Flash CS3 Professional PL. Techniki zaawansowane. Klatka po klatce - Helion

Tytuł oryginału: Flash CS3 Professional Advanced for Windows and Macintosh: Visual QuickPro Guide
Tłumaczenie: Joanna Pasek
ISBN: 978-83-246-1342-7
stron: 536, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2008-08-08
Księgarnia: Helion
Cena książki: 79,00 zł
Odkryj najgłębiej strzeżone tajemnice Flasha
- Jak tworzyć rozbudowane animacje?
- W jaki sposób kontrolować obiekty, wykorzystując ActionScript?
- Jak pobierać dane z zewnętrznych źródeł?
- Animacje poklatkowe i automatyczne
- Animowane maski
- Rotoskopia
- Edycja kodu ActionScript w panelu Actions
- Tworzenie funkcji
- Obsługa zdarzeń w animacji
- Zarządzanie listwami czasowymi
- Tworzenie elementów nawigacyjnych
- Pobieranie plików multimedialnych z zewnętrznych źródeł
- Przetwarzanie elementów graficznych i dźwiękowych oraz danych tekstowych
- Operacje matematyczne we Flashu
- Optymalizacja filmów
Odkryj zapierające dech w piersiach możliwości synergii Flasha i języka ActionScript!
Osoby które kupowały "Flash CS3 Professional PL. Techniki zaawansowane. Klatka po klatce", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Flash CS3 Professional PL. Techniki zaawansowane. Klatka po klatce -- spis treści
Wstęp (9)
Część I: Zaawansowane animacje (13)
Rozdział 1. Tworzenie złożonych projektów (15)
- Automatyczna animacja ruchu (16)
- Automatyczna animacja kształtu (28)
- Efekty specjalne (33)
- Animowane i złożone maski (38)
Rozdział 2. Praca z wideo (49)
- Osadzanie plików wideo we Flashu (50)
- Zewnętrzne pliki wideo; stopniowe pobieranie filmów w trakcie odtwarzania (59)
- Rotoskopia (65)
Część II: Interaktywność (67)
Rozdział 3. Posługiwanie się językiem ActionScript (69)
- Co kryje nazwa ActionScript 3.0? (70)
- Obiekty i klasy (71)
- Metody i właściwości (72)
- Używanie notacji kropkowej (73)
- Więcej na temat interpunkcji (75)
- Panel Operacje (76)
- Edycja kodu ActionScript (85)
- Używanie obiektów (88)
- Funkcje (97)
- Stosowanie komentarzy (101)
Rozdział 4. Więcej o przyciskach i obsłudze zdarzeń (103)
- Odbieranie zdarzeń (104)
- Obsługa myszy (106)
- Klasa SimpleButton (110)
- Niewidoczne przyciski (114)
- Animowane przyciski a klipy filmowe (116)
- Złożone przyciski (119)
- Możliwości śledzenia przycisków (123)
- Zmiana zachowania przycisku (126)
- Dynamiczne tworzenie przycisków (129)
- Obsługa klawiatury (131)
- Menu podręczne (134)
- Tworzenie powtarzających się akcji (140)
- Obiekt Timer (141)
- Podsumowanie zdarzeń (144)
Rozdział 5. Praca z wieloma listwami czasowymi (145)
- Nawigowanie listwami czasowymi klipów filmowych (146)
- Ścieżki adresowe (147)
- Bezwzględne i względne ścieżki adresowe (151)
- Używanie akcji with do adresowania klipów filmowych (153)
- Klipy filmowe jako kontenery (155)
- Etykiety ujęć (159)
Rozdział 6. Zarządzanie komunikacją zewnętrzną (163)
- Komunikowanie się przez przeglądarkę internetową (164)
- Ładowanie zewnętrznych filmów Flasha (180)
- Kontrolowanie załadowanych filmów Flasha (185)
- Ładowanie zewnętrznych obrazów (190)
- Komunikacja z zewnętrznym wideo (193)
- Stosowanie projektorów i akcji fscommand (200)
- Komunikowanie się z drukarką (203)
- Wykrywanie pobierania danych z sieci - wskaźniki postępu ładowania (212)
Część III: Sterowanie grafiką i dźwiękiem (221)
Rozdział 7. Sterowanie grafiką (223)
- Lista wyświetlania (224)
- Zmiana własności obiektu graficznego (225)
- Skalowanie i zniekształcanie obiektów (232)
- Zmiana koloru (236)
- Mieszanie kolorów (242)
- Użycie filtrów do tworzenia efektów specjalnych (245)
- Przeciąganie i upuszczanie obiektów (248)
- Wykrywanie kolizji obiektów (252)
- Dynamiczne tworzenie obiektów (255)
- Kontrolowanie kolejności nakładania obiektów (258)
- Dynamiczne tworzenie kształtów (261)
- Dynamiczne maski (278)
- Dostosowanie wyglądu wskaźnika myszy (284)
- Podstawy animacji za pomocą języka ActionScript (286)
- Obrazy bitmapowe (291)
- Tworzenie bitmap i dostęp do nich (292)
- Edycja bitmap (298)
- Używanie filtrów do modyfikacji bitmap (308)
- Animowanie bitmap (311)
Rozdział 8. Sterowanie dźwiękiem (315)
- Wprowadzanie dźwięków (316)
- Odtwarzanie dźwięków z biblioteki (317)
- Wczytywanie i odtwarzanie zewnętrznych dźwięków (319)
- Sterowanie odtwarzaniem dźwięków (321)
- Modyfikacja natężenia i balansu dźwięku (325)
- Wykrywanie zdarzeń dźwięku (330)
- Wykorzystanie znaczników informacyjnych plików MP3 (332)
- Wizualizacja dźwięku (335)
- Tworzenie dynamicznego sterowania dźwiękiem (338)
Część IV: Przetwarzanie informacji (343)
Rozdział 9. Sterowanie przepływem informacji (345)
- Zmienne i wyrażenia (346)
- Wczytywanie zewnętrznych zmiennych (350)
- Przechowywanie i współdzielenie informacji (359)
- Modyfikacja zmiennych (365)
- Dynamiczne generowanie nazw zmiennych za pomocą wyrażeń (367)
- Testowanie informacji za pomocą instrukcji warunkowych (369)
- Alternatywa dla instrukcji warunkowej (374)
- Rozgałęzione instrukcje warunkowe (376)
- Łączenie warunków z operatorami logicznymi (380)
- Pętle (382)
Rozdział 10. Tekst (387)
- Wejściowe pole tekstowe (388)
- Dynamiczne pole tekstowe (390)
- Opcje pól tekstowych (392)
- Wyświetlanie tekstu w formacie HTML (395)
- Właściwości klasy TextField (400)
- Dynamiczne generowanie pól tekstowych (410)
- Edycja tekstu w polach tekstowych (412)
- Formatowanie pól tekstowych z wykorzystaniem zewnętrznych arkuszy stylów (422)
- Wykrywanie aktywnego pola tekstowego (426)
- Uaktywnianie pól tekstowych i zaznaczanie tekstu w polach tekstowych (429)
- Analiza tekstu (431)
- Aranżacja tekstów (441)
Rozdział 11. Przetwarzanie informacji (445)
- Obliczenia przy użyciu klasy Math (446)
- Wyliczanie kątów (447)
- Tworzenie ukierunkowanego ruchu (456)
- Obliczanie odległości (460)
- Generowanie liczb losowych (462)
- Przechowywanie informacji w tablicach (463)
- Obsługa obiektów umieszczonych w tablicy (470)
- Data i czas (475)
Rozdział 12. Zarządzanie zawartością i usuwanie błędów (483)
- Współdzielenie symboli z biblioteki (484)
- Współdzielenie czcionek (491)
- Dołączanie zewnętrznego kodu ActionScript (494)
- Panel Eksplorator filmu (497)
- Śledzenie zmiennych w panelu Wyjście (501)
- Określanie typu zmiennej (503)
- Optymalizacja filmu (504)
- Unikanie typowych błędów (508)
Dodatek A: Klawisze i odpowiadające im kody (509)
Skorowidz (511)