reklama - zainteresowany?

Bawimy si - Helion

Bawimy si
ebook
Autor: Al Sweigart
T艂umaczenie: Witold Sikorski, Ma
ISBN: 9788301219888
stron: 212, Format: ebook
Data wydania: 2021-09-21
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 55,20 z艂 (poprzednio: 68,15 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-12,95 z艂)

Dodaj do koszyka Bawimy si

Tagi: Scratch

Scratch to najpopularniejszy j

Dodaj do koszyka Bawimy si

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Bawimy si", wybiera艂y tak偶e:

  • Hello Scratch! Napisz swoj膮 pierwsz膮 gr臋 i ucz si臋 programowania
  • Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem
  • Ma艂y programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0
  • Scratch 3 dla najm
  • Hello Scratch! Napisz swoj膮 pierwsz膮 gr臋 i ucz si臋 programowania

Dodaj do koszyka Bawimy si

Spis tre艣ci

Bawimy si臋, programuj膮c w Scratchu 3 eBook -- spis tre艣ci

  • Ok艂adka
  • Strona tytu艂owa
  • Strona redakcyjna
    • O autorze
    • O recenzencie technicznym
  • Spis tre艣ci
  • Podzi臋kowania
  • Wprowadzenie
    • Dla kogo przeznaczona jest ta ksi膮偶ka
    • Tre艣膰 ksi膮偶ki
    • Jak korzysta膰 z tej ksi膮偶ki
    • Zasoby internetowe
    • Errata i aktualizacje
  • 1. Pierwsze kroki w Scratchu
    • Uruchamianie Scratcha
    • Pulpit Scratcha: edytor w trybie offline
    • Edytor Scratcha i duszki
    • Edytor rysunk贸w
    • Dzia艂anie z blokami kodu
      • Dodawanie blok贸w
      • Usuwanie blok贸w
    • Uruchamianie program贸w
    • Pokazywanie innym swoich program贸w
    • Uzyskiwanie pomocy
      • Okno Samouczki
      • Przycisk Zajrzyj do 艣rodka
    • Podsumowanie
  • 2. Linie t臋czy w przestrzeni
    • Szkic projektu
    • A. Utw贸rz t艂o z przestrzeni膮
      • 1. Wyczy艣膰 i przygotuj scen臋
    • B. Utw贸rz trzy odbijaj膮ce si臋 kropki
      • 2. Namaluj kropk臋
      • 3. Dodaj kod do duszka Kropka 1
      • 4. Zduplikuj duszka Kropka 1
    • C. Narysuj linie t臋czy
      • 5. Dodaj kod dla duszka rysuj膮cego
    • Gotowy program
    • Tryb Turbo
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
  • 3. W labiryncie
    • Szkic projektu
    • A. Spraw, by kot chodzi艂 dooko艂a
      • 1. Dodaj kod ruchu do duszka gracza
      • 2. Zduplikuj kod ruchu dla duszka Kot
    • B. Utw贸rz poziomy labiryntu
      • 3. Pobierz rysunki labiryntu
      • 4. Zmie艅 t艂o
      • 5. Zacznij od pierwszego labiryntu
    • C. Nie pozw贸l kotu przechodzi膰 przez 艣ciany
      • 6. Sprawd藕, czy kot dotyka 艣cian
    • D. Utw贸rz cel na ko艅cu labiryntu
      • 7. Utw贸rz duszka Jab艂ko
      • 8. Wykryj, kiedy gracz dotrze do jab艂ka
      • 9. Dodaj kod obs艂ugi wysy艂ania komunikatu do duszka Labirynt
    • Gotowy program
    • Wersja 2.0: tryb dla dw贸ch graczy
      • Duplikuj duszka Jab艂ko
      • Zmodyfikuj kod duszka Jab艂ko2
      • Zduplikuj duszka Pomara艅czowy kot
      • Zmodyfikuj kod dla duszka Niebieski kot
      • Powr贸t do po艂o偶enia pocz膮tkowego
    • Tryb oszukiwania: przechodzenie przez 艣ciany
      • Dodaj kod przechodzenia przez 艣ciany do duszka Pomara艅czowy kot
      • Dodaj kod przechodzenia przez 艣ciany do duszka Niebieski kot
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
  • 4. Trafianie do kosza i grawitacja
    • Szkic projektu
    • A. Spraw, by kot skaka艂 i spada艂
      • 1. Dodaj kod grawitacji do duszka Kot
      • 2. Dodaj kod poziomu ziemi
      • 3. Dodaj kod skacz膮cego kota do duszka Kot
    • B. Spraw, aby kot porusza艂 si臋 w lewo i w prawo
      • 4. Dodaj kod chodzenia do duszka Kot
    • C. Utw贸rz unosz膮cy si臋 w powietrzu kosz
      • 5. Utw贸rz duszka Kosz
      • 6. Utw贸rz duszka Hitbox
    • D. Spraw, by kot strzela艂 do kosza
      • 7. Utw贸rz duszka Pi艂ka
      • 8. Dodaj kod do duszka Pi艂ka
      • 9. Wykryj trafienie do kosza
      • 10. Napraw b艂膮d punktacji
    • Gotowy program
    • Tryb oszukiwania: zatrzymaj Kosz
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
  • 5. Ulepszona graBrick Breaker
    • Szkic projektu
    • A. Utw贸rz rakietk臋, kt贸ra porusza si臋 w lewo i w prawo
      • 1. Utw贸rz duszka Rakietka
    • B. Utw贸rz pi艂k臋, kt贸ra odbija si臋 od 艣cian
      • 2. Utw贸rz duszka Pi艂ka tenisowa
    • C. Spraw, aby pi艂ka odbi艂a si臋 od rakietki
      • 3. Dodaj kod odbicia do duszka Pi艂ka tenisowa
    • D. Utw贸rz klony klock贸w
      • 4. Dodaj duszka Klocek
      • 5. Klonuj duszka Klocek
    • E. Spraw, aby pi艂ka odbija艂a si臋 od klock贸w
      • 6. Dodaj kod odbicia do duszka Klocek
    • F. Utw贸rz komunikaty Wygrywasz oraz Koniec gry
      • 7. Zmodyfikuj kod duszka Pi艂ka tenisowa
      • 8. Utw贸rz duszka Koniec gry
      • 9. Utw贸rz duszka Wygrywasz
    • Gotowy program
    • Wersja 2.0: czas na dopracowanie
      • Narysuj fajne t艂o
      • Dodaj muzyk臋
      • Spraw, aby rakieta rozb艂ys艂a po uderzeniu
      • Dodaj do klock贸w animowane pojawienie si臋 i znikni臋cie
      • Dodaj efekt d藕wi臋kowy do znikania klocka
      • Dodaj efekt d藕wi臋kowy do duszka Pi艂ka tenisowa
      • Dodaj 艣lad za pi艂k膮 tenisow膮
      • Dodaj animowane pojawienie si臋 duszka Koniec gry
      • Dodaj animowane pojawienie si臋 duszka Wygrywasz
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
  • 6. 艁owca asteroid... w kosmosie
    • Szkic projektu
    • A. Utw贸rz statek kosmiczny na pych
      • 1. Utw贸rz duszka Statek kosmiczny
    • B. Spraw, aby statek kosmiczny zawraca艂 przy kraw臋dzi
      • 2. Dodaj kod zawracania do duszka Statek kosmiczny
      • 3. Dodaj kod losowego popchni臋cia do duszka Statek kosmiczny
    • C. Celuj za pomoc膮 myszy i strzelaj za pomoc膮 spacji
      • 4. Utw贸rz duszka Pocisk energetyczny
    • D. Utw贸rz asteroidy, kt贸re unosz膮 si臋 dooko艂a
      • 5. Utw贸rz duszka Asteroida
    • E. Spraw, by asteroidy po trafieniu dzieli艂y si臋 na dwie
      • 6. Dodaj kod podzia艂u asteroidy
      • 7. Dodaj kod komunikatu asteroida rozbita do duszka Pocisk energetyczny
    • F. Zapisz wynik i utw贸rz zegar
      • 8. Utw贸rz duszka Koniec czasu
    • G. Wywo艂aj eksplozj臋 statku kosmicznego, gdy zostanie on trafiony
      • 9. Za艂aduj duszka Eksplozja
      • 10. Dodaj kod do duszka Eksplozja
      • 11. Dodaj kod eksplozji do duszka Statek kosmiczny
    • Wersja 2.0: ograniczona amunicja
    • Tryb oszukiwania: gwiezdna bomba
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
  • 7. Tworzenie zaawansowanej gry platformowej
    • Szkic projektu
    • A. Utw贸rz grawitacj臋, spadanie i l膮dowanie
      • 1. Utw贸rz duszka Ziemia
      • 2. Dodaj grawitacj臋 i kod l膮dowania
      • 3. Spraw, by kot chodzi艂 i powraca艂 na scen臋
      • 4. Usu艅 op贸藕nienie podnoszenia spod ziemi
    • B. Obs艂uga stromych zboczy i 艣cian
      • 5. Dodaj kod stromego zbocza
    • C. Spraw, by kot skaka艂 wysoko i nisko
      • 6. Dodaj kod skakania
    • D. Dodaj wykrywanie sufitu
      • 7. Dodaj nisk膮 platform臋 do duszka Ziemia
      • 8. Dodaj kod wykrywania sufitu
    • E. U偶yj hitboksa dla duszka Kot
      • 9. Dodaj kostium Hitbox do duszka Kot
      • 10. Dodaj kod hitboksa
    • F. Dodaj lepsz膮 animacj臋 chodzenia
      • 11. Dodaj nowe kostiumy do duszka Kot
      • 12. Utw贸rz blok Ustaw w艂a艣ciwy kostium
    • G. Utw贸rz poziom
      • 13. Pobierz i dodaj t艂o sceny
      • 14. Utw贸rz kostium Hitbox dla duszka Ziemia
      • 15. Dodaj kod duszka Ziemia
      • 16. Dodaj wi臋cej kodu powracania do duszka Kot
    • H. Dodaj jab艂ka i wrogie kraby
      • 17. Dodaj duszka Jab艂ko i kod
      • 18. Utw贸rz duszka Krab
      • 19. Utw贸rz sztuczn膮 inteligencj臋 przeciwnika
      • 20. Dodaj duszka Koniec czasu
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
    • Co dalej?
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Bawimy si

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.