reklama - zainteresowany?

Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce - Helion

Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce
Autor: Katherine Ulrich
Tytuł oryginału: Flash CS3 Professional for Windows and Macintosh
Tłumaczenie: Aleksander Lamża
ISBN: 978-83-246-1411-0
stron: 576, Format: 170x230, okładka: twarda
Data wydania: 2008-07-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 79,00 zł

Dodaj do koszyka Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce

Tagi: Flash/ActionScript

Stwórz pełne życia prezentacje internetowe

  • Jak tworzyć obiekty graficzne i tekstowe?
  • Jak budować animacje i elementy interaktywne?
  • Jak optymalizować i publikować gotowe prezentacje?

Macromedia Flash CS3 to kolejne wcielenie rewelacyjnej aplikacji służącej do kreowania dynamicznych, animowanych witryn WWW oraz prezentacji multimedialnych. Flash to rozbudowane narzędzie łączące w sobie program graficzny i animacyjny, edytor cyfrowego wideo oraz środowisko programistyczne pozwalające na pisanie skryptów w obiektowym języku ActionScript. Możliwości Flasha ułatwiają ożywienie witryn WWW za pomocą dźwięku, interaktywnych przycisków, zapierających dech w piersiach animacji i atrakcyjnych interfejsów użytkownika. Budowane we Flashu arcydzieła mogą być odtwarzane nie tylko na monitorach komputerów, ale także na wyświetlaczach telefonów komórkowych i urządzeń PocketPC.

Książka "Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce" to przewodnik po najnowszej wersji Flasha. Czytając ją, nauczysz się korzystać z narzędzi rysunkowych i animacyjnych, dowiesz się, jak tworzyć obiekty i animować je, a także poznasz podstawowe sposoby budowania elementów interaktywnych za pomocą oferowanych przez Flash narzędzi pomocniczych. Znajdziesz tu także informacje o języku ActionScript, importowaniu do prezentacji elementów utworzonych przy użyciu innych aplikacji, dodawaniu cyfrowego dźwięku i wideo oraz testowaniu i optymalizowaniu animacji pod kątem odtwarzania przez sieć lub z dysku. Przeczytasz także o publikowaniu gotowej prezentacji. Każde zagadnienie przedstawione jest w postaci sekwencji czynności uzupełnionej ilustracjami obrazującymi każdy krok, co bardzo ułatwia zrozumienie i wykonanie określonego zadania.

  • Interfejs użytkownika
  • Korzystanie z narzędzi
  • Tworzenie i edycja obiektów
  • Rozmieszczanie obiektów na warstwach
  • Stosowanie symboli
  • Animacja poklatkowa i automatyczna
  • Tworzenie elementów interaktywnych
  • Importowanie elementów graficznych utworzonych w innych aplikacjach
  • Dołączanie dźwięku do prezentacji
  • Publikowanie gotowych filmów

Twórz i rób wrażenie - korzystając z niesamowitych możliwości Flasha!

Dodaj do koszyka Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce

 

Osoby które kupowały "Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce

Spis treści

Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce -- spis treści

Wstęp (11)

Rozdział 1. Środowisko projektowe programu Flash (19)

  • Praca z dokumentami Flasha (20)
  • Praca z szablonami dokumentów (25)
  • Środowisko projektowe programu Flash (28)
  • Właściwości dokumentu (32)
  • Korzystanie z miarek, siatki i linii pomocniczych (38)
  • Praca z funkcjami przyciągania (41)
  • Oglądanie grafik w różnym powiększeniu (45)
  • Panele (47)
  • Panel Inspektor właściwości (58)

Rozdział 2. Tworzenie prostych grafik (61)

  • Przybornik (62)
  • Tworzenie jednolitych kolorów i gradientów (64)
  • Praca z oknem Próbki (69)
  • Tworzenie palet kolorów (70)
  • Ustawianie atrybutów wypełnienia (72)
  • Ustawianie atrybutów obrysu (74)
  • Tworzenie kształtów geometrycznych (78)
  • Odręczne rysowanie kształtów (84)
  • Dodawanie obrysów i wypełnień (94)

Rozdział 3. Praca z tekstem (99)

  • Korzystanie z narzędzia Tekst (100)
  • Ustawianie atrybutów tekstu (102)
  • Ustawianie atrybutów akapitu (109)

Rozdział 4. Modyfikowanie prostych grafik (113)

  • Ustawianie preferencji zaznaczania (114)
  • Zaznaczanie elementów graficznych (116)
  • Korzystanie ze schowka (122)
  • Zmiana rozmiaru elementów graficznych (124)
  • Zmiana pozycji elementów graficznych (128)
  • Odbijanie, obracanie i pochylanie (130)
  • Zniekształcanie elementów graficznych (134)
  • Modyfikowanie wypełnień i obrysów (137)
  • Modyfikowanie kształtów - narzędzia odręcznego rysowania (144)
  • Modyfikowanie kształtów - krzywe Béziera (147)
  • Modyfikowanie ścieżek obiektów pierwotnych (155)
  • Konwertowanie kształtów (160)

Rozdział 5. Złożone grafiki na jednej warstwie (163)

  • Praca z grupami (166)
  • Edycja grup (169)
  • Sterowanie kolejnością wyświetlania (171)
  • Łączenie obiektów rysunkowych i pierwotnych (173)

Rozdział 6. Grafiki umieszczone na wielu warstwach (175)

  • Operacje na warstwach dostępne na osi czasu (176)
  • Tworzenie i usuwanie warstw oraz folderów (177)
  • Kontrolowanie warstw i folderów (180)
  • Ustawianie właściwości warstwy na osi czasu (182)
  • Organizowanie warstw w folderach (184)
  • Praca z grafikami na różnych warstwach (187)
  • Wycinanie i wklejanie pomiędzy warstwami (189)
  • Rozmieszczanie elementów graficznych na warstwach (192)
  • Praca z warstwami linii pomocniczych i warstwami linii ruchu (193)
  • Praca z warstwami maskującymi (195)

Rozdział 7. Praca z symbolami (199)

  • Panel Biblioteka (200)
  • Hierarchia biblioteki (204)
  • Konwertowanie grafik na symbole (206)
  • Tworzenie nowych symboli od podstaw (210)
  • Zastosowanie instancji symbolu (213)
  • Modyfikowanie instancji symbolu (214)
  • Zastępowanie instancji symbolu (218)
  • Edycja symboli głównych (220)
  • Powielanie symboli głównych (221)
  • Usuwanie symboli głównych (222)
  • Konwersja instancji symboli na grafiki (223)

Rozdział 8. Animacja poklatkowa (225)

  • Korzystanie z osi czasu (226)
  • Tworzenie klatek kluczowych (230)
  • Tworzenie zakresu klatek (234)
  • Zaznaczanie klatek (236)
  • Manipulowanie klatkami jednej warstwy (239)
  • Usuwanie klatek (243)
  • Tworzenie prostej animacji poklatkowej (246)
  • Podgląd akcji (248)
  • Wygładzanie animacji (250)
  • Tryb przenikania ujęć (tryb łusek cebuli) (252)
  • Edycja wielu klatek (254)
  • Parametr Szybkość odtwarzania (256)
  • Zróżnicowana szybkość animacji (257)

Rozdział 9. Automatyczna animacja ruchu z klatkami pośrednimi (259)

  • Tworzenie animacji ruchu z klatkami pośrednimi (260)
  • Dodawanie klatek kluczowych do animacji ruchu (264)
  • Animowanie efektów kolorystycznych (265)
  • Animowanie grafik zmieniających rozmiar (266)
  • Obracanie grafik (268)
  • Animacja ruchu grafiki po linii prostej (271)
  • Animacja ruchu grafiki wzdłuż ścieżki (273)
  • Orientacja grafiki na ścieżce ruchu (277)
  • Zmiana szybkości animacji (279)
  • Ponowne wykorzystanie animacji ruchu (285)

Rozdział 10. Automatyczna animacja kształtu z klatkami pośrednimi (291)

  • Tworzenie animacji odbijającej się piłki z wykorzystaniem automatycznej animacji kształtu (292)
  • Morfing nieskomplikowanych linii i wypełnień (295)
  • Animacja kształtu wielu elementów (297)
  • Przekształcenie prostego kształtu w kształt skomplikowany (299)
  • Tworzenie kształtów poruszających się w trakcie transformacji (304)

Rozdział 11. Skomplikowane zadania animacyjne (307)

  • Znaczenie scen (308)
  • Manipulowanie klatkami umieszczonymi na różnych warstwach (311)
  • Tworzenie wielu animacji ruchu (314)
  • Animowanie skomplikowanych kształtów (319)
  • Odwracanie klatek (321)
  • Połączenie animacji automatycznej z techniką animacji poklatkowej (323)
  • Zapisywanie animacji jako symboli graficznych (325)
  • Wykorzystanie animowanych symboli graficznych (329)
  • Zapisywanie animacji jako symboli klipów filmowych (332)
  • Wykorzystanie symboli klipów filmowych (336)
  • Wykorzystanie animowanych masek (339)
  • Korzystanie z filtrów (345)

Rozdział 12. Tworzenie interaktywnych przycisków (353)

  • Tworzenie prostego symbolu przycisku (355)
  • Tworzenie symboli przycisków zmieniających kształt (359)
  • Tworzenie w pełni animowanego symbolu przycisku (362)
  • Korzystanie z komponentu przycisku (365)
  • Modyfikacja komponentów przycisku (368)
  • Tworzenie przycisków klipów filmowych (374)

Rozdział 13. Prosta interaktywność (379)

  • Panel Operacje (380)
  • Dostosowanie panelu Operacje (382)
  • Organizacja operacji w klatkach (385)
  • Dołączanie operacji do klatek (386)
  • Dodawanie operacji do przycisków (390)
  • Podgląd działania operacji (401)
  • Modyfikowanie i rozbudowywanie skryptów dla przycisku (404)
  • Wybieranie zdarzeń (408)
  • Komponenty przycisku (412)
  • Obsługa wielu zdarzeń za pomocą jednej funkcji obsługi zdarzenia (415)
  • Klipy filmowe działające jak przyciski (417)
  • Sterowanie osią czasu za pomocą przycisków (421)
  • Łącza do stron internetowych (425)
  • Zamiana animacji osi czasu na kod (429)
  • Przyciski sterujące obiektami graficznymi (432)

Rozdział 14. Wykorzystanie grafiki spoza programu Flash (441)

  • Importowanie bitmap (442)
  • Importowanie plików z programu Photoshop (444)
  • Importowanie plików z programu Adobe Illustrator (450)
  • Importowanie plików z programu Fireworks (457)
  • Importowanie z programu FreeHand (459)

Rozdział 15. Dołączanie dźwięku (461)

  • Importowanie dźwięków (462)
  • Dołączanie dźwięków do klatek (464)
  • Dołączanie dźwięków do przycisków (468)
  • Wykorzystanie dźwięków zdarzeń (470)
  • Opcja Uruchom (474)
  • Wykorzystanie dźwięków strumieniowych (475)
  • Zatrzymywanie odtwarzania dźwięku (478)
  • Powtarzanie dźwięków (480)
  • Edycja dźwięków (482)

Rozdział 16. Importowanie filmów wideo (487)

  • Importowanie wideo na potrzeby stopniowego pobierania lub strumieniowania (489)
  • Importowanie osadzonego wideo (494)
  • Ustawianie opcji kodowania (498)
  • Praca z osadzonym wideo (506)
  • Praca z komponentem FLVPlayback (508)

Rozdział 17. Publikowanie filmów w internecie (515)

  • Przygotowanie filmu do optymalnego odtwarzania (516)
  • Publikowanie (520)
  • Ustawienia odtwarzacza Flash Player (524)
  • Publikowanie kodu HTML dla plików Flash Playera (534)
  • Kod HTML dla obrazów zastępczych (544)
  • Korzystanie z detekcji wersji (548)
  • Drukowanie w programie Flash (550)

Skorowidz (553)

Dodaj do koszyka Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.