorowej (554)
- Konwersja tekstu na zarysy (555)
- Optymalizacja krzywych (556)
- Podsumowanie (556)
Rozdział 17. Osadzanie wideo (559)
- Import wideo (559)
- Integracja wideo - możliwe rozwiązania (560)
- Opcje kompresji kodeka Spark (562)
- Kompresja dźwięku (568)
- Kompresja wideo we Flashu MX 2004 (568)
- Korzystanie z wideo na listwie czasowej (570)
- Sterowanie odtwarzaniem (570)
- Umieszczanie filmu wideo i sterowanie nim w klipie filmowym (572)
- Publikowanie zawierającego wideo filmu Flasha (574)
- Przechowywanie filmu wideo w osobnym filmie Flasha (575)
- Korzystanie z nazwanych zakotwiczeń dla filmów wideo (578)
- Optymalizacja wideo za pomocą modułu Flash Video Exporter (580)
- Instalacja modułu Flash Video Exporter (580)
- Korzystanie z modułu Flash Video Exporter (580)
- Aplikacja Sorenson Squeeze (582)
- Wybór formatu wyjściowego (584)
- Kompresja wideo kodekiem Sorenson Spark Pro (585)
- Podsumowanie (586)
Część V Interaktywność w filmach Flasha (589)
Rozdział 18. Akcje i obsługa zdarzeń (591)
- Akcje i detektory zdarzeń (591)
- Czym są zachowania? (593)
- Czym jest ActionScript? (595)
- Edytor skryptów (595)
- Krótkie wprowadzenie do składni kodu (598)
- Pięć pierwszych akcji (601)
- Akcje gotoAndPlay i gotoAndStop (601)
- Akcje nextFrame i prevFrame (603)
- Akcje nextScene i prevScene (603)
- Akcje play i stop (604)
- Akcja stopAllSounds (605)
- Akcja getURL (605)
- Uruchamianie akcji za pomocą detektorów zdarzeń (607)
- Akcja i detektor zdarzenia w skrypcie przycisku (608)
- Detektory zdarzeń we Flashu (610)
- Manipulacja przyciskami (610)
- Obsługa klawiatury (613)
- Ujęcia kluczowe (614)
- Tworzenie niewidzialnych przycisków - akcja getURL (615)
- Podsumowanie (620)
Rozdział 19. Tworzenie listew czasowych i interakcji (621)
- Klipy filmowe - elementy z niezależnymi listwami czasowymi (621)
- Jak oddziałują ze sobą klipy filmowe? (622)
- Jeden film, wiele listew czasowych (623)
- Ścieżki adresowe (625)
- Ścieżki absolutne i ścieżki relatywne (627)
- Adresowanie klipów filmowych we Flashu MX 2004 (629)
- Sterowanie klipami filmowymi za pomocą zachowań (633)
- Integracja zachowań z klipami filmowymi (634)
- Klip filmowy pianoKeys (634)
- Tworzenie klonów dźwięków za pomocą zachowań (636)
- Adresowanie dźwięków przy użyciu zachowań (638)
- Podsumowanie (640)
Rozdział 20. Pierwszy własny projekt we Flashu (641)
- Główna listwa czasowa i układ strony (641)
- Tworzymy plan (643)
- Określanie właściwości filmu (643)
- Łączymy sekcje prezentacji z ujęciami kluczowymi (644)
- Tworzymy zawartość poszczególnych sekcji (645)
- Elementy nawigacyjne na głównej listwie czasowej (650)
- Tworzymy przyciski menu (650)
- Tworzymy przyciski do przeglądania zawartości sekcji (653)
- Przewijanie tekstu: komponent TextArea (654)
- Komponent Fade (657)
- Integracja filmu z przeglądarką internetową (658)
- Zwiększanie stopnia dostępności filmu (660)
- Podsumowanie (663)
Część VI Dystrybucja filmów Flasha (665)
Rozdział 21. Publikowanie filmów Flasha (667)
- Testowanie filmów (667)
- Polecenia Test Scene oraz Test Movie (668)
- Narzędzie Bandwidth Profiler (669)
- Raport na temat zawartości filmu (Size report) (675)
- Publikowanie filmów (675)
- Ustawienia publikowanego pliku (Publish Settings) (676)
- Określanie formatu eksportowanego pliku (panel Formats) (676)
- Ustawienia formatu Flasha (zakładka Flash) (677)
- Ustawienia formatu HTML (zakładka HTML) (681)
- Ustawienia formatu GIF (690)
- Ustawienia formatu JPEG (694)
- Ustawienia formatu PNG (695)
- Tworzenie projektorów dla systemów Windows oraz Mac OS (697)
- Ustawienia formatu QuickTime (697)
- Podgląd i publikowanie filmu (698)
- Wykorzystanie poleceń z podmenu Publish Preview (698)
- Wykorzystanie polecenia Publish (698)
- Profile publikacji (698)
- Podsumowanie (700)
Rozdział 22. Integracja filmów Flasha z dokumentami HTML (701)
- Pisanie dokumentów HTML dla filmów Flasha (701)
- Wykorzystanie znacznika <object> (702)
- Wykorzystanie znacznika <embed> (707)
- Wykrywanie odtwarzacza filmów Flasha (710)
- Plugin kontra ActiveX: wyświetlanie bez sprawdzania (710)
- Wykrywanie odtwarzacza Flash Player we Flashu MX 2004 (711)
- Wykorzystanie pliku typu sniffer (715)
- Wykrywanie odtwarzacza Flasha przy użyciu skryptów JavaScript i VBScript (720)
- Wykorzystanie języków JavaScript i DHTML w filmach Flasha (724)
- Słowo przestrogi dla projektantów sieciowych (724)
- Jak Flash współpracuje z językiem JavaScript? (725)
- Zmiana atrybutów HTML (725)
- Wykorzystanie metody PercentLoaded() (729)
- Podsumowanie (731)
Rozdział 23. Odtwarzacze i projektory (733)
- Niezależny odtwarzacz i projektor (733)
- Tworzenie projektora (734)
- Rozpowszechnianie i licencje (736)
- Dystrybucja na płytach CD-ROM i DVD-ROM (736)
- Akcje fscommand (737)
- Wykorzystanie zachowania do zmiany trybu wyświetlania (738)
- Ograniczenia niezależnych odtwarzaczy i projektorów (740)
- Rozmiar pliku (740)
- Lokalizacja plików (740)
- Wykorzystanie pluginu Flasha w przeglądarkach internetowych (741)
- Obsługiwane systemy operacyjne (741)
- Obsługiwane przeglądarki internetowe (742)
- Dystrybucja pluginu i filmów Flasha w internecie (743)
- Instalacja pluginu (743)
- Korzystanie z ustawień odtwarzaczy Flash Player 6 i 7 (743)
- Zakładka Privacy (743)
- Zakładka Local Storage (744)
- Zakładka Microphone (745)
- Zakładka Camera (745)
- Alternatywne odtwarzacze filmów Flasha (746)
- Wykorzystanie odtwarzacza RealOne Player do wyświetlania filmów Flasha (746)
- Odtwarzacz QuickTime (746)
- Odtwarzacz Shockwave (747)
- Programy narzędziowe (747)
- Podsumowanie (748)
Część VII Programowanie w języku ActionScript (751)
Rozdział 24. Podstawy pisania skryptów ActionScript (753)
- Podział interaktywnego procesu na podstawowe elementy (754)
- Określanie problemu (754)
- Szukanie rozwiązania (755)
- Przekształcenie rozwiązania na język interaktywny (756)
- Podstawowe zasady programowania we Flashu (757)
- Dostęp do poleceń ActionScript (758)
- Organizacja listy akcji w panelu Actions (758)
- Panel Help (758)
- Język ActionScript w wersji 1.0 i 2.0 (760)
- Część równania - zmienne ActionScript (761)
- Ciągi znaków (763)
- Wyrażenia (763)
- Zmienne jako deklaracje (765)
- Zmienne jako pola tekstowe (766)
- Deklarowanie zmiennych w ActionScript (768)
- Akcje definiujące zmienne (768)
- Wczytywanie zmiennych z predefiniowanego źródła (768)
- Wysyłanie zmiennych do adresów URL (769)
- Określanie zmiennych w kodzie HTML (770)
- Tworzenie wyrażeń (770)
- Operatory (770)
- Sprawdzanie warunków: akcje if...else (771)
- Wykonywanie rozgałęzień poleceniami switch() i case (774)
- Pętle (775)
- Właściwości (780)
- Wbudowane funkcje (780)
- Tworzenie i wywoływanie podprocedur (780)
- Rejestrowanie się ze zmiennymi (781)
- Podsumowanie (784)
Rozdział 25. Sterowanie klipami filmowymi (785)
- Omówienie obiektu Movie Clip (785)
- Właściwości klipu filmowego (786)
- Metody obiektu typu Movie Clip (792)
- onClipEvent - oryginalny detektor zdarzeń klipu filmowego (799)
- Metody zdarzeń - detekcja zdarzeń klipów filmowych Flasha MX (800)
- Inne obiekty współpracujące z obiektami MovieClip (805)
- Praca z właściwościami klipów filmowych (806)
- Położenie klipu filmowego (806)
- Skalowanie klipów filmowych (808)
- Obracanie klipów filmowych (809)
- Tworzenie dających się przeciągać klipów filmowych (809)
- Podstawy przeciągania (810)
- Wykrywanie położenia przyciągania - właściwość _droptarget (812)
- Suwaki sterujące przezroczystością i skalą obiektu (815)
- Podsumowanie (823)
Rozdział 26. Funkcje i tablice (825)
- Czym są typy danych? (825)
- Typ string - wartość tekstowa (826)
- Typ number - liczby (827)
- Typ boolean - wartość logiczna (827)
- Typ MovieClip - obiekt typu Movie Clip (828)
- Typ object (828)
- Typ function (829)
- Typ undefined (829)
- Sprawdzanie typu zmiennej za pomocą operatora typeof (829)
- Sprawdzanie klasy za pomocą operatora instanceof (831)
- Funkcje jako podprogramy (832)
- Co robią funkcje? (832)
- Kiedy tworzyć funkcję? (832)
- Jak zdefiniować funkcję? (833)
- Jak wywołać funkcję? (834)
- Operowanie danymi powiązanymi ze sobą - klasa Array (834)
- Tworzenie dynamicznego menu wielokrotnego użytku (836)
- Funkcje jako metody obiektów (841)
- Funkcje jako konstruktory obiektów (844)
- Definicja funkcji (844)
- Tworzenie i przypisywanie obiektu (845)
- Wywoływanie metod obiektu typu Sound (845)
- Podsumowanie (846)
Rozdział 27. Interaktywność w klipach filmowych (847)
- Wykrywanie kolizji klipów filmowych (847)
- Wykorzystanie właściwości _droptarget (848)
- Wykrywanie kolizji metodą hitTest() (848)
- Obiekt Mouse (850)
- Zmiany kolorów - obiekt Color (853)
- Tworzenie obiektu Color (854)
- Tworzenie obiektu colorTransform (856)
- Obsługa dźwięku w języku ActionScript (860)
- Tworzenie biblioteki dźwięków w kodzie ActionScript (862)
- Tworzenie obiektu soundTransform (866)
- Tworzenie suwaków głośności i balansu (867)
- Drukowanie za pomocą skryptów (869)
- Podsumowanie (874)
Rozdział 28. Współużytkowanie i ładowanie elementów (877)
- Zarządzanie sprawnym pobieraniem i wyświetlaniem filmu (878)
- Wstępne wczytywanie filmu Flasha (879)
- Ładowanie filmów Flasha (884)
- Krótkie omówienie struktury witryny (885)
- Przechowywanie wielu filmów (886)
- Wczytanie zewnętrznego pliku SWF do filmu Flasha (886)
- Jak Flash obsługuje ładowane filmy o różnych wymiarach obrazu? (888)
- Umieszczanie, skalowanie oraz obracanie załadowanych plików SWF (889)
- Komunikacja pomiędzy filmami na różnych poziomach (892)
- Usuwanie załadowanych filmów (893)
- loadMovie() jako metoda lub akcja (893)
- Wczytywanie obrazów JPEG do filmów Flasha (895)
- Wczytywanie elementów za pomocą interfejsu MovieClipLoader (898)
- Wczytywanie dźwięku MP3 do filmów Flasha (900)
- Wczytywanie filmu wideo do filmu Flasha (903)
- Zastosowanie animacji wstępnej dla zewnętrznych elementów (906)
- Zastosowanie komponentów Loader i ProgressBar (910)
- Dodanie komponentu Loader do filmu Flasha (910)
- Dynamiczna zmiana źródła pobierania dla komponentu Loader (911)
- Zastosowanie komponentu ProgressBar (913)
- Dostęp do elementów bibliotek współużytkowanych (915)
- Tworzenie pliku biblioteki współdzielonej (916)
- Przypisywanie nazw elementom (917)
- Określenie położenia biblioteki współdzielonej (917)
- Publikacja pliku SWF biblioteki współdzielonej (918)
- Dowiązywanie elementów z innych filmów (918)
- Aktualizacja współdzielonych elementów (919)
- Podsumowanie (920)
Rozdział 29. Korzystanie z komponentów (921)
- Czym są komponenty? (921)
- Dlaczego warto stosować komponenty? (922)
- Nowe typy symboli dla komponentów (923)
- Dodawanie komponentów (924)
- Gdzie można znaleźć komponenty, elementy i parametry (925)
- Modyfikacja parametrów i właściwości koloru komponentu (927)
- Usuwanie komponentów z filmu Flasha (928)
- Komponenty Flasha MX 2004 (929)
- Komponent Button (929)
- Komponent CheckBox (930)
- Komponent ComboBox (931)
- Komponent List (932)
- Komponent RadioButton (933)
- Komponent ScrollPane (934)
- Komponent TextArea (936)
- Model nasłuchiwania zdarzeń komponentów V2 (937)
- Kod typowego obiektu nasłuchującego (937)
- Poinformowanie komponentu o tym, kto chce go nasłuchiwać (938)
- Korzystanie z komponentów w filmach Flasha (939)
- Modyfikacja komponentów (943)
- Zmiana stylu poszczególnych klonów komponentów (944)
- Stosowanie w komponentach osadzonych czcionek (945)
- Własne komponenty (946)
- Podgląd na scenie (946)
- Wymiana i pobieranie komponentów (947)
- Podsumowanie (947)
Rozdział 30. Wysyłanie i odbieranie danych (949)
- Używanie pól tekstowych do pobierania i wyświetlania danych (949)
- Wejściowe pola tekstowe (Input Text) (950)
- Dynamiczne pola tekstowe (Dynamic Text) (951)
- Stany przetwarzania danych (953)
- Stan wejściowy (954)
- Stan wysyłania (954)
- Stan oczekiwania (955)
- Stan wyjściowy (955)
- Tworzenie formularza (956)
- Używanie danych XML w filmie Flasha (961)
- Podstawy XML (961)
- Wczytywanie dokumentów XML do filmu (962)
- Podsumowanie (971)
Rozdział 31. Formatowanie pól tekstowych i obsługa HTML (973)
- Korzystanie ze znaczników HTML w polach tekstowych (973)
- Obsługiwane znaczniki HTML (974)
- Formatowanie tekstu za pomocą panelu inspektora właściwości (976)
- Formatowanie pól tekstowych za pomocą skryptów (978)
- Formatowanie pól tekstowych za pomocą obiektu TextFormat (979)
- Stosowanie arkuszy stylów w polach tekstowych (981)
- Wstawianie obrazów w polach tekstowych (984)
- Wywoływanie funkcji w formatowanych polach tekstowych (986)
- Właściwości pola tekstowego (987)
- Manipulacja tekstem za pomocą obiektu Selection (988)
- Podsumowanie (990)
Rozdział 32. Tworzenie strony portfolio we Flashu (991)
- Tworzenie rozszerzalnej struktury witryny (992)
- Planowanie podstawowej struktury witryny (993)
- Określenie podstawowych elementów (994)
- Organizacja dokumentu (996)
- Przygotowanie grafiki (997)
- Przygotowywanie oryginalnych obrazów prac (997)
- Przygotowanie obrazu do wczytania (1000)
- Formatowanie logo i pozostałej grafiki wektorowej (1004)
- Łączymy wszystko razem (1006)
- Umieszczenie elementów statycznych i tekstu (1007)
- Podstawowa nawigacja (1009)
- Funkcje wczytywania i animacja wstępna (1010)
- Nawigacja dla wczytywanych elementów (1013)
- Duplikacja funkcjonalności (1016)
- Ustawienie elementów przechowujących obrazy JPEG (1016)
- Końcowy kod ActionScript (1017)
- Poprawianie szczegółów filmu Flasha (1019)
- Umieszczanie plików na serwerze (1020)
- Podsumowanie (1021)
Rozdział 33. Tworzenie gier (1023)
- Planowanie gry - cztery etapy (1023)
- Projekt gry (1024)
- Projekt interakcji (1024)
- Projekt grafiki i dźwięku (1024)
- Programowanie (1025)
- Budowanie projektu (1025)
- Tworzenie skryptów (1026)
- Inicjalizacja zmiennych i utworzenie obiektów dźwiękowych (1027)
- Tworzenie interfejsu (1028)
- Tworzenie pól tekstowych (1028)
- Tworzenie alfabetu (1029)
- Rozpoczęcie gry (1031)
- Wyświetlanie liter alfabetu (1031)
- Losowy wybór wyrazu (1032)
- Tworzenie kratek dla liter wyrazu (1032)
- Wejście użytkownika (1033)
- Interpretacja wejścia użytkownika (1034)
- Czy litera została wcześniej wybrana? (1034)
- Czy litera stanowi część wyrazu? (1034)
- Litera nie jest częścią słowa (1035)
- Sprawdzanie stanu gry (1035)
- Czy ukończono wyraz? (1036)
- Ukończono wyraz (1036)
- Czy ukończono kosmitę? (1036)
- Usunięcie wisielca (1037)
- Czy tablica wyboru słów jest pusta? (1037)
- Istnieją jeszcze słowa do odgadnięcia (1037)
- Dodanie opóźnienia przed następną rundą (1038)
- Nowa funkcja: przechowywanie informacji o użytkowniku i grze (1038)
- Podsumowanie (1041)
Rozdział 34. Usuwanie błędów i problemów z filmami Flasha (1043)
- Dostosowywanie panelu Actions (1044)
- Podpowiedzi (1044)
- Kolorowanie składni (1047)
- Zarządzanie kodem (1048)
- Korzystanie z zastępowania w panelu Actions (1049)
- Jak i gdzie wstawiać kod (1050)
- Centralizacja kodu (1051)
- Konwencje nazewnictwa (1052)
- Komentarze (1053)
- Jawne określanie typów (1053)
- Panel Output (1054)
- Akcja trace() (1054)
- Polecenia List Objects i List Variables (1057)
- Panel Debugger i jego możliwości (1058)
- Wyświetlanie i modyfikacja zmiennych (1059)
- Lista Watch (1060)
- Edycja i wyświetlanie właściwości filmu (1061)
- Korzystanie z punktów kontrolnych (1062)
- Dodawanie i usuwanie punktów kontrolnych w panelu Actions (1062)
- Dodawanie i usuwanie punktów kontrolnych w panelu Debugger (1064)
- Przechodzenie przez kod (1065)
- Zdalne testowanie filmów w środowisku uruchomieniowym (1067)
- Testowanie w wielu środowiskach (1069)
- Przechowywanie kodu w zewnętrznych plikach (1070)
- Polecenie #include (1070)
- Polecenie Import Script (1071)
- Polecenie Export Script (1071)
- Środowiska pracy zespołowej (1072)
- Biblioteki i klasy języka ActionScript (1072)
- Wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów (1072)
- Zalecane praktyki (1073)
- Ogólna lista dotycząca rozwiązywania problemów (1074)
- Lista dotycząca rozwiązywania problemów projektowych (1074)
- Lista dotycząca rozwiązywania problemów programistycznych (1075)
- Pomoc społeczności użytkowników Flasha (1076)
- Podsumowanie (1077)
Dodatki (1079)
Dodatek A Skróty klawiaturowe (1081)
Dodatek B Cyfrowy dźwięk - podstawy (1087)
Dodatek C Cyfrowe wideo - podstawy (1095)
Dodatek D Płyta CD-ROM (1105)
Dodatek E Informacje o Autorach ćwiczeń (1111)
Skorowidz (1117)