reklama - zainteresowany?

C# 2008. Warsztat programisty - Helion

C# 2008. Warsztat programisty
ebook
Autor: Wei-Meng Lee
Tytuł oryginału: C# 2008 Programmer's Reference
Tłumaczenie: Wojciech Moch
ISBN: 978-83-246-8399-4
stron: 816, Format: ebook
Data wydania: 2013-08-26
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,95 zł (poprzednio: 107,05 zł)
Oszczędzasz: 44% (-47,10 zł)

Dodaj do koszyka C# 2008. Warsztat programisty

Tagi: C# - Programowanie | programowanie-kupon

Kompletne źródło informacji na temat C# i Visual Studio 2008!

  • Jakie możliwości kryje w sobie Visual Studio 2008?
  • Jak wykorzystać technologię LINQ?
  • Jakie rozwiązania tworzyć dla platformy Windows oraz Windows Mobile?

C# jest językiem programowania przeznaczonym dla platformy .NET. W założeniach twórców miał on być prosty w użyciu, nowoczesny, wszechstronny i w pełni obiektowy. Popularność oraz uznanie profesjonalistów świadczą o tym, że cel ten został osiągnięty. Teraz i Ty możesz czerpać korzyści z ogromu możliwości, których dostarcza C#, środowisko .NET oraz pakiet Visual Studio 2008!

Dzięki tej książce szybko i bezboleśnie rozpoczniesz swoją przygodę z C#. Poznasz szczegóły środowiska .NET, możliwości pakietu Visual Studio 2008 oraz składnię, typy danych, instrukcje sterujące czy zasady programowania w C#. Nauczysz się sprawnie poruszać w gąszczu klas oraz interfejsów, a także zaznajomisz się z cechami programowania obiektowego. Ponadto zobaczysz, jak wykorzystać wyrażenia regularne, typy uogólnione i wątki. "C# 2008. Warsztat programisty" stanowi wyczerpujący podręcznik dla wszystkich programistów chcących swobodnie używać języka C# -- bez względu na stopień ich zaawansowania.

  • Środowisko .NET
  • Zasady pracy w Visual Studio 2008
  • Podstawy programowania w C#
  • Zagadnienia obiektowe w C#
  • Użycie delegatów i zdarzeń
  • Wykorzystanie wyrażeń regularnych
  • Zastosowanie typów uogólnionych
  • Powoływanie wątków i praca z nimi
  • Zarządzanie plikami i strumieniami
  • Obsługa wyjątków
  • Praca z tablicami i kolekcjami
  • Operacje na danych z użyciem LINQ
  • Kontrola wersji
  • Tworzenie aplikacji dla Windows, Windows Mobile oraz z wykorzystaniem ASP.NET
  • Zastosowanie technologii Windows Communication Foundation

Twórz rozwiązania dla Windows, Windows Mobile, Silverlight oraz ASP.NET!

Dodaj do koszyka C# 2008. Warsztat programisty

Spis treści

C# 2008. Warsztat programisty eBook -- spis treści

O autorze (13)

O redaktorze technicznym (14)

Wprowadzenie (15)

Część I: Podstawy języka C# (21)

Rozdział 1. Środowisko .NET (23)

  • Czym jest środowisko .NET? (23)
    • Środowisko CLR (24)
    • Biblioteka klas środowiska .NET (24)
  • Kompilaty i język pośredni (MSIL) (26)
  • Wersje środowiska .NET oraz Visual Studio (28)
  • Podsumowanie (30)

Rozdział 2. Pierwsze kroki w pakiecie Visual Studio 2008 (31)

  • Ogólne informacje na temat pakietu Visual Studio (31)
    • Definiowanie ustawień pakietu (32)
    • Zmiana ustawień pakietu (34)
    • Tworzenie nowego projektu (34)
    • Składniki środowiska programistycznego (37)
  • Edytor tekstu i kodu (54)
    • Wycinki kodu (55)
    • IntelliSense (57)
    • Obsługa refaktoryzacji (59)
  • Debugowanie (69)
    • Wstawianie punktów wstrzymania (70)
    • Wykonywanie kodu krok po kroku (71)
    • Podgląd wartości zmiennych (71)
    • Okno dostępnych zmiennych i okno wprowadzania bezpośredniego (73)
  • Testy modułowe (73)
    • Tworzenie testu (74)
    • Uruchamianie testu (76)
    • Testy z wartościami zmiennoprzecinkowymi (78)
    • Dodawanie nowych metod testowych (79)
  • Podsumowanie (79)

Rozdział 3. Podstawy języka C# (81)

  • Używanie pakietu Visual Studio 2008 (81)
  • Używanie kompilatora języka C# (csc.exe) (84)
  • Rozkładanie programu na części (86)
    • Przekazywanie argumentów do metody Main() (88)
  • Składnia języka (88)
    • Słowa kluczowe (89)
    • Zmienne (89)
    • Zasięg zmiennych (90)
    • Stałe (93)
    • Komentarze (93)
    • Dokumentacja XML (94)
  • Typy danych (98)
    • Typy wartości (98)
    • Typy referencji (103)
    • Wyliczenia (105)
    • Tablice (106)
    • Niejawne nadawanie typów (107)
    • Konwersja typów (108)
  • Kontrola przepływu (112)
    • Instrukcja if-else (112)
    • Instrukcja switch (113)
  • Pętle (115)
    • Pętla for (115)
    • Pętle zagnieżdżone (116)
    • Pętla foreach (117)
    • Pętle while i do-while (118)
    • Wychodzenie z pętli (119)
    • Pominięcie iteracji (121)
  • Operatory (122)
    • Operatory przypisania (122)
    • Operatory porównania (125)
    • Operatory logiczne (126)
    • Operatory matematyczne (128)
    • Priorytet operatorów (129)
  • Dyrektywy preprocesora (130)
    • Dyrektywy #define i #undef (131)
    • Dyrektywy #if, #else, #elif i #endif (135)
    • Dyrektywy #warning i #error (137)
    • Dyrektywa #line (138)
    • Dyrektywy #region i #endregion (140)
    • Dyrektywa #pragma warning (142)
  • Podsumowanie (144)

Rozdział 4. Klasy i obiekty (145)

  • Klasy (145)
    • Definiowanie klasy (146)
    • Klasy częściowe (146)
    • Tworzenie egzemplarza klasy (tworzenie obiektu) (147)
    • Typy anonimowe (C# 3.0) (148)
    • Elementy klasy (150)
    • Elementy funkcyjne (153)
    • Klasy statyczne (174)
  • Klasa System.Object (176)
    • Sprawdzanie równości (177)
    • Implementowanie metody Equals() (178)
    • Metoda ToString() (180)
    • Atrybuty (181)
  • Struktury (184)
  • Podsumowanie (187)

Rozdział 5. Interfejsy (189)

  • Definiowanie interfejsu (190)
  • Implementowanie interfejsu (191)
  • Implementowanie wielu interfejsów (192)
  • Rozbudowywanie interfejsów (193)
  • Rzutowanie interfejsów (195)
  • Operatory is i as (196)
  • Pokrywanie implementacji interfejsu (197)
  • Podsumowanie (198)

Rozdział 6. Dziedziczenie (199)

  • Dziedziczenie w języku C# (199)
  • Dziedziczenie implementacji (201)
    • Klasa abstrakcyjna (202)
    • Metody abstrakcyjne (203)
    • Metody wirtualne (205)
    • Zamknięte klasy i metody (207)
    • Przeciążanie metod (208)
    • Przeciążanie operatorów (211)
    • Metody rozszerzające (C# 3.0) (214)
    • Modyfikatory dostępu (216)
    • Dziedziczenie i konstruktory (218)
    • Wywoływanie konstruktorów w klasie bazowej (219)
  • Dziedziczenie interfejsów (220)
  • Jawna implementacja elementów interfejsu (224)
  • Podsumowanie (228)

Rozdział 7. Delegaty i zdarzenia (229)

  • Delegaty (229)
    • Tworzenie delegata (230)
    • Składanie delegatów (delegaty typu multicast) (232)
    • Implementowanie wywołań zwrotnych za pomocą delegatów (236)
    • Asynchroniczne wywołania zwrotne (237)
    • Metody anonimowe i wyrażenia lambda (240)
  • Zdarzenia (242)
    • Obsługa zdarzeń (244)
    • Implementowanie zdarzeń (247)
    • Różnica między zdarzeniami a delegatami (250)
    • Przekazywanie informacji o stanie do funkcji obsługi zdarzenia (252)
  • Podsumowanie (254)

Rozdział 8. Ciągi znaków i wyrażenia regularne (255)

  • Klasa System.String (255)
    • Znaki specjalne (257)
    • Manipulowanie ciągami znaków (261)
    • Formatowanie ciągów znaków (268)
    • Klasa StringBuilder (270)
  • Wyrażenia regularne (272)
    • Wyszukiwanie tekstu (273)
    • Wyszukiwanie złożonych wzorców (274)
  • Podsumowanie (276)

Rozdział 9. Typy uogólnione (277)

  • Poznawanie typów uogólnionych (277)
    • Klasy uogólnione (279)
    • Słowo kluczowe default w typach uogólnionych (282)
    • Zalety typów uogólnionych (283)
    • Ograniczenia w typach uogólnionych (283)
    • Interfejsy uogólnione (287)
    • Struktury uogólnione (288)
    • Metody uogólnione (289)
    • Operatory uogólnione (290)
    • Uogólnione delegaty (292)
  • Typy uogólnione w bibliotece klas środowiska .NET (292)
  • Używanie klasy uogólnionej LinkedList<T> (296)
  • System.Collections.ObjectModel (299)
  • Podsumowanie (303)

Rozdział 10. Wątki (305)

  • Potrzeba wielowątkowości (305)
    • Uruchamianie wątku (307)
    • Kończenie pracy wątku (309)
    • Przekazywanie parametrów do wątków (313)
  • Synchronizacja wątków (315)
    • Używanie klasy Interlocked (315)
    • Używanie słowa kluczowego lock (316)
    • Klasa Monitor (319)
  • Bezpieczeństwo wątków w bibliotece Windows Forms (324)
    • Używanie kontrolki BackgroundWorker (327)
    • Testowanie aplikacji (332)
  • Podsumowanie (332)

Rozdział 11. Pliki i strumienie (333)

  • Praca z plikami i katalogami (334)
    • Praca z katalogami (334)
    • Praca z plikami przy użyciu klas File i FileInfo (338)
    • Tworzenie eksploratora plików (342)
  • Klasa Stream (343)
    • Klasa BufferedStream (345)
    • Klasa FileStream (346)
    • Klasa MemoryStream (349)
    • Klasa NetworkStream (350)
  • Kryptografia (355)
    • Mieszanie (356)
    • "Solenie" wartości mieszanej (359)
    • Szyfrowanie i rozszyfrowywanie (360)
  • Kompresja w obiektach strumieni (366)
    • Kompresja (367)
    • Dekompresja (368)
  • Serializacja (372)
    • Serializacja binarna (372)
    • Serializacja XML (378)
  • Podsumowanie (388)

Rozdział 12. Obsługa wyjątków (389)

  • Obsługiwanie wyjątków (389)
    • Obsługa wyjątków za pomocą instrukcji try-catch (390)
    • Obsługiwanie wielu wyjątków (393)
    • Zgłaszanie wyjątków za pomocą instrukcji throw (395)
    • Ponowne zgłaszanie wyjątków (398)
    • Składanie wyjątków (399)
    • Wykorzystywanie obiektów wyjątków (401)
    • Instrukcja finally (403)
  • Tworzenie własnych wyjątków (405)
  • Podsumowanie (407)

Rozdział 13. Tablice i kolekcje (409)

  • Tablice (409)
    • Dostęp do elementów tablicy (412)
    • Tablice wielowymiarowe (412)
    • Tablice tablic, czyli tablice postrzępione (414)
    • Tablice parametrów (415)
    • Kopiowanie tablic (416)
  • Interfejsy kolekcji (416)
    • Tablice dynamiczne z wykorzystaniem klasy ArrayList (417)
    • Indeksery i iteratory (419)
    • Implementowanie interfejsów IEnumerable<T> i IEnumerator<T> (421)
    • Implementowanie porównań za pomocą interfejsów IComparer<T> i IComparable<T> (424)
    • Słowniki (430)
    • Stosy (433)
    • Kolejki (433)
  • Podsumowanie (434)

Rozdział 14. Technologia LINQ (435)

  • Architektura technologii LINQ (435)
  • LINQ to Objects (436)
    • Składnia zapytania a składnia metod i wyrażeń lambda (439)
    • Technologia LINQ i metody rozszerzające (440)
    • Technologia LINQ i typy anonimowe (445)
  • LINQ to DataSet (447)
    • Przekształcanie danych (450)
    • Funkcje agregujące (451)
    • Łączenie tabel (452)
    • Obiekty klasy DataSet z nadanym typem (455)
    • Wykrywanie pustych pól (457)
    • Zapisywanie wyników zapytania do obiektu klasy DataTable (458)
  • LINQ to XML (459)
    • Tworzenie drzewa XML (459)
    • Odczytywanie elementów (461)
    • Przykład wykorzystania usługi RSS (462)
  • LINQ to SQL (466)
    • Używanie projektanta obiektów i relacji (466)
    • Tworzenie zapytań (467)
    • Wstawianie wierszy (470)
    • Aktualizowanie wierszy (471)
    • Usuwanie wierszy (471)
  • Podsumowanie (473)

Rozdział 15. Kompilaty i kontrola wersji (475)

  • Kompilaty (475)
    • Struktura kompilatu (475)
    • Sprawdzanie zawartości kompilatu (477)
    • Kompilaty jednoplikowe i wieloplikowe (478)
    • Przestrzenie nazw i kompilaty (488)
  • Kompilaty prywatne i współdzielone (494)
    • Tworzenie współdzielonego kompilatu (496)
    • Globalna składnica kompilatów (500)
    • Umieszczanie kompilatu w składnicy GAC (501)
    • Udostępnianie współdzielonego kompilatu w pakiecie Visual Studio 2008 (503)
    • Używanie współdzielonego kompilatu (504)
  • Podsumowanie (507)

Część II: Tworzenie aplikacji za pomocą języka C# (509)

Rozdział 16. Tworzenie aplikacji dla systemu Windows (511)

  • Projekt (511)
    • Konfigurowanie serwera FTP (512)
    • Tworzenie aplikacji (514)
    • Korzystanie z ustawień aplikacji (516)
    • Tworzenie kodu aplikacji (521)
    • Tworzenie drzewa katalogów i wyświetlanie obrazków (522)
    • Tworzenie nowego katalogu (529)
    • Usuwanie katalogu (530)
    • Przesyłanie zdjęć na serwer (531)
    • Usuwanie zdjęcia (532)
    • Testowanie aplikacji (533)
  • Dodawanie funkcji drukowania (534)
    • Podstawy drukowania w środowisku .NET (534)
    • Dodawanie funkcji drukowania do przykładowego projektu (535)
  • Publikowanie aplikacji (539)
    • Publikowanie aplikacji za pomocą technologii ClickOnce (541)
    • Aktualizowanie aplikacji (543)
    • Programowe aktualizowanie aplikacji (546)
    • Przywracanie poprzednich wersji (547)
    • Jak to działa? Manifest aplikacji i instalowania (548)
  • Podsumowanie (551)

Rozdział 17. Tworzenie aplikacji ASP.NET (553)

  • Kilka słów o technologii ASP.NET (553)
    • Jak działa technologia ASP.NET? (554)
    • Czego potrzeba, aby tworzyć strony ASP.NET? (555)
  • Wiązanie danych (555)
    • Modelowanie bazy danych za pomocą technologii LINQ to SQL (556)
    • Wiązanie danych za pomocą kontrolki GridView (557)
    • Wyświetlanie nazwy wydawcy (563)
    • Wyświetlanie książek wybranego wydawcy (564)
    • Edycja pola Wydawca (568)
  • Tworzenie aktywnej aplikacji za pomocą technologii AJAX (569)
    • AJAX Control Toolkit (570)
    • Zastosowanie kontrolki ScriptManager na stronie WWW (572)
    • Używanie kontrolki UpdateControl (572)
    • Stosowanie wyzwalaczy do uruchamiania aktualizacji (574)
    • Wyświetlanie postępów za pomocą kontrolki UpdateProgress (574)
    • Wyświetlanie modalnego okna dialogowego przy użyciu kontrolki ModalPopupExtender (576)
  • Podsumowanie (580)

Rozdział 18. Tworzenie aplikacji dla systemu Windows Mobile (581)

  • Platforma Windows Mobile (582)
  • Tworzenie aplikacji Windows Mobile za pomocą środowiska .NET Compact (584)
  • Pobieranie niezbędnych pakietów SDK i narzędzi (585)
  • Tworzenie aplikacji czytnika RSS (588)
    • Tworzenie interfejsu użytkownika (589)
    • Tworzenie metod pomocniczych (591)
    • Tworzenie metod obsługi zdarzeń (597)
    • Testowanie za pomocą emulatorów (603)
    • Testowanie za pomocą rzeczywistych urządzeń (604)
  • Instalowanie aplikacji (605)
    • Tworzenie pliku CAB (605)
    • Tworzenie aplikacji instalatora (610)
  • Podsumowanie (622)

Rozdział 19. Tworzenie aplikacji Silverlight (623)

  • Stan technologii Silverlight (623)
    • Pobieranie narzędzi (625)
    • Architektura technologii Silverlight (626)
  • Tworzenie interfejsu użytkownika za pomocą języka XAML (627)
    • Tworzenie podstawowej aplikacji Silverlight (627)
    • Podstawy języka XAML (630)
    • Używanie programu Expression Blend 2 (641)
  • Silverlight 1.0 (649)
    • Animacje - część pierwsza (649)
    • Animacje - część druga (654)
    • Odtwarzanie mediów (659)
    • Tworzenie własnego odtwarzacza mediów (667)
  • Silverlight 2.0 (678)
    • Tworzenie projektu w pakiecie Visual Studio 2008 (679)
  • Podsumowanie (697)

Rozdział 20. Windows Communication Foundation (699)

  • Czym jest technologia WCF? (699)
    • Porównanie usług sieciowych WCF i ASMX (704)
    • Tworzenie usługi WCF (704)
    • Korzystanie z usługi WCFded (711)
  • Zasada działania usług WCF (713)
    • Protokoły komunikacyjne usług WCF (713)
    • ABC usług WCF (714)
    • Wzorce komunikatów (716)
    • Udostępnianie usługi sieciowej (716)
  • Tworzenie usług WCF (717)
    • Udostępnianie wielu punktów końcowych (717)
    • Tworzenie samoudostępniającej się usługi WCF (724)
    • Implementowanie wywołań zwrotnych w usłudze WCF (731)
    • Wywoływanie usług WCF ze stron ajaksowych (744)
  • Podsumowanie (748)

Dodatki (749)

Dodatek A: Słowa kluczowe języka C# (751)

Dodatek B: Przeglądanie biblioteki klas środowiska .NET za pomocą przeglądarki obiektów (757)

Dodatek C: Generowanie dokumentacji dla tworzonych aplikacji (765)

Skorowidz (781)

Dodaj do koszyka C# 2008. Warsztat programisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.