reklama - zainteresowany?

Flash CS3 PL. Multimedialny trener - Helion

Flash CS3 PL. Multimedialny trener
ebook
Autor: Fred Gerantabee, AGI Creative Team
Tytuł oryginału: Dynamic Learning Flash CS3
Tłumaczenie: Aleksander Lamża
ISBN: 978-83-246-6018-6
stron: 456, Format: ebook
Data wydania: 2012-08-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 74,25 zł (poprzednio: 99,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-24,75 zł)

Dodaj do koszyka Flash CS3 PL. Multimedialny trener

Tagi: Flash/ActionScript | OUTLET

Trening czyni mistrza -- poznaj możliwości programu Flash CS3 z pomocą swojego osobistego instruktora

  • Jak tworzyć i przekształcać grafikę, aby wykorzystać ją do animacji?
  • Jak rozmieścić animacje na wielu warstwach?
  • Jak dodawać dźwięk do filmu?

Flash CS3 Professional jest najbardziej zaawansowanym środowiskiem do tworzenia rozbudowanych i interaktywnych filmów na potrzeby stron WWW. Jeśli kiedykolwiek pomyślałeś o stworzeniu choćby najprostszej animacji, teraz nadszedł właściwy moment. Flash CS3 oferuje Ci bowiem przemyślany zestaw narzędzi rysowniczych, a w nim zaprojektowane od nowa narzędzie Pióro, teraz łatwiejsze w obsłudze i bardziej elastyczne. Dzięki tej zmianie praca w programie stała się znacznie prostsza, a przy tym bardziej profesjonalna. Ponadto masz teraz do dyspozycji swojego osobistego multimedialnego trenera, z którym nauka tego programu będzie przyjemna i naprawdę szybka!

Oto Twój indywidualny kurs -- "Flash CS3 PL. Multimedialny trener". Dzięki jego pomocy naukę możesz dostosować do swoich wymagań i możliwości. Twój osobisty instruktor poprowadzi Cię przez kolejne lekcje, a Ty z łatwością zdobędziesz nowe umiejętności i opanujesz fascynujące możliwości Flasha. Szczegółowe instrukcje, przygotowane przez profesjonalistów, pozwolą Ci bez trudu wykonywać wszystkie ćwiczenia. Korzystając z książki oraz dołączonych do niej materiałów wideo, nauczysz się m.in. posługiwać narzędziami rysowniczymi, tworzyć i modyfikować grafikę, przygotowywać pliki dźwiękowe i -- co najważniejsze -- wykorzystać to wszystko do stworzenia własnej, profesjonalnej animacji.

  • Nowości w programie Adobe Flash CS3
  • Praca z narzędziami rysowniczymi
  • Modyfikowanie i przekształcanie grafiki
  • Symbole i biblioteka
  • Tworzenie animacji
  • Personalizowanie Flasha
  • Praca z importowanymi plikami
  • Podstawy języka ActionScript
  • Tworzenie symboli przycisków
  • Dodawanie dźwięku do filmów
  • Publikowanie filmu Flasha

Ujarzmij fascynujące możliwości Flasha CS3, trenując u boku osobistego, multimedialnego trenera!

Dodaj do koszyka Flash CS3 PL. Multimedialny trener

 

Osoby które kupowały "Flash CS3 PL. Multimedialny trener", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka Flash CS3 PL. Multimedialny trener

Spis treści

Flash CS3 PL. Multimedialny trener eBook -- spis treści

Wstęp

  • Seria "Multimedialny trener" (15)
  • Warunki wstępne (15)
    • Wymagania systemowe (15)
    • Wymagania systemowe dla programu Adobe Flash CS3 Professional (15)
  • Uruchamianie programu Adobe Flash CS3 Professional (16)
  • Czcionki (17)
  • Przywracanie domyślnej przestrzeni roboczej Flasha (17)
  • Kopiowanie plików z lekcjami (17)
  • Filmy instruktażowe (18)
    • Przygotowania do oglądania filmów (18)
    • Odtwarzanie filmów instruktażowych (19)
  • Dodatkowe źródła wiedzy (20)
  • Obrazy i animacje wykorzystane w książce (20)

Lekcja 1. Co nowego w programie Adobe Flash CS3?

  • Przygotowania do lekcji (21)
  • Usprawnione narzędzia rysownicze (22)
  • Kopiowanie i wklejanie ruchu (23)
    • Kopiowanie i wklejanie ruchu jako skryptu ActionScript 3.0 (24)
  • Nowe możliwości importowania z programów Illustrator i Photoshop (25)
  • Większe możliwości importowania i eksportowania filmów wideo (26)
    • Język ActionScript 3.0 i Flash Player 9 (27)
  • Program Adobe Device Central (29)
  • Wspólny interfejs pakietu Adobe Creative Suite 3 (29)
    • Do dzieła! (30)

Lekcja 2. Szybki start we Flashu CS3

  • Przygotowania do lekcji (31)
  • Czym jest Flash? (32)
    • Odtwarzacz Flash Player (34)
  • Typy plików Flasha (35)
  • Tworzenie nowego dokumentu (36)
    • Ustawianie właściwości nowego dokumentu (37)
    • Zapisywanie dokumentu Flasha (38)
    • Otwieranie dokumentów (40)
  • Przestrzeń robocza Flasha (41)
    • Stół montażowy i obszar roboczy (41)
    • Panel Narzędzia (42)
    • Panel Inspektor właściwości (44)
    • Panele i grupy paneli (47)
    • Oś czasu (49)
  • Posługiwanie się narzędziami Flasha (52)
    • Korzystanie z narzędzi zaznaczania i rysowniczych (52)
    • Korzystanie z narzędzi związanych z kolorami i gradientami (56)
    • Tworzenie animacji (58)
    • Kopiowanie i wklejanie ruchu (60)
  • Korzystanie z pomocy (62)
    • Fora internetowe (62)
  • Co dalej? (63)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (63)
  • Sprawdzian (63)

Lekcja 3. Praca z narzędziami rysowniczymi

  • Przygotowania do lekcji (65)
  • Rysowanie we Flashu (66)
    • Korzystanie z trybu scalania (66)
    • Otwieranie gotowego pliku (66)
  • Rysowanie kształtów (67)
    • Usuwanie zbędnych obrysów (69)
  • Korzystanie z narzędzia Owal pierwotny (71)
  • Klonowanie kształtu (74)
  • Zamiana rysunku na symbol (74)
  • Tworzenie automatycznej animacji ruchu (75)
  • Korzystanie z trybu rysowania obiektów (77)
    • Narzędzie Gwiazda-Wielokąt (77)
    • Rysowanie prostokątnych kształtów (78)
  • Zmiana kolejności wyświetlania obiektów (81)
  • Edytowanie obiektu rysunkowego (81)
  • Umieszczanie tekstu (83)
  • Dodawanie obrysu do tekstu (85)
  • Różnice między grafiką wektorową a rastrową (88)
  • Tworzenie grafiki na bazie zaimportowanego obrazu (88)
  • Importowanie grafiki rastrowej (88)
  • Rysowanie za pomocą narzędzi Ołówek, Linia i Pióro (90)
    • Korzystanie z narzędzia Ołówek (90)
  • Dostosowywanie ustawień rysowania (92)
  • Korzystanie z narzędzia Linia (95)
  • Korzystanie z narzędzia Pióro (97)
  • Ćwiczenia z krzywymi (98)
  • Tworzenie krzywych za pomocą narzędzia Pióro (99)
  • Tworzenie krzywych z wierzchołkami (100)
  • Rysowanie żaglówki (102)
  • Tworzenie kształtów żagla (105)
  • Definiowanie własnych kolorów (105)
    • Wypełnianie kształtów kolorem (107)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (107)
  • Sprawdzian (108)

Lekcja 4. Modyfikowanie i przekształcanie grafiki

  • Przygotowania do lekcji (109)
    • Projekt (110)
  • Grupowanie i układanie elementów graficznych (110)
    • Grupowanie i rozdzielanie grup (110)
    • Układanie zgrupowanych elementów (112)
  • Przekształcanie grafiki (114)
    • Narzędzie Przekształcenie swobodne (114)
    • Podmenu Przekształć (116)
    • Panel Przekształć (118)
  • Modyfikowanie koloru wypełnienia i obrysu (120)
    • Praca z gradientami (120)
    • Przekształcanie gradientów (123)
    • Tworzenie złożonych gradientów (125)
    • Modyfikowanie kolorów gradientu (126)
    • Dodawanie i modyfikowanie stylów oraz kolorów obrysu (129)
  • Pobieranie kolorów i stylów za pomocą narzędzia Kroplomierz (130)
    • Ujednolicanie kolorów i stylów grafiki oraz tekstu (130)
  • Zaawansowane zaznaczanie (131)
    • Narzędzie Lasso (131)
    • Ostatnie poprawki (132)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (135)
  • Sprawdzian (135)

Lekcja 5. Symbole i biblioteka

  • Przygotowania do lekcji (137)
    • Projekt (138)
  • Czym są symbole? (138)
  • Rzut oka na panel Biblioteka (139)
  • Tworzenie symboli (140)
    • Konwertowanie grafiki na symbol (140)
    • Tworzenie pustych symboli (145)
  • Tworzenie ilustracji z wykorzystaniem instancji (147)
    • Rozmieszczanie i przyciąganie instancji symboli (147)
    • Edytowanie i powielanie symboli (150)
    • Edytowanie symboli w panelu Biblioteka (150)
    • Edytowanie symboli bezpośrednio na stole montażowym (152)
    • Modyfikowanie pojedynczych instancji symbolu (153)
    • Modyfikowanie koloru instancji (154)
    • Urozmaicanie tła (155)
    • Powielanie symboli (156)
  • Dodawanie do banera grafiki i tekstu (158)
  • Zamiana symboli (161)
  • Zarządzanie biblioteką (163)
    • Umieszczanie symboli w folderach (165)
    • Polecenie Przenieś do nowego folderu (166)
    • Usuwanie elementów z biblioteki (168)
    • Wybór widoku biblioteki (169)
  • Podsumowanie (170)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (170)
  • Sprawdzian (170)

Lekcja 6. Tworzenie prostych animacji

  • Przygotowania do lekcji (171)
    • Projekt (172)
  • Rzut oka na oś czasu (172)
  • Importowanie biblioteki (174)
  • Tworzenie animacji poklatkowej (175)
    • Dostosowywanie panelu Oś czasu (175)
    • Pierwszy krok animacji - umieszczanie elementów (176)
    • Zwykłe klatki i klatki kluczowe (177)
    • Klatki kluczowe (179)
    • Zmiana dynamiki i obrót (180)
  • Polecenie Testuj film (182)
  • Animacja poklatkowa kontra automatyczna (183)
    • Synchronizacja i tryb przenikania (183)
    • Łączenie automatycznej animacji z animacją poklatkową (185)
  • Przekształcanie grafiki (187)
  • Usprawnianie pracy (188)
  • Linie prowadzące ruch (190)
  • Ostatnie etapy animacji (193)
    • Kończenie animacji ludzika (194)
    • Logo dogania ludzika (195)
    • Animowanie koloru (197)
    • Animowanie tekstu (198)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (200)
  • Sprawdzian (200)

Lekcja 7. Zaawansowane animacje

  • Przygotowania do lekcji (201)
    • Projekt (202)
  • Tworzenie automatycznych animacji kształtu (202)
  • Poprawianie animacji za pomocą punktów zmiany kształtu (206)
    • Umieszczanie punktów zmiany kształtu (206)
  • Rozmieszczanie animacji na wielu warstwach (210)
    • Wiele warstw dla wielu ryb (211)
    • Dodawanie rysunku oczu (213)
    • Zmiana kolejności warstw (215)
    • Wyświetlanie warstw jako konturów (216)
    • Porządkowanie warstw za pomocą folderów (217)
  • Edytowanie wielu klatek na raz (219)
  • Tworzenie masek (221)
    • Tworzenie animowanych masek (224)
  • Kopiowanie i wklejanie animacji (225)
    • Polecenie Wklej ruch specjalnie (228)
  • Przemieszczanie, rozszerzanie i odwracanie animacji (230)
    • Zwiększanie długości animacji (230)
    • Kopiowanie i odwracanie animacji (231)
  • Podsumowanie (233)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (234)
  • Sprawdzian (234)

Lekcja 8. Personalizowanie Flasha

  • Przygotowania do lekcji (235)
  • Personalizowanie układu przestrzeni roboczej (236)
    • Otwieranie ukończonego pliku (236)
  • Praca z panelami (237)
    • Układanie na stosie, zwijanie i zapisywanie paneli (240)
  • Zarządzanie przestrzeniami roboczymi (243)
  • Ustawianie preferencji (245)
  • Skróty klawiaturowe (248)
  • Wizualne narzędzia pomocnicze (252)
    • Linijki i linie pomocnicze (252)
    • Warstwy pomocnicze (257)
  • Zaawansowane wyrównywanie (261)
    • Poprawianie wyrównanych obiektów (265)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (267)
  • Sprawdzian (267)

Lekcja 9. Praca z importowanymi plikami

  • Przygotowania do lekcji (269)
    • Projekt (270)
  • Formaty importowanych plików (270)
  • Importowanie nieruchomych obrazów (272)
    • Ukończony projekt (272)
    • Importowanie obrazów bitmapowych (272)
  • Dodawanie tekstu (276)
    • Zamiana importowanych plików (278)
  • Modyfikowanie zaimportowanych obrazów (279)
    • Uaktualnianie zaimportowanych plików (282)
  • Importowanie plików Photoshopa (283)
    • Importowanie pliku Photoshopa złożonego z warstw (283)
  • Importowanie rysunków z Illustratora (288)
    • Animowanie nietoperza (291)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (293)
  • Sprawdzian (293)

Lekcja 10. Podstawy języka ActionScript

  • Przygotowania do lekcji (295)
    • Projekt (296)
    • Plik dołączony do lekcji (296)
  • Czym jest ActionScript? (297)
    • Którą wersję wybrać - ActionScript 2.0 czy 3.0? (297)
    • Ważna uwaga dotycząca ustawień publikowania (298)
  • Korzystanie z panelu Operacje (299)
    • Standardowy tryb wprowadzania skryptów (299)
    • Korzystanie z kreatora skryptu (300)
    • Dodawanie i usuwanie operacji (300)
  • Dodawanie operacji do klatek (301)
    • Wykorzystanie operacji stop() (301)
    • Wykorzystanie operacji goto do przemieszczania się po osi czasu (303)
  • Przechodzenie do etykiet klatek (308)
    • Etykiety klatek kontra numery klatek (308)
  • Podsumowanie (311)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (312)
  • Sprawdzian (312)

Lekcja 11. Tworzenie symboli przycisków

  • Przygotowania do lekcji (313)
    • Projekt (314)
  • Praca z symbolami przycisków (314)
    • Tworzenie przycisków (315)
    • Dodawanie tekstu do przycisków (318)
    • Powielanie i modyfikowanie przycisków (320)
    • Rozmieszczanie przycisków na stole montażowym (321)
    • Testowanie przycisków (322)
    • Tworzenie przycisków tekstowych (323)
  • Nawigowanie we Flashu (326)
    • Planowanie nawigacji (326)
    • Przygotowanie docelowych miejsc (327)
  • Porządkowanie osi czasu (329)
  • Przygotowanie miejsca na nową zawartość (329)
    • Dodawanie zawartości do klatek (331)
  • Tworzenie sekcji Usługi (332)
  • Tworzenie etykiet klatek na potrzeby skryptów (333)
  • Skrypty ActionScript: detektory zdarzeń i funkcje (335)
    • Dodawanie skryptów do przycisków (335)
    • Zdarzenia (335)
    • Dodawanie operacji stop() (336)
    • Łączenie przycisków z odpowiednimi klatkami (338)
    • Łączenie przycisków ze stroną internetową (341)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (343)
  • Sprawdzian (343)

Lekcja 12. Dodawanie dźwięku do filmów

  • Przygotowania do lekcji (345)
    • Projekt (346)
  • Przygotowywanie plików dźwiękowych na potrzeby Flasha (346)
    • Częstotliwość próbkowania i głębia bitowa (347)
    • Edytowanie plików audio (348)
    • Mono czy stereo (349)
    • Formaty plików audio (349)
  • Importowanie dźwięków (350)
  • Umieszczanie dźwięków na osi czasu (352)
    • Dodawanie dźwięku do pokazu slajdów (352)
    • Dodawanie pozostałych ścieżek dźwiękowych (353)
  • Dodawanie efektów dźwiękowych do przycisków (355)
    • Umieszczanie dźwięków typu Zdarzenie w klatkach przycisku (355)
  • Sterowanie dźwiękami (357)
    • Wprowadzanie operacji stopAllSounds() (357)
  • Edytowanie dźwięków (359)
    • Przycinanie dźwięku (361)
    • Powtarzanie i zapętlanie dźwięków (363)
    • Zapętlanie dźwięków (363)
  • Dodatkowe metody synchronizacji - Uruchom i Zatrzymaj (364)
    • Uruchamianie dźwięków (364)
    • Zatrzymywanie dźwięków (365)
  • Ustawienia publikowania dźwięku (367)
  • Podsumowanie (368)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (369)
  • Sprawdzian (369)

Lekcja 13. Podstawy klipów filmowych

  • Przygotowania do lekcji (371)
    • Projekt (372)
  • Klipy filmowe (372)
  • Tworzenie klipów filmowych (373)
    • Kładzenie fundamentów - pierwszy klip filmowy (373)
    • Wyświetlanie podglądu klipu filmowego z poziomu głównej osi czasu (375)
    • Tworzenie kół samolotu (377)
    • Łączenie klipów filmowych z animacją na głównej osi czasu (379)
  • Zagnieżdżanie klipów filmowych (381)
  • Dodawanie do osi czasu klipów filmowych skryptów ActionScript (383)
    • Sterowanie odtwarzaniem klipu filmowego (383)
    • Drobne modyfikacje animacji śmigieł (385)
  • Animowanie klipów filmowych (387)
  • Dodawanie drugiej animacji (388)
  • Łączenie klipów filmowych w złożoną animację (389)
  • Dodawanie filtrów do klipów filmowych (391)
    • Korzystanie z panelu Filtry (392)
    • Tworzenie filtrów (393)
  • Podsumowanie (395)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (395)
  • Sprawdzian (395)

Lekcja 14. Praca z wideo

  • Przygotowania do lekcji (397)
    • Projekt (398)
  • Wideo we Flashu - formaty i podstawy (398)
    • Wideo wewnętrzne kontra zewnętrzne (399)
  • Praca z osadzanym wideo (399)
    • Importowanie za pomocą kreatora importowania wideo (400)
    • Umieszczanie osadzanego wideo na osi czasu (406)
    • Tworzenie kontrolek dla osadzanego wideo (408)
    • Uaktualnianie i eksportowanie wideo (411)
  • Program profilujący przepustowość (412)
  • Praca z dołączanym wideo (413)
    • Importowanie dołączanego wideo (414)
    • Komponent FLVPlayback (418)
  • Program Flash Video Encoder (419)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (421)
  • Sprawdzian (421)

Lekcja 15. Publikowanie filmu Flasha

  • Przygotowania do lekcji (423)
    • Projekt (424)
  • Proces publikowania (424)
  • Publikowanie na potrzeby stron internetowych (424)
    • Personalizowanie ustawień publikowania (425)
  • Publikowanie na potrzeby multimedialnych płyt (429)
    • Tworzenie projektora (429)
    • Tworzenie pełnoekranowego projektora (430)
  • Eksportowanie filmów (433)
  • Protokół FTP (435)
  • Program Adobe Device Central (435)
  • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (438)
  • Sprawdzian (438)

Skorowidz (439)

Dodaj do koszyka Flash CS3 PL. Multimedialny trener

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.