Flash 5 w praktyce - Helion
ISBN: 83-7197-477-9
stron: 352, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-06-06
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
Niniejsza książka stanowi uaktualnienie pozycji Flash 4 w praktyce i jest praktycznym przewodnikiem po doskonałym programie graficznym służącym do tworzenia interaktywnych animacji. Jeśli chcesz poznać wspaniałe możliwości nowej, piątej wersji programu, koniecznie zapoznaj się z tą publikacją. Znajdziesz tu m.in.:
- wprowadzenie do tematyki Flasha 5;
- opis poszczególnych technik rysowania we Flashu, za pomocą narzędzi rysunkowych znajdujących się w przyborniku narzędziowym.
- transformowanie i modyfikowanie obiektów;
- tworzenie pól tekstowych oraz modyfikowanie ich atrybutów;
- warstwy Flasha;
- animacja we Flashu jest to jeden z najciekawszych rozdziałów tej książki.
- dodawanie efektów dźwiękowych;
- Flash ActionScript;
- publikacja animacji;
- Flash i Dreamweaver.
Osoby które kupowały "Flash 5 w praktyce", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Flash 5 w praktyce -- spis treści
Wprowadzenie (7)
Rozdział 1. Oto Flash 5 (9)
- Czym jest Flash? (9)
- Animacje źródłowe (FLA) i animacje wynikowe (SWF) (10)
- Interfejs Flasha (10)
- Co nowego w programie Flash 5? (11)
- Jak czytać tę książkę? (13)
Rozdział 2. Podstawy rysowania (15)
- Kształty, obwiednie i wypełnienia (15)
- Przybornik narzędziowy (16)
- Narzędzie Line Tool (17)
- Narzędzie Oval Tool (21)
- Narzędzie Rectangle Tool (26)
- Narzędzie Pencil Tool (32)
- Narzędzie Pen Tool (33)
- Narzędzie Brush Tool (37)
- Narzędzie Ink Bottle Tool (43)
- Narzędzie Paint Busket Tool (45)
- Narzędzie Dropper Tool (46)
- Narzędzie Eraser Tool (49)
- Narzędzia Hand Tool i Magnifier Tool (51)
- Zabawa z kolorami (53)
- Edycja kolorów (53)
- Praca z wypełnieniami (59)
- PrzyciÄ…ganie i preferencje rysowania (63)
- PrzyciÄ…ganie - opcja Snap (63)
- Preferencje rysowania (64)
Rozdział 3. Praca z obiektami (67)
- Selekcja kształtów (67)
- Transformacje obiektów (71)
- Panel transformacji - obrót, pochylanie, skalowanie obiektów (71)
- Odbicia lustrzane (74)
- Modyfikacja kształtów (74)
- Modyfikacja kształtów Flasha za pomocą narzędzia Arrow Tool (75)
- Modyfikacja kształtów Flasha za pomocą dwóch narzędzi - Subselect Tool oraz narzędzia Pen (76)
- Wygładzanie i prostowanie kształtów (79)
- Optymalizacja krzywych (81)
- Efekty przypisywane krzywym (81)
- Precyzyjne przesuwanie, kopiowanie, przenoszenie oraz dopasowywanie obiektów (85)
- Precyzyjne przesuwanie (85)
- Kopiowanie i przenoszenie (86)
- Grupowanie obiektów, punkt zaczepienia oraz dopasowanie (88)
- Grupowanie obiektów (88)
- Zmiana położenia punktu zaczepienia (89)
- Dopasowywanie obiektów. Polecenie Align (90)
- Importowanie plików graficznych z innych aplikacji (96)
- Praca z grafikÄ… rastrowÄ… (97)
- Konwersja bitmapy do grafiki wektorowej (97)
- "Malowanie" bitmapÄ… (101)
- Edycja bitmapy (102)
Rozdział 4. Tekst we Flashu (105)
- Tworzenie pól tekstowych oraz wprowadzanie tekstu (105)
- Tworzenie pól tekstowych (105)
- Modyfikacja atrybutów tekstu (106)
- Modyfikacja ustawień paragrafu (109)
- Tworzenie dynamicznych pól tekstowych (112)
- Edycja właściwości pól tekstowych (113)
- Transformacja i modyfikacja tekstu (121)
- Transformacja tekstu (121)
- Modyfikacja tekstu (121)
Rozdział 5. Symbole i odnośniki (123)
- Typy symboli (123)
- Symbole graficzne - Graphic (123)
- Klipy filmowe - Movie Clip (124)
- Przyciski - Button (124)
- Tworzenie i kopiowanie symboli (125)
- Tworzenie symboli (125)
- Kopiowanie symboli (126)
- Edycja symboli (127)
- Tryby edycji symboli (127)
- Edycja przycisków (130)
- Praca z odnośnikami (133)
- Tworzenie odnośników oraz ich identyfikacja w obszarze roboczym (133)
- Zmiana właściwości odnośników (136)
- Panel odnośników (139)
- Rozbijanie na obiekty oraz importowanie symboli z innych plików Flasha (144)
- Rozbijanie na obiekty (144)
- Importowanie symboli z innych animacji (145)
Rozdział 6. Warstwy Flasha (145)
- Manipulacja warstwami (145)
- Tworzenie warstw i wyświetlanie ich zawartości (145)
- Edycja warstw (147)
- Warstwy typu GUIDE oraz MASK (151)
- Warstwy GUIDE (151)
- Warstwy MASK (151)
Rozdział 7. Animacja we Flashu (159)
- Animacja "klatka po klatce" (160)
- Prędkość odtwarzania animacji (160)
- Tworzenie animacji metodÄ… "klatka po klatce" (161)
- Animacja uzupełniana (167)
- Uzupełnianie ruchu (167)
- Zmiana kształtu (175)
- Panel ujęć (180)
- Edycja animacji (183)
- Edycja klatek kluczowych i klatek pośrednich (183)
- Edycja animacji za pomocÄ… opcji podglÄ…du (184)
Rozdział 8. Flash i dźwięk (187)
- Praca z dźwiękami (187)
- Importowanie dźwięków (188)
- Dodawanie dźwięków do animacji (188)
- Edycja dźwięku w oknie edycji dźwięku (192)
- Eksportowanie animacji z dźwiękami. Tworzenie plików SWF (192)
Rozdział 9. Flash ActionScript (199)
- Zrozumieć ActionScript (200)
- Interaktywny przycisk (204)
- Klip filmowy jako obiekt ActionScript (217)
- Właściwości klipu filmowego (218)
- Metody klipu filmowego (225)
- Zdarzenia klipu filmowego (229)
- Konstrukcja języka ActionScript (233)
- "Składnia kropki" (233)
- Nawiasy klamrowe (236)
- Åšrednik (236)
- Małe i duże litery (237)
- Komentarze (237)
- Słowa kluczowe i zarezerwowane stałe (237)
- Wyrażenia (238)
- Zmienne ActionScript (238)
- Rodzaje wyrażeń. Funkcje numeryczne i tekstowe (239)
- Akcje i funkcje ActionScript (245)
- Akcje ActionScript (245)
- Funkcje ActionScript (253)
- Tworzenie akcji i funkcji w ActionScript (258)
- Obiekty ActionScript (260)
Rozdział 10. Publikacja animacji (273)
- Optymalizacja animacji (274)
- Publikacja (275)
- Publikowanie plików SWF (277)
- Publikowanie dokumentów HTML (279)
- Publikowanie plików GIF (285)
- Publikowanie plików JPEG (287)
- Publikowanie plików PNG (288)
- Publikowanie plików MOV (290)
- Eksport (294)
- Eksportowanie obrazu (294)
- Eksportowanie animacji (296)
- Budowanie wzorcowych dokumentów HTML (299)
- Zmienne wzorcowe i struktura dokumentu (300)
- Generator (306)
Rozdział 11. Flash i Dreamweaver (309)
- "Dzieci" Macromedii (310)
- Dreamweaver - narzędzie profesjonalistów (310)
- Interfejs programu (311)
- ZarzÄ…dzanie serwisem (315)
- Tworzenie zaawansowanych dokumentów (324)
- Podsumowanie (333)
Dodatek A SÅ‚ownik (335)
Dodatek B Zmienne wzorcowe dla dokumentów wzorcowych (339)
Dodatek C Skróty klawiszowe (341)
Skorowidz (347)