reklama - zainteresowany?

C#. Praktyczny kurs. Wydanie II - Helion

C#. Praktyczny kurs. Wydanie II
ebook
Autor: Marcin Lis
ISBN: 978-83-246-5401-7
stron: 416, Format: ebook
Data wydania: 2012-08-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 32,45 zł (poprzednio: 57,95 zł)
Oszczędzasz: 44% (-25,50 zł)

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie II

Tagi: C# - Programowanie | programowanie-kupon

Dołącz do grona profesjonalnych programistów C#!

  • Poznaj podstawy jÄ™zyka C# i zasady korzystania z platformy .NET
  • Dowiedz siÄ™, jak używać popularnych Å›rodowisk programistycznych
  • Naucz siÄ™ tworzyć aplikacje różnego typu w jÄ™zyku C#

C# to nowoczesny, w pełni obiektowy następca języków C i C++, łączący w sobie ich legendarną wydajność z mechanizmami, które doskonale sprawdziły się w środowiskach Javy i Delphi. Opracowany przez firmę Microsoft jako podstawowe narzędzie programistyczne dla platformy .NET, język C# zdobywa coraz większą popularność również za sprawą poziomu bezpieczeństwa, możliwości przenoszenia kodu oraz dostępu do wielu przydatnych narzędzi, które znacznie ułatwiają tworzenie różnego rodzaju programów, w tym aplikacji WWW, sieciowych, bazodanowych i graficznych.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z programowaniem, czy też masz już pewne doświadczenie w korzystaniu z innych języków, książka "C#. Praktyczny kurs. Wydanie II " będzie dla Ciebie doskonałym wprowadzeniem w arkana praktycznego stosowania języka C#. Dzięki niej poznasz wszystkie niezbędne informacje teoretyczne i szybko zaczniesz pisać swoje pierwsze programy. Dowiesz się nie tylko jak używać podstawowych konstrukcji języka, lecz również jak korzystać z zaawansowanych mechanizmów obiektowych, obsługiwać wyjątki i przeprowadzać operacje wejścia-wyjścia, a nawet tworzyć interfejsy graficzne aplikacji.

  • Podstawowe informacje na temat jÄ™zyka C# i platformy .NET
  • PrzeglÄ…d i instalacja narzÄ™dzi przydatnych programiÅ›cie C#
  • Struktura programu w C#, proste typy danych i ich zastosowanie
  • Podstawowe konstrukcje jÄ™zyka i operacje na zmiennych
  • Instrukcje sterujÄ…ce i korzystanie z tablic
  • Podstawy programowania obiektowego
  • Elementy skÅ‚adowe klas i ich używanie
  • Dziedziczenie i polimorfizm
  • Interfejsy, klasy zagnieżdżone i typy uogólnione
  • ObsÅ‚uga wyjÄ…tków standardowych i definiowanie wÅ‚asnych
  • Operacje na strumieniach danych, plikach i katalogach
  • Korzystanie z komponentów graficznych i obsÅ‚uga zdarzeÅ„

Poznaj nowoczesny język programowania! Poznaj C#!

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "C#. Praktyczny kurs. Wydanie II", wybierały także:

  • Domain-Driven Design dla .NET Core. Jak rozwiÄ…zywać zÅ‚ożone problemy podczas projektowania architektury aplikacji
  • Gray Hat C#. JÄ™zyk C# w kontroli i Å‚amaniu zabezpieczeÅ„
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform
  • Wzorce projektowe dla programistów C#. Kurs video
  • WPF. Kurs video. Om

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie II

Spis treści

C#. Praktyczny kurs. Wydanie II eBook -- spis treści

Wstęp (9)

Rozdział 1. Zanim zaczniesz programować (11)

  • Lekcja 1. Podstawowe koncepcje C# i .NET (11)
    • Jak to dziaÅ‚a? (11)
    • NarzÄ™dzia (12)
    • Instalacja narzÄ™dzi (13)
  • Lekcja 2. Pierwsza aplikacja, kompilacja i uruchomienie programu (16)
    • .NET Framework (17)
    • Visual C# Express (19)
    • Mono (23)
    • MonoDevelop (24)
    • Struktura kodu (26)
  • Lekcja 3. Komentarze (27)
    • Komentarz blokowy (27)
    • Komentarz liniowy (29)
    • Komentarz XML (29)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (31)

Rozdział 2. Elementy języka (33)

  • Typy danych (33)
  • Lekcja 4. Typy danych w C# (34)
    • Typy danych w C# (34)
    • Zapis wartoÅ›ci (literaÅ‚y) (38)
  • Zmienne (40)
  • Lekcja 5. Deklaracje i przypisania (40)
    • Proste deklaracje (41)
    • Deklaracje wielu zmiennych (42)
    • Nazwy zmiennych (43)
    • Zmienne typów odnoÅ›nikowych (44)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (44)
  • Lekcja 6. Wyprowadzanie danych na ekran (45)
    • WyÅ›wietlanie wartoÅ›ci zmiennych (45)
    • WyÅ›wietlanie znaków specjalnych (48)
    • Instrukcja Console.Write (49)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (50)
  • Lekcja 7. Operacje na zmiennych (51)
    • Operacje arytmetyczne (51)
    • Operacje bitowe (58)
    • Operacje logiczne (62)
    • Operatory przypisania (64)
    • Operatory porównywania (relacyjne) (65)
    • PozostaÅ‚e operatory (66)
    • Priorytety operatorów (66)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (66)
  • Instrukcje sterujÄ…ce (68)
  • Lekcja 8. Instrukcja warunkowa if...else (68)
    • Podstawowa postać instrukcji if...else (68)
    • Zagnieżdżanie instrukcji if...else (70)
    • Instrukcja if...else if (73)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (75)
  • Lekcja 9. Instrukcja switch i operator warunkowy (76)
    • Instrukcja switch (76)
    • Przerywanie instrukcji switch (79)
    • Operator warunkowy (81)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (82)
  • Lekcja 10. PÄ™tle (82)
    • PÄ™tla for (83)
    • PÄ™tla while (86)
    • PÄ™tla do...while (88)
    • PÄ™tla foreach (90)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (90)
  • Lekcja 11. Instrukcje break i continue (91)
    • Instrukcja break (91)
    • Instrukcja continue (95)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (96)
  • Tablice (97)
  • Lekcja 12. Podstawowe operacje na tablicach (97)
    • Tworzenie tablic (97)
    • Inicjalizacja tablic (100)
    • WÅ‚aÅ›ciwość Length (101)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (103)
  • Lekcja 13. Tablice wielowymiarowe (103)
    • Tablice dwuwymiarowe (104)
    • Tablice tablic (107)
    • Tablice dwuwymiarowe i wÅ‚aÅ›ciwość Length (109)
    • Tablice nieregularne (110)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (114)

Rozdział 3. Programowanie obiektowe (117)

  • Podstawy (117)
  • Lekcja 14. Klasy i obiekty (118)
    • Podstawy obiektowoÅ›ci (118)
    • Pierwsza klasa (119)
    • Jak użyć klasy? (121)
    • Metody klas (122)
    • Jednostki kompilacji, przestrzenie nazw i zestawy (126)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (130)
  • Lekcja 15. Argumenty i przeciążanie metod (131)
    • Argumenty metod (131)
    • Obiekt jako argument (133)
    • Przeciążanie metod (137)
    • Argumenty metody Main (138)
    • Sposoby przekazywania argumentów (139)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (143)
  • Lekcja 16. Konstruktory i destruktory (144)
    • Czym jest konstruktor? (144)
    • Argumenty konstruktorów (146)
    • Przeciążanie konstruktorów (147)
    • SÅ‚owo kluczowe this (149)
    • Niszczenie obiektu (152)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (153)
  • Dziedziczenie (154)
  • Lekcja 17. Klasy potomne (154)
    • Dziedziczenie (154)
    • Konstruktory klasy bazowej i potomnej (158)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (162)
  • Lekcja 18. Modyfikatory dostÄ™pu (162)
    • OkreÅ›lanie reguÅ‚ dostÄ™pu (163)
    • Dlaczego ukrywamy wnÄ™trze klasy? (168)
    • Jak zabronić dziedziczenia? (172)
    • Tylko do odczytu (173)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (176)
  • Lekcja 19. PrzesÅ‚anianie metod i skÅ‚adowe statyczne (177)
    • PrzesÅ‚anianie metod (177)
    • PrzesÅ‚anianie pól (180)
    • SkÅ‚adowe statyczne (181)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (184)
  • Lekcja 20. WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci i struktury (185)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (185)
    • Struktury (193)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (198)

Rozdział 4. Obsługa błędów (199)

  • Lekcja 21. Blok try...catch (199)
    • Badanie poprawnoÅ›ci danych (199)
    • WyjÄ…tki w C# (203)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (207)
  • Lekcja 22. WyjÄ…tki to obiekty (208)
    • Dzielenie przez zero (208)
    • WyjÄ…tek jest obiektem (209)
    • Hierarchia wyjÄ…tków (211)
    • Przechwytywanie wielu wyjÄ…tków (212)
    • Zagnieżdżanie bloków try...catch (214)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (216)
  • Lekcja 23. Tworzenie klas wyjÄ…tków (217)
    • ZgÅ‚aszanie wyjÄ…tków (217)
    • Ponowne zgÅ‚oszenie przechwyconego wyjÄ…tku (219)
    • Tworzenie wÅ‚asnych wyjÄ…tków (221)
    • Sekcja finally (223)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (226)

Rozdział 5. System wejścia-wyjścia (227)

  • Lekcja 24. CiÄ…gi znaków (227)
    • Znaki i Å‚aÅ„cuchy znakowe (227)
    • Znaki specjalne (230)
    • Zamiana ciÄ…gów na wartoÅ›ci (232)
    • Formatowanie danych (234)
    • Przetwarzanie ciÄ…gów (236)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (240)
  • Lekcja 25. Standardowe wejÅ›cie i wyjÅ›cie (241)
    • Klasa Console i odczyt znaków (241)
    • Wczytywanie tekstu z klawiatury (248)
    • Wprowadzanie liczb (249)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (251)
  • Lekcja 26. Operacje na systemie plików (252)
    • Klasa FileSystemInfo (252)
    • Operacje na katalogach (252)
    • Operacje na plikach (260)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (265)
  • Lekcja 27. Zapis i odczyt plików (265)
    • Klasa FileStream (266)
    • Podstawowe operacje odczytu i zapisu (267)
    • Operacje strumieniowe (272)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (281)

Rozdział 6. Zaawansowane zagadnienia programowania obiektowego (283)

  • Polimorfizm (283)
  • Lekcja 28. Konwersje typów i rzutowanie obiektów (283)
    • Konwersje typów prostych (284)
    • Rzutowanie typów obiektowych (285)
    • Rzutowanie na typ Object (289)
    • Typy proste też sÄ… obiektowe! (291)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (293)
  • Lekcja 29. Późne wiÄ…zanie i wywoÅ‚ywanie metod klas pochodnych (293)
    • Rzeczywisty typ obiektu (294)
    • Dziedziczenie a wywoÅ‚ywanie metod (296)
    • Dziedziczenie a metody prywatne (301)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (302)
  • Lekcja 30. Konstruktory oraz klasy abstrakcyjne (303)
    • Klasy i metody abstrakcyjne (303)
    • WywoÅ‚ania konstruktorów (307)
    • WywoÅ‚ywanie metod w konstruktorach (311)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (313)
  • Interfejsy (314)
  • Lekcja 31. Tworzenie interfejsów (314)
    • Czym sÄ… interfejsy? (314)
    • Interfejsy a hierarchia klas (316)
    • Interfejsy i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (318)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (320)
  • Lekcja 32. Implementacja kilku interfejsów (321)
    • Implementowanie wielu interfejsów (321)
    • Konflikty nazw (323)
    • Dziedziczenie interfejsów (326)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (328)
  • Klasy zagnieżdżone (329)
  • Lekcja 33. Klasa wewnÄ…trz klasy (329)
    • Tworzenie klas zagnieżdżonych (329)
    • Kilka klas zagnieżdżonych (331)
    • SkÅ‚adowe klas zagnieżdżonych (332)
    • Obiekty klas zagnieżdżonych (334)
    • Rodzaje klas wewnÄ™trznych (337)
    • DostÄ™p do skÅ‚adowych klasy zewnÄ™trznej (338)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (340)
  • Typy uogólnione (341)
  • Lekcja 34. Kontrola typów i typy uogólnione (341)
    • Jak zbudować kontener? (341)
    • Przechowywanie dowolnych danych (344)
    • Problem kontroli typów (347)
    • Korzystanie z typów uogólnionych (348)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (351)

Rozdział 7. Aplikacje z interfejsem graficznym (353)

  • Lekcja 35. Tworzenie okien (353)
    • Pierwsze okno (353)
    • Klasa Form (355)
    • Tworzenie menu (360)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (364)
  • Lekcja 36. Delegacje i zdarzenia (364)
    • Koncepcja zdarzeÅ„ i delegacji (365)
    • Tworzenie delegacji (365)
    • Delegacja jako funkcja zwrotna (369)
    • Delegacja powiÄ…zana z wieloma metodami (373)
    • Zdarzenia (375)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (385)
  • Lekcja 37. Komponenty graficzne (386)
    • WyÅ›wietlanie komunikatów (386)
    • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ (387)
    • Menu (389)
    • Etykiety (391)
    • Przyciski (393)
    • Pola tekstowe (395)
    • Listy rozwijane (398)
    • Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (401)

Zakończenie (403)

Skorowidz (405)

Dodaj do koszyka C#. Praktyczny kurs. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.