reklama - zainteresowany?

Flash 5 w praktyce - Helion

Flash 5 w praktyce
Autor: Daniel Bargieł
ISBN: 83-7197-477-9
stron: 352, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-06-06
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka Flash 5 w praktyce

Tagi: Flash/ActionScript

Niniejsza książka stanowi uaktualnienie pozycji Flash 4 w praktyce i jest praktycznym przewodnikiem po doskonałym programie graficznym służącym do tworzenia interaktywnych animacji. Jeśli chcesz poznać wspaniałe możliwości nowej, piątej wersji programu, koniecznie zapoznaj się z tą publikacją. Znajdziesz tu m.in.:

  • wprowadzenie do tematyki Flasha 5;
  • opis poszczególnych technik rysowania we Flashu, za pomocÄ… narzÄ™dzi rysunkowych znajdujÄ…cych siÄ™ w przyborniku narzÄ™dziowym.
  • transformowanie i modyfikowanie obiektów;
  • tworzenie pól tekstowych oraz modyfikowanie ich atrybutów;
  • warstwy Flasha;
  • animacja we Flashu jest to jeden z najciekawszych rozdziałów tej książki.
Zawiera informacje o tym, jak tworzyć animacje klatka po klatce oraz animację uzupełnianą;
  • dodawanie efektów dźwiÄ™kowych;
  • Flash ActionScript;
  • publikacja animacji;
  • Flash i Dreamweaver.

Dodaj do koszyka Flash 5 w praktyce

 

Osoby które kupowały "Flash 5 w praktyce", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka Flash 5 w praktyce

Spis treści

Flash 5 w praktyce -- spis treści

Wprowadzenie (7)

Rozdział 1. Oto Flash 5 (9)

  • Czym jest Flash? (9)
  • Animacje źródÅ‚owe (FLA) i animacje wynikowe (SWF) (10)
  • Interfejs Flasha (10)
  • Co nowego w programie Flash 5? (11)
  • Jak czytać tÄ™ książkÄ™? (13)

Rozdział 2. Podstawy rysowania (15)

  • KsztaÅ‚ty, obwiednie i wypeÅ‚nienia (15)
  • Przybornik narzÄ™dziowy (16)
    • NarzÄ™dzie Line Tool (17)
    • NarzÄ™dzie Oval Tool (21)
    • NarzÄ™dzie Rectangle Tool (26)
    • NarzÄ™dzie Pencil Tool (32)
    • NarzÄ™dzie Pen Tool (33)
    • NarzÄ™dzie Brush Tool (37)
    • NarzÄ™dzie Ink Bottle Tool (43)
    • NarzÄ™dzie Paint Busket Tool (45)
    • NarzÄ™dzie Dropper Tool (46)
    • NarzÄ™dzie Eraser Tool (49)
    • NarzÄ™dzia Hand Tool i Magnifier Tool (51)
  • Zabawa z kolorami (53)
    • Edycja kolorów (53)
    • Praca z wypeÅ‚nieniami (59)
  • PrzyciÄ…ganie i preferencje rysowania (63)
    • PrzyciÄ…ganie - opcja Snap (63)
    • Preferencje rysowania (64)

Rozdział 3. Praca z obiektami (67)

  • Selekcja ksztaÅ‚tów (67)
  • Transformacje obiektów (71)
    • Panel transformacji - obrót, pochylanie, skalowanie obiektów (71)
    • Odbicia lustrzane (74)
  • Modyfikacja ksztaÅ‚tów (74)
    • Modyfikacja ksztaÅ‚tów Flasha za pomocÄ… narzÄ™dzia Arrow Tool (75)
    • Modyfikacja ksztaÅ‚tów Flasha za pomocÄ… dwóch narzÄ™dzi - Subselect Tool oraz narzÄ™dzia Pen (76)
    • WygÅ‚adzanie i prostowanie ksztaÅ‚tów (79)
    • Optymalizacja krzywych (81)
    • Efekty przypisywane krzywym (81)
  • Precyzyjne przesuwanie, kopiowanie, przenoszenie oraz dopasowywanie obiektów (85)
    • Precyzyjne przesuwanie (85)
    • Kopiowanie i przenoszenie (86)
  • Grupowanie obiektów, punkt zaczepienia oraz dopasowanie (88)
    • Grupowanie obiektów (88)
    • Zmiana poÅ‚ożenia punktu zaczepienia (89)
    • Dopasowywanie obiektów. Polecenie Align (90)
  • Importowanie plików graficznych z innych aplikacji (96)
  • Praca z grafikÄ… rastrowÄ… (97)
    • Konwersja bitmapy do grafiki wektorowej (97)
    • "Malowanie" bitmapÄ… (101)
    • Edycja bitmapy (102)

Rozdział 4. Tekst we Flashu (105)

  • Tworzenie pól tekstowych oraz wprowadzanie tekstu (105)
    • Tworzenie pól tekstowych (105)
    • Modyfikacja atrybutów tekstu (106)
    • Modyfikacja ustawieÅ„ paragrafu (109)
    • Tworzenie dynamicznych pól tekstowych (112)
    • Edycja wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci pól tekstowych (113)
  • Transformacja i modyfikacja tekstu (121)
    • Transformacja tekstu (121)
    • Modyfikacja tekstu (121)

Rozdział 5. Symbole i odnośniki (123)

  • Typy symboli (123)
    • Symbole graficzne - Graphic (123)
    • Klipy filmowe - Movie Clip (124)
    • Przyciski - Button (124)
  • Tworzenie i kopiowanie symboli (125)
    • Tworzenie symboli (125)
    • Kopiowanie symboli (126)
  • Edycja symboli (127)
    • Tryby edycji symboli (127)
    • Edycja przycisków (130)
  • Praca z odnoÅ›nikami (133)
    • Tworzenie odnoÅ›ników oraz ich identyfikacja w obszarze roboczym (133)
    • Zmiana wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci odnoÅ›ników (136)
    • Panel odnoÅ›ników (139)
  • Rozbijanie na obiekty oraz importowanie symboli z innych plików Flasha (144)
    • Rozbijanie na obiekty (144)
    • Importowanie symboli z innych animacji (145)

Rozdział 6. Warstwy Flasha (145)

  • Manipulacja warstwami (145)
    • Tworzenie warstw i wyÅ›wietlanie ich zawartoÅ›ci (145)
    • Edycja warstw (147)
  • Warstwy typu GUIDE oraz MASK (151)
    • Warstwy GUIDE (151)
    • Warstwy MASK (151)

Rozdział 7. Animacja we Flashu (159)

  • Animacja "klatka po klatce" (160)
    • PrÄ™dkość odtwarzania animacji (160)
    • Tworzenie animacji metodÄ… "klatka po klatce" (161)
  • Animacja uzupeÅ‚niana (167)
    • UzupeÅ‚nianie ruchu (167)
    • Zmiana ksztaÅ‚tu (175)
    • Panel ujęć (180)
  • Edycja animacji (183)
    • Edycja klatek kluczowych i klatek poÅ›rednich (183)
    • Edycja animacji za pomocÄ… opcji podglÄ…du (184)

Rozdział 8. Flash i dźwięk (187)

  • Praca z dźwiÄ™kami (187)
    • Importowanie dźwiÄ™ków (188)
    • Dodawanie dźwiÄ™ków do animacji (188)
    • Edycja dźwiÄ™ku w oknie edycji dźwiÄ™ku (192)
  • Eksportowanie animacji z dźwiÄ™kami. Tworzenie plików SWF (192)

Rozdział 9. Flash ActionScript (199)

  • Zrozumieć ActionScript (200)
  • Interaktywny przycisk (204)
  • Klip filmowy jako obiekt ActionScript (217)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci klipu filmowego (218)
    • Metody klipu filmowego (225)
    • Zdarzenia klipu filmowego (229)
  • Konstrukcja jÄ™zyka ActionScript (233)
    • "SkÅ‚adnia kropki" (233)
    • Nawiasy klamrowe (236)
    • Åšrednik (236)
    • MaÅ‚e i duże litery (237)
    • Komentarze (237)
    • SÅ‚owa kluczowe i zarezerwowane staÅ‚e (237)
  • Wyrażenia (238)
    • Zmienne ActionScript (238)
    • Rodzaje wyrażeÅ„. Funkcje numeryczne i tekstowe (239)
  • Akcje i funkcje ActionScript (245)
    • Akcje ActionScript (245)
    • Funkcje ActionScript (253)
    • Tworzenie akcji i funkcji w ActionScript (258)
  • Obiekty ActionScript (260)

Rozdział 10. Publikacja animacji (273)

  • Optymalizacja animacji (274)
  • Publikacja (275)
    • Publikowanie plików SWF (277)
    • Publikowanie dokumentów HTML (279)
    • Publikowanie plików GIF (285)
    • Publikowanie plików JPEG (287)
    • Publikowanie plików PNG (288)
    • Publikowanie plików MOV (290)
  • Eksport (294)
    • Eksportowanie obrazu (294)
    • Eksportowanie animacji (296)
  • Budowanie wzorcowych dokumentów HTML (299)
    • Zmienne wzorcowe i struktura dokumentu (300)
  • Generator (306)

Rozdział 11. Flash i Dreamweaver (309)

  • "Dzieci" Macromedii (310)
  • Dreamweaver - narzÄ™dzie profesjonalistów (310)
    • Interfejs programu (311)
    • ZarzÄ…dzanie serwisem (315)
  • Tworzenie zaawansowanych dokumentów (324)
  • Podsumowanie (333)

Dodatek A SÅ‚ownik (335)

Dodatek B Zmienne wzorcowe dla dokumentów wzorcowych (339)

Dodatek C Skróty klawiszowe (341)

Skorowidz (347)

Dodaj do koszyka Flash 5 w praktyce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.