Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane - Helion
Tytuł oryginału: Rich Media StudioLab
TÅ‚umaczenie: Marek Binkowski
ISBN: 83-7197-854-5
stron: 424, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-10-10
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
Pomyśl o dziesięciu najbardziej interesujących stronach internetowych, jakie widziałeś w ostatnim tygodniu. Co miały wspólnego? Niewiele, jeśli były naprawdę dobre. Oprócz tego, że przypuszczalnie wszystkie były utworzone we Flashu i niemal na pewno zawierały jakieś bogate elementy obrazu i dźwięku.
W tej książce chyba po raz pierwszy połączono te dwa aspekty -- Flasha oraz bogate materiały filmowe i dźwiękowe. Pisarz, Edward Bellamy, trafnie przewidział wszechobecność mediów w roku 2000, obserwując Amerykę pod koniec 19. stulecia. Lecz nawet on myślał o bardziej jednolitym procesie. Podczas gdy większość świata zawierzyła hollywoodzkiej wizji filmu, czyli kinowych rozmiarów telewizorom stojącym w każdym mieszkaniu, bogate materiały filmowe zaczynają zaglądać na ekrany naszych komputerów połączonych z Internetem.
Prawdziwie bogaty film i dźwięk w projektach internetowych nie jest na razie rozpowszechniony, lecz kreatywność rozkwita wszędzie tam, gdzie pozwalają jej na to bariery technologiczne. Pomyśl o złotych latach filmu czy muzyki rozrywkowej. To, co dzieje się z dzisiejszymi mediami, może mieć większe znaczenie niż to, co udało się zrobić grupie The Beatles z czterościeżkowymi nagraniami.
To wzniosłe słowa, lecz poparcie dla nich możesz znaleźć, przeglądając chociażby pliki źródłowe na płycie CD-ROM, dołączonej do tej książki. W tym miejscu rozpoczyna się nowa podróż.
Rolą tego wstępu jest przywitanie cię na pokładzie, poinformowanie o konwencjach typograficznych stosowanych w książce, a także wskazanie, w którym miejscu możesz rozpocząć czytanie.
W pierwszym rozdziale, którego autorami są Murat Bodur i Doug McDermott, znajduje się opis jednej z wersji przyszłości bogatych mediów sieciowych. W rozdziale drugim znajdziesz przegląd opcji, jakie udostępnia Flash podczas pracy nad bogatymi materiałami filmowymi i dźwiękowymi. Wskażemy tam również, w których miejscach książki opisane są poszczególne opcje. Do dalszych rozdziałów raczej nie powinieneś przechodzić bez przeczytania poprzednich.
Wierzymy, że opisaliśmy wszystkie istotne opcje dotyczące opracowywania bogatych materiałów filmowych i dźwiękowych we Flashu i na stronach tej książki zawarliśmy wystarczająco dużo wiedzy nawet dla najbardziej dociekliwych umysłów.
Osoby które kupowały "Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane", wybierały także:
- Learning ActionScript 3.0. A Beginner's Guide. 2nd Edition 175,88 zł, (29,90 zł -83%)
- Flash CS5.5: The Missing Manual. 6th Edition 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- Learning ActionScript 3.0. The Non-Programmer's Guide to ActionScript 3.0 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- ActionScript 3.0 Cookbook. Solutions for Flash Platform and Flex Application Developers 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- Flash CS3: The Missing Manual 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
Spis treści
Flash. Filmy i dźwięk. Techniki zaawansowane -- spis treści
Wstęp (13)
- Od czego zacząć (13)
- Konwencje typograficzne (14)
- PÅ‚yta CD-ROM (15)
- Wydawca oryginału (15)
Rozdział 1. Rewolucja i ewolucja: spojrzenie na świat filmu i dźwięku (17)
- Internet (18)
- Materiały filmowe i dźwiękowe (19)
- Internetowe bankomaty (21)
- Przyszłość filmów flashowych (24)
Rozdział 2. Planowanie projektu (27)
- Przygotowanie materiału wideo (27)
- Właściwy montaż (28)
- Prędkość odtwarzania klatek (28)
- Wymiary obrazu (29)
- Kompresja obrazu (30)
- Mamy materiał wideo, co dalej? (33)
- Importowanie materiału wideo do Flasha (33)
- Konwersja klipu wideo na format SWF (38)
- Umieszczanie zawartości flashowej w "zewnętrznych" środowiskach (40)
- Dźwięk (41)
- Plany i schematy (42)
Rozdział 3. After Effects (47)
- Interfejs programu After Effects (47)
- Tworzenie efektów (51)
- Eksport materiału wideo dla Flasha (74)
- Tworzenie interfejsów (75)
- Przygotowanie materiałów w After Effects (76)
- Realizacja projektu we Flashu (79)
- Eksperymentowanie i tworzenie nowych efektów (81)
- Tworzenie interfejsów (75)
Rozdział 4. Badcop: niska przepustowość, mocne wrażenia (83)
- Planowanie projektu Badcop (84)
- Metoda pracy (86)
- Kręcenie i przygotowanie materiału wideo dla Flasha (87)
- Importowanie projektu After Effects do Flasha (96)
- Optymalizacja (102)
- Dołączanie dźwięku (105)
- Końcowy rezultat (107)
Rozdział 5. QuickTime i animacja (109)
- Materiał wideo (110)
Rozdział 6. Mechanizm pobierania danych wideo we Flashu (137)
- Jak to działa (138)
- Plik FLA (139)
Rozdział 7. Program Flix (145)
- Inne metody (150)
- Program Wildform Flix (151)
- Tworzenie banera w formacie SWF (154)
- Przygotowanie materiału wideo (155)
- A teraz coś z zupełnie innej beczki... (164)
- Tworzenie banera w formacie SWF (154)
Rozdział 8. Program Turbine Video Encoder (167)
- Jak to działa (167)
- Interfejs użytkownika (168)
- Otwieranie pliku źródłowego (170)
- Zaznaczanie fragmentu klipu (171)
- Kodowanie (173)
- Zakładka Video (174)
- Zakładka Flash (178)
- Zakładka Audio (182)
- Menu Settings i predefiniowane ustawienia (184)
- Przykładowy proces kodowania pliku Flasha (185)
Rozdział 9. Tworzenie flashowej galerii wideo (191)
- Galeria wideo - co to takiego? (191)
- Tworzenie galerii wideo (193)
- Elementy sterowania (204)
- Suwak (210)
- Kod obsługujący suwak (214)
- Informacje o klipie wideo (219)
- Oprogramowanie pola informacyjnego (220)
- Czas na seans! (224)
Rozdział 10. Flash, wideo i HTML (225)
- Znaczniki <OBJECT> i <EMBED> (226)
- Jak to naprawdę działa (228)
- Ramki (229)
- Przyciski w dokumencie HTML-a (231)
- Wreszcie trochÄ™ Flasha (233)
- Pójdźmy dalej (235)
- Inspiracja (236)
Rozdział 11. Odtwarzacz QuickTime Flash (239)
- Planowanie (240)
- Tworzenie tła (241)
- Tworzenie masek (243)
- Planowanie materiału wideo w programie QuickTime 5 Pro (244)
- Klip wideo (245)
- Ścieżka dźwiękowa (248)
- Czołówka i informacje o autorach (250)
- Menu utworzone we Flashu (251)
- Dodatkowe przyciski sterujÄ…ce (254)
- Kompilacja projektu w programie QuickTime 5 Pro (257)
- "Skóry" (262)
Rozdział 12. Integracja odtwarzacza RealPlayer z Flashem (265)
- WiodÄ…ce odtwarzacze (266)
- Ogólne spojrzenie (267)
- Sterowanie odtwarzaczem RealPlayer za pomocą skryptów JavaScriptu (267)
- Obsługa błędów (267)
- Komunikacja z modułem rozszerzającym (268)
- Wysyłanie poleceń do odtwarzacza RealPlayer (269)
- Metoda DoPlay() (269)
- Metoda DoStop() (270)
- Metoda SetMute() (270)
- Metoda SetVolume() (270)
- Wskazywanie pliku do odtworzenia (270)
- Dalsze możliwości (271)
- Interfejs flashowy (272)
- Kompilacja elementów (274)
- Dołączanie zewnętrznego pliku ze skryptem JavaScriptu (274)
- Ustawianie globalnych właściwości za pomocą skryptu JavaScriptu (275)
- Osadzanie klipu wideo (275)
- Znaczniki <OBJECT> i <EMBED> osadzajÄ…ce film RealPlayer (275)
Rozdział 13. Tworzenie dźwięku (277)
- Dlaczego dźwięk? (277)
- Wprowadzenie do dźwięku cyfrowego (279)
- Jakość dźwięku (281)
- Sprzęt (283)
- Dobór i łączenie sprzętu (283)
- Typowe konfiguracje (286)
- Oprogramowanie (295)
- Tworzenie prostej kompozycji (296)
- Moja wcześniejsza kompozycja (302)
- Jeszcze kilka porad i wskazówek (303)
- Nagrywanie materiału sesyjnego (307)
Rozdział 14. Optymalizacja dźwięku (309)
- Optymalizacja dźwięku (309)
- Kompresja sygnału dźwiękowego (310)
- Korekcja widma (311)
- Program Sound Forge (311)
- Próbkowanie materiału sesyjnego (313)
- Moduły rozszerzające programu Sound Forge (317)
- Przetwarzanie ścieżki dźwiękowej (322)
- Tworzenie dźwięku na potrzeby Internetu (325)
- Dźwięk w formacie MP3 (325)
- Ścieżki dźwiękowe (328)
- Tworzenie pętli i bridge'ów (331)
- Przygotowywanie pętli na potrzeby Flasha (337)
Rozdział 15. Dynamiczne odtwarzanie dźwięku we Flashu (343)
- Możliwości dźwiękowe Flasha (343)
- Sterowanie dźwiękiem za pomocą skryptów (348)
- Mechanizm interaktywnej ścieżki dźwiękowej (354)
- Wybór i testowanie pętli (354)
- Interaktywna ścieżka dźwiękowa - przemyślenia (355)
- Tworzenie interaktywnej ścieżki dźwiękowej (356)
- Struktura mechanizmu (357)
- Integracja interaktywnej ścieżki dźwiękowej z innym plikiem FLA (363)
Rozdział 16. Komercyjna prezentacja flashowa (369)
- Zadanie (369)
- Inspiracja (370)
- RozwiÄ…zanie (371)
- Struktura projektu (374)
- Zanim uruchomisz Flasha (374)
- Składanie całości we Flashu (375)
Dodatek A Teoria dźwięku cyfrowego (387)
- Natura dźwięku (388)
- Propagacyjna reprezentacja dźwięku (388)
- Sinusoidalna reprezentacja dźwięku (388)
- Prosta filtracja (390)
- Szeregi Fouriera i harmoniczne (390)
- Dźwięk cyfrowy (394)
- Szum (397)
Skorowidz (407)