Flash 5 ActionScript. Podstawy - Helion
Tytuł oryginału: Foundation ActionScript
TÅ‚umaczenie: Marek Binkowski
ISBN: 83-7197-493-0
stron: 468, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-10-10
Księgarnia: Helion
Cena książki: 60,00 zł
Język ActionScript Flasha 5 ze swoimi interaktywnymi możliwościami tworzy nowy standard w sieci WWW. Rozszerzenie języka ActionScript we Flashu 5 jest największą modyfikacją względem Flasha 4 -- z prostego języka skryptowego przemienił się on we w pełni funkcjonalne środowisko programistyczne zorientowane obiektowo, z lepszym edytorem skryptów i bogatym zestawem akcji sterujących filmem. Długo oczekiwana notacja kropkowa ułatwia naukę i tworzenie skryptów; jest przy tym znacznie wygodniejsza od notacji stosowanej we Flashu 4.
Powyższe czynniki, jak również wiele innych, sprawiają, że jako projektant masz teraz znacznie większe możliwości twórcze. Właśnie dzięki tym zaawansowanym możliwościom czołowi projektanci tworzą we Flashu zdumiewające efekty, jakie można spotkać na stronach WWW. Oni nie postępują zgodnie z regułami -- oni je narzucają, zmuszając Flasha do działania w niespotykany dotąd sposób. Takie same umiejętności nabędziesz i ty po przeczytaniu tej książki.
Naszym celem jest dostarczenie solidnych podstaw, dzięki którym będziesz mógł realizować we Flashu swoje wszelkie pomysły. Rozpoczniemy od pokazania, jak zaplanować projekt Flasha współpracujący ze skryptami ActionScript i jak za pomocą prostych akcji sterować odtwarzaniem filmu. W dalszej części omówimy popularne rozwiązania, najczęściej stosowane w skryptach Flasha. Dowiesz się też, jak dodawać dźwięki i jak utworzyć swoją pierwszą interaktywną grę! Język ActionScript może wydawać się odmienny od innych języków programowania, jednak w tej książce udowodnimy, że choć uzyskiwane rezultaty mogą być bardziej interesujące od tego, co spotykasz na co dzień, sam język działa na tych samych zasadach, co inne popularne języki.
Osoby które kupowały "Flash 5 ActionScript. Podstawy", wybierały także:
- Learning ActionScript 3.0. A Beginner's Guide. 2nd Edition 175,88 zł, (29,90 zł -83%)
- Flash CS5.5: The Missing Manual. 6th Edition 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- Learning ActionScript 3.0. The Non-Programmer's Guide to ActionScript 3.0 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- ActionScript 3.0 Cookbook. Solutions for Flash Platform and Flex Application Developers 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- Flash CS3: The Missing Manual 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
Spis treści
Flash 5 ActionScript. Podstawy -- spis treści
O Autorze (9)
Wstęp (11)
- Cele i filozofia tej książki (12)
- Przykładowe pliki (13)
- Co powinieneś wiedzieć (14)
- Narzędzie Movie Explorer (15)
- Obszar roboczy (16)
- Ustawienia Flasha (16)
- Wydawca oryginału (17)
- Konwencje stosowane w książce (17)
- Platformy PC i Macintosh (18)
Rozdział 1. Pierwsze kroki (19)
- Zdarzenia i ich wykrywanie (19)
- Zdarzenia we Flashu (20)
- Zdarzenia zachodzÄ…ce w czasie rzeczywistym (22)
- Komentarze (27)
- Dodawanie komentarza (28)
- Polecenia, argumenty i właściwości (30)
- Instrukcje (31)
- Składnia (32)
- Zagnieżdżanie (34)
- Podsumowanie (44)
Rozdział 2. Planowanie (45)
- Planowanie (46)
- Biblioteka pomysłów (46)
- Tworzenie scenariusza obrazkowego (48)
- Tworzenie skryptu (52)
- Dekomponowanie zadań "od góry" (52)
- Dekomponowanie zadań "od dołu" (54)
- Schematy blokowe (57)
- Witryna stun:design (60)
- Podsumowanie (63)
Rozdział 3. Akcje listwy czasowej (65)
- Ścieżki adresowe (66)
- Zastosowania prostych akcji na listwie czasowej (72)
- Dodawanie akcji stop (72)
- Dodawanie akcji goto (74)
- Tworzenie zapętlonej animacji (76)
- Umieszczanie etykiet na listwie czasowej (79)
- Używanie etykiety w akcji goto (80)
- Użycie akcji goto dla scen (81)
- Zatrzymanie i ponowne uruchomienie listwy czasowej (84)
- Odtwarzanie listwy czasowej wstecz (89)
- Witryna stun:design (92)
- Podsumowanie (95)
Rozdział 4. Prosta interaktywność (97)
- Tworzenie przycisku (98)
- Przygotowanie warstw, akcji i listwy czasowej (101)
- Użycie detektora On Mouse Event (103)
- Interaktywność i przyciski (105)
- Tworzenie ekranu kontynuacji (105)
- Sterowanie główną listwą czasową z poziomu klipu filmowego (108)
- Zdarzenia przycisków i interaktywność (113)
- Zdarzenia przycisków i nawigacja (115)
- Tworzenie przycisków nawigacyjnych (116)
- Podsumowanie (127)
Rozdział 5. Nawigacja (129)
- Niewidzialne przyciski (129)
- Tworzenie niewidzialnego przycisku (130)
- Struktura witryny (134)
- Witryna zbudowana ze scen (135)
- Witryna zbudowana z ujęć kluczowych (135)
- Witryna zbudowana z klipów filmowych (136)
- Witryna zbudowana z oddzielnych filmów SWF (137)
- Interfejs witryny stun:design (138)
- Dodawanie animacji do przycisków (140)
- PrzeciÄ…galne okna (141)
- Tworzenie przeciÄ…galnych okien w projekcie stun:design (142)
- Przygotowanie okien do doczytywania (150)
- Dodawanie akcji loadMovie (151)
- Podsumowanie (152)
Rozdział 6. Zmienne (155)
- Zmienne (156)
- Typy wartości i zmiennych (157)
- Wartości stałe a wyrażenia (158)
- Wymiana danych z użytkownikiem (159)
- Tworzenie wejściowego pola tekstowego (160)
- Tworzenie dynamicznego pola tekstowego (161)
- Przetwarzanie ciągów znaków (165)
- Nazwy zmiennych (166)
- Wyrażenia numeryczne (168)
- Wykonywanie obliczeń numerycznych (169)
- Inne zastosowania wyrażeń numerycznych (170)
- Wartości logiczne (171)
- Eksperymenty z wartościami logicznymi (172)
- Obiekty, właściwości i metody (174)
- Obiekty (174)
- Obiekt Math (175)
- Obiekt String (176)
- Wyznaczanie długości ciągu znaków (177)
- Wyszukiwanie znaku w tekście (178)
- Podsumowanie (179)
Rozdział 7. Pętle i wyrażenia warunkowe (181)
- Wyrażenia warunkowe (181)
- Decyzje rzeczywiste (182)
- Decyzje Flasha (183)
- Wyrażenie warunkowe if (185)
- Zastosowanie akcji if (186)
- Akcja else if (190)
- Zastosowanie akcji else if (192)
- Akcja else (194)
- Zastosowanie akcji else (196)
- Pętle (197)
- Pętle działające wewnątrz skryptu (198)
- Tworzenie pętli do...while (200)
- Pętla for (208)
- Tablice (211)
- Gra "wisielec" (216)
- Grafika (216)
- Kod (217)
- Projekt witryny stun:design (226)
- Podsumowanie (231)
Rozdział 8. Dźwięk (233)
- Obiekt Sound (233)
- Tworzenie dźwiękowego klipu filmowego (234)
- Tworzenie obiektu Sound (237)
- Sterowanie dźwiękiem (240)
- Użycie metod setVolume i setPan (246)
- Uruchamianie i zatrzymywanie dźwięków (249)
- Skrypty a strumieniowe przesyłanie danych (250)
- Projekt stun:design (251)
- Tworzenie elementów graficznych sterujących dźwiękiem (253)
- Tworzenie obiektu Sound (260)
- Podsumowanie (263)
Rozdział 9. Zaawansowana interaktywność (265)
- O klonach raz jeszcze (266)
- Jak działa Flash (266)
- Klasy (267)
- Metody (268)
- Właściwości (269)
- Zachowania (271)
- Definiowanie obiektów (272)
- Klipy filmowe (273)
- Obiekty niegraficzne (273)
- Zaawansowana interaktywność i właściwości obiektów (274)
- Animacja wstępna i pamięć podręczna - wstępne rozważania (274)
- Skrypty animacji wstępnej (275)
- Animacja wstępna (277)
- Film otwierajÄ…cy (280)
- Dynamiczny album (286)
- Projekt witryny stun:design (294)
- Przygotowanie struktury witryny (294)
- Podział strony na fragmenty (295)
- Elementy nawigacji (298)
- Pasek nawigacyjny (299)
- Podsumowanie (307)
Rozdział 10. Modularna budowa skryptów (309)
- Modularna budowa skryptów (310)
- Idea czarnej skrzynki (311)
- Tworzenie modularnego klipu filmowego (312)
- Klipy definiujÄ…ce zachowania (320)
- Tworzenie naturalnego ruchu (321)
- Efekt inercji (329)
- Tworzenie efektu inercji (329)
- Symulacja roju owadów (331)
- Tworzenie efektu roju (333)
- Obiekty typu Smart Clip (337)
- Tworzenie obiektu Smart Clip (338)
- Projekt witryny stun:design (340)
- Tworzenie efektu przewijania strony (340)
- Tworzenie przewijalnych napisów (343)
- Funkcja wyłączania stron (346)
- Wyłączanie stron (346)
- Dodawanie elementów sterujących dźwiękiem (349)
- Podsumowanie (354)
Rozdział 11. Duszki (355)
- Co to jest duszek? (355)
- Sterowanie (357)
- Dane lokalne i globalne (358)
- Ruch (360)
- Kolizje (360)
- Wykrywanie kolizji (361)
- Planowanie gry stun:zapper (364)
- Opis świata gry (poziom globalny) (366)
- Gracz (duszek ship i jego interfejs) (371)
- Projekt witryny stun:design (380)
- Strona powitalna (381)
- Tworzenie mechanizmu wstępnego wczytywania danych dla witryny stun:design (382)
- Strona wprowadzajÄ…ca (386)
- Tworzenie efektu pisania na maszynie (389)
- Strona główna (392)
- Grafika i przyciski okna (396)
- Klip filmowy content (402)
- Klip filmowy ma.winBehavior (403)
- Integracja (406)
- Dwa ostatnie przyciski (409)
- Słowo na zakończenie (411)
Dodatek A SÅ‚owniczek (413)
Dodatek B Zdarzenia (419)
- Zdarzenia przycisków (419)
- Zdarzenia klipów filmowych (423)
Dodatek C Właściwości (425)
- Właściwości specyficzne dla klipów filmowych (430)
Dodatek D Typy danych i operatory (433)
- Zmienne a typy danych (433)
- Operatory (434)
Dodatek E Zgodność Flasha 5 z wcześniejszymi wersjami (441)
- Konwersja starszych wersji plików FLA na wersję Flasha 5 (442)
- Eksportowanie filmu SWF zgodnego z poprzednimi wersjami Flasha (447)
Dodatek F Usuwanie błędów (451)
- Uporządkuj pracę, by uniknąć błędów (451)
- Często popełniane błędy (452)
- Narzędzia pomagające w usuwaniu błędów (453)
Skorowidz (457)