Firma w Internecie. Poradnik subiektywny - Helion
ISBN: 978-83-246-6476-4
okładka: miękka
Data wydania: 2012-05-25
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,00 zł
Internetowy ocean korzyści i… morze zagrożeń
Pod koniec XX wieku wielu przedsiębiorców poczuło zawrót głowy na myśl o możliwościach internetu. Wydawało się, że każda firma z własną stroną (albo jeszcze lepiej z e-sklepem) automatycznie zwiększy swoją wartość i w zasadzie bez problemu zarobi krocie. Panowało zbiorowe przeświadczenie, że pieniądze czekają na każdego e-śmiałka i wystarczy zarzucić sieci w sieci, by w magiczny sposób dochody znalazły się na koncie. Dziś e-rynek ustabilizował się - na pierwszy rzut oka większość biznesów w sposób świadomy i racjonalny korzysta z nowych mediów. Zupełnie co innego widać jednak, gdy problem weźmie się pod lupę. Okazuje się, że wiele firm nie zdaje sobie sprawy z własnego potencjału, który mogą rozwinąć dzięki pomocy nowoczesnych systemów komputerowych.
Duże firmy radzą sobie z rafami napotkanymi na wzburzonych falach internetowego oceanu możliwości. Wynajmują w tym celu zewnętrznych specjalistów. Mali i średni przedsiębiorcy mają gorzej - muszą sobie radzić sami, a każda pomyłka może ich kosztować utratę sterowności… czyli płynności własnej firmy! Właśnie dlatego jeden z pionierów biznesu sieciowego w naszym kraju postanowił napisać tę książkę. Chce pomóc swoim czytelnikom w racjonalnym wykorzystaniu internetu, w uzyskiwaniu przewagi nad innymi, często znacznie większymi konkurentami, a przede wszystkim w efektywnym realizowaniu zaplanowanych prac. Chce też zwrócić uwagę na zagrożenia wynikające z różnych priorytetów i celów poszczególnych osób zaangażowanych w dany projekt oraz nieuzasadnione wydatki, jakie mogą wiązać się z korzystaniem z sieci.
- Strona internetowa do analizy - dlaczego nie działa i jak to zmienić?
- Z biznesu w e-biznes — jakie szanse i zagrożenia wiążą się z handlem w sieci?
- Kiedy warto powierzyć sprawę specjalistom?
- Jakie są wady i zalety współpracy z programistami, web designerami i agencjami interaktywnymi?
- Czym różni się marketing w internecie od tradycyjnych form promocji
Tomasz Hipsz - firmę świadczącą usługi związane z internetem założył w roku 1996, jeszcze podczas studiów na Politechnice Warszawskiej. Stworzył jeden z pierwszych polskich sklepów internetowych i kierował nim. Rozwijał się wraz z rozwojem zasięgu sieci - w ciągu lat, które upłynęły od uruchomienia jego własnej firmy, pomagał budować strony internetowe i reklamować się online 350 firmom, zarówno polskim, jak i międzynarodowym.
Osoby które kupowały "Firma w Internecie. Poradnik subiektywny", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- 69,00 zł, (20,70 zł -70%)
- Internet a prawo - jak si 47,00 zł, (14,10 zł -70%)
Spis treści
Firma w Internecie. Poradnik subiektywny -- spis treści
Wstęp (5)
- Po co to całe zamieszanie? (5)
- Internet - podstawowe informacje (9)
- Czy muszę zaistnieć w Internecie? (11)
- Mam już stronę WWW, ale na niej nie zarabiam... (11)
- Internet - czy możecie go wykorzystać do własnych celów? (20)
1. Planowanie (25)
- Co możecie zyskać, a co stracić (25)
- Jak się do tego zabrać? (29)
- Czy ładna prezencja wystarczy? - Wybór partnera (wykonawcy) (43)
- Chciałbym, ale nie bardzo wiem co... - Szczegółowe określenie celów (50)
- "Ale jak to ma działać?", czyli funkcjonalny opis projektu (52)
- Czy ta oferta jest dobra? (53)
- Dlaczego to tyle trwa? - Harmonogram (58)
- Czy oni wszystko za mnie zrobią? - Podział zadań i podstawowe zasady prowadzenia projektów (65)
2. Realizacja (77)
- Wierz, ale sprawdzaj! - Kontrola przebiegu prac (77)
- Ładne, ale czy mi się to podoba? - Subiektywna ocena projektu graficznego i layoutu (79)
- "Miało się ruszać", czyli czego oczekiwać i na co zwracać uwagę przy ocenie poszczególnych etapów prac (83)
- "A można już poklikać?", czyli kontrola oprogramowania i funkcjonalności (85)
- "Lorem ipsum..."? Miało być po polsku! - Wprowadzanie treści i przygotowanie serwisu do uruchomienia (86)
- Dobrze, ale... - Testy końcowe (87)
3. Start, marketing, bieżąca obsługa (91)
- No, to ruszamy! - Przygotowanie do uruchomienia i wielki start (91)
- Może sami do mnie przyjdą? - Marketing itp. (95)
- Przyszli! Ale dlaczego ich tak mało? - Codzienna praca (105)
- Poszli. Może wrócą? - Lojalność w Internecie (157)
- Drink z palemką... - Sukces i co dalej? (162)
Dodatek (167)