E-konsument w Europie - komparatywna analiza zachowań - Helion
ISBN: 978-83-246-8041-2
stron: 168, Format: 180x235, okładka: miękka
Data wydania: 2013-09-06
Księgarnia: Helion
Cena książki: 34,90 zł
Kraje Europy rozwijajÄ… siÄ™ w różnym tempie, stopniu i zakresie, w zależnoÅ›ci od czynników ekonomicznych, demograficznych, spoÅ‚ecznych, kulturowych czy stopnia zaawansowania technologicznego. Innowacyjność gospodarki ma coraz wiÄ™ksze znaczenie dla rozwoju danego paÅ„stwa, ponieważ przekÅ‚ada siÄ™ na konkurencyjność podmiotów rynkowych i zwyczaje konsumentów. Jednym z przejawów tej innowacyjnoÅ›ci jest wirtualizacja życia spoÅ‚eczno-gospodarczego, o okreÅ›lonych skutkach dla handlu miÄ™dzynarodowego. Książka uzupeÅ‚nia wiedzÄ™ w zakresie zachowaÅ„ e-konsumentów w Europie. Autorzy skupiajÄ… siÄ™ przede wszystkim na identyfikacji i porównaniu zachowaÅ„ nabywczych e-klientów w wybranych krajach (we Francji i WÅ‚oszech, w Polsce, Portugalii, Rumunii i na SÅ‚owacji). Zawarto w niej także informacje, które mogÄ… pomóc w podejmowaniu decyzji przedsiÄ™biorstwom prowadzÄ…cym dziaÅ‚alność w Internecie i kierujÄ…cym ofertÄ™ do e-konsumentów na obszarze naszego kontynentu.
Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy na temat zachowaÅ„ e-konsumentów w Europie, pozwala zidentyfikować ich profil demograficzno-psychograficzny oraz wskazać, jak zachowujÄ… siÄ™ dokonujÄ…c zakupów w Internecie. To powoduje, że jest ona rzetelnym źródÅ‚em wiedzy w zakresie zachowaÅ„ nabywczych mÅ‚odych e-konsumentów a przez to może stanowić inspiracjÄ™ dla pracowników naukowych czy studentów prowadzÄ…cych badania o takiej lub zbliżonej tematyce.prof. US dr hab. EDYTA RUDAWSKA,
Uniwersytet Szczeciński (fragment recenzji książki)
Analizy dokonane przez autorów pozwalajÄ… czytelnikowi zaktualizować swojÄ… wiedzÄ™ na temat nowych wyzwaÅ„ i możliwoÅ›ci, jakie stwarzajÄ… globalizacja i technologie internetowe. Styl pisania i struktura książki - mimo iż mamy do czynienia z pracÄ… naukowÄ… - sÄ… przyjazne czytelnikowi. KsiążkÄ™ czyta siÄ™ przyjemnie. Jest ona zarówno podrÄ™cznikiem, jak i „przewodnikiem” po zagadnieniach marketingu miÄ™dzynarodowego i miÄ™dzynarodowych badaÅ„ rynku. GorÄ…co polecam.doc. Ing. PAVOL KITA,
PhD, Ekonomická univerzita v Bratislave (fragment recenzji książki)
MAGDALENA JACIOW - doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ekspert Centrum Badań i Ekspertyz UE w Katowicach, członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu marketingu, badań i analizy rynku.
ROBERT WOLNY - doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii, adiunkt w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, dyrektor Centrum BadaÅ„ i Ekspertyz UE w Katowicach, czÅ‚onek Sieci Badawczej Krajów Grupy Wyszehradzkiej - Réseau PGV, czÅ‚onek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, wykÅ‚adowca na studiach podyplomowych z zakresu handlu, marketingu i badaÅ„ rynku.
AGATA STOLECKA-MAKOWSKA - magister nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii, asystent w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ekspert w Centrum BadaÅ„ i Ekspertyz UE w Katowicach, czÅ‚onek Sieci Badawczej Krajów Grupy Wyszehradzkiej - Réseau PGV, wykÅ‚adowca na Uniwersytecie Ekonomicznym z zakresu marketingu, zachowaÅ„ podmiotów rynkowych i badaÅ„ rynku.
Osoby które kupowały "E-konsument w Europie - komparatywna analiza zachowań", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Chłodzenie procesorów PC 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- Bioksi 43,75 zł, (14,00 zł -68%)
Spis treści
E-konsument w Europie - komparatywna analiza zachowań -- spis treści
Wstęp (5)
RozdziaÅ‚ 1. Komparatywna analiza zachowaÅ„ e-konsumentów - podstawy teoretyczno-metodologiczne (9)
- E-konsument jako podmiot badań (10)
- Zachowania nabywcze e-konsumentów (17)
- Metodologia miÄ™dzynarodowych badaÅ„ zachowaÅ„ e-konsumentów (26)
RozdziaÅ‚ 2. Uwarunkowania zachowaÅ„ nabywczych e-konsumentów w Europie (41)
- Demograficzne uwarunkowania zachowaÅ„ e-konsumentów (42)
- Kulturowe uwarunkowania zachowaÅ„ e-konsumentów (45)
- Uwarunkowania ekonomiczne i prawne zachowaÅ„ e-konsumentów (54)
- Technologiczne uwarunkowania zachowaÅ„ e-konsumentów (67)
RozdziaÅ‚ 3. Profil e-konsumentów w wybranych krajach Europy (85)
- Charakterystyka demograficzno-spoÅ‚eczna badanych e-konsumentów (86)
- Portret psychograficzny e-konsumentów z wybranych krajów Europy (95)
- Postawy e-konsumentów wobec zakupów (103)
RozdziaÅ‚ 4. Zachowania nabywcze e-konsumentów z wybranych krajów Europy (115)
- CzÄ™stotliwość zakupów i wydatki na zakupy online (117)
- Sposoby dokonywania zakupów online (128)
- Determinanty zakupów online (138)
- Miejsca i warunki zakupów online (147)
Podsumowanie (159)
Bibliografia (165)