reklama - zainteresowany?

C#. Praktyczny kurs. Wydanie II - Helion

C#. Praktyczny kurs. Wydanie II
ebook
Autor: Marcin Lis
ISBN: 978-83-246-5401-7
stron: 416, Format: ebook
Data wydania: 2012-08-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,50 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-29,50 zł)

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie II

Tagi: C# - Programowanie | programowanie-kupon

Dołącz do grona profesjonalnych programistów C#!

  • Poznaj podstawy języka C# i zasady korzystania z platformy .NET
  • Dowiedz się, jak używać popularnych środowisk programistycznych
  • Naucz się tworzyć aplikacje różnego typu w języku C#

C# to nowoczesny, w pełni obiektowy następca języków C i C++, łączący w sobie ich legendarną wydajność z mechanizmami, które doskonale sprawdziły się w środowiskach Javy i Delphi. Opracowany przez firmę Microsoft jako podstawowe narzędzie programistyczne dla platformy .NET, język C# zdobywa coraz większą popularność również za sprawą poziomu bezpieczeństwa, możliwości przenoszenia kodu oraz dostępu do wielu przydatnych narzędzi, które znacznie ułatwiają tworzenie różnego rodzaju programów, w tym aplikacji WWW, sieciowych, bazodanowych i graficznych.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z programowaniem, czy też masz już pewne doświadczenie w korzystaniu z innych języków, książka "C#. Praktyczny kurs. Wydanie II " będzie dla Ciebie doskonałym wprowadzeniem w arkana praktycznego stosowania języka C#. Dzięki niej poznasz wszystkie niezbędne informacje teoretyczne i szybko zaczniesz pisać swoje pierwsze programy. Dowiesz się nie tylko jak używać podstawowych konstrukcji języka, lecz również jak korzystać z zaawansowanych mechanizmów obiektowych, obsługiwać wyjątki i przeprowadzać operacje wejścia-wyjścia, a nawet tworzyć interfejsy graficzne aplikacji.

  • Podstawowe informacje na temat języka C# i platformy .NET
  • Przegląd i instalacja narzędzi przydatnych programiście C#
  • Struktura programu w C#, proste typy danych i ich zastosowanie
  • Podstawowe konstrukcje języka i operacje na zmiennych
  • Instrukcje sterujące i korzystanie z tablic
  • Podstawy programowania obiektowego
  • Elementy składowe klas i ich używanie
  • Dziedziczenie i polimorfizm
  • Interfejsy, klasy zagnieżdżone i typy uogólnione
  • Obsługa wyjątków standardowych i definiowanie własnych
  • Operacje na strumieniach danych, plikach i katalogach
  • Korzystanie z komponentów graficznych i obsługa zdarzeń

Poznaj nowoczesny język programowania! Poznaj C#!

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie II

Spis treści

C#. Praktyczny kurs. Wydanie II eBook -- spis treci

Wstp (9)

Rozdzia 1. Zanim zaczniesz programowa (11)

  • Lekcja 1. Podstawowe koncepcje C# i .NET (11)
    • Jak to dziaa? (11)
    • Narzdzia (12)
    • Instalacja narzdzi (13)
  • Lekcja 2. Pierwsza aplikacja, kompilacja i uruchomienie programu (16)
    • .NET Framework (17)
    • Visual C# Express (19)
    • Mono (23)
    • MonoDevelop (24)
    • Struktura kodu (26)
  • Lekcja 3. Komentarze (27)
    • Komentarz blokowy (27)
    • Komentarz liniowy (29)
    • Komentarz XML (29)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (31)

Rozdzia 2. Elementy jzyka (33)

  • Typy danych (33)
  • Lekcja 4. Typy danych w C# (34)
    • Typy danych w C# (34)
    • Zapis wartoci (literay) (38)
  • Zmienne (40)
  • Lekcja 5. Deklaracje i przypisania (40)
    • Proste deklaracje (41)
    • Deklaracje wielu zmiennych (42)
    • Nazwy zmiennych (43)
    • Zmienne typw odnonikowych (44)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (44)
  • Lekcja 6. Wyprowadzanie danych na ekran (45)
    • Wywietlanie wartoci zmiennych (45)
    • Wywietlanie znakw specjalnych (48)
    • Instrukcja Console.Write (49)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (50)
  • Lekcja 7. Operacje na zmiennych (51)
    • Operacje arytmetyczne (51)
    • Operacje bitowe (58)
    • Operacje logiczne (62)
    • Operatory przypisania (64)
    • Operatory porwnywania (relacyjne) (65)
    • Pozostae operatory (66)
    • Priorytety operatorw (66)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (66)
  • Instrukcje sterujce (68)
  • Lekcja 8. Instrukcja warunkowa if...else (68)
    • Podstawowa posta instrukcji if...else (68)
    • Zagniedanie instrukcji if...else (70)
    • Instrukcja if...else if (73)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (75)
  • Lekcja 9. Instrukcja switch i operator warunkowy (76)
    • Instrukcja switch (76)
    • Przerywanie instrukcji switch (79)
    • Operator warunkowy (81)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (82)
  • Lekcja 10. Ptle (82)
    • Ptla for (83)
    • Ptla while (86)
    • Ptla do...while (88)
    • Ptla foreach (90)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (90)
  • Lekcja 11. Instrukcje break i continue (91)
    • Instrukcja break (91)
    • Instrukcja continue (95)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (96)
  • Tablice (97)
  • Lekcja 12. Podstawowe operacje na tablicach (97)
    • Tworzenie tablic (97)
    • Inicjalizacja tablic (100)
    • Waciwo Length (101)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (103)
  • Lekcja 13. Tablice wielowymiarowe (103)
    • Tablice dwuwymiarowe (104)
    • Tablice tablic (107)
    • Tablice dwuwymiarowe i waciwo Length (109)
    • Tablice nieregularne (110)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (114)

Rozdzia 3. Programowanie obiektowe (117)

  • Podstawy (117)
  • Lekcja 14. Klasy i obiekty (118)
    • Podstawy obiektowoci (118)
    • Pierwsza klasa (119)
    • Jak uy klasy? (121)
    • Metody klas (122)
    • Jednostki kompilacji, przestrzenie nazw i zestawy (126)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (130)
  • Lekcja 15. Argumenty i przecianie metod (131)
    • Argumenty metod (131)
    • Obiekt jako argument (133)
    • Przecianie metod (137)
    • Argumenty metody Main (138)
    • Sposoby przekazywania argumentw (139)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (143)
  • Lekcja 16. Konstruktory i destruktory (144)
    • Czym jest konstruktor? (144)
    • Argumenty konstruktorw (146)
    • Przecianie konstruktorw (147)
    • Sowo kluczowe this (149)
    • Niszczenie obiektu (152)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (153)
  • Dziedziczenie (154)
  • Lekcja 17. Klasy potomne (154)
    • Dziedziczenie (154)
    • Konstruktory klasy bazowej i potomnej (158)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (162)
  • Lekcja 18. Modyfikatory dostpu (162)
    • Okrelanie regu dostpu (163)
    • Dlaczego ukrywamy wntrze klasy? (168)
    • Jak zabroni dziedziczenia? (172)
    • Tylko do odczytu (173)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (176)
  • Lekcja 19. Przesanianie metod i skadowe statyczne (177)
    • Przesanianie metod (177)
    • Przesanianie pl (180)
    • Skadowe statyczne (181)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (184)
  • Lekcja 20. Waciwoci i struktury (185)
    • Waciwoci (185)
    • Struktury (193)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (198)

Rozdzia 4. Obsuga bdw (199)

  • Lekcja 21. Blok try...catch (199)
    • Badanie poprawnoci danych (199)
    • Wyjtki w C# (203)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (207)
  • Lekcja 22. Wyjtki to obiekty (208)
    • Dzielenie przez zero (208)
    • Wyjtek jest obiektem (209)
    • Hierarchia wyjtkw (211)
    • Przechwytywanie wielu wyjtkw (212)
    • Zagniedanie blokw try...catch (214)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (216)
  • Lekcja 23. Tworzenie klas wyjtkw (217)
    • Zgaszanie wyjtkw (217)
    • Ponowne zgoszenie przechwyconego wyjtku (219)
    • Tworzenie wasnych wyjtkw (221)
    • Sekcja finally (223)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (226)

Rozdzia 5. System wejcia-wyjcia (227)

  • Lekcja 24. Cigi znakw (227)
    • Znaki i acuchy znakowe (227)
    • Znaki specjalne (230)
    • Zamiana cigw na wartoci (232)
    • Formatowanie danych (234)
    • Przetwarzanie cigw (236)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (240)
  • Lekcja 25. Standardowe wejcie i wyjcie (241)
    • Klasa Console i odczyt znakw (241)
    • Wczytywanie tekstu z klawiatury (248)
    • Wprowadzanie liczb (249)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (251)
  • Lekcja 26. Operacje na systemie plikw (252)
    • Klasa FileSystemInfo (252)
    • Operacje na katalogach (252)
    • Operacje na plikach (260)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (265)
  • Lekcja 27. Zapis i odczyt plikw (265)
    • Klasa FileStream (266)
    • Podstawowe operacje odczytu i zapisu (267)
    • Operacje strumieniowe (272)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (281)

Rozdzia 6. Zaawansowane zagadnienia programowania obiektowego (283)

  • Polimorfizm (283)
  • Lekcja 28. Konwersje typw i rzutowanie obiektw (283)
    • Konwersje typw prostych (284)
    • Rzutowanie typw obiektowych (285)
    • Rzutowanie na typ Object (289)
    • Typy proste te s obiektowe! (291)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (293)
  • Lekcja 29. Pne wizanie i wywoywanie metod klas pochodnych (293)
    • Rzeczywisty typ obiektu (294)
    • Dziedziczenie a wywoywanie metod (296)
    • Dziedziczenie a metody prywatne (301)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (302)
  • Lekcja 30. Konstruktory oraz klasy abstrakcyjne (303)
    • Klasy i metody abstrakcyjne (303)
    • Wywoania konstruktorw (307)
    • Wywoywanie metod w konstruktorach (311)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (313)
  • Interfejsy (314)
  • Lekcja 31. Tworzenie interfejsw (314)
    • Czym s interfejsy? (314)
    • Interfejsy a hierarchia klas (316)
    • Interfejsy i waciwoci (318)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (320)
  • Lekcja 32. Implementacja kilku interfejsw (321)
    • Implementowanie wielu interfejsw (321)
    • Konflikty nazw (323)
    • Dziedziczenie interfejsw (326)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (328)
  • Klasy zagniedone (329)
  • Lekcja 33. Klasa wewntrz klasy (329)
    • Tworzenie klas zagniedonych (329)
    • Kilka klas zagniedonych (331)
    • Skadowe klas zagniedonych (332)
    • Obiekty klas zagniedonych (334)
    • Rodzaje klas wewntrznych (337)
    • Dostp do skadowych klasy zewntrznej (338)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (340)
  • Typy uoglnione (341)
  • Lekcja 34. Kontrola typw i typy uoglnione (341)
    • Jak zbudowa kontener? (341)
    • Przechowywanie dowolnych danych (344)
    • Problem kontroli typw (347)
    • Korzystanie z typw uoglnionych (348)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (351)

Rozdzia 7. Aplikacje z interfejsem graficznym (353)

  • Lekcja 35. Tworzenie okien (353)
    • Pierwsze okno (353)
    • Klasa Form (355)
    • Tworzenie menu (360)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (364)
  • Lekcja 36. Delegacje i zdarzenia (364)
    • Koncepcja zdarze i delegacji (365)
    • Tworzenie delegacji (365)
    • Delegacja jako funkcja zwrotna (369)
    • Delegacja powizana z wieloma metodami (373)
    • Zdarzenia (375)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (385)
  • Lekcja 37. Komponenty graficzne (386)
    • Wywietlanie komunikatw (386)
    • Obsuga zdarze (387)
    • Menu (389)
    • Etykiety (391)
    • Przyciski (393)
    • Pola tekstowe (395)
    • Listy rozwijane (398)
    • wiczenia do samodzielnego wykonania (401)

Zakoczenie (403)

Skorowidz (405)

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2023 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.