Bawimy si - Helion

T艂umaczenie: Witold Sikorski, Ma
ISBN: 978-83-01-21988-8
stron: 212, Format: ebook
Data wydania: 2021-09-21
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 59,20 z艂 (poprzednio: 73,09 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-13,89 z艂)
Osoby kt贸re kupowa艂y "Bawimy si", wybiera艂y tak偶e:
- Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem 36,06 z艂, (11,90 z艂 -67%)
- Ma艂y programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0 59,00 z艂, (23,60 z艂 -60%)
- M 37,00 z艂, (18,50 z艂 -50%)
- Scratch 3 dla najm 39,90 z艂, (19,95 z艂 -50%)
- M艂odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II 39,90 z艂, (19,95 z艂 -50%)
Spis tre艣ci
Bawimy si臋, programuj膮c w Scratchu 3 eBook -- spis tre艣ci
Podzi臋kowania XV Wprowadzenie XVII Dla kogo przeznaczona jest ta ksi膮偶ka XVIII Tre艣膰 ksi膮偶ki XIX Jak korzysta膰 z tej ksi膮偶ki XX Zasoby internetowe XXI Errata i aktualizacje XXI 1. Pierwsze kroki w Scratchu 1 Uruchamianie Scratcha 3 Pulpit Scratcha: edytor w trybie offline 4 Edytor Scratcha i duszki 4 Edytor rysunk贸w 6 Dzia艂anie z blokami kodu 7 Dodawanie blok贸w 8 Usuwanie blok贸w 9 Uruchamianie program贸w 9 Pokazywanie innym swoich program贸w 10 Uzyskiwanie pomocy 11 Okno Samouczki 11 Przycisk Zajrzyj do 艣rodka 12 Podsumowanie 12 2. Linie t臋czy w... przestrzeni 13 Szkic projektu 14 A. Utw贸rz t艂o z przestrzeni膮 16 1. Wyczy艣膰 i przygotuj scen臋 16 B. Utw贸rz trzy odbijaj膮ce si臋 kropki 18 2. Namaluj kropk臋 18 3. Dodaj kod do duszka Kropka 1 19 Wi臋cej na temat: Kierunki i stopnie 20 4. Zduplikuj duszka Kropka 1 22 C. Narysuj linie t臋czy 23 5. Dodaj kod dla duszka rysuj膮cego 23 Gotowy program 26 Tryb Turbo 27 Podsumowanie 28 Pytania kontrolne 28 3. W labiryncie 29 Szkic projektu 30 A. Spraw, by kot chodzi艂 dooko艂a 32 Wi臋cej na temat: Wsp贸艂rz臋dne x i y 32 1. Dodaj kod ruchu do duszka gracza 34 2. Zduplikuj kod ruchu dla duszka Kot 35 B. Utw贸rz poziomy labiryntu 37 3. Pobierz rysunki labiryntu 37 4. Zmie艅 t艂o 37 5.Zacznij od pierwszego labiryntu 38 C. Nie pozw贸l kotu przechodzi膰 przez 艣ciany 38 6. Sprawd藕, czy kot dotyka 艣cian 39 D. Utw贸rz cel na ko艅cu labiryntu 40 7. Utw贸rz duszka Jab艂ko 41 8. Wykryj, kiedy gracz dotrze do jab艂ka 41 9. Dodaj kod obs艂ugi wysy艂ania komunikatu do duszka Labirynt 43 Gotowy program 43 Wersja 2.0: tryb dla dw贸ch graczy 45 Duplikuj duszka Jab艂ko 45 Zmodyfikuj kod duszka Jab艂ko2 46 Zduplikuj duszka Pomara艅czowy kot 46 Zmodyfikuj kod dla duszka Niebieski kot 47 Powr贸t do po艂o偶enia pocz膮tkowego 49 Tryb oszukiwania: przechodzenie przez 艣ciany 50 Dodaj kod przechodzenia przez 艣ciany do duszka Pomara艅czowy kot 50 Dodaj kod przechodzenia przez 艣ciany do duszka Niebieski kot 50 Podsumowanie 51 Pytania kontrolne 52 4. Trafianie do kosza i grawitacja 53 Szkic projektu 54 A. Spraw, by kot skaka艂 i spada艂 55 1. Dodaj kod grawitacji do duszka Kot 55 Wi臋cej na temat: Dla wszystkich duszk贸w i tylko dla tego duszka 57 2. Dodaj kod poziomu ziemi 59 3. Dodaj kod skacz膮cego kota do duszka Kot 61 B. Spraw, aby kot porusza艂 si臋 w lewo i w prawo 62 4. Dodaj kod chodzenia do duszka Kot 62 C. Utw贸rz unosz膮cy si臋 w powietrzu kosz 63 5. Utw贸rz duszka Kosz 63 6. Utw贸rz duszka Hitbox 65 D. Spraw, by kot strzela艂 do kosza 68 7. Utw贸rz duszka Pi艂ka 68 8. Dodaj kod do duszka Pi艂ka 69 9. Wykryj trafienie do kosza 71 10. Napraw b艂膮d punktacji 73 Gotowy program 76 Tryb oszukiwania: zatrzymaj kosz 77 Podsumowanie 79 Pytania kontrolne 80 5. Ulepszona gra Brick Breaker 81 Szkic projektu 82 A. Utw贸rz rakietk臋, kt贸ra porusza si臋 w lewo i w prawo 83 1. Utw贸rz duszka Rakietka 84 Wi臋cej na temat: Style obrotu 85 B. Utw贸rz pi艂k臋, kt贸ra odbija si臋 od 艣cian 86 2. Utw贸rz duszka Pi艂ka tenisowa 86 C. Spraw, aby pi艂ka odbi艂a si臋 od rakietki 87 3. Dodaj kod odbicia do duszka Pi艂ka tenisowa 87 Wi臋cej na temat: Klonowanie 89 D. Utw贸rz klony klock贸w 90 4. Dodaj duszka Klocek 90 5. Klonuj duszka Klocek 91 E. Spraw, aby pi艂ka odbija艂a si臋 od klock贸w 93 6. Dodaj kod odbicia do duszka Klocek 93 F. Utw贸rz komunikaty ,,Wygrywasz" oraz ,,Koniec gry" 94 7. Zmodyfikuj kod duszka Pi艂ka tenisowa 94 8. Utw贸rz duszka Koniec gry 94 9. Utw贸rz duszka Wygrywasz 96 Gotowy program 97 Wersja 2.0: czas na dopracowanie 98 Narysuj fajne t艂o 99 Dodaj muzyk臋 100 Spraw, aby rakieta rozb艂ys艂a po uderzeniu 100 Dodaj do klock贸w animowane pojawienie si臋 i znikni臋cie 101 Dodaj efekt d藕wi臋kowy do znikania klocka 104 Dodaj efekt d藕wi臋kowy do duszka Pi艂ka tenisowa 106 Dodaj 艣lad za pi艂k膮 tenisow膮 106 Dodaj animowane pojawienie si臋 duszka Koniec gry 108 Dodaj animowane pojawienie si臋 duszka Wygrywasz 109 Podsumowanie 111 Pytania kontrolne 112 6. 艁owca asteroid... w kosmosie 113 Szkic projektu 114 A. Utw贸rz statek kosmiczny ,,na pych" 116 1. Utw贸rz duszka Statek kosmiczny 116 B. Spraw, aby statek kosmiczny zawraca艂 przy kraw臋dzi 118 2. Dodaj kod zawracania do duszka Statek kosmiczny 119 3. Dodaj kod losowego popchni臋cia do duszka Statek kosmiczny 120 C. Celuj za pomoc膮 myszy i strzelaj za pomoc膮 spacji 121 4. Utw贸rz duszka Pocisk energetyczny 121 D. Utw贸rz asteroidy, kt贸re unosz膮 si臋 dooko艂a 124 5. Utw贸rz duszka Asteroida 124 E. Spraw, by asteroidy po trafieniu dzieli艂y si臋 na dwie 127 6. Dodaj kod podzia艂u asteroidy 127 7. Dodaj kod komunikatu ,,asteroida rozbita" do duszka Pocisk energetyczny 129 F. Zapisz wynik i utw贸rz zegar 130 8. Utw贸rz duszka Koniec czasu 130 G. Wywo艂aj eksplozj臋 statku kosmicznego, gdy zostanie on trafiony 132 9. Za艂aduj duszka Eksplozja 132 10. Dodaj kod do duszka Eksplozja 132 11. Dodaj kod eksplozji do duszka Statek kosmiczny 133 Wersja 2.0: ograniczona amunicja 135 Tryb oszukiwania: gwiezdna bomba 137 Podsumowanie 138 Pytania kontrolne 139 7. Tworzenie zaawansowanej gry platformowej 141 Szkic projektu 142 A. Utw贸rz grawitacj臋, spadanie i l膮dowanie 144 1. Utw贸rz duszka Ziemia 144 2. Dodaj grawitacj臋 i kod l膮dowania 145 3. Spraw, by kot chodzi艂 i powraca艂 na scen臋 147 4. Usu艅 op贸藕nienie podnoszenia spod ziemi 148 B. Obs艂uga stromych zboczy i 艣cian 151 5. Dodaj kod stromego zbocza 151 C. Spraw, by kot skaka艂 wysoko i nisko 155 6. Dodaj kod skakania 155 D. Dodaj wykrywanie sufitu 157 7. Dodaj nisk膮 platform臋 do duszka Ziemia 157 8. Dodaj kod wykrywania sufitu 158 E. U偶yj hitboksa dla duszka Kot 161 9. Dodaj kostium Hitbox do duszka Kot 162 10. Dodaj kod hitboksa 163 F. Dodaj lepsz膮 animacj臋 chodzenia 165 11. Dodaj nowe kostiumy do duszka Kot 166 12. Utw贸rz blok Ustaw w艂a艣ciwy kostium 167 G. Utw贸rz poziom 173 13. Pobierz i dodaj t艂o sceny 173 14. Utw贸rz kostium Hitbox dla duszka Ziemia 174 15. Dodaj kod duszka Ziemia 175 16. Dodaj wi臋cej kodu powracania do duszka Kot 176 H. Dodaj jab艂ka i wrogie kraby 178 17. Dodaj duszka Jab艂ko i kod 178 18. Utw贸rz duszka Krab 179 19. Utw贸rz sztuczn膮 inteligencj臋 przeciwnika 180 20. Dodaj duszka Koniec czasu 184 Podsumowanie 186 Pytania kontrolne 187 Co dalej? 189 Indeks