reklama - zainteresowany?

C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII - Helion

C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII
Autor: Mark Michaelis
Tytuł oryginału: Essential C# 8.0 (7th Edition) (Addison-Wesley Microsoft Technology Series)
TÅ‚umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-283-7567-3
stron: 864, Format: 164x239, okładka: twarda
Data wydania: 2021-04-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 89,40 zł (poprzednio: 149,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-59,60 zł)

Dodaj do koszyka C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII

Tagi: C# - Programowanie

C# jest jednym z najlepszych dzieÅ‚ Microsoftu - cechuje go dojrzaÅ‚ość, prostota i nowoczesność. ZostaÅ‚ zaprojektowany jako jÄ™zyk obiektowy i konsekwentnie jest rozwijany. SÅ‚uży do tworzenia aplikacji sieciowych, mikrousÅ‚ug, aplikacji desktopowych, oprogramowania dla urzÄ…dzeÅ„ mobilnych i internetu rzeczy. Ponadto C# jest jÄ™zykiem otwartym, pozwalajÄ…cym na pisanie kodu bezpiecznego, przejrzystego, wydajnego i prostego w konserwacji. W wersji 8.0 pojawiÅ‚y siÄ™ funkcjonalnoÅ›ci, które jeszcze bardziej usprawniajÄ… pracÄ™ programisty.

To siódme, zaktualizowane i uzupeÅ‚nione wydanie jednego z najlepszych podrÄ™czników programowania, docenianego przez programistów na każdym poziomie zaawansowania. Poza znakomitym samouczkiem jÄ™zyka C# znalazÅ‚y siÄ™ tu informacje o poszczególnych metodykach programowania. Książka zawiera także omówienie nowoÅ›ci w C#: typów referencyjnych dopuszczajÄ…cych wartość null, indeksów, przedziaÅ‚ów, rozbudowanego dopasowywania do wzorca, strumieni asynchronicznych i innych. Treść jest uporzÄ…dkowana i przejrzysta, co nadaje podrÄ™cznikowi przystÄ™pnÄ… formÄ™, a zawarte w nim wskazówki pomagajÄ… w ograniczeniu liczby bÅ‚Ä™dów w kodzie.

W książce między innymi:

  • istotne konstrukcje w C#
  • techniki programowania obiektowego w C#, w tym klasy, dziedziczenie i interfejsy
  • typy generyczne, delegaty, wyrażenia lambda oraz refleksje i atrybuty
  • strumienie asynchroniczne
  • przetwarzanie równolegÅ‚e i wielowÄ…tkowość
  • wspóÅ‚dziaÅ‚anie z kodem niezarzÄ…dzanym

C#. Praktyczne rozwiÄ…zania rzeczywistych problemów!

Dodaj do koszyka C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII

 

Osoby które kupowały "C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII", wybierały także:

  • C# 9.0 w piguÅ‚ce
  • Gray Hat C#. JÄ™zyk C# w kontroli i Å‚amaniu zabezpieczeÅ„
  • JÄ™zyk C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania
  • Wzorce projektowe dla programistów C#. Kurs video
  • WPF w .NET 6. Kurs video. Zastosowanie wzorca MVVM i kontrolek w projektach

Dodaj do koszyka C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII

Spis treści

C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII -- spis treści


Spis rysunków 11

Spis tabel 13

Przedmowa 15

Wprowadzenie 17

O autorze 28

Podziękowania 29

1. Wprowadzenie do języka C# 31

  • Witaj, Å›wiecie 32
  • Podstawy skÅ‚adni jÄ™zyka C# 42
  • Korzystanie ze zmiennych 49
  • Dane wejÅ›ciowe i wyjÅ›ciowe w konsoli 52
  • Wykonywanie kodu w Å›rodowisku zarzÄ…dzanym iplatforma CLI 59
  • Różne wersje platformy .NET 63
  • Podsumowanie 67

2. Typy danych 69

  • Podstawowe typy liczbowe 69
  • Inne podstawowe typy 77
  • Konwersje typów danych 91
  • Podsumowanie 97

3. Jeszcze o typach danych 99

  • Kategorie typów 99
  • Deklarowanie typów umożliwiajÄ…cych stosowanie wartoÅ›ci null 102
  • Zmienne lokalne z niejawnie okreÅ›lanym typem danych 106
  • Krotki 108
  • Tablice 114
  • Podsumowanie 130

4. Operatory i przepływ sterowania 131

  • Operatory 132
  • ZarzÄ…dzanie przepÅ‚ywem sterowania 145
  • Bloki kodu ({}) 150
  • Bloki kodu, zasiÄ™gi i przestrzenie deklaracji 152
  • Wyrażenia logiczne 154
  • Programowanie z użyciem wartoÅ›ci null 158
  • Operatory bitowe (<<, >>, |, &, ^, ~) 164
  • Instrukcje zwiÄ…zane z przepÅ‚ywem sterowania - ciÄ…g dalszy 169
  • Instrukcje skoku 179
  • Dyrektywy preprocesora jÄ™zyka C# 184
  • Podsumowanie 191

5. Metody i parametry 193

  • WywoÅ‚ywanie metody 194
  • Deklarowanie metody 199
  • Dyrektywa using 204
  • Zwracane wartoÅ›ci i parametry metody Main() 208
  • Zaawansowane parametry metod 211
  • Rekurencja 220
  • Przeciążanie metod 223
  • Parametry opcjonalne 226
  • Podstawowa obsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów z wykorzystaniem wyjÄ…tków 229
  • Podsumowanie 241

6. Klasy 243

  • Deklarowanie klasy i tworzenie jej instancji 246
  • Pola instancji 249
  • Metody instancji 251
  • Stosowanie sÅ‚owa kluczowego this 252
  • Modyfikatory dostÄ™pu 258
  • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci 260
  • Konstruktory 274
  • Konstruktory a wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci typów referencyjnych niedopuszczajÄ…cych wartoÅ›ci null 283
  • Atrybuty dopuszczajÄ…ce wartość null 286
  • Dekonstruktory 288
  • SkÅ‚adowe statyczne 290
  • Metody rozszerzajÄ…ce 298
  • Hermetyzacja danych 299
  • Klasy zagnieżdżone 302
  • Klasy częściowe 304
  • Podsumowanie 308

7. Dziedziczenie 309

  • Tworzenie klas pochodnych 310
  • PrzesÅ‚anianie skÅ‚adowych z klas bazowych 318
  • Klasy abstrakcyjne 328
  • Wszystkie klasy sÄ… pochodne od System.Object 334
  • Dopasowanie do wzorca za pomocÄ… operatora is 335
  • Dopasowanie do wzorca w wyrażeniu switch 340
  • Unikaj dopasowania do wzorca, gdy możliwy jest polimorfizm 341
  • Podsumowanie 343

8. Interfejsy 345

  • Wprowadzenie do interfejsów 346
  • Polimorfizm oparty na interfejsach 347
  • Implementacja interfejsu 351
  • PrzeksztaÅ‚canie miÄ™dzy klasÄ… z implementacjÄ… i interfejsami 356
  • Dziedziczenie interfejsów 356
  • Dziedziczenie po wielu interfejsach 359
  • Metody rozszerzajÄ…ce i interfejsy 359
  • ZarzÄ…dzanie wersjami 361
  • Metody rozszerzajÄ…ce a domyÅ›lne skÅ‚adowe interfejsu 374
  • Interfejsy a klasy abstrakcyjne 375
  • Interfejsy a atrybuty 377
  • Podsumowanie 377

9. Typy bezpośrednie 379

  • Struktury 383
  • Opakowywanie 388
  • Wyliczenia 395
  • Podsumowanie 405

10. Dobrze uformowane typy 407

  • PrzesÅ‚anianie skÅ‚adowych z klasy object 407
  • Przeciążanie operatorów 418
  • Wskazywanie innych podzespoÅ‚ów 425
  • Hermetyzacja typów 431
  • Definiowanie przestrzeni nazw 433
  • Komentarze XML-owe 436
  • Odzyskiwanie pamiÄ™ci 440
  • PorzÄ…dkowanie zasobów 443
  • Leniwe inicjowanie 455
  • Podsumowanie 457

11. ObsÅ‚uga wyjÄ…tków 459

  • Wiele typów wyjÄ…tków 459
  • Przechwytywanie wyjÄ…tków 462
  • Ponowne zgÅ‚aszanie przetwarzanego wyjÄ…tku 463
  • Ogólny blok catch 465
  • Wskazówki zwiÄ…zane z obsÅ‚ugÄ… wyjÄ…tków 466
  • Definiowanie niestandardowych wyjÄ…tków 469
  • Ponowne zgÅ‚aszanie opakowanego wyjÄ…tku 471
  • Podsumowanie 475

12. Typy generyczne 477

  • JÄ™zyk C# bez typów generycznych 478
  • Wprowadzenie do typów generycznych 482
  • Ograniczenia 493
  • Metody generyczne 507
  • Kowariancja i kontrawariancja 511
  • WewnÄ™trzne mechanizmy typów generycznych 517
  • Podsumowanie 521

13. Delegaty i wyrażenia lambda 523

  • Wprowadzenie do delegatów 524
  • Deklarowanie typu delegata 527
  • Wyrażenia lambda 534
  • Lambdy w postaci instrukcji 535
  • Metody anonimowe 539
  • Delegaty nie zapewniajÄ… równoÅ›ci strukturalnej 541
  • Zmienne zewnÄ™trzne 543
  • Drzewo wyrażeÅ„ 547
  • Podsumowanie 553

14. Zdarzenia 555

  • Implementacja wzorca publikuj-subskrybuj za pomocÄ… delegatów typu multicast 556
  • Zdarzenia 569
  • Podsumowanie 578

15. Interfejsy kolekcji ze standardowymi operatorami kwerend 579

  • Inicjatory kolekcji 580
  • Interfejs IEnumerablesprawia, że klasa staje siÄ™ kolekcjÄ… 582
  • Standardowe operatory kwerend 587
  • Typy anonimowe w technologii LINQ 615
  • Podsumowanie 622

16. Technologia LINQ i wyrażenia z kwerendami 623

  • Wprowadzenie do wyrażeÅ„ z kwerendami 624
  • Wyrażenia z kwerendÄ… to tylko wywoÅ‚ania metod 639
  • Podsumowanie 641

17. Tworzenie niestandardowych kolekcji 643

  • Inne interfejsy implementowane w kolekcjach 644
  • Podstawowe klasy kolekcji 646
  • UdostÄ™pnianie indeksera 661
  • Zwracanie wartoÅ›ci null lub pustej kolekcji 664
  • Iteratory 665
  • Podsumowanie 677

18. Refleksja, atrybuty i programowanie dynamiczne 679

  • Mechanizm refleksji 680
  • Operator nameof 689
  • Atrybuty 690
  • Programowanie z wykorzystaniem obiektów dynamicznych 705
  • Podsumowanie 714

19. Wprowadzenie do wielowątkowości 717

  • Podstawy wielowÄ…tkowoÅ›ci 719
  • Zadania asynchroniczne 724
  • Anulowanie zadania 741
  • Używanie przestrzeni nazw System.Threading 746
  • Podsumowanie 748

20. Programowanie z wykorzystaniem wzorca TAP 749

  • Synchroniczne wykonywanie operacji o wysokiej latencji 750
  • Asynchroniczne wywoÅ‚ywanie operacji o dużej latencji za pomocÄ… biblioteki TPL 752
  • Asynchroniczność oparta na zadaniach oraz instrukcjach async i await 756
  • Dodanie możliwoÅ›ci zwracania typu ValueTaskw metodach asynchronicznych 761
  • Strumienie asynchroniczne 763
  • Interfejs IAsyncDisposable a deklaracje i instrukcje await using 766
  • Używanie technologii LINQ razem z interfejsem IAsyncEnumerable 767
  • Zwracanie wartoÅ›ci void w metodach asynchronicznych 769
  • Asynchroniczne lambdy i funkcje lokalne 772
  • Programy szeregujÄ…ce zadania i kontekst synchronizacji 777
  • Modyfikatory async i await w programach z interfejsem użytkownika z systemu Windows 779
  • Podsumowanie 782

21. RównolegÅ‚e iteracje 783

  • RównolegÅ‚e wykonywanie iteracji pÄ™tli 783
  • RównolegÅ‚e wykonywanie kwerend LINQ 791
  • Podsumowanie 796

22. Synchronizowanie wÄ…tków 797

  • Po co stosować synchronizacjÄ™? 798
  • Zegary 822
  • Podsumowanie 823

23. WspóÅ‚dziaÅ‚anie miÄ™dzy platformami i niezabezpieczony kod 825

  • Mechanizm P/Invoke 826
  • Wskaźniki i adresy 837
  • Wykonywanie niezabezpieczonego kodu za pomocÄ… delegata 845
  • Podsumowanie 846

24. Standard CLI 847

  • Definiowanie standardu CLI 847
  • Implementacje standardu CLI 848
  • Specyfikacja .NET Standard 851
  • Biblioteka BCL 851
  • Kompilacja kodu w jÄ™zyku C# na kod maszynowy 852
  • Åšrodowisko uruchomieniowe 853
  • PodzespoÅ‚y, manifesty i moduÅ‚y 857
  • JÄ™zyk Common Intermediate Language 859
  • Common Type System 860
  • Common Language Specification 861
  • Metadane 861
  • Architektura .NET Native i kompilacja AOT 862
  • Podsumowanie 862

Dodaj do koszyka C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.