reklama - zainteresowany?

C#. Praktyczny kurs. Wydanie III - Helion

C#. Praktyczny kurs. Wydanie III
Autor: Marcin Lis
ISBN: 978-83-283-1456-6
stron: 416, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2016-06-10
Księgarnia: Helion

Cena książki: 35,40 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-23,60 zł)

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie III

Tagi: C# - Programowanie

Programuj w C#!

  • Zanim zaczniesz programować, czyli podstawowe koncepcje i uruchomienie programu
  • Elementy jÄ™zyka, czyli od typów danych do zmiennych, operatorów i instrukcji
  • Programowanie obiektowe, czyli obiekty, klasy, dziedziczenie i caÅ‚a reszta
C# należy do rodziny obiektowych jÄ™zyków programowania. Co to oznacza? Otóż znajduje siÄ™ on w doborowym towarzystwie Javy, C++ i wielu innych jÄ™zyków, za pomocÄ… których można tworzyć wspaniaÅ‚e aplikacje, ale jednoczeÅ›nie jest od nich odrobinÄ™ Å‚atwiejszy. JeÅ›li dopiero zaczynasz przygodÄ™ z programowaniem, szybciej uda Ci siÄ™ go opanować, a jeÅ›li jest to dla Ciebie któryÅ› kolejny jÄ™zyk, zrozumienie jego skÅ‚adni i reguÅ‚ nie powinno sprawić Ci wiÄ™kszych trudnoÅ›ci — szczególnie jeÅ›li do nauki wykorzystasz tÄ™ książkÄ™.

Ten znakomity praktyczny podrÄ™cznik pozwoli Ci przećwiczyć używanie i sposób dziaÅ‚ania wszystkich elementów C# — różnych typów danych, zmiennych i operatorów, instrukcji i tablic. Zobaczysz, jak korzystać z pÄ™tli i jak zachowujÄ… siÄ™ obiekty. Poznasz najróżniejsze rodzaje klas, opanujesz wygodne korzystanie z dziedziczenia i nauczysz siÄ™ obsÅ‚ugiwać bÅ‚Ä™dy. W dalszej części książki znajdziesz zaawansowane zagadnienia programowania obiektowego i odkryjesz, jak projektować aplikacje z interfejsem graficznym. Krótko mówiÄ…c, po starannym wykonaniu ćwiczeÅ„ bÄ™dziesz w stanie zaprojektować i zbudować wÅ‚asnÄ… aplikacjÄ™ z użyciem jÄ™zyka C#!
  • Typy danych, zmienne i instrukcje sterujÄ…ce
  • Tablice i pÄ™tle
  • Klasy i obiekty
  • Dziedziczenie
  • ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów i wyjÄ…tków
  • System wejÅ›cia-wyjÅ›cia
  • Polimorfizm i interfejsy
  • Klasy zagnieżdżone i typy uogólnione
  • Aplikacje z interfejsem graficznym

Stwórz własną aplikację w języku C#!

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie III

 

Osoby które kupowały "C#. Praktyczny kurs. Wydanie III", wybierały także:

  • C# 9.0 w piguÅ‚ce
  • Gray Hat C#. JÄ™zyk C# w kontroli i Å‚amaniu zabezpieczeÅ„
  • ASP.NET Core 6. Kurs video. Rozwijaj aplikacje webowe z Entity Framework Core
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform
  • Testowanie automatyczne w .NET. Kurs video. Zastosowania frameworka nUnit

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie III

Spis treści

C#. Praktyczny kurs. Wydanie III -- spis treści

Wstęp (9)

  • Czym jest C#? (9)
  • Dla kogo jest ta książka? (9)
  • Standardy C# (10)

Rozdział 1. Zanim zaczniesz programować (11)

  • Lekcja 1. Podstawowe koncepcje C# i .NET (11)
    • Jak to dziaÅ‚a? (11)
    • NarzÄ™dzia (12)
    • Instalacja narzÄ™dzi (13)
  • Lekcja 2. Pierwsza aplikacja, kompilacja i uruchomienie programu (16)
    • .NET Framework (16)
    • Visual Studio (19)
    • Mono (22)
    • MonoDevelop (Xamarin Studio) (23)
    • Struktura kodu (26)
  • Lekcja 3. Komentarze (27)
    • Komentarz blokowy (27)
    • Komentarz liniowy (28)
    • Komentarz XML (29)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (30)

Rozdział 2. Elementy języka (31)

  • Typy danych (31)
  • Lekcja 4. Typy danych w C# (32)
    • Typy danych w C# (32)
    • Zapis wartoÅ›ci (literaÅ‚y) (36)
  • Zmienne (39)
  • Lekcja 5. Deklaracje i przypisania (39)
    • Proste deklaracje (39)
    • Deklaracje wielu zmiennych (41)
    • Nazwy zmiennych (42)
    • Zmienne typów odnoÅ›nikowych (42)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (43)
  • Lekcja 6. Wyprowadzanie danych na ekran (43)
    • WyÅ›wietlanie wartoÅ›ci zmiennych (43)
    • WyÅ›wietlanie znaków specjalnych (46)
    • Instrukcja Console.Write (48)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (49)
  • Lekcja 7. Operacje na zmiennych (49)
    • Operacje arytmetyczne (50)
    • Operacje bitowe (57)
    • Operacje logiczne (61)
    • Operatory przypisania (63)
    • Operatory porównywania (relacyjne) (64)
    • PozostaÅ‚e operatory (65)
    • Priorytety operatorów (65)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (66)
  • Instrukcje sterujÄ…ce (67)
  • Lekcja 8. Instrukcja warunkowa if...else (67)
    • Podstawowa postać instrukcji if...else (67)
    • Zagnieżdżanie instrukcji if...else (69)
    • Instrukcja if...else if (72)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (75)
  • Lekcja 9. Instrukcja switch i operator warunkowy (76)
    • Instrukcja switch (76)
    • Przerywanie instrukcji switch (79)
    • Operator warunkowy (81)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (82)
  • Lekcja 10. PÄ™tle (82)
    • PÄ™tla for (83)
    • PÄ™tla while (86)
    • PÄ™tla do...while (88)
    • PÄ™tla foreach (89)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (90)
  • Lekcja 11. Instrukcje break i continue (91)
    • Instrukcja break (91)
    • Instrukcja continue (95)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (96)
  • Tablice (97)
  • Lekcja 12. Podstawowe operacje na tablicach (98)
    • Tworzenie tablic (98)
    • Inicjalizacja tablic (101)
    • WÅ‚aÅ›ciwość Length (102)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (103)
  • Lekcja 13. Tablice wielowymiarowe (104)
    • Tablice dwuwymiarowe (104)
    • Tablice tablic (107)
    • Tablice dwuwymiarowe i wÅ‚aÅ›ciwość Length (109)
    • Tablice nieregularne (111)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (115)

Rozdział 3. Programowanie obiektowe (117)

  • Podstawy (117)
  • Lekcja 14. Klasy i obiekty (118)
    • Podstawy obiektowoÅ›ci (118)
    • Pierwsza klasa (119)
    • Jak użyć klasy? (121)
    • Metody klas (122)
    • Jednostki kompilacji, przestrzenie nazw i zestawy (126)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (130)
  • Lekcja 15. Argumenty i przeciążanie metod (131)
    • Argumenty metod (131)
    • Obiekt jako argument (134)
    • Przeciążanie metod (138)
    • Argumenty metody Main (139)
    • Sposoby przekazywania argumentów (140)
    • Definicje metod za pomocÄ… wyrażeÅ„ lambda (143)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (144)
  • Lekcja 16. Konstruktory i destruktory (145)
    • Czym jest konstruktor? (145)
    • Argumenty konstruktorów (148)
    • Przeciążanie konstruktorów (149)
    • SÅ‚owo kluczowe this (151)
    • Niszczenie obiektu (154)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (155)
  • Dziedziczenie (156)
  • Lekcja 17. Klasy potomne (156)
    • Dziedziczenie (156)
    • Konstruktory klasy bazowej i potomnej (160)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (164)
  • Lekcja 18. Modyfikatory dostÄ™pu (164)
    • OkreÅ›lanie reguÅ‚ dostÄ™pu (165)
    • Dlaczego ukrywamy wnÄ™trze klasy? (170)
    • Jak zabronić dziedziczenia? (174)
    • Tylko do odczytu (175)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (178)
  • Lekcja 19. PrzesÅ‚anianie metod i skÅ‚adowe statyczne (179)
    • PrzesÅ‚anianie metod (179)
    • PrzesÅ‚anianie pól (182)
    • SkÅ‚adowe statyczne (183)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (186)
  • Lekcja 20. WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci i struktury (186)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (187)
    • Struktury (196)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (200)

RozdziaÅ‚ 4. WyjÄ…tki i obsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów (203)

  • Lekcja 21. Blok try...catch (203)
    • Badanie poprawnoÅ›ci danych (203)
    • WyjÄ…tki w C# (207)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (211)
  • Lekcja 22. WyjÄ…tki to obiekty (212)
    • Dzielenie przez zero (212)
    • WyjÄ…tek jest obiektem (213)
    • Hierarchia wyjÄ…tków (214)
    • Przechwytywanie wielu wyjÄ…tków (215)
    • Zagnieżdżanie bloków try...catch (218)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (220)
  • Lekcja 23. WÅ‚asne wyjÄ…tki (220)
    • ZgÅ‚aszanie wyjÄ…tków (221)
    • Ponowne zgÅ‚oszenie przechwyconego wyjÄ…tku (223)
    • Tworzenie wÅ‚asnych wyjÄ…tków (225)
    • WyjÄ…tki warunkowe (226)
    • Sekcja finally (228)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (231)

Rozdział 5. System wejścia-wyjścia (233)

  • Lekcja 24. CiÄ…gi znaków (233)
    • Znaki i Å‚aÅ„cuchy znakowe (233)
    • Znaki specjalne (237)
    • Zamiana ciÄ…gów na wartoÅ›ci (238)
    • Formatowanie danych (240)
    • Przetwarzanie ciÄ…gów (242)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (247)
  • Lekcja 25. Standardowe wejÅ›cie i wyjÅ›cie (247)
    • Klasa Console i odczyt znaków (248)
    • Wczytywanie tekstu z klawiatury (255)
    • Wprowadzanie liczb (256)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (257)
  • Lekcja 26. Operacje na systemie plików (258)
    • Klasa FileSystemInfo (258)
    • Operacje na katalogach (259)
    • Operacje na plikach (266)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (271)
  • Lekcja 27. Zapis i odczyt plików (271)
    • Klasa FileStream (272)
    • Podstawowe operacje odczytu i zapisu (274)
    • Operacje strumieniowe (278)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (287)

Rozdział 6. Zaawansowane zagadnienia programowania obiektowego (289)

  • Polimorfizm (289)
  • Lekcja 28. Konwersje typów i rzutowanie obiektów (289)
    • Konwersje typów prostych (290)
    • Rzutowanie typów obiektowych (291)
    • Rzutowanie na typ Object (295)
    • Typy proste też sÄ… obiektowe! (297)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (299)
  • Lekcja 29. Późne wiÄ…zanie i wywoÅ‚ywanie metod klas pochodnych (299)
    • Rzeczywisty typ obiektu (300)
    • Dziedziczenie a wywoÅ‚ywanie metod (302)
    • Dziedziczenie a metody prywatne (307)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (308)
  • Lekcja 30. Konstruktory oraz klasy abstrakcyjne (309)
    • Klasy i metody abstrakcyjne (309)
    • WywoÅ‚ania konstruktorów (313)
    • WywoÅ‚ywanie metod w konstruktorach (316)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (318)
  • Interfejsy (319)
  • Lekcja 31. Tworzenie interfejsów (319)
    • Czym sÄ… interfejsy? (319)
    • Interfejsy a hierarchia klas (322)
    • Interfejsy i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (324)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (326)
  • Lekcja 32. Implementacja kilku interfejsów (326)
    • Implementowanie wielu interfejsów (327)
    • Konflikty nazw (328)
    • Dziedziczenie interfejsów (331)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (333)
  • Klasy zagnieżdżone (334)
  • Lekcja 33. Klasa wewnÄ…trz klasy (334)
    • Tworzenie klas zagnieżdżonych (334)
    • Kilka klas zagnieżdżonych (336)
    • SkÅ‚adowe klas zagnieżdżonych (338)
    • Obiekty klas zagnieżdżonych (339)
    • Rodzaje klas wewnÄ™trznych (342)
    • DostÄ™p do skÅ‚adowych klasy zewnÄ™trznej (344)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (345)
  • Typy uogólnione (346)
  • Lekcja 34. Kontrola typów i typy uogólnione (346)
    • Jak zbudować kontener? (346)
    • Przechowywanie dowolnych danych (350)
    • Problem kontroli typów (352)
    • Korzystanie z typów uogólnionych (353)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (356)

Rozdział 7. Aplikacje z interfejsem graficznym (359)

  • Lekcja 35. Tworzenie okien (359)
    • Pierwsze okno (359)
    • Klasa Form (361)
    • Tworzenie menu (366)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (370)
  • Lekcja 36. Delegacje i zdarzenia (371)
    • Koncepcja zdarzeÅ„ i delegacji (371)
    • Tworzenie delegacji (371)
    • Delegacja jako funkcja zwrotna (375)
    • Delegacja powiÄ…zana z wieloma metodami (379)
    • Zdarzenia (381)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (391)
  • Lekcja 37. Komponenty graficzne (392)
    • WyÅ›wietlanie komunikatów (392)
    • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ (393)
    • Menu (395)
    • Etykiety (397)
    • Przyciski (399)
    • Pola tekstowe (401)
    • Listy rozwijane (404)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (407)

Zakończenie (409)

Skorowidz (410)

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie III

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.