Badanie i zarz - Helion

ISBN: 978-83-8156-541-7
stron: 180, Format: ebook
Data wydania: 2023-07-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 33,00 zł
Osoby które kupowały "Badanie i zarz", wybierały także:
- Biologika Sukcesji Pokoleniowej. Sezon 3. Konflikty na terytorium 124,17 zł, (14,90 zł -88%)
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 93,13 zł, (14,90 zł -84%)
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Scrum. O zwinnym zarz 78,42 zł, (14,90 zł -81%)
Spis treści
Badanie i zarządzanie ryzykiem w transporcie drogowym z zastosowaniem algorytmów sztucznej inteligencji eBook -- spis treści
Streszczenie 8
Wstęp 9
Spis oznaczeń 12
1. Ryzyko i jego znaczenie w identyfikacji zagrożeń realizacji procesów transportowych 17
1.1. Pojęcie ryzyka w literaturze 17
1.2. Zagrożenia w realizacji procesów transportowych 22
1.3. Rodzaje ryzyka 26
2. Zarządzanie ryzykiem w transporcie drogowym 29
2.1. Ogólna procedura zarządzania ryzykiem 29
2.2. Zarządzanie ryzykiem w realizacji procesów transportowych 31
2.2.1. Problematyka wyznaczania tras jazdy pojazdów 32
2.2.2. Problematyka przydziału pojazdów do zadań 33
3. Metody i narzędzia oceny i zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym 35
3.1. Klasyfikacja metod oceny ryzyka 35
3.2. Charakterystyki wybranych metod oceny ryzyka 40
3.3. Algorytmy sztucznej inteligencji w ocenie i zarządzaniu ryzykiem w transporcie drogowym 44
3.4. Szacowanie ryzyka zdarzeń niebezpiecznych 48
4. Uogólnione modele zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym 50
4.1. Budowa modelu zarządzania ryzykiem w przewozie ładunków 50
4.1.1. Założenia budowy modelu w przewozie ładunków 50
4.1.2. Identyfikacja elementów modelu zarządzania ryzykiem w przewozach ładunków 54
4.1.3. Struktura sieci transportowej w przewozach ładunków 55
4.1.4. Parametryzacja elementów sieci transportowej w przewozie ładunków 57
4.1.5. Zmienne decyzyjne modelu zarządzania ryzykiem w przewozie ładunków 66
4.1.6. Ograniczenia modelu zarządzania ryzykiem w przewozie ładunków 68
4.1.7. Ocena ryzyka w przewozie ładunków 75
4.2. Budowa modelu zarządzania ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 77
4.2.1. Założenia budowy modelu zarządzania ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 77
4.2.2. Identyfikacja i parametryzacja elementów modelu zarządzania ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 80
4.2.3. Zmienne decyzyjne modelu zarządzania ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 85
4.2.4. Ograniczenia i funkcja kryterium modelu zarządzania ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 87
5. Wybrane modele zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym 90
5.1. Założenia ogólne – rodzaje modeli 90
5.2. Model zarządzania ryzykiem w transporcie ładunków w systemie całopojazdowym i hierarchicznym 91
5.3. Model zarządzania ryzykiem w transporcie ładunków w systemie rozproszonym 101
5.4. Model zarządzania ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 107
6. Algorytmy optymalizacyjne zarządzania ryzykiem w przewozie ładunków 112
6.1. Metoda zarządzania ryzykiem w przewozie ładunków 112
6.2. Algorytm mrówkowy w zarządzaniu ryzykiem w przewozie ładunków 113
6.3. Algorytm genetyczny w zarządzaniu ryzykiem w przewozie ładunków 121
6.3.1. Postać ogólna algorytmu genetycznego w zarządzaniu ryzykiem w przewozie ładunków 121
6.3.2. Etapy budowy algorytmu genetycznego w modelu zarządzania ryzykiem w przewozie ładunków 124
7. Algorytmy optymalizacyjne zarządzania ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 129
7.1. Metoda zarządzania ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 129
7.2. Algorytm mrówkowy w zarządzaniu ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 131
7.3. Algorytm genetyczny w zarządzaniu ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 133
8. Kalibracja, weryfikacja i aplikacja algorytmów do zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym 137
8.1. Założenia do procesu kalibracji i weryfikacji algorytmów 137
8.2. Przykład zastosowania algorytmu mrówkowego i genetycznego do zarządzania ryzykiem w transporcie ładunków niebezpiecznych 138
8.2.1. Dane wejściowe modelu zarządzania ryzykiem w transporcie ładunków niebezpiecznych 138
8.2.2. Wyznaczanie teoretycznych rozkładów prawdopodobieństwa wypadków i ich skutków w transporcie ładunków niebezpiecznych 140
8.2.3. Wyniki kalibracji i weryfikacji algorytmu mrówkowego w przewozach ładunków niebezpiecznych 144
8.2.4. Wyniki kalibracji i weryfikacji algorytmu genetycznego w przewozie ładunków niebezpiecznych 148
8.3. Przykład zastosowania algorytmu mrówkowego i genetycznego do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie komunalnym 150
8.3.1. Dane wejściowe modelu zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie komunalnym 150
8.3.2. Wyznaczanie teoretycznych rozkładów prawdopodobieństwa wypadków i ich skutków w zbiórce odpadów komunalnych 151
8.3.3. Wyniki kalibracji i weryfikacji algorytmu mrówkowego w zbiórce odpadów komunalnych 155
8.3.4. Wyniki kalibracji i weryfikacji algorytmu genetycznego w zbiórce odpadów komunalnych 157
8.4. Przykład zastosowania algorytmu mrówkowego i genetycznego do zarządzania ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 160
8.4.1. Dane wejściowe modelu zarządzania ryzykiem w przydziale pojazdów do zadań 160
8.4.2. Wyznaczanie teoretycznych rozkładów prawdopodobieństwa wypadków i ich skutków w przydziale pojazdów do zadań 161
8.4.3. Wyniki kalibracji i weryfikacji algorytmu mrówkowego w przydziale pojazdów do zadań 164
8.4.4. Wyniki kalibracji i weryfikacji algorytmu genetycznego w przydziale pojazdów do zadań 166
Podsumowanie 170
Bibliografia 173