reklama - zainteresowany?

Brakuj - Helion

Brakuj
ebook
Autor: Chris Riccomini, Dmitriy Ryaboy
Tytuł oryginału: The Missing README: A Guide for the New Software Engineer
Tłumaczenie: Anna Zawi
ISBN: 978-83-283-9409-4
stron: 248, Format: ebook
Data wydania: 2022-09-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,49 zł (poprzednio: 58,98 zł)
Oszczędzasz: 50% (-29,49 zł)

Dodaj do koszyka Brakuj

Tagi: Inne - Programowanie | Kariera

Dla in

Dodaj do koszyka Brakuj

 

Osoby które kupowały "Brakuj", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Brakuj

Spis treści

Brakujący plik README. Przewodnik dla początkujących inżynierów oprogramowania eBook -- spis treści

O AUTORACH

PODZIĘKOWANIA

WSTĘP

1. PODRÓŻ, KTÓRA CIĘ CZEKA

  • Cel Twojej podróży
  • Mapa Twojej podróży
    • Góra Żółtodzioba
    • Rzeka Szkolenia
    • Przylądek Kontrybutora
    • Ocean Operacyjny
    • Zatoka Kompetencji
  • Pełną parą naprzód!

2. ŚWIADOME DOCHODZENIE DO KOMPETENCJI

  • Jak się uczyć, żeby się nauczyć
    • Przygotuj się do nauki
    • Ucz się przez działanie
    • Eksperymentuj z kodem
    • Czytaj
    • Obejrzyj prezentacje
    • Uczestnicz w spotkaniach i konferencjach (z umiarem)
    • Wymiana doświadczeń i współpraca z doświadczonymi inżynierami
    • Eksperymentuj z projektami pobocznymi
  • Zadawanie pytań
    • Zrób research
    • Ramy czasowe
    • Pokaż wykonaną pracę
    • Nie przeszkadzaj
    • Preferuj multicast, komunikację asynchroniczną
    • Zaplanuj żądania synchroniczne
  • Pokonywanie przeszkód w rozwoju
    • Syndrom impostora
    • Efekt Dunninga-Krugera
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

3. PRACA Z KODEM

  • Entropia oprogramowania
  • Dług technologiczny
    • Rozwiązywanie problemu długu technologicznego
  • Zmienianie kodu
    • Użyj algorytmu zmiany dotychczasowego kodu
    • Pozostaw kod czystszy niż ten, który zastałeś
    • Wprowadzaj zmiany przyrostowo (stopniowo)
    • Bądź pragmatyczny w refaktoryzacji
    • Użyj IDE
    • Stosuj najlepsze praktyki systemu kontroli wersji
  • Unikanie pułapek
    • Użycie nudnych technologii
    • Nie daj się zbałamucić
    • Nie rozwidlaj bez commitowania do źródła
    • Oprzyj się pokusie, by napisać to od nowa
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

4. PISANIE DZIAŁAJĄCEGO KODU

  • Programowanie defensywne
    • Unikaj wartości zerowych
    • Spraw, aby zmienne były niezmienne
    • Używanie podpowiadania typów i statycznego sprawdzania typów
    • Sprawdzanie poprawności danych wejściowych
    • Korzystaj z wyjątków
    • Precyzyjnie określaj wyjątki
    • Rzucanie wyjątków wcześnie, przechwytywanie wyjątków późno
    • Inteligentne ponawianie prób
    • Stosuj systemy idempotentne
    • Czyszczenie zasobów
  • Rejestrowanie
    • Użyj poziomów dziennika
    • Przechowuj dzienniki atomowe
    • Dbaj o szybkość dzienników
    • Nie rejestruj wrażliwych danych
  • Metryki
    • Wykorzystanie standardowych bibliotek metryk
    • Zmierz wszystko
  • Ślady
  • Konfiguracja
    • Nie kombinuj z konfiguracją
    • Rejestrowanie i sprawdzanie poprawności wszystkich konfiguracji
    • Podaj wartości domyślne
    • Konfiguracja powiązana z grupą
    • Traktuj konfigurację jako kod
    • Utrzymuj porządek w plikach konfiguracyjnych
    • Nie edytuj wdrożonej konfiguracji
    • Narzędzia
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

5. ZARZĄDZANIE ZALEŻNOŚCIAMI

  • Podstawy zarządzania zależnościami
    • Wersjonowanie semantyczne
    • Zależności przechodnie
  • Piekło zależności
  • Unikanie piekła zależności
    • Wyizoluj zależności
    • Celowe dodawanie zależności
    • Przypinanie wersji
    • Wąski zakres zależności
    • Chroń się przed zależnościami cyklicznymi
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

6. TESTOWANIE

  • Wielość zastosowań testów
  • Typy testów
  • Narzędzia testowe
    • Biblioteki atrap
    • Frameworki testowe
    • Narzędzia do poprawy jakości kodu
  • Pisanie własnych testów
    • Pisz czyste testy
    • Nie przesadzaj z testowaniem
  • Determinizm w testach
    • Ziarno generatora liczb losowych
    • Nie wywołuj zdalnych systemów w testach jednostkowych
    • Wstrzykiwanie zegarów
    • Unikaj usypiania i przerywania pracy
    • Zamykanie gniazd sieciowych i uchwytów plików
    • Powiązanie z portem 0
    • Generowanie unikalnych ścieżek do plików i baz danych
    • Wyizoluj i usuń pozostałości stanu testów
    • Nie uzależniaj się od kolejności testów
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

7. PRZEGLĄDY KODU

  • Dlaczego warto przeglądać kod?
  • Uzyskiwanie przeglądu kodu
    • Przygotuj swój przegląd
    • Zmniejszanie ryzyka dzięki przeglądom projektów
  • Nie wysyłaj recenzji w celu wyzwolenia testów
    • Przechodzenie przez duże zmiany w kodzie
    • Nie przywiązuj się
    • Bądź empatyczny, ale nie toleruj chamstwa
    • Bądź proaktywny
  • Przeglądanie kodu
    • Ocena wniosków o przeprowadzenie przeglądu
    • Zarezerwuj czas na przeglądy
    • Zrozum zmianę
    • Przekaż wyczerpującą informację zwrotną
    • Uznaj to, co dobre
    • Rozróżniaj problemy, sugestie i drobiazgi
    • Nie przybijaj pieczątki na przeglądach
    • Nie ograniczaj się do narzędzi dostępnych na stronach internetowych
    • Nie zapominaj o sprawdzaniu testów
    • Dąż do konkluzji
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

8. DOSTARCZANIE OPROGRAMOWANIA

  • Fazy dostarczania oprogramowania
  • Strategie rozgałęziania
  • Faza kompilowania
    • Wersja pakietów
    • Oddzielne pakowanie różnych zasobów
  • Faza wydawania
    • Nie rób z wydań kukułczych jaj
    • Publikowanie pakietów w repozytorium wydania
    • Zachowaj niezmienność wydań
    • Częste wydawanie
    • Zachowaj przejrzystość w kwestii harmonogramu wydań
    • Publikowanie dzienników zmian oraz informacji o wydaniu
  • Faza wdrażania
    • Automatyzacja wdrożeń
    • Dokonaj atomizacji wdrożeń
    • Wdrażaj aplikacje w sposób niezależny
  • Faza rozpowszechniania
    • Monitoruj rozpowszechnianie
    • Zwiększanie wydajności dzięki flagom funkcji
    • Zabezpiecz kod za pomocą wyłączników automatycznych
    • Równoległe wersje usług i progi
    • Wdrażaj w trybie ciemnym
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

9. PEŁNIENIE DYŻURÓW TELEFONICZNYCH

  • Jak działa dyżur telefoniczny?
  • Ważne umiejętności w kontekście dyżurów telefonicznych
    • Bądź dostępny
    • Bądź uważny
    • Ustalaj priorytety pracy
    • Komunikuj się w jasny sposób
    • Śledź swoją pracę
  • Postępowanie w przypadku incydentów
    • Ocena
    • Koordynacja
    • Łagodzenie skutków incydentu
    • Rozwiązanie
  • Dodatkowe zadania
  • Udzielanie wsparcia
  • Nie bądź bohaterem
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

10. PROCES PROJEKTOWANIA TECHNICZNEGO

  • Stożek procesu projektowania technicznego
  • Myślenie o projektowaniu
    • Zdefiniuj problem
    • Przeprowadź analizę
    • Przeprowadzaj eksperymenty
    • Daj sobie czas
  • Pisanie dokumentacji projektowej
    • Wiedz, po co piszesz
    • Naucz się pisać
    • Aktualizuj dokumentację projektową
  • Korzystanie z szablonu dokumentacji projektowej
    • Wprowadzenie
    • Stan obecny i kontekst
    • Motywacja do zmian
    • Wymagania
    • Potencjalne rozwiązania
    • Proponowane rozwiązanie
    • Projektowanie i architektura
    • Plan testów
    • Plan wprowadzenia
    • Kwestie nierozstrzygnięte
    • Dodatek
  • Współpraca przy projekcie
    • Zrozumienie procesu przeglądu projektu w zespole
    • Nie zaskakuj ludzi
    • Burza mózgów i dyskusje projektowe
    • Udział w projektowaniu
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

11. TWORZENIE EWOLUUJĄCYCH ARCHITEKTUR

  • Zrozumienie złożoności
  • Projektowanie z myślą o ewolucji
    • Nie będziesz tego potrzebował
    • Zasada najmniejszego zdziwienia
    • Enkapsulacja wiedzy domenowej
  • Ewoluujące API
    • Staraj się, żeby API były małe
    • Udostępnianie dobrze zdefiniowanych API dla usług
    • Zachowaj zgodność zmian API
    • API wersji
  • Ewoluujące dane
    • Wyizoluj bazy danych
    • Używanie schematów
    • Zautomatyzuj migrację schematów
    • Zachowaj zgodność schematów
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

12. AGILE'OWE PLANOWANIE

  • Manifest Agile
  • Framework planowania zwinnego
  • Scrum
    • Historyjki użytkownika
    • Zadania
    • Szacowanie w punktach
    • Klasyfikacja zadań do zrobienia
    • Planowanie sprintu
  • Stand-upy
  • Przeglądy
  • Retrospektywy
  • Roadmapy
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

13. PRACA Z MENEDŻERAMI

  • Czym zajmują się menedżerowie
  • Komunikacja, cele i procesy rozwojowe
    • Spotkania 1:1
    • PPP
    • Cele i kluczowe rezultaty (OKR)
    • Ocena pracownika
  • Zarządzanie w górę
    • Uzyskaj informację zwrotną
    • Przekaż informację zwrotną
    • Omów swoje cele
    • Podejmij działanie, gdy coś nie działa
  • Co należy, a czego nie należy robić
  • Wejdź na wyższy poziom

14. ŚCIEŻKA KARIERY

  • Do poziomu seniora i jeszcze dalej
  • Doradztwo zawodowe
    • Trzymaj się litery T
    • Uczestnictwo w programach inżynierskich
    • Kieruj swoim awansem
    • Ostrożnie zmieniaj miejsca pracy
    • Trzymaj się własnego tempa
    • Refleksje końcowe

Dodaj do koszyka Brakuj

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.