reklama - zainteresowany?

Blender. Podstawy modelowania - Helion

Blender. Podstawy modelowania
ebook
Autor: Bogdan Bociek
ISBN: 978-83-246-9482-2
stron: 312, Format: ebook
Data wydania: 2014-03-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,25 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,75 zł)

Dodaj do koszyka Blender. Podstawy modelowania

Tagi: Blender

Blender to jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia modeli trójwymiarowych. Udostępnia zaawansowane funkcje w zakresie modelowania i animacji 3D, rozbudowany zestaw efektów specjalnych, narzędzia do renderowania oraz silnik graficzny do tworzenia gier. Program ten ma oryginalny, wygodny interfejs użytkownika, a także umożliwia eksportowanie przygotowanych obiektów do formatów używanych w innych pakietach, takich jak 3ds czy Maya. Co ciekawe, Blender jest całkowicie bezpłatny, dlatego często używa się go do przygotowywania reklam telewizyjnych, a nawet gier komputerowych.

Książka "Blender. Podstawy modelowania" to przystępne wprowadzenie do modelowania obiektów trójwymiarowych. Tworząc krok po kroku kompletny model ludzkiej głowy, poznasz najważniejsze funkcje Blendera oraz nauczysz się z nich korzystać. Dowiesz się również, jak przygotować program do pracy, wykonywać podstawowe operacje na obiektach i siatkach oraz tworzyć tekstury i nakładać je na modele. Na płycie dołączonej do książki znajdują się nie tylko przykładowe modele, ale także pakiety instalacyjne programów Blender i GIMP, dzięki czemu będziesz mógł od razu rozpocząć naukę.

  • Konfigurowanie Bendera
  • Praca z plikami i obiektami w Blenderze
  • Używanie obiektów pomocniczych (kursora 3D, manipulatora 3D itd.)
  • Modelowanie przy użyciu siatki obiektu
  • Renderowanie obiektów
  • Ustawianie kamer i lamp
  • Używanie systemu czÄ…stek
  • Przygotowywanie i nakÅ‚adanie tekstur

Poznaj możliwości Blendera i rozpocznij przygodę z modelowaniem w 3D.

Dodaj do koszyka Blender. Podstawy modelowania

 

Osoby które kupowały "Blender. Podstawy modelowania", wybierały także:

  • Blender 2.69. Architektura i projektowanie
  • Blender. Architektura i projektowanie. Wydanie II
  • Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu
  • Blender. Mistrzowskie animacje 3D
  • Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty

Dodaj do koszyka Blender. Podstawy modelowania

Spis treści

Blender. Podstawy modelowania eBook -- spis tre¶ci

Rozdzia³ 1. Wprowadzenie (9)

  • Dla kogo jest przeznaczony ten podrêcznik? (9)
  • Dlaczego Blender? (10)
  • Wymagania sprzêtowe i programowe (10)
  • Odno¶niki do stron internetowych (12)

Rozdzia³ 2. Zapoznajemy siê z Blenderem (13)

  • Sprawdzenie konfiguracji (13)
    • Opis ekranu Blendera (13)
    • Operacje na scenie 3D (14)
    • Okno konfiguracyjne (15)
  • Okna Blendera oraz podstawowe operacje na obiektach (16)
    • Okna w Blenderze (16)
    • Operacje na obiektach (16)
  • Podstawowe operacje na punktach siatki obiektu (19)
    • Tryby widoku obiektów (19)
    • Zaznaczanie punktów i operacje na punktach (20)
    • Jak odnale¼æ siê na scenie (22)
  • Ustawienie kamery, lampy i pierwszy render (23)
    • Znaczenie klawiszy numerycznych (23)
    • Ruch kamery i lampy (24)
    • Pierwsze rendery (25)
    • Wzajemne dopasowanie obiektów (27)
  • Rodzaje o¶wietlenia w Blenderze (28)
    • Panele opisuj±ce lampê (28)
    • Rodzaje ¶wiat³a (29)
  • Obiekty pomocnicze (30)
    • Kursor 3D (30)
    • Punkt centralny (31)
    • Manipulator 3D (32)
    • Testowanie manipulatora (32)
    • Przechodzimy do nowego pliku (34)

Rozdzia³ 3. Powieka (35)

  • Wczytywanie i zapisywanie plików (35)
    • Czyszczenie sceny (35)
    • £adowanie obrazka podk³adowego (35)
    • Podzia³ okna (38)
    • Zapisanie i spakowanie pliku (39)
  • Wstawianie obiektów do sceny (41)
    • Wstawiamy kulê (41)
    • Wymuszenie ruchu wed³ug kierunku (43)
    • Kopiowanie kuli (44)
    • Wpisywanie nazw obiektów (45)
  • Modelowanie powierzchni (46)
    • £adowanie plików (46)
    • Wstawianie p³askiej powierzchni (¶cianki) do sceny (46)
    • Rozszerzanie powierzchni (48)
    • Funkcje cofania i ponawiania (49)
    • Budowanie powieki (50)
    • Poprawianie wygl±du i wyg³adzanie powieki (52)

Rozdzia³ 4. Policzek i nos (55)

  • Otaczamy powiekê (55)
    • Przygotowanie do dalszej pracy (55)
    • Budujemy powierzchniê wokó³ powieki (56)
  • Wyci±gamy policzek (59)
    • Nastêpne operacje wyci±gania (59)
    • Modelowanie policzka (62)
  • Tworzenie nosa (64)
    • Rozbudowa siatki w stronê nosa (64)
    • Modelowanie kszta³tu nosa (66)
    • Numeryczne ustawianie pozycji wierzcho³ków (66)
    • Dalsze modelowanie nosa (67)
  • Tworzenie koñcówki nosa (70)
    • Operacje na siatce (70)
    • Wype³nienie pustych miejsc w siatce (71)
    • Podzia³ oczek siatki (73)
    • Narzêdzie do zamiany trójk±tów na czworok±ty (75)
    • Narzêdzie do ciêcia krawêdzi siatki (77)
    • Profilowanie koñcówki nosa (78)

Rozdzia³ 5. Poprawianie urody (81)

  • Wyg³adzanie twarzy (81)
    • Dodawanie modyfikatorów (81)
  • £±czenie dwóch czê¶ci twarzy (84)
    • Tworzenie lustrzanej kopii (84)
    • £±czenie obiektów (84)
    • Narzêdzia do zaznaczania (86)
    • Blender liczy wierzcho³ki, krawêdzie i ¶cianki (87)
    • Usuwanie zbêdnych punktów (88)
    • Usuniêcie lustrzanej kopii (89)
    • Tworzenie lustrzanej kopii przy u¿yciu modyfikatora (90)
    • Korzystamy z punktu centralnego (90)
    • W³a¶ciwo¶ci modyfikatora Mirror (92)
  • Malowanie (93)
    • Panele odpowiedzialne za nak³adanie koloru (93)
    • Nak³adanie kolorów (94)
    • Rozja¶nianie i cieniowanie (95)
  • Wstêpny render (96)
    • Ustawienie kamery i lampy (96)
    • Pozycjonowanie kamery (97)
    • Podgl±d rendera (99)
    • Kontrola naszego dotychczasowego modelu (99)
    • Omówienie przycisków rendera (101)
    • Rendery przy ró¿nym o¶wietleniu (102)

Rozdzia³ 6. Twarz (105)

  • Modelujemy otwór nosowy (105)
    • Ró¿ne tryby selekcji elementów siatki (105)
    • Wykonanie otworu nosowego (106)
  • Tworzenie ust (108)
    • Do³±czanie nowych punktów (108)
    • Dok³adamy powierzchnie tworz±ce usta (108)
    • Modelujemy górn± wargê (111)
    • Modelowanie dolnej wargi (115)
  • Broda (118)
    • Wyci±ganie i modelowanie brody (118)
    • Niwelacja nierówno¶ci (120)
  • Poszerzanie twarzy (121)
    • Dok³adanie powierzchni rozszerzaj±cych (121)
    • Funkcja wymuszonego ¶ledzenia przez kamerê (123)
    • Dodawanie kamery do sceny (125)

Rozdzia³ 7. G³owa (127)

  • Okna Blendera (127)
    • Podzia³ okna (127)
    • £±czenie okien (128)
    • Po³o¿enie paneli w oknie przycisków (129)
  • Rozbudowa twarzy (132)
    • Rozrzedzanie oczek siatki policzka (132)
    • Rozrzedzanie oczek siatki w pobli¿u oka (135)
    • Zakoñczenie policzka i czo³a (137)
    • Opcje funkcji Merge (Po³±czenie) (138)
    • Modelowanie czo³a (140)
  • Czaszka (142)
    • Tworzymy górê i boki g³owy (142)
    • Tylna czê¶æ g³owy (146)
    • Wstêpne modelowanie czaszki (148)
  • Szyja (150)
    • Tworzymy kark (150)
    • Wykonujemy podbródek (151)
    • Wyci±gamy szyjê (153)

Rozdzia³ 8. Poprawki modelu (157)

  • Ustawienie kamer (157)
    • Przesuwamy model do centrum okna kamery (157)
    • Przenosimy drug± kamerê (159)
    • Dodajemy trzeci± kamerê (159)
  • Poprawienie powiek (160)
    • Korzystamy z warstw (160)
    • Rozbudowa siatki powieki (161)
  • Poprawki twarzy (163)
    • Poprawianie siatki policzka (163)
    • Poprawiamy ogólny wygl±d twarzy (164)
  • Nak³adanie kilku ró¿nych materia³ów na jedn± siatkê (165)
    • Nadajemy ustom czerwony kolor (165)
    • Usuwanie koloru z grupy ¶cianek (168)
    • Malujemy powieki (168)

Rozdzia³ 9. Modelowanie ucha (171)

  • Wstêpne przygotowanie (171)
    • Planujemy modelowanie ucha (171)
    • £adujemy osobny plik i ustawiamy odpowiednie parametry (172)
  • Siatka ma³¿owiny usznej (173)
    • Tworzymy obwód (173)
    • Tworzymy p³askie fa³dy (175)
    • Wype³niamy przestrzenie miêdzy fa³dami (176)
    • Wyg³adzamy ma³¿owinê uszn± (181)
    • Modelujemy fa³dy uszne (182)
    • Modelujemy wnêtrze (184)
    • Korzystamy z narzêdzia Loop Subdivide (185)
    • Dalsze modelowanie wnêtrza (188)
    • Tylna strona ucha (192)
  • Przy³±czenie ucha do g³owy (194)
    • £adujemy model ucha do pliku z modelem g³owy (194)
    • Przygotowanie siatki g³owy do po³±czenia (195)
    • Ukrywanie i odkrywanie czê¶ci siatek (196)
    • Przygotowanie siatki ucha do po³±czenia (198)
    • Tworzymy ¶cianki ³±cz±ce (201)
    • Ustawiamy ucho wzglêdem g³owy (203)

Rozdzia³ 10. Oko i jego tekstury (207)

  • Ga³ka oczna (207)
    • Têczówka (207)
    • Rogówka (210)
  • Wykonujemy teksturê w GIMP-ie (212)
    • Zaczynamy robiæ têczówkê (212)
    • Dodajemy filtry (215)
    • Wykonujemy teksturê ga³ki ocznej (216)
  • Nak³adanie materia³ów (218)
    • Nak³adamy teksturê na ga³kê oczn± (218)
    • Nak³adamy materia³ na rogówkê (219)
    • Wykonujemy drugie oko (220)
  • Dalsze w³a¶ciwo¶ci modyfikatorów (221)
    • Opcje modyfikatora Mirror (221)
    • Przy³±czenie modyfikatora (223)

Rozdzia³ 11. W³osy (227)

  • Tworzymy w³osy za pomoc± siatki (227)
    • Kopiujemy i oddzielamy czê¶æ siatki (227)
    • Wyci±gamy loki (229)
    • Wykonujemy teksturê w³osów (230)
    • Nak³adamy wstêpn± teksturê na w³osy (232)
    • Modelujemy loki (233)
  • Nak³adamy tekstury (239)
    • Niektóre opcje nak³adania tekstur (239)
    • Korzystamy z modyfikatora Lattice, czyli kratownicy (241)
    • Korzystamy z edytora UV (244)
    • Korzystamy z w³a¶ciwo¶ci wstêgi kolorów Colorband (249)
  • System cz±stek (251)
    • Dodajemy system cz±stek Particles System (251)
    • Korzystamy z opcji systemu cz±stek (254)
    • Dodajemy materia³ odpowiedni dla w³osów (255)
  • Tworzymy w³osy za pomoc± systemu cz±stek (257)
    • Tworzymy siatkê szkieletow± dla w³osów (257)
    • Dodajemy krzyw± prowadz±c± - krzyw± Beziera (259)
    • Kszta³tujemy krzyw± Beziera (260)
    • Ustawiamy parametry krzywej prowadz±cej (265)
    • Modyfikacja siatki szkieletowej (267)

Rozdzia³ 12. Tekstury i prace wykoñczeniowe (271)

  • Tekstury bitmapowe i UV-mapping (271)
    • Rodzaje tekstur (271)
    • Rozwijamy siatkê (272)
    • Robimy zrzut rozwiniêtej siatki (274)
    • Bitmapowa tekstura koloru (275)
    • Nak³adamy teksturê koloru (280)
    • Tekstury wypuk³o¶ci i rozja¶nieñ (282)
    • Nak³adamy tekstury wypuk³o¶ci i rozja¶nieñ (286)
  • Tekstury proceduralne (288)
    • Tekstury zanieczyszczeñ koloru (288)
    • Tekstury nierówno¶ci i rozja¶nieñ (291)
  • O¶wietlenie (292)
    • Przygotowanie modelu (292)
    • Ustawiamy lampê typu Spot (293)
    • Dodajemy nastêpne lampy (294)
    • Zapisanie rendera (297)
  • Ostateczna obróbka w programie 2D (298)
    • Co to jest postprocessing (298)
    • Poprawiamy render (298)
  • Zmiany wygl±du Blendera (299)

Skorowidz (301)

Dodaj do koszyka Blender. Podstawy modelowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2023 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.