reklama - zainteresowany?

C#. Leksykon - Helion

C#. Leksykon
Autor: Ben Albahari, Peter Drayton, Brad Merrill
Tytuł oryginału: C# Essentials
Tłumaczenie: Marcin Pancewicz
ISBN: 83-7197-475-2
stron: 176, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-04-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 30,00 zł

Dodaj do koszyka C#. Leksykon

Tagi: C# - Programowanie | programowanie-kupon

C# jest nowym językiem stworzonym przez Microsoft, przeznaczonym do tworzenia aplikacji i usług internetowych działających na nowej platformie .NET. W niniejszej publikacji znalazły się informacje, których zaawansowany i średnio zaawansowany programista może potrzebować, aby zacząć używać C# oraz .NET Framework SDK w pracy.

Leksykon C# zawiera:

  • spójny przegląd języka C#, środowiska CLR (Common Language Runtime) oraz BCL (Base Class Library), włącznie z omówieniem według funkcji najważniejszych przestrzeni nazw BCL;
  • dokładne omówienie wszystkich elementów języka C#, wraz z wygodnym podsumowaniem składni oraz słownikiem słów kluczowych C#;
  • objaśnienia (wraz z przykładami kodu) głównych typów danych C#, od wbudowanych typów bazowych, przez obiekty, po wyliczenia, delegacje, kolekcje, zwykle implementowane interfejsy i inne;
  • instrukcje opisujące podstawowe zadania, jakie musi opanować każdy programista C#, od obsługi wyjątków i zdarzeń, przez pracę w sieci, wątki, i korzystanie z wyrażeń regularnych, po korzystanie z refleksji i własnych atrybutów;
  • przykłady współpracy ze starszymi komponentami API Win32 oraz COM, a także wykorzystania wskaźników w stylu C/C++ wewnątrz zarządzanego kontekstu CLR;
  • omówienie standardowych zagadnień programistycznych, takich jak budowanie udostępnianych złożeń, przegląd podstawowych narzędzi zawartych w SDK, a także wzajemne odwzorowania przestrzeni nazw i złożeń.
Autorzy starali się uczynić tę książkę użyteczną dla każdego, kto jest zainteresowany nauczeniem się C#, jednak głównymi odbiorcami będą programiści znający już któryś z obiektowo zorientowanych języków, takich jak: C++, Smalltalk, Java czy Delphi.

C# umożliwia tworzenie zarówno aplikacji i usług sieciowych, jak i tradycyjnych samodzielnych aplikacji lub aplikacji typu klient-serwer. Doświadczenie w którejś z tych dziedzin nie jest wymagane, choć może pomóc w opanowaniu C# i .NET Framework.

Dodaj do koszyka C#. Leksykon

 

Osoby które kupowały "C#. Leksykon", wybierały także:

  • Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania
  • Wzorce projektowe dla programistów C#. Kurs video
  • C# 9.0 w pigułce
  • Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń
  • ASP.NET Core 6. Kurs video. Rozwijaj aplikacje webowe z Entity Framework Core

Dodaj do koszyka C#. Leksykon

Spis treści

C#. Leksykon -- spis treści

Przedmowa (9)

Rozdział 1. Wprowadzenie (13)

  • Język C# (13)
  • Wspólne środowisko uruchomieniowe (14)
  • Biblioteki klas bazowych (16)
  • Minimalny program C# (16)

Rozdział 2. Język C# (17)

  • Identyfikatory (17)
  • Typy (17)
    • Egzemplarze typów (17)
    • Przykład: budowanie i wykorzystanie typów (18)
    • Jawne i niejawne konwersje (18)
    • Kategorie typów (19)
    • Typy predefiniowane (19)
    • Typy i pamięć (24)
    • Ujednolicony system typów (25)
  • Zmienne (27)
    • Wstępne przypisania (27)
    • Wartości domyślne (28)
  • Wyrażenia i operatory (28)
    • Priorytet operatorów (28)
    • Operatory sprawdzania przepełnienia arytmetycznego (30)
  • Instrukcje (31)
    • Instrukcje wyrażeń (31)
    • Instrukcje deklaracji (31)
    • Instrukcje puste (32)
    • Instrukcje wyboru (32)
    • Instrukcje pętli (34)
    • Instrukcje skoków (35)
  • Organizowanie typów (36)
    • Pliki (37)
    • Przestrzenie nazw (37)
  • Dziedziczenie (38)
    • Konwersje klas (39)
    • Polimorfizm (39)
    • Wirtualne funkcje składowe (40)
    • Abstrakcyjne klasy i składowe (40)
    • Klasy zapieczętowane (41)
    • Ukrywanie dziedziczonych składowych (41)
    • Nowe wersje wirtualnych funkcji składowych (42)
  • Modyfikatory dostępu (42)
    • Ograniczenia modyfikatorów dostępu (43)
  • Klasy i struktury (44)
    • Różnice pomiędzy klasami a strukturami (44)
    • Składowe egzemplarza i składowe statyczne (45)
    • Pola (45)
    • Stałe (46)
    • Właściwości (46)
    • Indeksatory (47)
    • Metody (48)
    • Operatory (51)
    • Konstruktory egzemplarzy (53)
    • Konstruktory statyczne (54)
    • Odwołania do własnych składowych (55)
    • Destruktory i finalizery (56)
    • Typy zagnieżdżone (57)
  • Interfejsy (58)
    • Definiowanie interfejsu (nagłówek) (58)
    • Implementowanie interfejsu (58)
    • Korzystanie z interfejsu (59)
    • Poszerzanie interfejsu (59)
    • Jawna implementacja interfejsu (59)
    • Ponowna implementacja interfejsu (60)
    • Konwersje interfejsów (60)
  • Tablice (61)
    • Tablice wielowymiarowe (61)
    • Lokalne deklaracje tablic i deklaracje tablic w polach (61)
    • Długość i wymiary tablic (61)
    • Sprawdzanie zakresów (62)
    • Konwersje tablic (62)
  • Wyliczenia (62)
    • Operatory wyliczeń (63)
    • Konwersje wyliczeń (63)
  • Delegacje (63)
    • Delegacje wielozakresowe (64)
    • Delegacje w porównaniu ze wskaźnikami do funkcji (65)
    • Delegacje w porównaniu z interfejsami (65)
  • Zdarzenia (66)
    • Definiowanie delegacji dla zdarzenia (66)
    • Umieszczanie danych zdarzenia w EventArgs (66)
    • Deklarowanie i zgłaszanie zdarzenia (66)
    • Obsługiwanie zdarzeń poprzez procedury obsługi zdarzenia (67)
    • Zdarzenia jako właściwości (67)
  • Instrukcja try i wyjątki (68)
    • Instrukcja try (68)
    • Wyjątki (68)
    • Instrukcja catch (69)
    • finally (69)
    • Główne właściwości klasy System.Exception (70)
  • Atrybuty (70)
    • Klasy atrybutów (71)
    • Parametry nazwane oraz parametry pozycyjne (71)
    • Cele atrybutów (72)
    • Stosowanie kilku atrybutów (72)
  • Kod nienadzorowany i wskaźniki (72)
    • Typy wskaźnikowe (73)
    • Kod nienadzorowany (73)
    • Instrukcja fixed (73)
    • Operator wskaźnika do składowej (74)
    • Słowo kluczowe stackalloc (74)
    • Wskaźniki do kodu nienadzorowanego (74)
  • Dyrektywy preprocesora (75)
    • Dyrektywy preprocesora (75)
  • Dokumentacja XML (76)
    • Komentarze w stylu C/C++ (76)
    • Komentarze dokumentacji (76)
    • Pliki dokumentacji XML (76)
    • Predefiniowane znaczniki XML (77)
    • Znaczniki zdefiniowane przez użytkownika (79)
    • Łącza do typów lub składowych (79)

Rozdział 3. Programowanie platformy .NET (81)

  • Standardowe typy (81)
    • Klasa Object (81)
    • Interfejs ICloneable (84)
    • Interfejs IComparable (84)
    • Interfejs IFormattable (85)
  • Matematyka (85)
    • Wsparcie języka dla matematyki (86)
    • Specjalne typy i operatory (86)
    • Klasa Math (86)
    • Klasa Random (87)
  • Łańcuchy (87)
    • Klasa String (87)
    • Niezmienność łańcuchów (87)
    • Internowanie łańcuchów (87)
    • Formatowanie łańcuchów (88)
    • Indeksowanie łańcuchów (89)
    • Kodowanie łańcuchów (89)
    • Klasa StringBuilder (89)
  • Kolekcje (89)
    • Konkretne klasy kolekcji (90)
    • Interfejsy kolekcji (92)
  • Wyrażenia regularne (95)
    • Klasa Regex (95)
    • Klasy Match i MatchCollection (95)
    • Klasa Group (95)
    • Klasy Capture i CaptureCollection (95)
    • Korzystanie z wyrażeń regularnych (95)
  • Wejście i wyjście (97)
    • Strumienie i miejsca składowania (97)
    • Kartoteki i pliki (99)
  • Praca z siecią (100)
    • Model programu sieciowego (100)
    • Ogólna architektura żądanie-odpowiedź (100)
    • Obsługa HTTP (101)
    • Dodawanie nowych obiektów obsługi protokołów (102)
    • Korzystanie z TCP, UDP i gniazd (102)
    • Korzystanie z DNS (103)
  • Wątki (103)
    • Synchronizacja wątków (104)
    • Typy związane z wątkami (106)
    • Klasa Monitor (106)
  • Złożenia (107)
    • Elementy złożenia (107)
    • Pakowanie (108)
    • Instalacja (108)
    • Tworzenie nowych wersji (108)
    • Rozpoznawanie typów (109)
    • Uprawnienia zabezpieczeń (109)
  • Refleksje (110)
    • Hierarchia typów (110)
    • Odczytywanie typu egzemplarza (111)
    • Bezpośrednie pobieranie typu (111)
    • Refleksja hierarchii typów (112)
    • Późne łączenie z typami (112)
    • Aktywacja (114)
    • Zaawansowane zastosowania refleksji (114)
    • Tworzenie nowych typów podczas działania (115)
  • Atrybuty użytkownika (116)
    • Wsparcie języka dla atrybutów użytkownika (116)
    • Wsparcie kompilatora dla atrybutów użytkownika (116)
    • Wsparcie środowiska dla atrybutów użytkownika (117)
    • Atrybuty predefiniowane (117)
    • Definiowanie nowego atrybutu użytkownika (119)
    • Odczytywanie atrybutu użytkownika w czasie działania (120)
  • Automatyczne zarządzanie pamięcią (121)
    • Zbieracz niepotrzebnych obiektów (121)
    • Techniki optymalizacji (122)
    • Finalizatory (122)
    • Metody Dispose i Close (123)
  • Współpraca z wbudowanymi bibliotekami DLL (124)
    • Szeregowanie standardowych typów (124)
    • Szeregowanie klas i struktur (125)
    • Szeregowanie wejściowe i wyjściowe (125)
    • Wywołania zwrotne z kodu nienadzorowanego (126)
    • Predefiniowane atrybuty związane ze współpracą ze środowiskiem nienadzorowanym (126)
  • Współpraca z komponentami COM (129)
    • Łączenie obiektów COM z obiektami C# (129)
    • Udostępnianie obiektów COM programom C# (129)
    • Udostępnianie obiektów C# obiektom COM (130)
    • Odwzorowanie COM w C# (130)
    • Ważniejsze atrybuty związane ze współpracą z COM (130)

Rozdział 4. Przegląd BCL (133)

  • Podstawowe typy (133)
  • Tekst (134)
  • Kolekcje (134)
  • Strumienie i wejście-wyjście (134)
  • Praca w sieci (135)
  • Wątki (135)
  • Bezpieczeństwo (135)
  • Refleksje (136)
  • Serializacja (136)
  • Zdalne wykorzystanie obiektów (136)
  • Usługi WWW (137)
  • Dostęp do danych (137)
  • XML (137)
  • Grafika (138)
  • Aplikacje interfejsu użytkownika (138)
  • Aplikacje WWW (138)
  • Globalizacja (139)
  • Konfiguracja (139)
  • Usługi zaawansowanych komponentów (139)
  • Złożenia (140)
  • Diagnostyka i debugging (140)
  • Współdziałanie z nienadzorowanym kodem (140)
  • Wsparcie dla narzędzi i komponentów (140)
  • Środowisko uruchomieniowe (141)
  • System operacyjny (141)

Rozdział 5. Podstawowe narzędzia .NET (143)

Dodatek A Słowa kluczowe C# (147)

Dodatek B Wyrażenia regularne (153)

Dodatek C Specyfikatory formatu (157)

Dodatek D Szeregowanie danych (163)

Dodatek E Praca ze złożeniami (165)

Dodatek F Przestrzenie nazwy i złożenia (169)

Dodaj do koszyka C#. Leksykon

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.