reklama - zainteresowany?

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania - Helion

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania
Autor: Piotr Wróblewski
ISBN: 83-85701-98-2
stron: 312, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 1995-11-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 25,00 zł

Dodaj do koszyka Algorytmy, struktury danych i techniki programowania

Tagi: Algorytmy - Programowanie | Techniki programowania

Jest to podręcznik dla wszystkich osób, które w codziennej pracy programistycznej odczuwają potrzebę szybkiego odszukania pewnych informacji z dziedziny algorytmiki w celu zastosowania w swoich programach.

Niniejsza książka została stworzona według zasady:

minimum teorii - maksimum praktyki.

Duża ilość zadań i programy znajdujące się na dyskietce powinny umożliwić szybkie zastosowanie w praktyce omawianego materiału.

W książce omówiono:

  • Techniki rekurencyjne: co to jest rekurencja i jak ją stosować w praktyce?
  • Analizę sprawności algorytmów: kilka prostych metod pozwalających ocenić czasochłonność algorytmów.
  • Algorytmy sortowania: najpopularniejsze procedury sortujące.
  • Struktury danych: listy, kolejki, drzewa w ujęciu praktycznym.
  • Derekursywacja: jak zmienić program rekurencyjny (czasami bardzo czasochłonny) na jego wersję iteracyjną?
  • Algorytmy przeszukiwania: przeszukiwanie liniowe, binarne i transformacja kluczowa (ang. hashing).
  • Przeszukiwanie tekstów - opis najbardziej znanych metod przeszukiwania (brute-force, K-M-P, Boyera i Moore'a, Rabina i Karpa).
  • Zaawansowane techniki programowania - dziel i rządź, programowanie dynamiczne, algorytmy żarłoczne (ang. greedy).
  • Algorytmika grafów: opis jednej z najciekawszych struktur danych.
  • Zadania: zrób to sam.

Dodaj do koszyka Algorytmy, struktury danych i techniki programowania

 

Osoby które kupowały "Algorytmy, struktury danych i techniki programowania", wybierały także:

  • Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie V
  • PHP 7. Algorytmy i struktury danych
  • Komputer kwantowy. Programowanie, algorytmy, kod
  • Algorytmy Data Science. Siedmiodniowy przewodnik. Wydanie II
  • Tablice informatyczne. Algorytmy

Dodaj do koszyka Algorytmy, struktury danych i techniki programowania

Spis treści

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania -- spis treści

Przedmowa

1. Zanim wystartujemy

  • 1.1 Jak to wcześniej bywało, czyli
  • 1.2 Jak to się niedawno odbyło, czyli
  • 1.3 Proces koncepcji programów
  • 1.4 Poziomy abstrakcji opisu i wybór języka
  • 1.5 Poprawność algorytmów

2. Rekurencja

  • 2.1 Definicja rekurencji
  • 2.2 Ilustracja pojęcia rekurencji
  • 2.3 Jak wykonują się programy rekurencyjne?
  • 2.4 Niebezpieczeństwa rekurencji
    • 2.4.1 Ciąg Fibonacciego
    • 2.4.2 Stack overflow!
  • 2.5 Pułapek ciąg dalszy
    • 2.5.1 Stąd do wieczności
    • 2.5.2 Definicja poprawna, ale...
  • 2.6 Typy programów rekurencyjnych
  • 2.7. Myślenie rekurencyjne
    • 2.7.1 Spirala
    • 2.7.2 Kwadraty "parzyste"
  • 2.8 Uwagi praktyczne na temat technik rekurencyjnych
  • 2.9 Zadania
  • 2.10 Rozwiązania i wskazówki do zadań

3. Analiza sprawności algorytmów

  • 3.1 Dobre samopoczucie użytkownika programu
  • 3.2 Przykład 1: Jeszcze raz funkcja silnia
  • 3.3 Przykład 2: Zerowanie fragmentu tablicy
  • 3.4 Przykład 3: Wpadamy w pułapkę
  • 3.5 Przykład 4: Różne typy złożoności obliczeniowej
  • 3.6 Nowe zadanie: uprościć obliczenia!
  • 3.7 Analiza programów rekurencyjnych
    • 3.7.1 Terminologia
    • 3.7.2 Ilustracja metody na przykładzie
    • 3.7.3 Rozkład "logarytmiczny"
    • 3.7.4 Zmiana dziedziny równania rekurencyjnego
    • 3.7.5 Funkcja Ackermana, czyli coś dla smakoszy
  • 3.8 Zadania
  • 3.9 Rozwiązania i wskazówki do zadań

4. Algorytmy sortowania

  • 4.1 Sortowanie przez wstawianie, algorytm klasy O(N2)
  • 4.2 Sortowanie bąbelkowe, algorytm klasy O(N2)
  • 4.3 Quicksort, algorytm klasy O(N log2N)
  • 4.4 Uwagi praktyczne

5. Struktury danych

  • 5.1 Listy jednokierunkowe
    • 5.1.1 Realizacja strukturalnych listy jednokierunkowej
    • 5.1.2 Tworzenie listy jednokierunkowej
    • 5.1.3. Listy jednokierunkowe - teoria i rzeczywistość
  • 5.2 Tablicowa implementacja list
    • 5.2.1 Klasyczna reprezentacja tablicowa
    • 5.2.2 Metoda tablic równoległych
    • 5.2.3 Listy innych typów
  • 5.3 Stos
    • 5.3.1 Zasada działania stosu
  • 5.4 Kolejki FIFO
  • 5.5 Sterty i kolejki priorytetowe
  • 5.6 Drzewa i ich reprezentacje
    • 5.6.1 Drzewa binarne i wyrażenia arytmetyczne
  • 5.7 Uniwersalna struktura słownikowa
  • 5.8 Zadania
  • 5.9 Rozwiązania i wskazówki do zadań

6. Derekursywacja

  • 6.1 Jak pracuje kompilator?
  • 6.2 Odrobina formalizmu ... nie zaszkodzi!
  • 6.3 Kilka przykładów derekursywacji algorytmów
  • 6.4 Derekursywacja z wykorzystaniem stosu
    • 6.4.1 Eliminacja zmiennych lokalnych
  • 6.5 Metoda funkcji przeciwnych
  • 6.6 Klasyczne schematy derekursywacji
    • 6.6.1 Schemat typu while
    • 6.6.2 Schemat typu if ... else
    • 6.6.3 Schemat z podwójnym wywołaniem rekurencyjnym
  • 6.7 Podsumowanie

7. Algorytmy przeszukiwania

  • 7.1 Przeszukiwanie liniowe
  • 7.2 Przeszukiwanie binarne
  • 7.3 Transformacja kluczowa
    • 7.3.1 W poszukiwaniu funkcji H
    • 7.3.2 Najbardziej znane funkcje H
    • 7.3.3 Obsługa konfliktów dostępu
    • 7.3.4 Zastosowania transformacji kluczowej
    • 7.3.5 Podsumowanie metod transformacji kluczowej

8. Przeszukiwanie tekstów

  • 8.1 Algorytm typu brute-force
  • 8.2 Nowe algorytmy poszukiwań
    • 8.2.1 Algorytm K-M-P
    • 8.2.2 Algorytm Boyera i Moore'a
    • 8.2.3 Algorytm Rabina i Karpa

9. Zaawansowane techniki programowania

  • 9.1 Program typu "dziel-i-rządź"
    • 9.1.1 Odszukiwanie minimum i maksimum w tablicy liczb
    • 9.1.2 Mnożenie macierzy o rozmiarze N x N
    • 9.1.3 Mnożenie liczb całkowitych
    • 9.1.4 Inne znane algorytmy "dziel-i-rządź"
  • 9.2 Algorytmy "żarłoczne", czyli
    • 9.2.1 Problem plecakowy, czyli niełatwe jest życie turysty-piechura
  • 9.3 Programowanie dynamiczne
  • 9.4 Uwagi bibliograficzne

10. Elementy algorytmiki grafów

  • 10.1 Kilka definicji i pojęć na temat grafów
  • 10.2 Sposoby reprezentacji grafów
  • 10.3 Podstawowe operacje na grafach
  • 10.4 Algorytm Roy-Warshalla
  • 10.5 Algorytm Floyda
  • 10.6 Podsumowanie

11 Zadania różne

  • 11.1 Teksty zadań
  • 11.2 Rozwiązania

Dodatek A. Poznaj C++ w pięć minut!

Spis ilustracji

Spis tablic

Literatura

Dodaj do koszyka Algorytmy, struktury danych i techniki programowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.