Flash 5. Podstawy - Helion
Tytuł oryginału: Foundation Flash 5
Tłumaczenie: Marek Korbecki, Andrzej Ruchaczewski, Rafał Jońca, Piotr Ducher
ISBN: 83-7197-460-4
stron: 576, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-08-02
Księgarnia: Helion
Cena książki: 55,00 zł
Zadaniem tej książki jest dostarczenie Czytelnikowi niezbędnych informacji, które są konieczne do opanowania zasad funkcjonowania programu Flash 5. Jej lektura powinna być pomocna w zrozumieniu podstawowych kwestii -- sposobu łączenia komponentów filmów Flasha i korzystania z jego podstawowych narzędzi. Integrację całej wiedzy zapewni natomiast seria szczegółowo opisanych ćwiczeń. Nasza misja polega więc - by posłużyć się metaforą - na wejściu na orbitę wokół planety Flash, wraz z całym wyposażeniem i środkami koniecznymi do bezpiecznego lądowania.
Książka ta jest bardzo pomocna przy analizie wszelkich aspektów projektowania interfejsów za pomocą Flasha. Stopniowo wzbogaca naszą wiedzę i umiejętności. Omówione zostają tu również możliwe pułapki i trudności, z jakimi stykają się projektanci witryn sieciowych. Zawiera więc dużo istotnych informacji. Pozwala poznać najprostszy sposób projektowania witryn, które będą przyjazne dla Sieci i podsuwa rozmaite rozwiązania problemów, z jakimi się spotykamy, gdy owoce naszej ciężkiej pracy chcemy umieścić w Sieci.
Osoby które kupowały "Flash 5. Podstawy", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Flash 5. Podstawy -- spis treści
O Autorach (9)
O Flashu 5 i o tej książce (11)
- Flash - spojrzenie ogólne (12)
- Nowości w programie Flash 5 (13)
- Cele i założenia książki (14)
- Jak korzystać z tej książki (15)
- Komputery PC i Macintosh (16)
Rozdział 1. Filmy Flasha - podstawy (19)
- Środowisko autorskie (20)
- Scena (22)
- Obszar roboczy (23)
- Zmiana wymiarów sceny (23)
- Zmiana koloru tła filmu (25)
- Zachowywanie globalnych ustawień filmu (27)
- Listwa czasowa (27)
- Ujęcia (28)
- Wskaźnik bieżącej klatki (29)
- Ujęcia kluczowe (32)
- Projektowanie ruchu w filmie (34)
- Warstwy (42)
- Tryby warstw (45)
- Sceny (48)
- Eksplorator filmu (49)
Rozdział 2. Przybornik Flasha (51)
- Przybornik (51)
- Narzędzie Arrow (strzałka) (53)
- Narzędzie Zoom (lupa) (59)
- Narzędzie Hand (rączka) (60)
- Narzędzie Oval (owal) (61)
- Narzędzie rysujące prostokąt (Rectangle) (61)
- Narzędzie Line (linia) (63)
- Narzędzie Paint Bucket (wiaderko z farbą) (65)
- Narzędzie Ink Bottle (butelka z tuszem) (66)
- Narzędzie Dropper (kroplomierz) (67)
- Narzędzie Text (tekst) (68)
- Narzędzie Pencil (ołówek) (71)
- Narzędzie Brush (pędzel) (72)
- Narzędzie Eraser (gumka) (73)
- Narzędzie Pen (pióro) (74)
- Narzędzie Subselection (zaznaczanie węzłów) (77)
- Przykład (80)
Rozdział 3. Symbole i biblioteki Flasha (85)
- Podstawowe wiadomości o symbolach (86)
- Typy symboli (87)
- Symbole graficzne (88)
- Symbole przycisków (95)
- Stany przycisku (97)
- Symbole klipu filmowego (101)
- Współużytkowanie symboli (106)
- Przykład (107)
Rozdział 4. Edycja elementów obrazu (111)
- Grupowanie obiektów i edycja grup (111)
- Grupy zagnieżdżone (114)
- Siatka (115)
- Linijki i prowadnice (118)
- Wyrównywanie elementów (122)
- Paleta Alignment (122)
- Przekształcanie obiektów (128)
- Menu Transform (128)
- Kolejność obiektów (135)
- Przykład (142)
Rozdział 5. Wygląd dokumentu (145)
- Kolory - podstawy (145)
- Kolory we Flashu (147)
- Zestawy kolorów (153)
- Gradienty (156)
- Tworzenie gradientów (157)
- Światło i cień (163)
- Nakładanie i modyfikacja gradientów (165)
- Blokowanie wypełnień (171)
- Bitmapy (173)
- Wektoryzacja bitmap (179)
- Optymalizacja bitmap (181)
- Importowanie obrazów GIF (182)
- Przezroczystość GIF-ów (183)
- Animacje GIF (184)
- Importowanie plików programów FreeHand i Fireworks (185)
- Importowanie grafiki wektorowej (187)
- Czcionki (187)
- Czcionki systemowe (188)
- Przykład (190)
Rozdział 6. Automatyczna animacja ruchu (197)
- Powtórka z animacji (197)
- Automatyczna animacja ruchu (198)
- Animacja skali (200)
- Przyspieszanie i hamowanie (Easing) (203)
- Edycja animacji (206)
- Przenikanie ujęć (206)
- Edycja wielu ujęć (210)
- Efekty automatycznej animacji ruchu (211)
- Animowanie kolorów (214)
- Ścieżki ruchu (216)
- Przykład (218)
Rozdział 7. Automatyczna animacja kształtu (237)
- Animacja kształtu (237)
- Jak działa automatyczna animacja kształtu (238)
- Popularne efekty animacji tekstu (241)
- Bardziej naturalne animacje (244)
- Zmiany kolorów (245)
- Modyfikowanie automatycznej animacji kształtu (246)
- Wskaźniki zmiany kształtu (247)
- Przykład (253)
Rozdział 8. Maski (257)
- Co to jest maska? (257)
- Maski animowane i maskowanie kilku warstw (266)
- Stosowanie masek z tekstem (269)
- Maskowanie tekstem (272)
- Efekty maskowania z bitmapami (277)
- Animowanie bitmapy (277)
- Przykład (282)
Rozdział 9. Interaktywność (289)
- Interaktywność (289)
- Zdarzenia i detektory zdarzeń (290)
- Przyciski jako elementy interaktywne (291)
- Tworzenie animowanych przycisków (295)
- Mówiące przyciski (298)
- Język ActionScript - pierwsza odsłona (300)
- Umieszczanie skryptów w ujęciach i przyciskach (304)
- Łączenie filmu z adresem URL (313)
- Przykład (317)
Rozdział 10. Akcje (325)
- Potęga języka ActionScript (326)
- Jak działa akcja tellTarget? (334)
- Jak nauczyć Flasha podejmowania decyzji (343)
- Zmienne (345)
- Instrukcje warunkowe (351)
- Przykład (356)
Rozdział 11. Dźwięk (363)
- Dźwięk w Internecie (364)
- Flash i format MP3 (365)
- Tworzenie dźwięku (366)
- Import i eksport dźwięku we Flashu (368)
- Dźwięk w filmach Flasha (373)
- Umieszczanie dźwięków w listwie czasowej (373)
- Zapobieganie problemom (379)
- Integrowanie dźwięku (381)
- Przykład (389)
Rozdział 12. Optymalizacja (393)
- Flash i Internet (393)
- Internet (394)
- Sieć World Wide Web (395)
- Przepustowość sieci (395)
- Użytkownicy filmów - Twoja widownia (396)
- Strumieniowe przesyłanie danych (397)
- Narzędzie Bandwidth Profiler (399)
- Optymalizacja filmów Flasha (405)
- Struktura (405)
- Dobór właściwych elementów filmu (406)
- Optymalizacja komponentów (407)
- Sztuczki związane z optymalizacją (409)
- Finalne testy (411)
Rozdział 13. Publikowanie filmów (413)
- Formaty obowiązujące w Internecie (413)
- Flash (414)
- HTML (414)
- Animacje GIF (415)
- QuickTime (416)
- Publikacja filmu (416)
- Opcje formatu Flash (425)
- Opcje formatu HTML (427)
- Umieszczanie plików na serwerze (432)
- Przykład (433)
Rozdział 14. ActionScript - wyższy stopień wtajemniczenia, część I (437)
- Planowanie złożonych skryptów w praktyce (438)
- Definicja problemu (439)
- Podział na mniejsze problemy (440)
- Operacje wejścia i wyjścia (441)
- Nowy sposób adresowania (449)
- Operator "kropka" (449)
- Dynamiczna animacja (454)
- Wiele klipów filmowych, wiele zmiennych (466)
- Smiler czuły na wiek (470)
Rozdział 15. ActionScript - wyższy stopień wtajemniczenia, część II (483)
- Projektowanie obiektowe (483)
- Parzymy kawę (484)
- Filiżanka kawy zorientowana obiektowo (485)
- Flash 5 i obiekty (488)
- Śledzenie myszy (489)
- Łączymy wszystko razem (494)
- Możliwe modyfikacje i wzbogacenia (512)
Rozdział 16. Zaawansowane projektowanie stron WWW (515)
- Cechy dobrego projektu (515)
- Struktura i wielkość pliku (516)
- Animacje wstępne (517)
- Wprowadzenie (518)
- Planowanie projektu (519)
- Dotrzymanie terminu (519)
- Styl witryny sieciowej (519)
- Zawartość (519)
- Nawigacja (519)
- Przykład 1. - galeria internetowa (520)
- Scenariusz (520)
- Zawartość (523)
- Integracja (523)
- Podsumowanie (526)
- Przykład 2. - interfejs mojej witryny sieciowej (527)
- Pomysł numer 1 (527)
- Pomysł numer 2 (528)
- Integracja (529)
- Podsumowanie (530)
- Przykład 3. - dynamiczna strona sieciowa (531)
- Sugestie (533)
Rozdział 17. Spojrzenie w przyszłość (535)
- Rozwijanie umiejętności (535)
- Gry i zabawy Flasha (536)
- Kreskówki (536)
- Współpraca Flasha z innymi programami (537)
- Grafika trójwymiarowa (537)
- Zaawansowane projekty interfejsów na bazie języka ActionScript (537)
- Elementy dynamiczne (538)
- XML (538)
- Początek kariery we Flashu (538)
- HTML (539)
- Projektowanie graficzne (539)
- Jak zacząć (539)
- Zakończenie - na razie (540)
Dodatek A Próbkowanie dźwięku (541)
Dodatek B HTML i Flash (547)
Dodatek C Słowniczek (557)
Skorowidz (567)