reklama - zainteresowany?

Blender 2.69. Architektura i projektowanie - Helion

Blender 2.69. Architektura i projektowanie
ebook
Autor: Piotr Chlipalski
ISBN: 978-83-283-0571-7
stron: 480, Format: ebook
Data wydania: 2014-11-03
Księgarnia: Helion

Cena książki: 43,45 zł (poprzednio: 77,59 zł)
Oszczędzasz: 44% (-34,14 zł)

Dodaj do koszyka Blender 2.69. Architektura i projektowanie

Tagi: Blender

Chcesz szybko nauczyć się Blendera? Dobrze trafiłeś!

  • Podstawy modelowania 3D
  • Materiały i teksturowanie
  • Oświetlenie
  • Rendery Cycles
  • Freestyle
  • Podstawy animacji

Blender to oprogramowanie open source do modelowania 3D, tworzenia animacji, wirtualnych spacerów i gier komputerowych oraz renderowania. Aplikacja skutecznie konkuruje na tych polach z komercyjnymi rozwiązaniami konkurencji i zdobywa rzesze wiernych użytkowników. Sprawdza się doskonale zarówno u freelancerów, jak i w dużych, profesjonalnych studiach graficznych i filmowych. Możliwości programu są ogromne, choć jego sukces związany jest także z dostępnością: można go pobrać zupełnie za darmo, a działa na trzech najbardziej popularnych systemach operacyjnych. Zalety te docenili nie tylko graficy, lecz również osoby zajmujące się zawodowo projektowaniem architektonicznym.

Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem Blendera i jego narzędzi w swoich projektach, jeśli chcesz zacząć stosować je w codziennej praktyce, sięgnij po książkę Blender 2.69. Architektura i projektowanie. Dzięki niej łatwo opanujesz podstawy modelowania, teksturowania, oświetlania i renderowania scen, a także nauczysz się używać kamer. Samodzielnie stworzysz szkice, schematy i fotorealistyczne wizualizacje, poznasz też metody umożliwiające opracowywanie wirtualnych spacerów. Z tą książką zdobędziesz niezbędną wiedzę i praktyczne umiejętności oraz poszerzysz je w oparciu o dostępne w sieci materiały o Blenderze.

  • Instalacja i interfejs Blendera
  • Podstawy animacji i poruszanie się w przestrzeni 3D
  • Modelowanie obiektów i modyfikatory
  • Definiowanie i ustawianie kamer
  • Stosowanie materiałów i tekstur
  • Oświetlanie i renderowanie scen
  • Podstawy renderów w Blender Internal
  • Rendery fotorealistyczne w Cycles
  • Rendery artystyczne w Freestyle

Bezpłatny, potężny, nowoczesny - właśnie taki jest Blender!

Dodaj do koszyka Blender 2.69. Architektura i projektowanie

 

Osoby które kupowały "Blender 2.69. Architektura i projektowanie", wybierały także:

  • Blender. Architektura i projektowanie. Wydanie II
  • Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu
  • Blender. Podstawy modelowania
  • Blender. Mistrzowskie animacje 3D
  • Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty

Dodaj do koszyka Blender 2.69. Architektura i projektowanie

Spis treści

Blender 2.69. Architektura i projektowanie eBook -- spis treci

Wstp (9)

Cz I (13)

Rozdzia 1. Podstawy (15)

  • 1.1. Skd wzi Blendera i jak to jest z tymi wersjami? (15)
  • 1.2. Jak si nie pogubi - interfejs (16)
    • 1.2.1. Panowanie nad sytuacj - okna (18)
    • 1.2.2. Poruszanie si (w) przestrzeni 3D (20)
    • 1.2.3. Klawiatura numeryczna (22)
    • 1.2.4. Wirtualna klawiatura numeryczna (23)
    • 1.2.5. Perspektywa/rzut prostoktny (25)
    • 1.2.6. Wybieranie obiektów (26)
  • 1.3. Obiekty w 3D (27)
    • 1.3.1. Ale gdzie ja jestem? (27)
    • 1.3.2. 3D Cursor (28)
    • 1.3.3. Dodawanie obiektów (30)
    • 1.3.4. Usuwanie obiektów (32)
    • 1.3.5. Przesuwanie obiektów (32)
    • 1.3.6. Obracanie obiektów (34)
    • 1.3.7. Skalowanie obiektów (36)

Rozdzia 2. Modelowanie (podstawy) (39)

  • 2.1. Kropka, kreska, ciana, brya (39)
    • 2.1.1. Tryb edycji (39)
    • 2.1.2. Punkt (wierzchoek) (41)
    • 2.1.3. Krawd (42)
    • 2.1.4. Obrót (42)
    • 2.1.5. Pivot Point (43)
    • 2.1.6. Pocz kropki (45)
    • 2.1.7. ciany (47)
    • 2.1.8. Tryb wyboru siatki - wierzchoek/krawd/ciana (48)
    • 2.1.9. Extrude (50)
    • 2.1.10. Extrude w trzech wymiarach (52)
  • 2.2. Stó, krzeso (55)
    • 2.2.1. Loopcut - cicie w ptli (56)
    • 2.2.2. Edge slide - przesuwanie krawdzi (58)
    • 2.2.3. Nogi (59)
    • 2.2.4. Duplikaty (60)
    • 2.2.5. Snap (61)
    • 2.2.6. Widok siatki (Wireframe) (62)
    • 2.2.7. Snap Element (63)
    • 2.2.8. Border Select (65)
    • 2.2.9. Nazwy obiektów (67)
  • 2.3. Modyfikatory (na pocztek dwa) (68)
    • 2.3.1. Modyfikator Mirror (lustro) (70)
    • 2.3.2. Modyfikator Array (szereg) (71)
    • 2.3.3. Dwa sowa o skali (73)

Rozdzia 3. Gar podstaw przerónych (79)

  • 3.1. Render (79)
    • 3.1.1. Pierwszy render (80)
    • 3.1.2. Wielko renderu (82)
  • 3.2. Kamera (84)
    • 3.2.1. Waciwoci kamery (85)
    • 3.2.2. Obiektyw (85)
    • 3.2.3. Rzut prostopady w kamerze (88)
    • 3.2.4. Poczenie kamery z widokiem (88)
    • 3.2.5. Ustawianie kamery na podstawie widoku (89)
  • 3.3. wiat (World) (90)
    • 3.3.1. Horyzont, zenit, otoczenie (94)
  • 3.4. Warstwy (Layers) i chowanie obiektów (Hide) (96)
    • 3.4.1. Chowanie obiektów (99)
  • 3.5. Menu podrczne (100)

Rozdzia 4. Modelowanie (konkrety) (103)

  • 4.1. Rysunki referencyjne (103)
  • 4.2. Budujemy nowy dom (106)
    • 4.2.1. Punkt Origin (108)
    • 4.2.2. Modyfikator Solidify (110)
    • 4.2.3. Modyfikator Boolean (115)
    • 4.2.4. Rozdzielanie obiektów (121)
    • 4.2.5. Usuwanie dubli (125)
    • 4.2.6. Normals - prostopade (127)
    • 4.2.7. czenie obiektów (131)
    • 4.2.8. Rodzic - dziecko (139)
  • 4.3. Schody (142)
    • 4.3.1. Empty (pusta) (144)

Rozdzia 5. Rendery, materiay, wiata (151)

  • 5.1. Silnik renderowy Cycles (151)
    • 5.1.1. Cycles (153)
    • 5.1.2. Materiay (155)
    • 5.1.3. Shader (161)
    • 5.1.4. Butelka (163)
    • 5.1.5. Modyfikator Subdivision Surface (167)
    • 5.1.6. Wspóczynnik zaamania wiata (IOR) i szorstko materiaów (170)
  • 5.2. Renderowanie za pomoc karty graficznej (GPU) (172)
  • 5.3. Owietlenie w Cycles (i inne wane tematy, które pojawi si przy okazji) (174)
    • 5.3.1. Filianka (178)
    • 5.3.2. Bridge Edge Loops (180)
    • 5.3.3. Materiay o czonych waciwociach (Mix Shader) (184)
    • 5.3.4. Lampy specjalne - Spot (186)
    • 5.3.5. Lampa typu Point (192)
    • 5.3.6. Soce (Sun) (193)
    • 5.3.7. Niewidoczne wiecce ciany i Ray Visibility (195)

Rozdzia 6. Wzy (Nodes), tekstury i UV (199)

  • 6.1. Wzy (Nodes) (199)
  • 6.2. Tekstury (210)
  • 6.3. Tekstury z plików zewntrznych i rozpakowywanie UV (213)
    • 6.3.1. Rozpakowywanie UV kostki (217)
  • 6.4. Faktura materiaów (218)
    • 6.4.1. Fotel i modyfikator Bevel (219)
    • 6.4.2. Tekstura specjalna - UV Grid (221)
    • 6.4.3. Displacement ("bumpmap") (224)
    • 6.4.4. Matematyka w Nodes i dwa zdania o kropkach (226)

Rozdzia 7. Krzywe i n-gony (235)

  • 7.1. Krzywe (235)
    • 7.1.1. Odrysowywanie (241)
    • 7.1.2. Bevel Object (259)
    • 7.1.3. Zmiana krzywych w siatk i sprztanie (265)
    • 7.1.4. Tryb lokalny (266)
  • 7.2. N-gon (272)
    • 7.2.1. Inset faces (274)

Rozdzia 8. Animacja - absolutne podstawy (277)

  • 8.1. Czwarty wymiar - czas (277)
    • 8.1.1. Klatka kluczowa (keyframe) (280)
    • 8.1.2. Obracajcy si obiekt (285)
    • 8.1.3. Graph Editor (288)
    • 8.1.4. Ruch po krzywej (290)
  • 8.2. Eksport animacji (296)
    • 8.2.1. Sklejanie serii plików w animacj (Video Sequence Editor) (298)

Rozdzia 9. Rendery na powanie (303)

  • 9.1. Kamera - podejcie drugie (303)
    • 9.1.1. Prowadnice kompozycji obrazu (Composition Guides) (303)
    • 9.1.2. Obiektyw (Lens) (306)
    • 9.1.3. Przekroje (i Clipping) (307)
    • 9.1.4. Gbia ostroci (309)
    • 9.1.5. Kilka kamer (315)
  • 9.2. Node Editor - podejcie drugie (315)
    • 9.2.1. Przezroczysto (Alpha) (317)
    • 9.2.2. Viewer Node (325)
    • 9.2.3. Rozmycie (Blur) i czenie obrazów (328)
    • 9.2.4. Podkrcanie kolorów (Color Balance) (330)
    • 9.2.5. Dodawanie niedoskonaoci (Lens Distortion) (332)
    • 9.2.6. Winieta (333)
    • 9.2.7. Mnoenie obrazów (Multiply) (335)
    • 9.2.8. Wyczanie kart (Mute) (336)
    • 9.2.9. Nanoszenie przezroczystych obrazów (Alpha Over) (337)
    • 9.2.10. Style retro (340)

Rozdzia 10. Freestyle (343)

  • 10.1. UV/Image Editor - Render Result Slots (343)
  • 10.2. Ustawienia Freestyle (347)
  • 10.3. Modyfikatory gruboci linii (352)
  • 10.4. Linia przerywana (355)
  • 10.5. Wybór linii (356)
  • 10.6. Linie oznaczone (358)
  • 10.7. Modyfikatory geometrii linii (361)
  • 10.8. Grupy obiektów w Blenderze (362)
  • 10.9. Przypisanie grupy obiektów do zestawu linii Freestyle (364)
  • 10.10. Kolory materiaów we Freestyle (368)

Cz II (371)

Rozdzia 11. Blender tapas (373)

  • 11.1. Jednostki miary w Blenderze (a take: wymiarowanie, obliczanie obwodów, powierzchni i objtoci) (374)
    • 11.1.1. Ustawienia jednostek (374)
    • 11.1.2. Wywietlanie wymiarów (375)
    • 11.1.3. Linijka z ktomierzem (Ruler/Protractor) (377)
    • 11.1.4. Panel pomiarów (Measure Panel) (378)
  • 11.2. Woskowy oówek (Grease Pencil) (380)
    • 11.2.1. Waciwoci warstw Grease Pencil (381)
    • 11.2.2. Umiejscowienie kreski w przestrzeni (381)
    • 11.2.3. Waciwoci globalne Grease Pencil (383)
    • 11.2.4. Onion Skinning (385)
    • 11.2.5. Zmiana rysunku w krzywe (386)
  • 11.3. Obrus, firana, ubrania - Cloth Simulation (387)
    • 11.3.1. Grupowanie wierzchoków (Vertex Groups) (390)
  • 11.4. Edycja proporcjonalna (Proportional Editing) (394)
  • 11.5. Obrazy 2D w 3D (396)
    • 11.5.1. Drzewa i przezroczysto (400)
  • 11.6. Owietlanie globalne, tekstury otoczenia i HDRi (402)
    • 11.6.1. Przesuwanie ta (405)
    • 11.6.2. Mirrorball (406)
    • 11.6.3. Sowo o HDRi (408)
  • 11.7. Import modeli i wasna biblioteka materiaów (409)
    • 11.7.1. Linkowanie materiaów (410)
    • 11.7.2. Linkowanie obiektów (414)
    • 11.7.3. Edycja linkowanych obiektów (416)
  • 11.8. Modyfikator Curve (tory kolejowe, poty itp.) (418)
  • 11.9. Gotowce - drzewa, bluszcze, ruby, rury i czajniczek (422)
    • 11.9.1. Drzewa (wtyczka Sapling) (423)
    • 11.9.2. Bluszcz (wtyczka IvyGen) (428)
    • 11.9.3. Inne gotowce (431)
  • 11.10. Tekst (433)
  • 11.11. Ksztatowanie terenu i wanna (wtyczka Bsurfaces) (436)
    • 11.11.1. Góra (438)
    • 11.11.2. Wanna (440)
  • 11.12. Modyfikator Build (444)
    • 11.12.1. Zmiana kolejnoci budowania (447)
  • 11.13. Cicie (Knife, Knife Project i Bisect) (449)
    • 11.13.1. Wycinanie dziur (Knife Project) (451)
    • 11.13.2. Przekrój (Bisect) (452)
  • 11.14. Import z innych programów (i modyfikatory: Decimate, Remesh) (455)
    • 11.14.1. Modyfikator Decimate (456)
    • 11.14.2. Modyfikator Remesh (459)
  • 11.15. Projekty na wynos (459)
    • 11.15.1. Sposób zapisywania cieek (461)
  • 11.16. Przykadowy tryb pracy (461)
  • 11.17. Co dalej? (463)
  • 11.18. Dziki (466)

Skorowidz (469)

Dodaj do koszyka Blender 2.69. Architektura i projektowanie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2023 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.