C#. Leksykon - Helion
Tytuł oryginału: C# Essentials
Tłumaczenie: Marcin Pancewicz
ISBN: 83-7197-475-2
stron: 176, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-04-24
Księgarnia: Helion
Cena książki: 30,00 zł
C# jest nowym językiem stworzonym przez Microsoft, przeznaczonym do tworzenia aplikacji i usług internetowych działających na nowej platformie .NET. W niniejszej publikacji znalazły się informacje, których zaawansowany i średnio zaawansowany programista może potrzebować, aby zacząć używać C# oraz .NET Framework SDK w pracy.
Leksykon C# zawiera:
- spójny przegląd języka C#, środowiska CLR (Common Language Runtime) oraz BCL (Base Class Library), włącznie z omówieniem według funkcji najważniejszych przestrzeni nazw BCL;
- dokładne omówienie wszystkich elementów języka C#, wraz z wygodnym podsumowaniem składni oraz słownikiem słów kluczowych C#;
- objaśnienia (wraz z przykładami kodu) głównych typów danych C#, od wbudowanych typów bazowych, przez obiekty, po wyliczenia, delegacje, kolekcje, zwykle implementowane interfejsy i inne;
- instrukcje opisujące podstawowe zadania, jakie musi opanować każdy programista C#, od obsługi wyjątków i zdarzeń, przez pracę w sieci, wątki, i korzystanie z wyrażeń regularnych, po korzystanie z refleksji i własnych atrybutów;
- przykłady współpracy ze starszymi komponentami API Win32 oraz COM, a także wykorzystania wskaźników w stylu C/C++ wewnątrz zarządzanego kontekstu CLR;
- omówienie standardowych zagadnień programistycznych, takich jak budowanie udostępnianych złożeń, przegląd podstawowych narzędzi zawartych w SDK, a także wzajemne odwzorowania przestrzeni nazw i złożeń.
C# umożliwia tworzenie zarówno aplikacji i usług sieciowych, jak i tradycyjnych samodzielnych aplikacji lub aplikacji typu klient-serwer. Doświadczenie w którejś z tych dziedzin nie jest wymagane, choć może pomóc w opanowaniu C# i .NET Framework.
Osoby które kupowały "C#. Leksykon", wybierały także:
- Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania 99,00 zł, (29,70 zł -70%)
- Wzorce projektowe dla programistów C#. Kurs video 99,00 zł, (29,70 zł -70%)
- C# 9.0 w pigułce 173,87 zł, (53,90 zł -69%)
- Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- ASP.NET Core 6. Kurs video. Rozwijaj aplikacje webowe z Entity Framework Core 178,97 zł, (62,64 zł -65%)
Spis treści
C#. Leksykon -- spis treści
Przedmowa (9)
Rozdział 1. Wprowadzenie (13)
- Język C# (13)
- Wspólne środowisko uruchomieniowe (14)
- Biblioteki klas bazowych (16)
- Minimalny program C# (16)
Rozdział 2. Język C# (17)
- Identyfikatory (17)
- Typy (17)
- Egzemplarze typów (17)
- Przykład: budowanie i wykorzystanie typów (18)
- Jawne i niejawne konwersje (18)
- Kategorie typów (19)
- Typy predefiniowane (19)
- Typy i pamięć (24)
- Ujednolicony system typów (25)
- Zmienne (27)
- Wstępne przypisania (27)
- Wartości domyślne (28)
- Wyrażenia i operatory (28)
- Priorytet operatorów (28)
- Operatory sprawdzania przepełnienia arytmetycznego (30)
- Instrukcje (31)
- Instrukcje wyrażeń (31)
- Instrukcje deklaracji (31)
- Instrukcje puste (32)
- Instrukcje wyboru (32)
- Instrukcje pętli (34)
- Instrukcje skoków (35)
- Organizowanie typów (36)
- Pliki (37)
- Przestrzenie nazw (37)
- Dziedziczenie (38)
- Konwersje klas (39)
- Polimorfizm (39)
- Wirtualne funkcje składowe (40)
- Abstrakcyjne klasy i składowe (40)
- Klasy zapieczętowane (41)
- Ukrywanie dziedziczonych składowych (41)
- Nowe wersje wirtualnych funkcji składowych (42)
- Modyfikatory dostępu (42)
- Ograniczenia modyfikatorów dostępu (43)
- Klasy i struktury (44)
- Różnice pomiędzy klasami a strukturami (44)
- Składowe egzemplarza i składowe statyczne (45)
- Pola (45)
- Stałe (46)
- Właściwości (46)
- Indeksatory (47)
- Metody (48)
- Operatory (51)
- Konstruktory egzemplarzy (53)
- Konstruktory statyczne (54)
- Odwołania do własnych składowych (55)
- Destruktory i finalizery (56)
- Typy zagnieżdżone (57)
- Interfejsy (58)
- Definiowanie interfejsu (nagłówek) (58)
- Implementowanie interfejsu (58)
- Korzystanie z interfejsu (59)
- Poszerzanie interfejsu (59)
- Jawna implementacja interfejsu (59)
- Ponowna implementacja interfejsu (60)
- Konwersje interfejsów (60)
- Tablice (61)
- Tablice wielowymiarowe (61)
- Lokalne deklaracje tablic i deklaracje tablic w polach (61)
- Długość i wymiary tablic (61)
- Sprawdzanie zakresów (62)
- Konwersje tablic (62)
- Wyliczenia (62)
- Operatory wyliczeń (63)
- Konwersje wyliczeń (63)
- Delegacje (63)
- Delegacje wielozakresowe (64)
- Delegacje w porównaniu ze wskaźnikami do funkcji (65)
- Delegacje w porównaniu z interfejsami (65)
- Zdarzenia (66)
- Definiowanie delegacji dla zdarzenia (66)
- Umieszczanie danych zdarzenia w EventArgs (66)
- Deklarowanie i zgłaszanie zdarzenia (66)
- Obsługiwanie zdarzeń poprzez procedury obsługi zdarzenia (67)
- Zdarzenia jako właściwości (67)
- Instrukcja try i wyjątki (68)
- Instrukcja try (68)
- Wyjątki (68)
- Instrukcja catch (69)
- finally (69)
- Główne właściwości klasy System.Exception (70)
- Atrybuty (70)
- Klasy atrybutów (71)
- Parametry nazwane oraz parametry pozycyjne (71)
- Cele atrybutów (72)
- Stosowanie kilku atrybutów (72)
- Kod nienadzorowany i wskaźniki (72)
- Typy wskaźnikowe (73)
- Kod nienadzorowany (73)
- Instrukcja fixed (73)
- Operator wskaźnika do składowej (74)
- Słowo kluczowe stackalloc (74)
- Wskaźniki do kodu nienadzorowanego (74)
- Dyrektywy preprocesora (75)
- Dyrektywy preprocesora (75)
- Dokumentacja XML (76)
- Komentarze w stylu C/C++ (76)
- Komentarze dokumentacji (76)
- Pliki dokumentacji XML (76)
- Predefiniowane znaczniki XML (77)
- Znaczniki zdefiniowane przez użytkownika (79)
- Łącza do typów lub składowych (79)
Rozdział 3. Programowanie platformy .NET (81)
- Standardowe typy (81)
- Klasa Object (81)
- Interfejs ICloneable (84)
- Interfejs IComparable (84)
- Interfejs IFormattable (85)
- Matematyka (85)
- Wsparcie języka dla matematyki (86)
- Specjalne typy i operatory (86)
- Klasa Math (86)
- Klasa Random (87)
- Łańcuchy (87)
- Klasa String (87)
- Niezmienność łańcuchów (87)
- Internowanie łańcuchów (87)
- Formatowanie łańcuchów (88)
- Indeksowanie łańcuchów (89)
- Kodowanie łańcuchów (89)
- Klasa StringBuilder (89)
- Kolekcje (89)
- Konkretne klasy kolekcji (90)
- Interfejsy kolekcji (92)
- Wyrażenia regularne (95)
- Klasa Regex (95)
- Klasy Match i MatchCollection (95)
- Klasa Group (95)
- Klasy Capture i CaptureCollection (95)
- Korzystanie z wyrażeń regularnych (95)
- Wejście i wyjście (97)
- Strumienie i miejsca składowania (97)
- Kartoteki i pliki (99)
- Praca z siecią (100)
- Model programu sieciowego (100)
- Ogólna architektura żądanie-odpowiedź (100)
- Obsługa HTTP (101)
- Dodawanie nowych obiektów obsługi protokołów (102)
- Korzystanie z TCP, UDP i gniazd (102)
- Korzystanie z DNS (103)
- Wątki (103)
- Synchronizacja wątków (104)
- Typy związane z wątkami (106)
- Klasa Monitor (106)
- Złożenia (107)
- Elementy złożenia (107)
- Pakowanie (108)
- Instalacja (108)
- Tworzenie nowych wersji (108)
- Rozpoznawanie typów (109)
- Uprawnienia zabezpieczeń (109)
- Refleksje (110)
- Hierarchia typów (110)
- Odczytywanie typu egzemplarza (111)
- Bezpośrednie pobieranie typu (111)
- Refleksja hierarchii typów (112)
- Późne łączenie z typami (112)
- Aktywacja (114)
- Zaawansowane zastosowania refleksji (114)
- Tworzenie nowych typów podczas działania (115)
- Atrybuty użytkownika (116)
- Wsparcie języka dla atrybutów użytkownika (116)
- Wsparcie kompilatora dla atrybutów użytkownika (116)
- Wsparcie środowiska dla atrybutów użytkownika (117)
- Atrybuty predefiniowane (117)
- Definiowanie nowego atrybutu użytkownika (119)
- Odczytywanie atrybutu użytkownika w czasie działania (120)
- Automatyczne zarządzanie pamięcią (121)
- Zbieracz niepotrzebnych obiektów (121)
- Techniki optymalizacji (122)
- Finalizatory (122)
- Metody Dispose i Close (123)
- Współpraca z wbudowanymi bibliotekami DLL (124)
- Szeregowanie standardowych typów (124)
- Szeregowanie klas i struktur (125)
- Szeregowanie wejściowe i wyjściowe (125)
- Wywołania zwrotne z kodu nienadzorowanego (126)
- Predefiniowane atrybuty związane ze współpracą ze środowiskiem nienadzorowanym (126)
- Współpraca z komponentami COM (129)
- Łączenie obiektów COM z obiektami C# (129)
- Udostępnianie obiektów COM programom C# (129)
- Udostępnianie obiektów C# obiektom COM (130)
- Odwzorowanie COM w C# (130)
- Ważniejsze atrybuty związane ze współpracą z COM (130)
Rozdział 4. Przegląd BCL (133)
- Podstawowe typy (133)
- Tekst (134)
- Kolekcje (134)
- Strumienie i wejście-wyjście (134)
- Praca w sieci (135)
- Wątki (135)
- Bezpieczeństwo (135)
- Refleksje (136)
- Serializacja (136)
- Zdalne wykorzystanie obiektów (136)
- Usługi WWW (137)
- Dostęp do danych (137)
- XML (137)
- Grafika (138)
- Aplikacje interfejsu użytkownika (138)
- Aplikacje WWW (138)
- Globalizacja (139)
- Konfiguracja (139)
- Usługi zaawansowanych komponentów (139)
- Złożenia (140)
- Diagnostyka i debugging (140)
- Współdziałanie z nienadzorowanym kodem (140)
- Wsparcie dla narzędzi i komponentów (140)
- Środowisko uruchomieniowe (141)
- System operacyjny (141)
Rozdział 5. Podstawowe narzędzia .NET (143)
Dodatek A Słowa kluczowe C# (147)
Dodatek B Wyrażenia regularne (153)
Dodatek C Specyfikatory formatu (157)
Dodatek D Szeregowanie danych (163)
Dodatek E Praca ze złożeniami (165)
Dodatek F Przestrzenie nazwy i złożenia (169)