Bawimy si - Helion
ebook
Autor: Al SweigartT艂umaczenie: Witold Sikorski, Ma
ISBN: 9788301219888
stron: 212, Format: ebook
Data wydania: 2021-09-21
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 55,20 z艂 (poprzednio: 68,15 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-12,95 z艂)
Tagi: Scratch
Osoby kt贸re kupowa艂y "Bawimy si", wybiera艂y tak偶e:
- Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem 36,06 z艂, (11,90 z艂 -67%)
- Ma艂y programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0 59,00 z艂, (23,60 z艂 -60%)
- M 37,00 z艂, (18,50 z艂 -50%)
- Scratch 3 dla najm 39,90 z艂, (19,95 z艂 -50%)
- M艂odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II 39,90 z艂, (19,95 z艂 -50%)
Spis tre艣ci
Bawimy si臋, programuj膮c w Scratchu 3 eBook -- spis tre艣ci
- Ok艂adka
- Strona tytu艂owa
- Strona redakcyjna
- O autorze
- O recenzencie technicznym
- Spis tre艣ci
- Podzi臋kowania
- Wprowadzenie
- Dla kogo przeznaczona jest ta ksi膮偶ka
- Tre艣膰 ksi膮偶ki
- Jak korzysta膰 z tej ksi膮偶ki
- Zasoby internetowe
- Errata i aktualizacje
- 1. Pierwsze kroki w Scratchu
- Uruchamianie Scratcha
- Pulpit Scratcha: edytor w trybie offline
- Edytor Scratcha i duszki
- Edytor rysunk贸w
- Dzia艂anie z blokami kodu
- Dodawanie blok贸w
- Usuwanie blok贸w
- Uruchamianie program贸w
- Pokazywanie innym swoich program贸w
- Uzyskiwanie pomocy
- Okno Samouczki
- Przycisk Zajrzyj do 艣rodka
- Podsumowanie
- 2. Linie t臋czy w przestrzeni
- Szkic projektu
- A. Utw贸rz t艂o z przestrzeni膮
- 1. Wyczy艣膰 i przygotuj scen臋
- B. Utw贸rz trzy odbijaj膮ce si臋 kropki
- 2. Namaluj kropk臋
- 3. Dodaj kod do duszka Kropka 1
- 4. Zduplikuj duszka Kropka 1
- C. Narysuj linie t臋czy
- 5. Dodaj kod dla duszka rysuj膮cego
- Gotowy program
- Tryb Turbo
- Podsumowanie
- Pytania kontrolne
- 3. W labiryncie
- Szkic projektu
- A. Spraw, by kot chodzi艂 dooko艂a
- 1. Dodaj kod ruchu do duszka gracza
- 2. Zduplikuj kod ruchu dla duszka Kot
- B. Utw贸rz poziomy labiryntu
- 3. Pobierz rysunki labiryntu
- 4. Zmie艅 t艂o
- 5. Zacznij od pierwszego labiryntu
- C. Nie pozw贸l kotu przechodzi膰 przez 艣ciany
- 6. Sprawd藕, czy kot dotyka 艣cian
- D. Utw贸rz cel na ko艅cu labiryntu
- 7. Utw贸rz duszka Jab艂ko
- 8. Wykryj, kiedy gracz dotrze do jab艂ka
- 9. Dodaj kod obs艂ugi wysy艂ania komunikatu do duszka Labirynt
- Gotowy program
- Wersja 2.0: tryb dla dw贸ch graczy
- Duplikuj duszka Jab艂ko
- Zmodyfikuj kod duszka Jab艂ko2
- Zduplikuj duszka Pomara艅czowy kot
- Zmodyfikuj kod dla duszka Niebieski kot
- Powr贸t do po艂o偶enia pocz膮tkowego
- Tryb oszukiwania: przechodzenie przez 艣ciany
- Dodaj kod przechodzenia przez 艣ciany do duszka Pomara艅czowy kot
- Dodaj kod przechodzenia przez 艣ciany do duszka Niebieski kot
- Podsumowanie
- Pytania kontrolne
- 4. Trafianie do kosza i grawitacja
- Szkic projektu
- A. Spraw, by kot skaka艂 i spada艂
- 1. Dodaj kod grawitacji do duszka Kot
- 2. Dodaj kod poziomu ziemi
- 3. Dodaj kod skacz膮cego kota do duszka Kot
- B. Spraw, aby kot porusza艂 si臋 w lewo i w prawo
- 4. Dodaj kod chodzenia do duszka Kot
- C. Utw贸rz unosz膮cy si臋 w powietrzu kosz
- 5. Utw贸rz duszka Kosz
- 6. Utw贸rz duszka Hitbox
- D. Spraw, by kot strzela艂 do kosza
- 7. Utw贸rz duszka Pi艂ka
- 8. Dodaj kod do duszka Pi艂ka
- 9. Wykryj trafienie do kosza
- 10. Napraw b艂膮d punktacji
- Gotowy program
- Tryb oszukiwania: zatrzymaj Kosz
- Podsumowanie
- Pytania kontrolne
- 5. Ulepszona graBrick Breaker
- Szkic projektu
- A. Utw贸rz rakietk臋, kt贸ra porusza si臋 w lewo i w prawo
- 1. Utw贸rz duszka Rakietka
- B. Utw贸rz pi艂k臋, kt贸ra odbija si臋 od 艣cian
- 2. Utw贸rz duszka Pi艂ka tenisowa
- C. Spraw, aby pi艂ka odbi艂a si臋 od rakietki
- 3. Dodaj kod odbicia do duszka Pi艂ka tenisowa
- D. Utw贸rz klony klock贸w
- 4. Dodaj duszka Klocek
- 5. Klonuj duszka Klocek
- E. Spraw, aby pi艂ka odbija艂a si臋 od klock贸w
- 6. Dodaj kod odbicia do duszka Klocek
- F. Utw贸rz komunikaty Wygrywasz oraz Koniec gry
- 7. Zmodyfikuj kod duszka Pi艂ka tenisowa
- 8. Utw贸rz duszka Koniec gry
- 9. Utw贸rz duszka Wygrywasz
- Gotowy program
- Wersja 2.0: czas na dopracowanie
- Narysuj fajne t艂o
- Dodaj muzyk臋
- Spraw, aby rakieta rozb艂ys艂a po uderzeniu
- Dodaj do klock贸w animowane pojawienie si臋 i znikni臋cie
- Dodaj efekt d藕wi臋kowy do znikania klocka
- Dodaj efekt d藕wi臋kowy do duszka Pi艂ka tenisowa
- Dodaj 艣lad za pi艂k膮 tenisow膮
- Dodaj animowane pojawienie si臋 duszka Koniec gry
- Dodaj animowane pojawienie si臋 duszka Wygrywasz
- Podsumowanie
- Pytania kontrolne
- 6. 艁owca asteroid... w kosmosie
- Szkic projektu
- A. Utw贸rz statek kosmiczny na pych
- 1. Utw贸rz duszka Statek kosmiczny
- B. Spraw, aby statek kosmiczny zawraca艂 przy kraw臋dzi
- 2. Dodaj kod zawracania do duszka Statek kosmiczny
- 3. Dodaj kod losowego popchni臋cia do duszka Statek kosmiczny
- C. Celuj za pomoc膮 myszy i strzelaj za pomoc膮 spacji
- 4. Utw贸rz duszka Pocisk energetyczny
- D. Utw贸rz asteroidy, kt贸re unosz膮 si臋 dooko艂a
- 5. Utw贸rz duszka Asteroida
- E. Spraw, by asteroidy po trafieniu dzieli艂y si臋 na dwie
- 6. Dodaj kod podzia艂u asteroidy
- 7. Dodaj kod komunikatu asteroida rozbita do duszka Pocisk energetyczny
- F. Zapisz wynik i utw贸rz zegar
- 8. Utw贸rz duszka Koniec czasu
- G. Wywo艂aj eksplozj臋 statku kosmicznego, gdy zostanie on trafiony
- 9. Za艂aduj duszka Eksplozja
- 10. Dodaj kod do duszka Eksplozja
- 11. Dodaj kod eksplozji do duszka Statek kosmiczny
- Wersja 2.0: ograniczona amunicja
- Tryb oszukiwania: gwiezdna bomba
- Podsumowanie
- Pytania kontrolne
- 7. Tworzenie zaawansowanej gry platformowej
- Szkic projektu
- A. Utw贸rz grawitacj臋, spadanie i l膮dowanie
- 1. Utw贸rz duszka Ziemia
- 2. Dodaj grawitacj臋 i kod l膮dowania
- 3. Spraw, by kot chodzi艂 i powraca艂 na scen臋
- 4. Usu艅 op贸藕nienie podnoszenia spod ziemi
- B. Obs艂uga stromych zboczy i 艣cian
- 5. Dodaj kod stromego zbocza
- C. Spraw, by kot skaka艂 wysoko i nisko
- 6. Dodaj kod skakania
- D. Dodaj wykrywanie sufitu
- 7. Dodaj nisk膮 platform臋 do duszka Ziemia
- 8. Dodaj kod wykrywania sufitu
- E. U偶yj hitboksa dla duszka Kot
- 9. Dodaj kostium Hitbox do duszka Kot
- 10. Dodaj kod hitboksa
- F. Dodaj lepsz膮 animacj臋 chodzenia
- 11. Dodaj nowe kostiumy do duszka Kot
- 12. Utw贸rz blok Ustaw w艂a艣ciwy kostium
- G. Utw贸rz poziom
- 13. Pobierz i dodaj t艂o sceny
- 14. Utw贸rz kostium Hitbox dla duszka Ziemia
- 15. Dodaj kod duszka Ziemia
- 16. Dodaj wi臋cej kodu powracania do duszka Kot
- H. Dodaj jab艂ka i wrogie kraby
- 17. Dodaj duszka Jab艂ko i kod
- 18. Utw贸rz duszka Krab
- 19. Utw贸rz sztuczn膮 inteligencj臋 przeciwnika
- 20. Dodaj duszka Koniec czasu
- Podsumowanie
- Pytania kontrolne
- Co dalej?
- Przypisy