C#. Praktyczny kurs. Wydanie II - Helion

ISBN: 978-83-246-5401-7
stron: 416, Format: ebook
Data wydania: 2012-08-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,50 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-29,50 zł)
Dołącz do grona profesjonalnych programistów C#!
- Poznaj podstawy języka C# i zasady korzystania z platformy .NET
- Dowiedz się, jak używać popularnych środowisk programistycznych
- Naucz się tworzyć aplikacje różnego typu w języku C#
C# to nowoczesny, w pełni obiektowy następca języków C i C++, łączący w sobie ich legendarną wydajność z mechanizmami, które doskonale sprawdziły się w środowiskach Javy i Delphi. Opracowany przez firmę Microsoft jako podstawowe narzędzie programistyczne dla platformy .NET, język C# zdobywa coraz większą popularność również za sprawą poziomu bezpieczeństwa, możliwości przenoszenia kodu oraz dostępu do wielu przydatnych narzędzi, które znacznie ułatwiają tworzenie różnego rodzaju programów, w tym aplikacji WWW, sieciowych, bazodanowych i graficznych.
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z programowaniem, czy też masz już pewne doświadczenie w korzystaniu z innych języków, książka "C#. Praktyczny kurs. Wydanie II " będzie dla Ciebie doskonałym wprowadzeniem w arkana praktycznego stosowania języka C#. Dzięki niej poznasz wszystkie niezbędne informacje teoretyczne i szybko zaczniesz pisać swoje pierwsze programy. Dowiesz się nie tylko jak używać podstawowych konstrukcji języka, lecz również jak korzystać z zaawansowanych mechanizmów obiektowych, obsługiwać wyjątki i przeprowadzać operacje wejścia-wyjścia, a nawet tworzyć interfejsy graficzne aplikacji.
- Podstawowe informacje na temat języka C# i platformy .NET
- Przegląd i instalacja narzędzi przydatnych programiście C#
- Struktura programu w C#, proste typy danych i ich zastosowanie
- Podstawowe konstrukcje języka i operacje na zmiennych
- Instrukcje sterujÄ…ce i korzystanie z tablic
- Podstawy programowania obiektowego
- Elementy składowe klas i ich używanie
- Dziedziczenie i polimorfizm
- Interfejsy, klasy zagnieżdżone i typy uogólnione
- Obsługa wyjątków standardowych i definiowanie własnych
- Operacje na strumieniach danych, plikach i katalogach
- Korzystanie z komponentów graficznych i obsługa zdarzeń
Poznaj nowoczesny język programowania! Poznaj C#!
Osoby które kupowały "C#. Praktyczny kurs. Wydanie II", wybierały także:
- Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- Programowanie asynchroniczne i równoległe w C#. Kurs video. Poziom podstawowy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- Programowanie w C#. Poziom drugi. Kurs video. Zaawansowane techniki 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
C#. Praktyczny kurs. Wydanie II eBook -- spis tre¶ci
Wstêp (9)
Rozdzia³ 1. Zanim zaczniesz programowaæ (11)
- Lekcja 1. Podstawowe koncepcje C# i .NET (11)
- Jak to dzia³a? (11)
- Narzêdzia (12)
- Instalacja narzêdzi (13)
- Lekcja 2. Pierwsza aplikacja, kompilacja i uruchomienie programu (16)
- .NET Framework (17)
- Visual C# Express (19)
- Mono (23)
- MonoDevelop (24)
- Struktura kodu (26)
- Lekcja 3. Komentarze (27)
- Komentarz blokowy (27)
- Komentarz liniowy (29)
- Komentarz XML (29)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (31)
Rozdzia³ 2. Elementy jêzyka (33)
- Typy danych (33)
- Lekcja 4. Typy danych w C# (34)
- Typy danych w C# (34)
- Zapis warto¶ci (litera³y) (38)
- Zmienne (40)
- Lekcja 5. Deklaracje i przypisania (40)
- Proste deklaracje (41)
- Deklaracje wielu zmiennych (42)
- Nazwy zmiennych (43)
- Zmienne typów odno¶nikowych (44)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (44)
- Lekcja 6. Wyprowadzanie danych na ekran (45)
- Wy¶wietlanie warto¶ci zmiennych (45)
- Wy¶wietlanie znaków specjalnych (48)
- Instrukcja Console.Write (49)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (50)
- Lekcja 7. Operacje na zmiennych (51)
- Operacje arytmetyczne (51)
- Operacje bitowe (58)
- Operacje logiczne (62)
- Operatory przypisania (64)
- Operatory porównywania (relacyjne) (65)
- Pozosta³e operatory (66)
- Priorytety operatorów (66)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (66)
- Instrukcje steruj±ce (68)
- Lekcja 8. Instrukcja warunkowa if...else (68)
- Podstawowa postaæ instrukcji if...else (68)
- Zagnie¿d¿anie instrukcji if...else (70)
- Instrukcja if...else if (73)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (75)
- Lekcja 9. Instrukcja switch i operator warunkowy (76)
- Instrukcja switch (76)
- Przerywanie instrukcji switch (79)
- Operator warunkowy (81)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (82)
- Lekcja 10. Pêtle (82)
- Pêtla for (83)
- Pêtla while (86)
- Pêtla do...while (88)
- Pêtla foreach (90)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (90)
- Lekcja 11. Instrukcje break i continue (91)
- Instrukcja break (91)
- Instrukcja continue (95)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (96)
- Tablice (97)
- Lekcja 12. Podstawowe operacje na tablicach (97)
- Tworzenie tablic (97)
- Inicjalizacja tablic (100)
- W³a¶ciwo¶æ Length (101)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (103)
- Lekcja 13. Tablice wielowymiarowe (103)
- Tablice dwuwymiarowe (104)
- Tablice tablic (107)
- Tablice dwuwymiarowe i w³a¶ciwo¶æ Length (109)
- Tablice nieregularne (110)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (114)
Rozdzia³ 3. Programowanie obiektowe (117)
- Podstawy (117)
- Lekcja 14. Klasy i obiekty (118)
- Podstawy obiektowo¶ci (118)
- Pierwsza klasa (119)
- Jak u¿yæ klasy? (121)
- Metody klas (122)
- Jednostki kompilacji, przestrzenie nazw i zestawy (126)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (130)
- Lekcja 15. Argumenty i przeci±¿anie metod (131)
- Argumenty metod (131)
- Obiekt jako argument (133)
- Przeci±¿anie metod (137)
- Argumenty metody Main (138)
- Sposoby przekazywania argumentów (139)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (143)
- Lekcja 16. Konstruktory i destruktory (144)
- Czym jest konstruktor? (144)
- Argumenty konstruktorów (146)
- Przeci±¿anie konstruktorów (147)
- S³owo kluczowe this (149)
- Niszczenie obiektu (152)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (153)
- Dziedziczenie (154)
- Lekcja 17. Klasy potomne (154)
- Dziedziczenie (154)
- Konstruktory klasy bazowej i potomnej (158)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (162)
- Lekcja 18. Modyfikatory dostêpu (162)
- Okre¶lanie regu³ dostêpu (163)
- Dlaczego ukrywamy wnêtrze klasy? (168)
- Jak zabroniæ dziedziczenia? (172)
- Tylko do odczytu (173)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (176)
- Lekcja 19. Przes³anianie metod i sk³adowe statyczne (177)
- Przes³anianie metod (177)
- Przes³anianie pól (180)
- Sk³adowe statyczne (181)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (184)
- Lekcja 20. W³a¶ciwo¶ci i struktury (185)
- W³a¶ciwo¶ci (185)
- Struktury (193)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (198)
Rozdzia³ 4. Obs³uga b³êdów (199)
- Lekcja 21. Blok try...catch (199)
- Badanie poprawno¶ci danych (199)
- Wyj±tki w C# (203)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (207)
- Lekcja 22. Wyj±tki to obiekty (208)
- Dzielenie przez zero (208)
- Wyj±tek jest obiektem (209)
- Hierarchia wyj±tków (211)
- Przechwytywanie wielu wyj±tków (212)
- Zagnie¿d¿anie bloków try...catch (214)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (216)
- Lekcja 23. Tworzenie klas wyj±tków (217)
- Zg³aszanie wyj±tków (217)
- Ponowne zg³oszenie przechwyconego wyj±tku (219)
- Tworzenie w³asnych wyj±tków (221)
- Sekcja finally (223)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (226)
Rozdzia³ 5. System wej¶cia-wyj¶cia (227)
- Lekcja 24. Ci±gi znaków (227)
- Znaki i ³añcuchy znakowe (227)
- Znaki specjalne (230)
- Zamiana ci±gów na warto¶ci (232)
- Formatowanie danych (234)
- Przetwarzanie ci±gów (236)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (240)
- Lekcja 25. Standardowe wej¶cie i wyj¶cie (241)
- Klasa Console i odczyt znaków (241)
- Wczytywanie tekstu z klawiatury (248)
- Wprowadzanie liczb (249)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (251)
- Lekcja 26. Operacje na systemie plików (252)
- Klasa FileSystemInfo (252)
- Operacje na katalogach (252)
- Operacje na plikach (260)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (265)
- Lekcja 27. Zapis i odczyt plików (265)
- Klasa FileStream (266)
- Podstawowe operacje odczytu i zapisu (267)
- Operacje strumieniowe (272)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (281)
Rozdzia³ 6. Zaawansowane zagadnienia programowania obiektowego (283)
- Polimorfizm (283)
- Lekcja 28. Konwersje typów i rzutowanie obiektów (283)
- Konwersje typów prostych (284)
- Rzutowanie typów obiektowych (285)
- Rzutowanie na typ Object (289)
- Typy proste te¿ s± obiektowe! (291)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (293)
- Lekcja 29. Pó¼ne wi±zanie i wywo³ywanie metod klas pochodnych (293)
- Rzeczywisty typ obiektu (294)
- Dziedziczenie a wywo³ywanie metod (296)
- Dziedziczenie a metody prywatne (301)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (302)
- Lekcja 30. Konstruktory oraz klasy abstrakcyjne (303)
- Klasy i metody abstrakcyjne (303)
- Wywo³ania konstruktorów (307)
- Wywo³ywanie metod w konstruktorach (311)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (313)
- Interfejsy (314)
- Lekcja 31. Tworzenie interfejsów (314)
- Czym s± interfejsy? (314)
- Interfejsy a hierarchia klas (316)
- Interfejsy i w³a¶ciwo¶ci (318)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (320)
- Lekcja 32. Implementacja kilku interfejsów (321)
- Implementowanie wielu interfejsów (321)
- Konflikty nazw (323)
- Dziedziczenie interfejsów (326)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (328)
- Klasy zagnie¿d¿one (329)
- Lekcja 33. Klasa wewn±trz klasy (329)
- Tworzenie klas zagnie¿d¿onych (329)
- Kilka klas zagnie¿d¿onych (331)
- Sk³adowe klas zagnie¿d¿onych (332)
- Obiekty klas zagnie¿d¿onych (334)
- Rodzaje klas wewnêtrznych (337)
- Dostêp do sk³adowych klasy zewnêtrznej (338)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (340)
- Typy uogólnione (341)
- Lekcja 34. Kontrola typów i typy uogólnione (341)
- Jak zbudowaæ kontener? (341)
- Przechowywanie dowolnych danych (344)
- Problem kontroli typów (347)
- Korzystanie z typów uogólnionych (348)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (351)
Rozdzia³ 7. Aplikacje z interfejsem graficznym (353)
- Lekcja 35. Tworzenie okien (353)
- Pierwsze okno (353)
- Klasa Form (355)
- Tworzenie menu (360)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (364)
- Lekcja 36. Delegacje i zdarzenia (364)
- Koncepcja zdarzeñ i delegacji (365)
- Tworzenie delegacji (365)
- Delegacja jako funkcja zwrotna (369)
- Delegacja powi±zana z wieloma metodami (373)
- Zdarzenia (375)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (385)
- Lekcja 37. Komponenty graficzne (386)
- Wy¶wietlanie komunikatów (386)
- Obs³uga zdarzeñ (387)
- Menu (389)
- Etykiety (391)
- Przyciski (393)
- Pola tekstowe (395)
- Listy rozwijane (398)
- Æwiczenia do samodzielnego wykonania (401)
Zakoñczenie (403)
Skorowidz (405)