reklama - zainteresowany?

Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane - Helion

Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane
Autor: praca zbiorowa
Tytuł oryginału: Rich Media StudioLab
TÅ‚umaczenie: Marek Binkowski
ISBN: 83-7197-854-5
stron: 424, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-10-10
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane

Tagi: Flash/ActionScript

Pomyśl o dziesięciu najbardziej interesujących stronach internetowych, jakie widziałeś w ostatnim tygodniu. Co miały wspólnego? Niewiele, jeśli były naprawdę dobre. Oprócz tego, że przypuszczalnie wszystkie były utworzone we Flashu i niemal na pewno zawierały jakieś bogate elementy obrazu i dźwięku.

W tej książce chyba po raz pierwszy połączono te dwa aspekty -- Flasha oraz bogate materiały filmowe i dźwiękowe. Pisarz, Edward Bellamy, trafnie przewidział wszechobecność mediów w roku 2000, obserwując Amerykę pod koniec 19. stulecia. Lecz nawet on myślał o bardziej jednolitym procesie. Podczas gdy większość świata zawierzyła hollywoodzkiej wizji filmu, czyli kinowych rozmiarów telewizorom stojącym w każdym mieszkaniu, bogate materiały filmowe zaczynają zaglądać na ekrany naszych komputerów połączonych z Internetem.

Prawdziwie bogaty film i dźwięk w projektach internetowych nie jest na razie rozpowszechniony, lecz kreatywność rozkwita wszędzie tam, gdzie pozwalają jej na to bariery technologiczne. Pomyśl o złotych latach filmu czy muzyki rozrywkowej. To, co dzieje się z dzisiejszymi mediami, może mieć większe znaczenie niż to, co udało się zrobić grupie The Beatles z czterościeżkowymi nagraniami.

To wzniosłe słowa, lecz poparcie dla nich możesz znaleźć, przeglądając chociażby pliki źródłowe na płycie CD-ROM, dołączonej do tej książki. W tym miejscu rozpoczyna się nowa podróż.

Rolą tego wstępu jest przywitanie cię na pokładzie, poinformowanie o konwencjach typograficznych stosowanych w książce, a także wskazanie, w którym miejscu możesz rozpocząć czytanie.

W pierwszym rozdziale, którego autorami są Murat Bodur i Doug McDermott, znajduje się opis jednej z wersji przyszłości bogatych mediów sieciowych. W rozdziale drugim znajdziesz przegląd opcji, jakie udostępnia Flash podczas pracy nad bogatymi materiałami filmowymi i dźwiękowymi. Wskażemy tam również, w których miejscach książki opisane są poszczególne opcje. Do dalszych rozdziałów raczej nie powinieneś przechodzić bez przeczytania poprzednich.

Wierzymy, że opisaliśmy wszystkie istotne opcje dotyczące opracowywania bogatych materiałów filmowych i dźwiękowych we Flashu i na stronach tej książki zawarliśmy wystarczająco dużo wiedzy nawet dla najbardziej dociekliwych umysłów.

Dodaj do koszyka Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane

 

Osoby które kupowały "Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane", wybierały także:

  • Learning ActionScript 3.0. A Beginner's Guide. 2nd Edition
  • Flash CS5.5: The Missing Manual. 6th Edition
  • Learning ActionScript 3.0. The Non-Programmer's Guide to ActionScript 3.0
  • ActionScript 3.0 Cookbook. Solutions for Flash Platform and Flex Application Developers
  • Flash CS3: The Missing Manual

Dodaj do koszyka Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane

Spis treści

Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane -- spis treści

Wstęp (13)

  • Od czego zacząć (13)
  • Konwencje typograficzne (14)
  • PÅ‚yta CD-ROM (15)
  • Wydawca oryginaÅ‚u (15)

Rozdział 1. Rewolucja i ewolucja: spojrzenie na świat filmu i dźwięku (17)

    • Internet (18)
    • MateriaÅ‚y filmowe i dźwiÄ™kowe (19)
    • Internetowe bankomaty (21)
    • PrzyszÅ‚ość filmów flashowych (24)

Rozdział 2. Planowanie projektu (27)

  • Przygotowanie materiaÅ‚u wideo (27)
    • WÅ‚aÅ›ciwy montaż (28)
    • PrÄ™dkość odtwarzania klatek (28)
      • Wymiary obrazu (29)
      • Kompresja obrazu (30)
  • Mamy materiaÅ‚ wideo, co dalej? (33)
      • Importowanie materiaÅ‚u wideo do Flasha (33)
      • Konwersja klipu wideo na format SWF (38)
      • Umieszczanie zawartoÅ›ci flashowej w "zewnÄ™trznych" Å›rodowiskach (40)
  • DźwiÄ™k (41)
  • Plany i schematy (42)

Rozdział 3. After Effects (47)

    • Interfejs programu After Effects (47)
    • Tworzenie efektów (51)
  • Eksport materiaÅ‚u wideo dla Flasha (74)
    • Tworzenie interfejsów (75)
      • Przygotowanie materiałów w After Effects (76)
      • Realizacja projektu we Flashu (79)
      • Eksperymentowanie i tworzenie nowych efektów (81)

Rozdział 4. Badcop: niska przepustowość, mocne wrażenia (83)

  • Planowanie projektu Badcop (84)
    • Metoda pracy (86)
  • KrÄ™cenie i przygotowanie materiaÅ‚u wideo dla Flasha (87)
  • Importowanie projektu After Effects do Flasha (96)
  • Optymalizacja (102)
      • DoÅ‚Ä…czanie dźwiÄ™ku (105)
      • KoÅ„cowy rezultat (107)

Rozdział 5. QuickTime i animacja (109)

    • MateriaÅ‚ wideo (110)

Rozdział 6. Mechanizm pobierania danych wideo we Flashu (137)

  • Jak to dziaÅ‚a (138)
  • Plik FLA (139)

Rozdział 7. Program Flix (145)

      • Inne metody (150)
  • Program Wildform Flix (151)
    • Tworzenie banera w formacie SWF (154)
      • Przygotowanie materiaÅ‚u wideo (155)
      • A teraz coÅ› z zupeÅ‚nie innej beczki... (164)

Rozdział 8. Program Turbine Video Encoder (167)

    • Jak to dziaÅ‚a (167)
    • Interfejs użytkownika (168)
      • Otwieranie pliku źródÅ‚owego (170)
      • Zaznaczanie fragmentu klipu (171)
      • Kodowanie (173)
      • ZakÅ‚adka Video (174)
      • ZakÅ‚adka Flash (178)
      • ZakÅ‚adka Audio (182)
      • Menu Settings i predefiniowane ustawienia (184)
      • PrzykÅ‚adowy proces kodowania pliku Flasha (185)

Rozdział 9. Tworzenie flashowej galerii wideo (191)

    • Galeria wideo - co to takiego? (191)
      • Tworzenie galerii wideo (193)
    • Elementy sterowania (204)
    • Suwak (210)
      • Kod obsÅ‚ugujÄ…cy suwak (214)
    • Informacje o klipie wideo (219)
      • Oprogramowanie pola informacyjnego (220)
    • Czas na seans! (224)

Rozdział 10. Flash, wideo i HTML (225)

  • Znaczniki <OBJECT> i <EMBED> (226)
  • Jak to naprawdÄ™ dziaÅ‚a (228)
    • Ramki (229)
    • Przyciski w dokumencie HTML-a (231)
    • Wreszcie trochÄ™ Flasha (233)
  • Pójdźmy dalej (235)
  • Inspiracja (236)

Rozdział 11. Odtwarzacz QuickTime Flash (239)

    • Planowanie (240)
      • Tworzenie tÅ‚a (241)
      • Tworzenie masek (243)
    • Planowanie materiaÅ‚u wideo w programie QuickTime 5 Pro (244)
      • Klip wideo (245)
      • Åšcieżka dźwiÄ™kowa (248)
      • Czołówka i informacje o autorach (250)
      • Menu utworzone we Flashu (251)
      • Dodatkowe przyciski sterujÄ…ce (254)
    • Kompilacja projektu w programie QuickTime 5 Pro (257)
      • "Skóry" (262)

Rozdział 12. Integracja odtwarzacza RealPlayer z Flashem (265)

  • WiodÄ…ce odtwarzacze (266)
  • Ogólne spojrzenie (267)
  • Sterowanie odtwarzaczem RealPlayer za pomocÄ… skryptów JavaScriptu (267)
    • ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów (267)
    • Komunikacja z moduÅ‚em rozszerzajÄ…cym (268)
    • WysyÅ‚anie poleceÅ„ do odtwarzacza RealPlayer (269)
      • Metoda DoPlay() (269)
      • Metoda DoStop() (270)
      • Metoda SetMute() (270)
      • Metoda SetVolume() (270)
    • Wskazywanie pliku do odtworzenia (270)
    • Dalsze możliwoÅ›ci (271)
  • Interfejs flashowy (272)
  • Kompilacja elementów (274)
    • DoÅ‚Ä…czanie zewnÄ™trznego pliku ze skryptem JavaScriptu (274)
    • Ustawianie globalnych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci za pomocÄ… skryptu JavaScriptu (275)
    • Osadzanie klipu wideo (275)
    • Znaczniki <OBJECT> i <EMBED> osadzajÄ…ce film RealPlayer (275)

Rozdział 13. Tworzenie dźwięku (277)

    • Dlaczego dźwiÄ™k? (277)
    • Wprowadzenie do dźwiÄ™ku cyfrowego (279)
    • Jakość dźwiÄ™ku (281)
  • SprzÄ™t (283)
      • Dobór i Å‚Ä…czenie sprzÄ™tu (283)
    • Typowe konfiguracje (286)
  • Oprogramowanie (295)
    • Tworzenie prostej kompozycji (296)
    • Moja wczeÅ›niejsza kompozycja (302)
      • Jeszcze kilka porad i wskazówek (303)
    • Nagrywanie materiaÅ‚u sesyjnego (307)

Rozdział 14. Optymalizacja dźwięku (309)

  • Optymalizacja dźwiÄ™ku (309)
      • Kompresja sygnaÅ‚u dźwiÄ™kowego (310)
      • Korekcja widma (311)
      • Program Sound Forge (311)
      • Próbkowanie materiaÅ‚u sesyjnego (313)
      • ModuÅ‚y rozszerzajÄ…ce programu Sound Forge (317)
      • Przetwarzanie Å›cieżki dźwiÄ™kowej (322)
  • Tworzenie dźwiÄ™ku na potrzeby Internetu (325)
    • DźwiÄ™k w formacie MP3 (325)
    • Åšcieżki dźwiÄ™kowe (328)
      • Tworzenie pÄ™tli i bridge'ów (331)
    • Przygotowywanie pÄ™tli na potrzeby Flasha (337)

Rozdział 15. Dynamiczne odtwarzanie dźwięku we Flashu (343)

    • MożliwoÅ›ci dźwiÄ™kowe Flasha (343)
      • Sterowanie dźwiÄ™kiem za pomocÄ… skryptów (348)
  • Mechanizm interaktywnej Å›cieżki dźwiÄ™kowej (354)
      • Wybór i testowanie pÄ™tli (354)
      • Interaktywna Å›cieżka dźwiÄ™kowa - przemyÅ›lenia (355)
    • Tworzenie interaktywnej Å›cieżki dźwiÄ™kowej (356)
      • Struktura mechanizmu (357)
    • Integracja interaktywnej Å›cieżki dźwiÄ™kowej z innym plikiem FLA (363)

Rozdział 16. Komercyjna prezentacja flashowa (369)

    • Zadanie (369)
      • Inspiracja (370)
      • RozwiÄ…zanie (371)
    • Struktura projektu (374)
      • Zanim uruchomisz Flasha (374)
    • SkÅ‚adanie caÅ‚oÅ›ci we Flashu (375)

Dodatek A Teoria dźwięku cyfrowego (387)

    • Natura dźwiÄ™ku (388)
      • Propagacyjna reprezentacja dźwiÄ™ku (388)
      • Sinusoidalna reprezentacja dźwiÄ™ku (388)
    • Prosta filtracja (390)
      • Szeregi Fouriera i harmoniczne (390)
    • DźwiÄ™k cyfrowy (394)
      • Szum (397)

Skorowidz (407)

Dodaj do koszyka Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.