reklama - zainteresowany?

Blender. Podstawy modelowania - Helion

Blender. Podstawy modelowania
ebook
Autor: Bogdan Bociek
ISBN: 978-83-246-9482-2
stron: 312, Format: ebook
Data wydania: 2014-03-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,25 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,75 zł)

Dodaj do koszyka Blender. Podstawy modelowania

Tagi: Blender

Blender to jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia modeli trójwymiarowych. Udostępnia zaawansowane funkcje w zakresie modelowania i animacji 3D, rozbudowany zestaw efektów specjalnych, narzędzia do renderowania oraz silnik graficzny do tworzenia gier. Program ten ma oryginalny, wygodny interfejs użytkownika, a także umożliwia eksportowanie przygotowanych obiektów do formatów używanych w innych pakietach, takich jak 3ds czy Maya. Co ciekawe, Blender jest całkowicie bezpłatny, dlatego często używa się go do przygotowywania reklam telewizyjnych, a nawet gier komputerowych.

Książka "Blender. Podstawy modelowania" to przystępne wprowadzenie do modelowania obiektów trójwymiarowych. Tworząc krok po kroku kompletny model ludzkiej głowy, poznasz najważniejsze funkcje Blendera oraz nauczysz się z nich korzystać. Dowiesz się również, jak przygotować program do pracy, wykonywać podstawowe operacje na obiektach i siatkach oraz tworzyć tekstury i nakładać je na modele. Na płycie dołączonej do książki znajdują się nie tylko przykładowe modele, ale także pakiety instalacyjne programów Blender i GIMP, dzięki czemu będziesz mógł od razu rozpocząć naukę.

  • Konfigurowanie Bendera
  • Praca z plikami i obiektami w Blenderze
  • Używanie obiektów pomocniczych (kursora 3D, manipulatora 3D itd.)
  • Modelowanie przy użyciu siatki obiektu
  • Renderowanie obiektów
  • Ustawianie kamer i lamp
  • Używanie systemu cząstek
  • Przygotowywanie i nakładanie tekstur

Poznaj możliwości Blendera i rozpocznij przygodę z modelowaniem w 3D.

Dodaj do koszyka Blender. Podstawy modelowania

 

Osoby które kupowały "Blender. Podstawy modelowania", wybierały także:

  • Blender 2.69. Architektura i projektowanie
  • Blender. Architektura i projektowanie. Wydanie II
  • Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu
  • Blender. Mistrzowskie animacje 3D
  • Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty

Dodaj do koszyka Blender. Podstawy modelowania

Spis treści

Blender. Podstawy modelowania eBook -- spis treci

Rozdzia 1. Wprowadzenie (9)

  • Dla kogo jest przeznaczony ten podrcznik? (9)
  • Dlaczego Blender? (10)
  • Wymagania sprztowe i programowe (10)
  • Odnoniki do stron internetowych (12)

Rozdzia 2. Zapoznajemy si z Blenderem (13)

  • Sprawdzenie konfiguracji (13)
    • Opis ekranu Blendera (13)
    • Operacje na scenie 3D (14)
    • Okno konfiguracyjne (15)
  • Okna Blendera oraz podstawowe operacje na obiektach (16)
    • Okna w Blenderze (16)
    • Operacje na obiektach (16)
  • Podstawowe operacje na punktach siatki obiektu (19)
    • Tryby widoku obiektw (19)
    • Zaznaczanie punktw i operacje na punktach (20)
    • Jak odnale si na scenie (22)
  • Ustawienie kamery, lampy i pierwszy render (23)
    • Znaczenie klawiszy numerycznych (23)
    • Ruch kamery i lampy (24)
    • Pierwsze rendery (25)
    • Wzajemne dopasowanie obiektw (27)
  • Rodzaje owietlenia w Blenderze (28)
    • Panele opisujce lamp (28)
    • Rodzaje wiata (29)
  • Obiekty pomocnicze (30)
    • Kursor 3D (30)
    • Punkt centralny (31)
    • Manipulator 3D (32)
    • Testowanie manipulatora (32)
    • Przechodzimy do nowego pliku (34)

Rozdzia 3. Powieka (35)

  • Wczytywanie i zapisywanie plikw (35)
    • Czyszczenie sceny (35)
    • adowanie obrazka podkadowego (35)
    • Podzia okna (38)
    • Zapisanie i spakowanie pliku (39)
  • Wstawianie obiektw do sceny (41)
    • Wstawiamy kul (41)
    • Wymuszenie ruchu wedug kierunku (43)
    • Kopiowanie kuli (44)
    • Wpisywanie nazw obiektw (45)
  • Modelowanie powierzchni (46)
    • adowanie plikw (46)
    • Wstawianie paskiej powierzchni (cianki) do sceny (46)
    • Rozszerzanie powierzchni (48)
    • Funkcje cofania i ponawiania (49)
    • Budowanie powieki (50)
    • Poprawianie wygldu i wygadzanie powieki (52)

Rozdzia 4. Policzek i nos (55)

  • Otaczamy powiek (55)
    • Przygotowanie do dalszej pracy (55)
    • Budujemy powierzchni wok powieki (56)
  • Wycigamy policzek (59)
    • Nastpne operacje wycigania (59)
    • Modelowanie policzka (62)
  • Tworzenie nosa (64)
    • Rozbudowa siatki w stron nosa (64)
    • Modelowanie ksztatu nosa (66)
    • Numeryczne ustawianie pozycji wierzchokw (66)
    • Dalsze modelowanie nosa (67)
  • Tworzenie kocwki nosa (70)
    • Operacje na siatce (70)
    • Wypenienie pustych miejsc w siatce (71)
    • Podzia oczek siatki (73)
    • Narzdzie do zamiany trjktw na czworokty (75)
    • Narzdzie do cicia krawdzi siatki (77)
    • Profilowanie kocwki nosa (78)

Rozdzia 5. Poprawianie urody (81)

  • Wygadzanie twarzy (81)
    • Dodawanie modyfikatorw (81)
  • czenie dwch czci twarzy (84)
    • Tworzenie lustrzanej kopii (84)
    • czenie obiektw (84)
    • Narzdzia do zaznaczania (86)
    • Blender liczy wierzchoki, krawdzie i cianki (87)
    • Usuwanie zbdnych punktw (88)
    • Usunicie lustrzanej kopii (89)
    • Tworzenie lustrzanej kopii przy uyciu modyfikatora (90)
    • Korzystamy z punktu centralnego (90)
    • Waciwoci modyfikatora Mirror (92)
  • Malowanie (93)
    • Panele odpowiedzialne za nakadanie koloru (93)
    • Nakadanie kolorw (94)
    • Rozjanianie i cieniowanie (95)
  • Wstpny render (96)
    • Ustawienie kamery i lampy (96)
    • Pozycjonowanie kamery (97)
    • Podgld rendera (99)
    • Kontrola naszego dotychczasowego modelu (99)
    • Omwienie przyciskw rendera (101)
    • Rendery przy rnym owietleniu (102)

Rozdzia 6. Twarz (105)

  • Modelujemy otwr nosowy (105)
    • Rne tryby selekcji elementw siatki (105)
    • Wykonanie otworu nosowego (106)
  • Tworzenie ust (108)
    • Doczanie nowych punktw (108)
    • Dokadamy powierzchnie tworzce usta (108)
    • Modelujemy grn warg (111)
    • Modelowanie dolnej wargi (115)
  • Broda (118)
    • Wyciganie i modelowanie brody (118)
    • Niwelacja nierwnoci (120)
  • Poszerzanie twarzy (121)
    • Dokadanie powierzchni rozszerzajcych (121)
    • Funkcja wymuszonego ledzenia przez kamer (123)
    • Dodawanie kamery do sceny (125)

Rozdzia 7. Gowa (127)

  • Okna Blendera (127)
    • Podzia okna (127)
    • czenie okien (128)
    • Pooenie paneli w oknie przyciskw (129)
  • Rozbudowa twarzy (132)
    • Rozrzedzanie oczek siatki policzka (132)
    • Rozrzedzanie oczek siatki w pobliu oka (135)
    • Zakoczenie policzka i czoa (137)
    • Opcje funkcji Merge (Poczenie) (138)
    • Modelowanie czoa (140)
  • Czaszka (142)
    • Tworzymy gr i boki gowy (142)
    • Tylna cz gowy (146)
    • Wstpne modelowanie czaszki (148)
  • Szyja (150)
    • Tworzymy kark (150)
    • Wykonujemy podbrdek (151)
    • Wycigamy szyj (153)

Rozdzia 8. Poprawki modelu (157)

  • Ustawienie kamer (157)
    • Przesuwamy model do centrum okna kamery (157)
    • Przenosimy drug kamer (159)
    • Dodajemy trzeci kamer (159)
  • Poprawienie powiek (160)
    • Korzystamy z warstw (160)
    • Rozbudowa siatki powieki (161)
  • Poprawki twarzy (163)
    • Poprawianie siatki policzka (163)
    • Poprawiamy oglny wygld twarzy (164)
  • Nakadanie kilku rnych materiaw na jedn siatk (165)
    • Nadajemy ustom czerwony kolor (165)
    • Usuwanie koloru z grupy cianek (168)
    • Malujemy powieki (168)

Rozdzia 9. Modelowanie ucha (171)

  • Wstpne przygotowanie (171)
    • Planujemy modelowanie ucha (171)
    • adujemy osobny plik i ustawiamy odpowiednie parametry (172)
  • Siatka maowiny usznej (173)
    • Tworzymy obwd (173)
    • Tworzymy paskie fady (175)
    • Wypeniamy przestrzenie midzy fadami (176)
    • Wygadzamy maowin uszn (181)
    • Modelujemy fady uszne (182)
    • Modelujemy wntrze (184)
    • Korzystamy z narzdzia Loop Subdivide (185)
    • Dalsze modelowanie wntrza (188)
    • Tylna strona ucha (192)
  • Przyczenie ucha do gowy (194)
    • adujemy model ucha do pliku z modelem gowy (194)
    • Przygotowanie siatki gowy do poczenia (195)
    • Ukrywanie i odkrywanie czci siatek (196)
    • Przygotowanie siatki ucha do poczenia (198)
    • Tworzymy cianki czce (201)
    • Ustawiamy ucho wzgldem gowy (203)

Rozdzia 10. Oko i jego tekstury (207)

  • Gaka oczna (207)
    • Tczwka (207)
    • Rogwka (210)
  • Wykonujemy tekstur w GIMP-ie (212)
    • Zaczynamy robi tczwk (212)
    • Dodajemy filtry (215)
    • Wykonujemy tekstur gaki ocznej (216)
  • Nakadanie materiaw (218)
    • Nakadamy tekstur na gak oczn (218)
    • Nakadamy materia na rogwk (219)
    • Wykonujemy drugie oko (220)
  • Dalsze waciwoci modyfikatorw (221)
    • Opcje modyfikatora Mirror (221)
    • Przyczenie modyfikatora (223)

Rozdzia 11. Wosy (227)

  • Tworzymy wosy za pomoc siatki (227)
    • Kopiujemy i oddzielamy cz siatki (227)
    • Wycigamy loki (229)
    • Wykonujemy tekstur wosw (230)
    • Nakadamy wstpn tekstur na wosy (232)
    • Modelujemy loki (233)
  • Nakadamy tekstury (239)
    • Niektre opcje nakadania tekstur (239)
    • Korzystamy z modyfikatora Lattice, czyli kratownicy (241)
    • Korzystamy z edytora UV (244)
    • Korzystamy z waciwoci wstgi kolorw Colorband (249)
  • System czstek (251)
    • Dodajemy system czstek Particles System (251)
    • Korzystamy z opcji systemu czstek (254)
    • Dodajemy materia odpowiedni dla wosw (255)
  • Tworzymy wosy za pomoc systemu czstek (257)
    • Tworzymy siatk szkieletow dla wosw (257)
    • Dodajemy krzyw prowadzc - krzyw Beziera (259)
    • Ksztatujemy krzyw Beziera (260)
    • Ustawiamy parametry krzywej prowadzcej (265)
    • Modyfikacja siatki szkieletowej (267)

Rozdzia 12. Tekstury i prace wykoczeniowe (271)

  • Tekstury bitmapowe i UV-mapping (271)
    • Rodzaje tekstur (271)
    • Rozwijamy siatk (272)
    • Robimy zrzut rozwinitej siatki (274)
    • Bitmapowa tekstura koloru (275)
    • Nakadamy tekstur koloru (280)
    • Tekstury wypukoci i rozjanie (282)
    • Nakadamy tekstury wypukoci i rozjanie (286)
  • Tekstury proceduralne (288)
    • Tekstury zanieczyszcze koloru (288)
    • Tekstury nierwnoci i rozjanie (291)
  • Owietlenie (292)
    • Przygotowanie modelu (292)
    • Ustawiamy lamp typu Spot (293)
    • Dodajemy nastpne lampy (294)
    • Zapisanie rendera (297)
  • Ostateczna obrbka w programie 2D (298)
    • Co to jest postprocessing (298)
    • Poprawiamy render (298)
  • Zmiany wygldu Blendera (299)

Skorowidz (301)

Dodaj do koszyka Blender. Podstawy modelowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2023 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.